Проблем с жилото на километража и скоростомера
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Проблем с жилото на километража и скоростомера
Колата е фиеста 1,3 МИ 92 г. Както си карах изведнъж стрелката на скоростомера отиде на 0 и километража спря да се върти. Отвих жилото от скоростната кутия, врътнах го на ръка стрелката се движи. Оказа се че има някъкав датчик между жилото и скоростната кутия. кой ще ми каже за какво е и може ли без него. В него е проблема счупено му е квадратчето което влиза в скоростната кутия
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Предполагам, че въпросният датчик отговаря за това, да изпраща сигнал до компютъра дали колата е в движение или седи на едно място. Обикновено, когато колата е в движение, компа поддържа по-високи обороти на празен ход.
Предполагам, че можеш да си караш така, но е по-добре да си сминиш проблемната част.

Предполагам, че можеш да си караш така, но е по-добре да си сминиш проблемната част.

-
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 13 фев 2005, 07:38
- Модел на автомобила: Sofia
- Местоположение: Ford Fiesta Si 16V
- Status: Извън линия
Точно така е, както го каза Брок.Brock написа:Предполагам, че въпросният датчик отговаря за това, да изпраща сигнал до компютъра дали колата е в движение или седи на едно място. Обикновено, когато колата е в движение, компа поддържа по-високи обороти на празен ход.
Предполагам, че можеш да си караш така, но е по-добре да си сминиш проблемната част.
На старата ми фиестичка ми се случи същото. Взех си от арабите на Симеон втора употреба, но мошениците ги даваха по 20 лева. Имай впредвид че 4 от 5 са повредени, така че като взимашр слагай на място и го връщай ако не работи или е счупено друго. Аз го смених три пъти докато попаднах на работещ. Това е лесно, тъй като става на ръка като си го отвъртял веднъж.
Пробата дали дава показание става като засилиш, виждаш че ти отчита спидометъра, изключваш от скорост и караш по инерция. Оборотите на празен ход трябва да са 1200-1500. Натискаш спирачката и като спреш окончателнор оборотите трябва да паднат на 800. Простичко е!

-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Датчика се нарича VSS - Vehicle Speed Sensor. Освен за това което е описал acj, дачтика служи на ECU-то за да определи кога да прилага стратегия на принудителен празен ход ( при Форд в този случай се спира подаването на гориво).
Незнам как се сваля датчика от скоростната кутия, ако не се бъркам се развива, но на кутията която ремонтирах (дизелова!) останалата част от механизма е законтрена във скоростната кутия със нит.
Незнам как се сваля датчика от скоростната кутия, ако не се бъркам се развива, но на кутията която ремонтирах (дизелова!) останалата част от механизма е законтрена във скоростната кутия със нит.
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Благодаря на всички който се отзоваха на моето питане. Намерих си такъв датчик на старо 20 лв. новият струва 148 лв. до 164 лв. Най- големият проблем се оказа изваждането на остатъка на от старият датчик. Сега ще опиша как се справихме с това:
1. С пинсета не стана
2. Свалихме алуминиевият детайл на които е завит датчика. Това става като се извади стоманеният щифт който се показва около 5 мм от корпуса на скоростната кутия. Най лесно стана от долу като се разкача планката на която се държи катализатора и се разкачат лостовете на скоростите. По този начин се освобождава място за да може с помоща на клещи да се хване щифта и да се измъкне ( това е най трудната част коло 30 мин здраво дърпане и псуване )
3. След като махнеш щифта алуминиевият детайл излиза свободно.
4. Изважда се пласмасовият пиньон в които има отвор с квадратен профил. В него беше останала часта от старият датчик.
5. Следва събиране по обратният ред - пиньона, алуминиевият детайл, стоманеният щифт и закачане на планката на катализатора и щангите на скоростният лост. Завиване на датчика поставяне на жилото и след това каране на колата.
Да но не ви се налага този ремонт, а на тези който се сблъскат с него успех и дано съм бил полезен
1. С пинсета не стана
2. Свалихме алуминиевият детайл на които е завит датчика. Това става като се извади стоманеният щифт който се показва около 5 мм от корпуса на скоростната кутия. Най лесно стана от долу като се разкача планката на която се държи катализатора и се разкачат лостовете на скоростите. По този начин се освобождава място за да може с помоща на клещи да се хване щифта и да се измъкне ( това е най трудната част коло 30 мин здраво дърпане и псуване )
3. След като махнеш щифта алуминиевият детайл излиза свободно.
4. Изважда се пласмасовият пиньон в които има отвор с квадратен профил. В него беше останала часта от старият датчик.
5. Следва събиране по обратният ред - пиньона, алуминиевият детайл, стоманеният щифт и закачане на планката на катализатора и щангите на скоростният лост. Завиване на датчика поставяне на жилото и след това каране на колата.
Да но не ви се налага този ремонт, а на тези който се сблъскат с него успех и дано съм бил полезен

- nubits
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 18 фев 2005, 20:23
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4i CLX
- Местоположение: Габрово
- Контакти:
- Status: Извън линия
Една разновидност на този проблем... Имаме Форд Fiesta 1.4i 91г.. При движение спидометърът обикновено показва по-ниска скорост и при промяна да скоростта почти не я отразява или го прави със закъснение, но без никаква логика. Въможно ли е проблема да е същия, както казвате или е механичен в таблото?
ПС. При откачане на жилото и въртене на ръка, стрелката реагира!
ПС. При откачане на жилото и въртене на ръка, стрелката реагира!
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 18 юни 2007, 22:59
- Модел на автомобила: Ford Escort '89 1.4MI
- Местоположение: Разград
- Status: Извън линия

е па и при мене стана нещо подобно ама проблема се оказа в пластмасовото джадженце което е под датчика - Първоначално Спидометъра си спираши и тръгваше когато си поиска после започна да работи само в режим на ускорение и накрая не работеше. след много умуване го смъкнах но без да свалям нищо от предавателната кутия, а бърках с едни дълги клещи от страната на дългата полуоска ( е свалих тръбите на парното само


Аз съм горд че имам ФОРД :

-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 05 авг 2008, 18:19
- Модел на автомобила: fiesta
- Status: Извън линия
Re: Проблем с жилото на километража и скоростомера
момчета да попитам ? възможно ли е от същия датчик -колата на скорост в движение да вдига сама обороти и леко да ускорява и на свободно скорост до вдига оборотите ?като спре на място няма проблем.ако вобще го изключа какво ще стане? фиеста 1,1 90г благодаря предварително.
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Проблем с жилото на километража и скоростомера
Отдавна карам с откачен датчик (счупи се пак) няма никъкъв проблем откачи го и покарай няколко дена ако прави отново аномалии значи не е от него.
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 28 фев 2009, 09:19
- Модел на автомобила: eskort
- Status: Извън линия
Re: Проблем с жилото на километража и скоростомера
благодаря момчета моят форд съЩо е 1.3 ми и имам съЩия проблем само,_че не моЖах да изВадя нита и се налоЖи да го разпробивам заЩото се скъса но вече всичко е ок
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 17 авг 2010, 19:04
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.6 D
- Status: Извън линия
Re: Проблем с жилото на километража и скоростомера
Като че ли моя проблем няма решаване фиестата е 1.6д 1986г и проблема е в червяка но не мога да го сваля изобщо, мисля че трябва да се отваря цялат скоростна кутия, защото няма нито болт нито гайка за развиване на червяка само нещо подобно на болт обаче главата му е срязана на 45 градуса и няма развиване. Някой да знае нещо повече за това?
"Добрите хора не се нуждаят от закони, за да се държат правилно, докато лошите ще намерят как да ги заобиколят."
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с жилото на километража и скоростомера
Нагоре в темата е написано, че е законтрен с нит.
На бившия ми Ескорт 1,3 '87 беше кух стоманен и изваждането му се оказа невъзможно.
Кутията беше пред фалит и така си замина при следващия собственик който уведомих за проблема и той се е оправял.
Сменил е кутията.
На бившия ми Ескорт 1,3 '87 беше кух стоманен и изваждането му се оказа невъзможно.
Кутията беше пред фалит и така си замина при следващия собственик който уведомих за проблема и той се е оправял.
Сменил е кутията.

-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 17 авг 2010, 19:04
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.6 D
- Status: Извън линия
Re: Проблем с жилото на километража и скоростомера
само така става, при смяна на кутията или съединителя
"Добрите хора не се нуждаят от закони, за да се държат правилно, докато лошите ще намерят как да ги заобиколят."
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 31 юли 2012, 11:09
- Модел на автомобила: Fiesta
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Проблем с жилото на километража и скоростомера
Привет колеги, май и аз имам проблем с жилото на скоростомера.
По едно време почна да се чува странен звук при движение, нещо като "чуруликане" или "квичене" някакси откъм таблото вътре в купето. Звука беше в унисон с темпото на движение, някак все едно пристъргва кръгъл детайл на всеки оборот. Колкото по-бързо се движи колата, толкова по начесто и обратно, като не се влияеше от това дали се ускорява или е изключена от скорост и дали се натиска спирачка. На място при подаване на газ звука изчезваше. Та след много умуване, като изключих като причина ремък, ролки, шарнири и т.н. и след като огледах и видях, че нищо не се е закачило по колелата, мисля, че сигурно е това жило.
След 3-4 дни звука изчезна от самосебе си, ама гледам стрелката на скоростомера ми притреперва като сочи примерно към 60км, а на първа и втора при потегляне направо подскача като луда между 20 и 40км, което си е бая амплитуда.
Като чета по-горе вашите мнения, че най трудно се вади квадратното профилче, което влиза в скоростната кутия, искам да ви питам по-удачно ли е да го измъкна още сега и да подменям или да си чакам да се скъса? На различни места ли се къса или все се чупи тая джаджа дето влиза долу?
И за мойта количка ще стане ли все пак смяната без да разглобявам таблото? Ако някой се е справил, нека сподели.
По едно време почна да се чува странен звук при движение, нещо като "чуруликане" или "квичене" някакси откъм таблото вътре в купето. Звука беше в унисон с темпото на движение, някак все едно пристъргва кръгъл детайл на всеки оборот. Колкото по-бързо се движи колата, толкова по начесто и обратно, като не се влияеше от това дали се ускорява или е изключена от скорост и дали се натиска спирачка. На място при подаване на газ звука изчезваше. Та след много умуване, като изключих като причина ремък, ролки, шарнири и т.н. и след като огледах и видях, че нищо не се е закачило по колелата, мисля, че сигурно е това жило.
След 3-4 дни звука изчезна от самосебе си, ама гледам стрелката на скоростомера ми притреперва като сочи примерно към 60км, а на първа и втора при потегляне направо подскача като луда между 20 и 40км, което си е бая амплитуда.
Като чета по-горе вашите мнения, че най трудно се вади квадратното профилче, което влиза в скоростната кутия, искам да ви питам по-удачно ли е да го измъкна още сега и да подменям или да си чакам да се скъса? На различни места ли се къса или все се чупи тая джаджа дето влиза долу?
И за мойта количка ще стане ли все пак смяната без да разглобявам таблото? Ако някой се е справил, нека сподели.
Ford Fiesta MK3, 5Türer, ´93
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с жилото на километража и скоростомера
Доколкото помня разглобяването не е сложно. Отдолу на сенника на таблото има 2 болта. Като ги развиеш и го махнеш има още 2 или 4 около километража. После бъркаш отзад да напипаш жилото, стискаш една закопчалка да го освободиш, разкачаш куплунга с кабелите и готово.
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 31 юли 2012, 11:09
- Модел на автомобила: Fiesta
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Проблем с жилото на километража и скоростомера
Мерси, колега. Прочетох го и в книжката на Haynes, наистина изглежда доста просто, надявам се и в действителност да е така.
То въпроса ми по-скоро е дали да го махам от сега или да чакам да се скъса? Да не би ако "дочакам" да стане по-голям проблем...
Тъкмо се реших да се пробвам, та поне да видя на какъв хал е, ама не можах никъде да намеря ново жило. По моргите сигурно има, ама като се износва лесно тая част какъв е смисъла да слагам пак стара.
Някой знае ли къде мога да намеря жило за такава фиестичка? Пасва ли от някой друг модел?
То въпроса ми по-скоро е дали да го махам от сега или да чакам да се скъса? Да не би ако "дочакам" да стане по-голям проблем...
Тъкмо се реших да се пробвам, та поне да видя на какъв хал е, ама не можах никъде да намеря ново жило. По моргите сигурно има, ама като се износва лесно тая част какъв е смисъла да слагам пак стара.
Някой знае ли къде мога да намеря жило за такава фиестичка? Пасва ли от някой друг модел?
Ford Fiesta MK3, 5Türer, ´93
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с жилото на километража и скоростомера
Попитай тук :vas86 написа:Някой знае ли къде мога да намеря жило за такава фиестичка? Пасва ли от някой друг модел?

Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта