Въпроси за Мондео
-
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 05 окт 2007, 16:39
- Модел на автомобила: Мондео 1,8 GHIA,BMW-M3,BMW-E39
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
- Status: Извън линия
Въпроси за Мондео
Здравейте колеги,
Отскоро ми се налага да карам (ремонтирам) вашата любима марка.
Колата е Мондео комби '95 115к.с.
Тъй като започвам лека-полека да я привеждам в нормално състояние, бих помолил компетентните между вас за мнение :
- шум в главата около клапаните- знам,че по принцип Форд са шумни, но тракането изчезва при загряване. Какво показва практиката? Валове ли са,кобилици или хидр. повдигачи? (Или и двете
)
-много ме дразни това, дето на всички Форд-ове фаровете пожълтяват
възможно ли е оправяне без смяна на целия фар? Знаете, става въпрос за пластмасовата плочка вътре. Ако се разлепи стъклото има ли само нея като резервна част?
- има ли за Форд само вежди за задните калници, така, както съм виждал, че сменят на Опел?
- и последно - тъй като имам много неща да сменям, а колата не заслужава нови части, бихте ли ме насочили към автоморга с по-голям асортимент от марката. В София или друг град.
Аз в замяна бих помогнал на колеги с другата немска марка - с трите букви
Отскоро ми се налага да карам (ремонтирам) вашата любима марка.
Колата е Мондео комби '95 115к.с.
Тъй като започвам лека-полека да я привеждам в нормално състояние, бих помолил компетентните между вас за мнение :
- шум в главата около клапаните- знам,че по принцип Форд са шумни, но тракането изчезва при загряване. Какво показва практиката? Валове ли са,кобилици или хидр. повдигачи? (Или и двете

-много ме дразни това, дето на всички Форд-ове фаровете пожълтяват
възможно ли е оправяне без смяна на целия фар? Знаете, става въпрос за пластмасовата плочка вътре. Ако се разлепи стъклото има ли само нея като резервна част?
- има ли за Форд само вежди за задните калници, така, както съм виждал, че сменят на Опел?
- и последно - тъй като имам много неща да сменям, а колата не заслужава нови части, бихте ли ме насочили към автоморга с по-голям асортимент от марката. В София или друг град.
Аз в замяна бих помогнал на колеги с другата немска марка - с трите букви

- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
здравей колега,добре дошъл,надявам се да не оставаш с лоши впечатления за форд.Нормално е на всяка стара кола да и има нещо за правене,каквато и марка да е тя.
По конкретните ти въпроси отговарям:
-тракат хидравличните повдигачи на клапаните когато е студено и маслото се е стекло в картера.Няма нищо притеснително,напълно нормално е да шумят 1-2мин.при студен старт.За Зетек-а е характерен този шум,особенно когато се кара с тънко масло(което се препоръчва за този мотор-5в40,5в30).Сега не знам колко силен е този шум и дали е в границите на нормалното при теб.
-за блендите на фаровете ...пожълтяват само на първото поколение на мондео,а не на всеки форд.Блендите се сменят,продават се отделно така,че за 20-30лв щв изкарат още 13г докато пожълтеят.Има писано във форума използвай търсачката ще намериш подробно описание как се сменят.
-всяка кола заслужава нови части,зависи колко я обичаш и колко си склонен да дадеш за нея.Все пак тя е роб на теб,а роб който не яде умира.Не,че имам нещо против моргите,но до тях бих прибягнал само в случай на неизбежна нужда.Знай,че всеки детайл от морга може да бъде по-зле от повредения твой,а там гаранция и връщане на пари няма.
По конкретните ти въпроси отговарям:
-тракат хидравличните повдигачи на клапаните когато е студено и маслото се е стекло в картера.Няма нищо притеснително,напълно нормално е да шумят 1-2мин.при студен старт.За Зетек-а е характерен този шум,особенно когато се кара с тънко масло(което се препоръчва за този мотор-5в40,5в30).Сега не знам колко силен е този шум и дали е в границите на нормалното при теб.

-за блендите на фаровете ...пожълтяват само на първото поколение на мондео,а не на всеки форд.Блендите се сменят,продават се отделно така,че за 20-30лв щв изкарат още 13г докато пожълтеят.Има писано във форума използвай търсачката ще намериш подробно описание как се сменят.
-всяка кола заслужава нови части,зависи колко я обичаш и колко си склонен да дадеш за нея.Все пак тя е роб на теб,а роб който не яде умира.Не,че имам нещо против моргите,но до тях бих прибягнал само в случай на неизбежна нужда.Знай,че всеки детайл от морга може да бъде по-зле от повредения твой,а там гаранция и връщане на пари няма.

Последна промяна от mrdds на 13 яну 2008, 09:18, променено общо 1 път.
- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Продават се вежди, не знам колко струват, но ги има. За разлика от частите на трибуквената немска марка, при Форд оригиналните са значително по-евтини. Същото се отнася и са официалния сервиз.
В този смисъл, много често се замисляш дали да си купиш оригинални части или така наречените афтърмаркет.
Успех и добре дошъл!
В този смисъл, много често се замисляш дали да си купиш оригинални части или така наречените афтърмаркет.
Успех и добре дошъл!
- to6kooo
- потребител
- Мнения: 213
- Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
- Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
- Местоположение: варна
- Status: Извън линия
Шума от главата само за броени секунди ли е и цъкащ ли е или го има докато загрее поне малко и е твърд,малко като на дизел? За фаровете и аз имам същият проблем,не сам проверявал но тук от колегите разбрах че се продават в Форд тези пожълтели бленди.Смяната е ясна ама е игра,първо трябва да се свали бронята което не е трудно 

- to6kooo
- потребител
- Мнения: 213
- Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
- Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
- Местоположение: варна
- Status: Извън линия
Шума от главата само за броени секунди ли е и цъкащ ли е или го има докато загрее поне малко и е твърд,малко като на дизел? За фаровете и аз имам същият проблем,не сам проверявал но тук от колегите разбрах че се продават в Форд тези пожълтели бленди.Смяната е ясна ама е игра,първо трябва да се свали бронята което не е трудно 

- to6kooo
- потребител
- Мнения: 213
- Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
- Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
- Местоположение: варна
- Status: Извън линия
Шума от главата само за броени секунди ли е и цъкащ ли е или го има докато загрее поне малко и е твърд,малко като на дизел? За фаровете и аз имам същият проблем,не сам проверявал но тук от колегите разбрах че се продават в Форд тези пожълтели бленди.Смяната е ясна ама е игра,първо трябва да се свали бронята което не е трудно 

-
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 05 окт 2007, 16:39
- Модел на автомобила: Мондео 1,8 GHIA,BMW-M3,BMW-E39
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
- Status: Извън линия
10x
Благодаря на всички отзовали се колеги.
Шумът от клапаните е като на дизел и за съжаление изчезва не след секунди а след минути...
Относно цените наистина съм приятно изненадан. Всичко делено на 5, че и повече
Само да разберем кой колега знае, къде се продават тези бленди за фаровете и веждите за калниците...
Днес покарах малко повече колицата и поне вътре ми хареса, удобно се седи, уредите също добре са поставени. Само отвън да я пооправя, щото много ме дразни мърлява кола.
За работа ще е ОК! За малко пари кола с доста екстри
Темата я пуснах и в други форуми, защото съдържа въпроси от три ралични естества - sorry,ако е проблем.
За админите - моля, погрижете се за хигиената във форума!
Вижте един отговор на темата ми...
Шумът от клапаните е като на дизел и за съжаление изчезва не след секунди а след минути...
Относно цените наистина съм приятно изненадан. Всичко делено на 5, че и повече

Само да разберем кой колега знае, къде се продават тези бленди за фаровете и веждите за калниците...
Днес покарах малко повече колицата и поне вътре ми хареса, удобно се седи, уредите също добре са поставени. Само отвън да я пооправя, щото много ме дразни мърлява кола.
За работа ще е ОК! За малко пари кола с доста екстри

Темата я пуснах и в други форуми, защото съдържа въпроси от три ралични естества - sorry,ако е проблем.
За админите - моля, погрижете се за хигиената във форума!
Вижте един отговор на темата ми...
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=15752" onclick="window.open(this.href);return false;
- dimitardima
- потребител
- Мнения: 307
- Регистриран: 25 ное 2007, 18:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8 I Zetec 16V Ghia 1996г.комби 112к.с. тел.0896138531
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 30 май 2007, 15:50
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1,8 16v 93г
- Местоположение: Козлодуи
- Status: Извън линия
при мене колега го имаше това чукане и мои колега в работата ме посъветва като сменям маслото и филтъра да гледам филтъра на него има клапан които се затваря когато угасиш колата и тръбата която от него отива в главата остава пълна с масло(маслото не се стича в картера) и така след като запалиш ако клапана е ок маслото веднага почва да маже. Има др възможност да е запушена цедката на картера(по малко вероятно) и последен вариянт повдигачи-на много коли не само на мондео става така 4е при начално палене има този шум като дизел и след кат загрее изчезва
-
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 05 окт 2007, 16:39
- Модел на автомобила: Мондео 1,8 GHIA,BMW-M3,BMW-E39
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
- Status: Извън линия
Аха
Да, за повдигачите ми е ясно, че смяната няма да даде резултат
За филтъра също е ясно, че без клапан притракват, докато качи масло.
Гадното е, че при мен спира не при качване на маслото а при загряване - гррррррр е шума, а не цкцкцкц...
Ами няма да му обръщам внимание и ще се гордея с "дизела"
Днес от многото свещи, които предлагат ми препоръчаха оригиналните на "Моторкрафт". Продавача ми прави отстъпки за другите коли и 17лв. за бройка не знам дали е добре. Има NGK i Bosch - ако някой е ползвал, моля да сподели.
Могат да ми доставят прословутите вежди за задните калници за по 50-60лв. бройката.
Само да споделя, че малко ги поназнайвам колите - тази е номер 24, която оправям - не за търговия а за забавление
Това е някакъв вид мазохизъм явно...

За филтъра също е ясно, че без клапан притракват, докато качи масло.
Гадното е, че при мен спира не при качване на маслото а при загряване - гррррррр е шума, а не цкцкцкц...

Ами няма да му обръщам внимание и ще се гордея с "дизела"

Днес от многото свещи, които предлагат ми препоръчаха оригиналните на "Моторкрафт". Продавача ми прави отстъпки за другите коли и 17лв. за бройка не знам дали е добре. Има NGK i Bosch - ако някой е ползвал, моля да сподели.
Могат да ми доставят прословутите вежди за задните калници за по 50-60лв. бройката.
Само да споделя, че малко ги поназнайвам колите - тази е номер 24, която оправям - не за търговия а за забавление

Това е някакъв вид мазохизъм явно...
- to6kooo
- потребител
- Мнения: 213
- Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
- Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
- Местоположение: варна
- Status: Извън линия
Hammerfall
За свещите не знам дали е добра цена,аз съм ги купувал за 12,50лв. бройката,ама преди 3г. разбира се Motorcraft
За Форд няма по добри свещи от тях,той не върви с други,особено с Bosch.Скоро ще трябва и аз пак да ги сменям и ще ти пиша за цената,която съм сигурен че се е вдигнала така че не се учудвам 


-
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 05 окт 2007, 16:39
- Модел на автомобила: Мондео 1,8 GHIA,BMW-M3,BMW-E39
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
- Status: Извън линия
10x
А, супер !!! Точно днес ме навиваха да взема Бош.
Вземам Моторкрафт
Вземам Моторкрафт

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта