Бутон за спортно окачване на Мондео.
- NightRider
- потребител
- Мнения: 184
- Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Бутон за спортно окачване на Мондео.
Мондеото има бутон за втвърдяване на окачването, който се намира до ръчната. Означен е с "S" и при натискане бутона светва. На таблото обаче лампата отговаряща за тази система свети постоянно. Имам съмнения, че системата е блокирала в спортен режим (лампата свети постоянно, струва ми се че колата вози твърдо за мондео и не усещам разлика при натискане на бутона).
Въпросите са:
Как се нарича тази система и каде мога да намеря информация за нея?
Как мога да проверя дали работи?
Ако не мога да я оправя мога ли да я "блокирам" в обратнота позиция (да вози меко)?
Благодаря на отзовалите се.
Въпросите са:
Как се нарича тази система и каде мога да намеря информация за нея?
Как мога да проверя дали работи?
Ако не мога да я оправя мога ли да я "блокирам" в обратнота позиция (да вози меко)?
Благодаря на отзовалите се.

- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Това със смяната на бутона е шега. нали?
IVDC (Interactive Vehicle Dynamic Control)-система за динамичен интерактивен контрол на окачването. Освен "спорт", би трябвало да има и опции "комфорт" и "нормал". На базата на данни от няколко сензора се променят параметрите на окачването и то до 10 пъти в секунда(!)... Освен по-комфортната (респ. спортна) возия, намалява се с 10% спирачния път... и бла-бла-бла...Системата я има в новото мондео, s-max и не знам още къде си...

IVDC (Interactive Vehicle Dynamic Control)-система за динамичен интерактивен контрол на окачването. Освен "спорт", би трябвало да има и опции "комфорт" и "нормал". На базата на данни от няколко сензора се променят параметрите на окачването и то до 10 пъти в секунда(!)... Освен по-комфортната (респ. спортна) возия, намалява се с 10% спирачния път... и бла-бла-бла...Системата я има в новото мондео, s-max и не знам още къде си...
Последна промяна от cocoff на 23 яну 2008, 14:08, променено общо 2 пъти.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колега неразбрах дали спортния режим е активен откакто си купил колата или след това се е активирал... Имам предвид, че ако си я взел с активен режим е възможно да са сменени амортисьорите с обикновени и системата за контрол на окачването да не подава сигнал, за това може би ти свети лапата на таблото, а ти не усещаш разлика при натискане на бутона. Все пак тази екстра се дължи на по-специални амортисьори...
Другия вариант е просто амортисьорите да са за смяна и това поведение да е сигнализация, че им е време да слязат от експлоатация.
Другия вариант е просто амортисьорите да са за смяна и това поведение да е сигнализация, че им е време да слязат от експлоатация.
- Sound`of`GB
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 22 сеп 2006, 23:53
- Модел на автомобила: ford escort 1,8d 92/escort 1.8 115hp 97"/Peogeot 306 1,9d 98"
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Попринцип за системата пише в книжката на Мондео МК1 и е абривиатура от 3 букви - ADS - Adaptive Damping System. Има режими спорт, комфорт и автоматичен. Наистина се превключва от копче до ръчната спирачка (на мястото на шлиците за монети при Мондео-тата).
А защо така е забило идея си нямам...
А защо така е забило идея си нямам...
''Gabrovo Audio Team"
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Още малко за активното окачване.
Повечето системи за активно окачване работят чрез хидравлична помпа с високо налягане и система от хидравлични цилиндри и електромагнитни клапани за всяко колело, които поддържат колелото според състоянието на пътя и желанието на водача. Един или няколко сензора на всяко колело, определят положението му спрямо пътя и/или шасито. Road preview системата сканира пътя пред всяко колело с лазер или радар и систематаоптимизира окачването според конкретната дупка
Системата от датчици изпраща непрекъснато информация до ЕКУ-то, дали колата ускорява, забавя или завива, а ЕКУ-то чрез комплексни алгоритми управлява окачването така, че да се постига максимален комфорт и сигурност.
Опцията струва £650 при Zetec, Ghia и Titanium.
Повечето системи за активно окачване работят чрез хидравлична помпа с високо налягане и система от хидравлични цилиндри и електромагнитни клапани за всяко колело, които поддържат колелото според състоянието на пътя и желанието на водача. Един или няколко сензора на всяко колело, определят положението му спрямо пътя и/или шасито. Road preview системата сканира пътя пред всяко колело с лазер или радар и систематаоптимизира окачването според конкретната дупка

Опцията струва £650 при Zetec, Ghia и Titanium.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- NightRider
- потребител
- Мнения: 184
- Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Когато купувах колата хората предвидливо бяха махнали лампата от таблото(аз тогажа дори не знаех, че има и на таблото лампа). Наистина е възможно амортисиорите да са сменени с обикновенни, за това не се бях сетил. Ще ги огледам, ако са с променлива твърдост би трябвало да излиза някоя жица от тях. 
Не вярвам тази система да е толкова умна като сегашните. Вероятно има просто някакво клапанче, което пропуска маслото в единия режим. А режимите са два спортен и нормален.

Не вярвам тази система да е толкова умна като сегашните. Вероятно има просто някакво клапанче, което пропуска маслото в единия режим. А режимите са два спортен и нормален.
- schrack
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
- Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
- Местоположение: СЛИВЕН
- Status: Извън линия
Да беше почнал направо като кажеш че си отварял таблото и си сложил въпросната лампичка и тя е светнала когато си дал на контактNightRider написа:Когато купувах колата хората предвидливо бяха махнали лампата от таблото(аз тогажа дори не знаех, че има и на таблото лампа). Наистина е възможно амортисиорите да са сменени с обикновенни, за това не се бях сетил. Ще ги огледам, ако са с променлива твърдост би трябвало да излиза някоя жица от тях.
Не вярвам тази система да е толкова умна като сегашните. Вероятно има просто някакво клапанче, което пропуска маслото в единия режим. А режимите са два спортен и нормален.
и темата започва..

- NightRider
- потребител
- Мнения: 184
- Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Не разбирам само това какво променя?
Последна промяна от NightRider на 15 фев 2008, 18:33, променено общо 1 път.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
На по-старите коли тази система е решена по по-прост начин. Отгоре върху бомбетата, където се захващат амортисьорите, има по един електромотор. Той върти стъблото на амортисьора, а вътре буталото има пластини с канали, които се отварят / затварят и респективно променят твърдостта на амортисьора. Автоматичен режим означава, че системата минава от "комфорт" към "спорт" над определена скорост. По този начин е изпълнено този тип регулиране при Маздата ми. Не знам как е при Мондеото, възможно е да е сходно.
Такъв тип окачване изисква скъпи амортисьори и е напълно възможно след като са се скапали, да са заменени с обикновени. Разгледай дали ще намериш някакви механизми върху самите амортисьори и ще се ориентираш дали има нещо подобно.
Такъв тип окачване изисква скъпи амортисьори и е напълно възможно след като са се скапали, да са заменени с обикновени. Разгледай дали ще намериш някакви механизми върху самите амортисьори и ще се ориентираш дали има нещо подобно.
- DON CECI
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 30 яну 2008, 09:10
- Модел на автомобила: mondeo 2.0 16v 136 ps 93год.
- Местоположение: чирпан
- Status: Извън линия
i az imam sa6tiq problem
nqkoi znaeli kakse opravq ,moite amortisiori sa s jici i ne sa zaminali vse o6te taka 4e problema qvno e nqkade drugade
някои знаели каксе оправя ,моите амортисьори са с жици и не са заминали все още така че проблема явно е някъде другаде
Превод: Petkoff_pl
edit: The seven
Колега какво точно ти пречи да пишеш на кирилица ?
Следващият пост на маймуница ще бъде изтрит без предупреждение.
някои знаели каксе оправя ,моите амортисьори са с жици и не са заминали все още така че проблема явно е някъде другаде
Превод: Petkoff_pl
edit: The seven
Колега какво точно ти пречи да пишеш на кирилица ?
Следващият пост на маймуница ще бъде изтрит без предупреждение.
- NightRider
- потребител
- Мнения: 184
- Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
- DON CECI
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 30 яну 2008, 09:10
- Модел на автомобила: mondeo 2.0 16v 136 ps 93год.
- Местоположение: чирпан
- Status: Извън линия
modula za opravlenie naistena e v bagajnika oba4e kato mu se izkarat buksite prosto spira da sveti lapata v kopeto a tvardoto vozene si ostavadaite akal kak da se premahne 4e mi pisna da me la6ka iz dupkite kat bra6nqn 4u
val
модула за оправление наистена е в багажника обаче като му се изкарат буксите просто спира да свети лапата в копето а твърдото возене си оставадайте акъл как да се премахне че ми писна да ме лашка из дупките кат бръшнян чу
:Д вал
Превод: Petkoff_pl
edit: The seven
Колега какво точно ти пречи да пишеш на кирилица ?
Следващият пост на маймуница ще бъде изтрит без предупреждение.


модула за оправление наистена е в багажника обаче като му се изкарат буксите просто спира да свети лапата в копето а твърдото возене си оставадайте акъл как да се премахне че ми писна да ме лашка из дупките кат бръшнян чу

Превод: Petkoff_pl
edit: The seven
Колега какво точно ти пречи да пишеш на кирилица ?
Следващият пост на маймуница ще бъде изтрит без предупреждение.
- NightRider
- потребител
- Мнения: 184
- Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
- NightRider
- потребител
- Мнения: 184
- Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 03 мар 2008, 19:10
- Модел на автомобила: mondeo
- Status: Извън линия
ми и аз го имам тоз проблем от скоро. Но лошото е че знам от къде идва проблема и е малко скъп за фиксиране в смисъл че бр. на един амортисьор е 680 лв., а нали се сещате колко прави това х4. Проблема е че се прецаква някой клапан/датчик по амортисьора и компа се ушашква и неможе да работи нормално, това е теорията на хората от мото фое. Вариянта при които можеш да имаш нормално возене е да ги смениш и 4-те амортисьора и да забравиш за спортното окачване и за махането на камъните от бъбриците
. НО не е само това проблема в смисал ако решиш да си сменяш амортисьорите ще дойде и въпроса дали са еднакви по размер амортисьорите и дали няма да объркат с нещо геометрията на колата
SORRY


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта