Смяна на клапаните - Форд Фиеста 1.1 1989 год.

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
paczo911
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 23 юни 2007, 01:51
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 CLX '89
Местоположение: София
Status: Извън линия

Смяна на клапаните - Форд Фиеста 1.1 1989 год.

Мнение от paczo911 » 12 яну 2008, 16:11

Здравейте колеги!

След като преди Нова година, моята Фиеста започна да върви съвсем немощно на 4-та и 5-та предавки, я закарах на майстор. Той установи че на втори цилиндър са изгорели всмукателния и изпускателния клапан, затова предприехме следните стъпки - смяна на 8-те клапана на главата (те са по 8 в комплект, няма поотделно), сменени гумички на клапаните, сменена гарнитура на главата, и сменена гарнитура на всмукателния колектор. Също така главата беше шлайфана.

Днес си взех колата от сервиза, и майстора ми каза след една седмица да му закарам Фиестата, за да притегне клапаните до заводски предписаната хлабина, тъй като сега ги бил оставил малко по "отпуснати", та като я карам една седмица, да си влезнат нормално в леглата.

Питането ми е, след подобна смяна на клапаните, нормално ли е в началото, и то докато още не са притегнати изцяло, колата да изпитва промени в начина по който набира обороти и се движи? Защото сега докато я карах 30-тина километра, забелязах че ту върви нормално, ту на 4-та и 5-та предавка понякога отново губи мощност и обороти?

Ако някой е изпитвал подобни проблеми, ще го помоля да сподели. Всички мнения са добре дошли! Благодаря предварително!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Смяна на клапаните - Форд Фиеста 1.1 1989 год.

Мнение от diesel1.6 » 12 яну 2008, 17:47

paczo911 написа:Здравейте колеги!

на главата (те са по 8 в комплект, няма поотделно), сменени гумички

предписаната хлабина, тъй като сега ги бил оставил малко по "отпуснати", та като я карам една седмица, да си влезнат нормално в леглата.

Питането ми е, след подобна смяна на клапаните, нормално ли е в началото, и то докато още не са притегнати изцяло, колата да изпитва промени в начина по който набира обороти и се движи? Защото сега докато я карах 30-тина километра, забелязах че ту върви нормално, ту на 4-та и 5-та предавка понякога отново губи мощност и обороти?
Клапаните се продават по един. За предпочитане са втора употреба оригинални.
Хлабините трябва да са точните, особено след такива повреди и нови клапани. Понякога, ако главата не е направена добре - легла на клапаните, притриване - се налага повторно регулиране.
Не е нормално да не върви.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 12 яну 2008, 17:53

Имах големи луфтове преди да ги регулирам мойте и колата грам не вървеше!

paczo911
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 23 юни 2007, 01:51
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 CLX '89
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от paczo911 » 12 яну 2008, 18:15

Моят майстор ми каза че е купил целия комплект клапани, заедно с гумички и т.н., но вероятно наистина не е регулирал изцяло клапаните, с мисълта да го направи след като те се разработят малко (поне така предполагам).

Тогава да разбирам, че проблемът просто е в регулирането на клапаните, след това слабостта на мотора би трябвало да изчезне, така ли?

Това което ми е интересно е защо колата ту върви нормално, ту се задъхва на 4-та и 5-та, при условие че нито е натоварена, нито нищо. Може би карбуратор, или нещо такова?? :? :?

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 12 яну 2008, 22:26

караш ли я на газ? можеби е време да и смениш въздушния филтър и да я регулират тая газова.. Ако караш само на бензин - хубаво е да се изчисти карба , да се смени горивния филтър.. или ако направо искаш отремонтирай карбуратора .. Има ремонтни комплекти.. Ефекта ти е направо нова кола..

paczo911
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 23 юни 2007, 01:51
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 CLX '89
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от paczo911 » 12 яну 2008, 23:40

venom4o, карам колата на бензин, никога не е имала газова уредба, но наистина, предложението ти ми се струва основателно. Ще взема да почистя карбуратора, това би трябвало да оправи проблемите! Благодаря!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 13 яну 2008, 10:40

paczo911 написа:, с мисълта да го направи след като те се разработят малко (поне така предполагам).

Това което ми е интересно е защо колата ту върви нормално, ту се задъхва на 4-та и 5-та, при условие че нито е натоварена, нито нищо. Може би карбуратор, или нещо такова?? :? :?
Изправни клапани не се разработват, само могат да се повредят. Клапаните би трябвало да са притрити в престърганите легла на главата и да са перфектни. Няма какво да се сработва, ако това е добре направено.
А защо сменихте клапаните (оригиналните)?
практика е да се шлайфа уплътнителната повърхност, ако не е износено стъблото и да се притрият.

paczo911
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 23 юни 2007, 01:51
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 CLX '89
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от paczo911 » 13 яну 2008, 12:07

На практика трябваше да се сменят само двата клапана на втори цилиндър, но майстора ми каза че комплектите за Фиеста били с по осем клапана, затова решихме да сменим всички осем.

Главата също е шлайфана, но майсторът точно това ми каза, да покарам малко така, и след седмица да му закарам колата да регулира клапаните докрай. Това бяха точните му думи!

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 13 яну 2008, 14:03

отиди при друг,, мерете компресия ако е от клапите ще е 4-5-6 атмосфери..
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта