Перка Радиатор

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 01 сеп 2005, 19:58

Аз ще кажа, че ти е мит двигателя :P

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 01 сеп 2005, 23:07

:oops: :wink: :lol:
Изображение

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 04 сеп 2005, 03:14

А видяхте ли на горните снимки,как един мишок ми нагриза лулите в гаража зимата.Отиват явно на топло там и хапват сладко-сладко.Дано тая зима нямам същия проблем,че вече сигурно ще избият кабелите. :roll:
Изображение

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 04 сеп 2005, 12:54

Много неприятности могат да ти докарат тези животинки, взимай мерки...

Orion16v
потребител
потребител
Мнения: 115
Регистриран: 19 юли 2005, 14:11
Модел на автомобила: Clio 1.8 16V 93'
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Orion16v » 24 фев 2006, 20:03

demiro написа:А видяхте ли на горните снимки,как един мишок ми нагриза лулите в гаража зимата.Отиват явно на топло там и хапват сладко-сладко.Дано тая зима нямам същия проблем,че вече сигурно ще избият кабелите. :roll:
остави я запалена да ги убие тока :lol:
Renault Sport

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 15 мар 2006, 22:50

Колеги не ми се пускаше нова тема,проблема е следният:
Колата ми наскоро излезе от бокса,когато отидох да я взема при запалване веднага се включи вентилатара на охлаждането,първо едната степен и след секунди и втората.Майстора беше махал плюсовата клема на акумулатора.Откачих минуса за около дестина минути,зачистих щекерите на датчиците под и над термостата и като запалих вентилатора не се включваше вече.
Ще кажете много хубаво,но какво става сега - В гаража я оставям да загрее докато стрелката започне да влиза в червеното,но вентилатора не се включва :cry:
Та моля споделете на коя буква ви се включва вентилатора,щото аз я угасих не изчаках още,уплаших се да не я прегрея :cry: Къде е проблема?
Изображение

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 16 мар 2006, 08:43

RsMondeo написа:Можеш ли да ми кажеш каде се намира това реле да го замеря да видя дали не дава контакт постоянно то!
Ако е така може ли да се отваря и да се отремонтира!
Благодаря!
Въпросното реле (когато работи без климатик) се намира в кутията с бушони и релета до акумулатора. Само, че в момента немога да ти кажа точно кое. В ръководството (има го в сайта) го пише много точно къде е и какво е. Ако не можеш да го намериш пиши, малко по-късно сигурно ще успея да го видя точно.
Успех

PlamenJ
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 31 май 2005, 17:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от PlamenJ » 20 мар 2006, 15:42

demiro, аз съм в същото положение в момента.
То и преди сме говорили по темата за охлаждането, ама и проблемите там край нямат...
Есента сменях датчика под термостата, а термостата ми е сменян преди година и нещо. Въпреки това сега откривам, че пак работата не е както трябва. Вентилатора се включваше, сега не иска. Стрелката на температурата ходи към червеното, а вентилатора мълчи. Спасява ме климатика, щото тогава вентилатора задължително работи :)
Вчера махнах буксата на горния датчик, дадох накъсо с едно мостче и запалих колата. Вентилатора веднага тръгна и след няколко секунди завъртя на втора скорост. Махнах мостчето от буксата, пак запалих и се случи същото. Като включих буксата отново в датчика обаче, вентилатора си остана тих.
Според скромното ми мнение поне на моята кола проблема мисля че е в този горния датчик. Не остана от какво друго да е. Резистора на вентилатора явно е здрав, щом перката върти на две скорости. Релетата и те трябва да са здрави по същата причина.
А тоя датчик за да работи нормално трябва да отчита определени стойности на съпротивление при различни температури, ама в момента не мога да се сетя какви са, а и вчера не мерих с мултицет, че нямах такъв подръка. Преди време тия стойности ги бях вадил от Haynes за един пост тука.
Освен да премериш какво съпротивление излиза на клемите и да сравниш с книгите...

Проблема най-вероятно да е от датчика (coolant temperature sensor). Аз лично мисля да ида и да си го купя нов. Ще го сменя и ако разсъждавам правилно, ще имам работещ нормално вентилатор и кола дето няма опастност да загрее :D
Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp

PlamenJ
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 31 май 2005, 17:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от PlamenJ » 20 мар 2006, 17:01

хм...объркан съм!
Току-що измерих съпротивлението на датчика за температурата и то е 43,3 kOhms на студен двигател. Като погледна нормалните стойности по-долу и се получава, че отчитането е ОК.

Coolant temperature sensor:
At -40°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 860.0 to 900.0 kilohms
At 20°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35.0 to 40.0 kilohms
At 100°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.9 to 2.5 kilohms
At 120°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.0 to 1.3 kilohms

Май ще го меря и при загрял двигател. Ако той е в ред, къде да търся проблема....????
Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 20 мар 2006, 18:40

Там е работата че проблема се оказа с,че вентилатора ми заработи постоянно.В другата тема в същия раздел съм описал всичко подробно,виж http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=3465
Датчика за температурата го сменяха с нов в МотоПфое и същата проблемация,като запаля и тръгва кулера гаден.Мериха съпротивлението всичко е ОК.Закачиха ме на стенда грешки в компа няма.Ако се появи някакво развитие ще пиша своевременно.

П.П. В горния пост дето съм писал че като зачистих щекерите се оправило-не бях щракнал едната клема и за това беше спрял вентилатора.
Изображение

PlamenJ
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 31 май 2005, 17:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от PlamenJ » 21 мар 2006, 10:12

Виж какво е положението в кутийката до инжекторите.
Аз също смятам да проверя там. Може кабела от датчика дето влиза там да е нагорял и макар че не е прекъснат да изменя съпротивлението от датчика. Така комп-а ще се лъже за верните показания.
Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp

fordfen
потребител
потребител
Мнения: 114
Регистриран: 26 май 2006, 10:39
Модел на автомобила: Ford Focus 1,8 TDDI 90ph 2001g.
Местоположение: Pernik
Status: Извън линия

Мнение от fordfen » 21 юни 2006, 19:29

Здравейте,колеги!Тия датчици май доста ни изнервиха.Знае ли някой защо не ми се включва перката на р-ра,когато дам на късо буксата,която е свързана към датчика над термостата.Иначе перката включва на ниски об. при 98гр.,за високи не смея да чакам.Нормално ли е това,ако не,къде да търся причината.

Berilii
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
Местоположение: Belgium
Status: Извън линия

датчици за температура на двг зетек

Мнение от Berilii » 04 фев 2008, 13:00

Датчика над термостата включва вентилатора при високо съпротивление. Т.е. ако раазкачиш буксата му той тръгва автоматично, а при късо в буксата (с мостче примерно) вентилатора спира. По вероятно е долният датчик индикиращ температурата на таблото да дава по-ниско съпротивление(неоригинален датчик, солена вода, вода от пароструйка), следователно вкарва стрелката в червеното, но реално температурата не е достатъчно висока за включване на вентилатора. Стойностите дадени по каталозите за намаляващо съпротивление при повишаване на температурата се отнасят за долният датчик.

martinme4o
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 08 юни 2008, 19:01
Модел на автомобила: ФОРТ МОНДЕО
Status: Извън линия

Re: Перка Радиатор

Мнение от martinme4o » 15 юни 2008, 09:21

от няколко дена се занимавам със съштия проблем колата е 1,8 дизел смених релто и ништо дачици съшто когато дам контакт перките се включват а на 1 юни трябва да пътувам до ВАРНА

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Перка Радиатор

Мнение от Edinuser » 15 юни 2008, 18:45

Ако това ще ви помогне:
При мен кабела на датчика се беше нацепил здраво - направо се ронеше изолацията - и за това подмених и двата кабела със силиконови.
Така че е възможно и това да ви прави проблем.
Иначе сигнала от този датчик отива в ЕКУ-то и от там излизат сигналите за управление на релетата на вентилатора.

Потребителски аватар
JIKATA4444
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 24 май 2008, 18:08
Модел на автомобила: Mondeo 2,0/ 16 V/ 136kc/1994г
Местоположение: Димитровград
Status: Извън линия

Re: Перка Радиатор

Мнение от JIKATA4444 » 05 авг 2008, 21:31

колеги и аз го имам проблема смених датчиците но пак се вклъчва перката на L поработи малко и спре а би трябвало споредмен да остане да работи на първа степен докато стрелката на датчика отиде на половината някои знае ли дали има някакво реле за перката или се включва директно от компа

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта