Перка Радиатор
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
Колеги не ми се пускаше нова тема,проблема е следният:
Колата ми наскоро излезе от бокса,когато отидох да я взема при запалване веднага се включи вентилатара на охлаждането,първо едната степен и след секунди и втората.Майстора беше махал плюсовата клема на акумулатора.Откачих минуса за около дестина минути,зачистих щекерите на датчиците под и над термостата и като запалих вентилатора не се включваше вече.
Ще кажете много хубаво,но какво става сега - В гаража я оставям да загрее докато стрелката започне да влиза в червеното,но вентилатора не се включва
Та моля споделете на коя буква ви се включва вентилатора,щото аз я угасих не изчаках още,уплаших се да не я прегрея
Къде е проблема?
Колата ми наскоро излезе от бокса,когато отидох да я взема при запалване веднага се включи вентилатара на охлаждането,първо едната степен и след секунди и втората.Майстора беше махал плюсовата клема на акумулатора.Откачих минуса за около дестина минути,зачистих щекерите на датчиците под и над термостата и като запалих вентилатора не се включваше вече.
Ще кажете много хубаво,но какво става сега - В гаража я оставям да загрее докато стрелката започне да влиза в червеното,но вентилатора не се включва

Та моля споделете на коя буква ви се включва вентилатора,щото аз я угасих не изчаках още,уплаших се да не я прегрея


-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Въпросното реле (когато работи без климатик) се намира в кутията с бушони и релета до акумулатора. Само, че в момента немога да ти кажа точно кое. В ръководството (има го в сайта) го пише много точно къде е и какво е. Ако не можеш да го намериш пиши, малко по-късно сигурно ще успея да го видя точно.RsMondeo написа:Можеш ли да ми кажеш каде се намира това реле да го замеря да видя дали не дава контакт постоянно то!
Ако е така може ли да се отваря и да се отремонтира!
Благодаря!
Успех
-
- потребител
- Мнения: 86
- Регистриран: 31 май 2005, 17:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
demiro, аз съм в същото положение в момента.
То и преди сме говорили по темата за охлаждането, ама и проблемите там край нямат...
Есента сменях датчика под термостата, а термостата ми е сменян преди година и нещо. Въпреки това сега откривам, че пак работата не е както трябва. Вентилатора се включваше, сега не иска. Стрелката на температурата ходи към червеното, а вентилатора мълчи. Спасява ме климатика, щото тогава вентилатора задължително работи
Вчера махнах буксата на горния датчик, дадох накъсо с едно мостче и запалих колата. Вентилатора веднага тръгна и след няколко секунди завъртя на втора скорост. Махнах мостчето от буксата, пак запалих и се случи същото. Като включих буксата отново в датчика обаче, вентилатора си остана тих.
Според скромното ми мнение поне на моята кола проблема мисля че е в този горния датчик. Не остана от какво друго да е. Резистора на вентилатора явно е здрав, щом перката върти на две скорости. Релетата и те трябва да са здрави по същата причина.
А тоя датчик за да работи нормално трябва да отчита определени стойности на съпротивление при различни температури, ама в момента не мога да се сетя какви са, а и вчера не мерих с мултицет, че нямах такъв подръка. Преди време тия стойности ги бях вадил от Haynes за един пост тука.
Освен да премериш какво съпротивление излиза на клемите и да сравниш с книгите...
Проблема най-вероятно да е от датчика (coolant temperature sensor). Аз лично мисля да ида и да си го купя нов. Ще го сменя и ако разсъждавам правилно, ще имам работещ нормално вентилатор и кола дето няма опастност да загрее
То и преди сме говорили по темата за охлаждането, ама и проблемите там край нямат...
Есента сменях датчика под термостата, а термостата ми е сменян преди година и нещо. Въпреки това сега откривам, че пак работата не е както трябва. Вентилатора се включваше, сега не иска. Стрелката на температурата ходи към червеното, а вентилатора мълчи. Спасява ме климатика, щото тогава вентилатора задължително работи

Вчера махнах буксата на горния датчик, дадох накъсо с едно мостче и запалих колата. Вентилатора веднага тръгна и след няколко секунди завъртя на втора скорост. Махнах мостчето от буксата, пак запалих и се случи същото. Като включих буксата отново в датчика обаче, вентилатора си остана тих.
Според скромното ми мнение поне на моята кола проблема мисля че е в този горния датчик. Не остана от какво друго да е. Резистора на вентилатора явно е здрав, щом перката върти на две скорости. Релетата и те трябва да са здрави по същата причина.
А тоя датчик за да работи нормално трябва да отчита определени стойности на съпротивление при различни температури, ама в момента не мога да се сетя какви са, а и вчера не мерих с мултицет, че нямах такъв подръка. Преди време тия стойности ги бях вадил от Haynes за един пост тука.
Освен да премериш какво съпротивление излиза на клемите и да сравниш с книгите...
Проблема най-вероятно да е от датчика (coolant temperature sensor). Аз лично мисля да ида и да си го купя нов. Ще го сменя и ако разсъждавам правилно, ще имам работещ нормално вентилатор и кола дето няма опастност да загрее

Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
-
- потребител
- Мнения: 86
- Регистриран: 31 май 2005, 17:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
хм...объркан съм!
Току-що измерих съпротивлението на датчика за температурата и то е 43,3 kOhms на студен двигател. Като погледна нормалните стойности по-долу и се получава, че отчитането е ОК.
Coolant temperature sensor:
At -40°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 860.0 to 900.0 kilohms
At 20°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35.0 to 40.0 kilohms
At 100°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.9 to 2.5 kilohms
At 120°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.0 to 1.3 kilohms
Май ще го меря и при загрял двигател. Ако той е в ред, къде да търся проблема....????
Току-що измерих съпротивлението на датчика за температурата и то е 43,3 kOhms на студен двигател. Като погледна нормалните стойности по-долу и се получава, че отчитането е ОК.
Coolant temperature sensor:
At -40°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 860.0 to 900.0 kilohms
At 20°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35.0 to 40.0 kilohms
At 100°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.9 to 2.5 kilohms
At 120°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.0 to 1.3 kilohms
Май ще го меря и при загрял двигател. Ако той е в ред, къде да търся проблема....????
Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
Там е работата че проблема се оказа с,че вентилатора ми заработи постоянно.В другата тема в същия раздел съм описал всичко подробно,виж http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=3465
Датчика за температурата го сменяха с нов в МотоПфое и същата проблемация,като запаля и тръгва кулера гаден.Мериха съпротивлението всичко е ОК.Закачиха ме на стенда грешки в компа няма.Ако се появи някакво развитие ще пиша своевременно.
П.П. В горния пост дето съм писал че като зачистих щекерите се оправило-не бях щракнал едната клема и за това беше спрял вентилатора.
Датчика за температурата го сменяха с нов в МотоПфое и същата проблемация,като запаля и тръгва кулера гаден.Мериха съпротивлението всичко е ОК.Закачиха ме на стенда грешки в компа няма.Ако се появи някакво развитие ще пиша своевременно.
П.П. В горния пост дето съм писал че като зачистих щекерите се оправило-не бях щракнал едната клема и за това беше спрял вентилатора.

-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 16 яну 2006, 12:45
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI, 1-NRF-131
- Местоположение: Belgium
- Status: Извън линия
датчици за температура на двг зетек
Датчика над термостата включва вентилатора при високо съпротивление. Т.е. ако раазкачиш буксата му той тръгва автоматично, а при късо в буксата (с мостче примерно) вентилатора спира. По вероятно е долният датчик индикиращ температурата на таблото да дава по-ниско съпротивление(неоригинален датчик, солена вода, вода от пароструйка), следователно вкарва стрелката в червеното, но реално температурата не е достатъчно висока за включване на вентилатора. Стойностите дадени по каталозите за намаляващо съпротивление при повишаване на температурата се отнасят за долният датчик.
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 08 юни 2008, 19:01
- Модел на автомобила: ФОРТ МОНДЕО
- Status: Извън линия
Re: Перка Радиатор
от няколко дена се занимавам със съштия проблем колата е 1,8 дизел смених релто и ништо дачици съшто когато дам контакт перките се включват а на 1 юни трябва да пътувам до ВАРНА
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Перка Радиатор
Ако това ще ви помогне:
При мен кабела на датчика се беше нацепил здраво - направо се ронеше изолацията - и за това подмених и двата кабела със силиконови.
Така че е възможно и това да ви прави проблем.
Иначе сигнала от този датчик отива в ЕКУ-то и от там излизат сигналите за управление на релетата на вентилатора.
При мен кабела на датчика се беше нацепил здраво - направо се ронеше изолацията - и за това подмених и двата кабела със силиконови.
Така че е възможно и това да ви прави проблем.
Иначе сигнала от този датчик отива в ЕКУ-то и от там излизат сигналите за управление на релетата на вентилатора.
- JIKATA4444
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 24 май 2008, 18:08
- Модел на автомобила: Mondeo 2,0/ 16 V/ 136kc/1994г
- Местоположение: Димитровград
- Status: Извън линия
Re: Перка Радиатор
колеги и аз го имам проблема смених датчиците но пак се вклъчва перката на L поработи малко и спре а би трябвало споредмен да остане да работи на първа степен докато стрелката на датчика отиде на половината някои знае ли дали има някакво реле за перката или се включва директно от компа
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта