За MAF сензора
-
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
- Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
- Местоположение: Sliven
- Status: Извън линия
Пълна инжекция е. Карах го в сервиз и там са го закачали на компютър и не е давал никакви грешки, но има проблемите описани във форума с глъхнене при подаване рязко на газ (при студен двигател). Също така (пак при студен двигател) като запали почти веднага гасне и втория път вече си пали нормално. Почиствали са му двигателчето за празен ход, но не и MAF или MAP незная кое има от двете. Иначе го проверяваха за вредни емисии (заради удостоверението за катализатора в данъчното при придобиване) нямала никакви вредни емисии.Ако е моноинжекция няма.
Сервизът не е на Мото Пфое и се чудя дали да не го закарам в оторизиран сервиз, за да му проверят сензорите. Притеснява ме факта, че напоследък, за да вземат пари подменят и здрави скъпи части в някои нелоялни сервизи.
-
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
- Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
- Местоположение: Sliven
- Status: Извън линия
Източих си Autodata 2004 и установих, че моята Фиеста също има MAF сензор. Разгледах го и установих, че капака на въздушния филтър не се е затварял добре заради изсипана резба на 3 от четирите види, което автоматично означава, че MAF сензора е замърсен.
Извадих, го и установих, че жичките са почернели.
Почистих го с някакъв контактен спрей СИВ на цвят 400мл. на нефтена основа пише Profesional на него.
Като се замисля едва ли има някакво значение ако контактния спрей остави някакъв филм по сензора. При положение, че тръбата на одушника влиза там и хвърля масла и пари. Едва ли филтъра успява да филтрира всичко!
Искам да попитам за останалите сензори: В Autodata пише как с мултицет можем да си проверим напреженията и съпротивлението на разни сензори. Интересува ме по-точно за MAF и TPS къде се мери - там където е сензора или където е куплунга (след като го извадим от сензора).
Благодаря Ви предварително!
Извадих, го и установих, че жичките са почернели.
Почистих го с някакъв контактен спрей СИВ на цвят 400мл. на нефтена основа пише Profesional на него.
Като се замисля едва ли има някакво значение ако контактния спрей остави някакъв филм по сензора. При положение, че тръбата на одушника влиза там и хвърля масла и пари. Едва ли филтъра успява да филтрира всичко!
Искам да попитам за останалите сензори: В Autodata пише как с мултицет можем да си проверим напреженията и съпротивлението на разни сензори. Интересува ме по-точно за MAF и TPS къде се мери - там където е сензора или където е куплунга (след като го извадим от сензора).
Благодаря Ви предварително!
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 16 ное 2007, 22:12
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8 16v 1993 г.
- Status: Извън линия
Здравейте колеги .
Запознах се Вашите проблеми и установих , че и моето Мондео има подобен проблем от 10 -ина дена.Само ,че на празен ход оборотите не ми играят при нормално загрят двигател - застопорява на около 950 и не мърдат. Обаче когато настъпя рязко газта се чува някво засмукване на въздух някъде около филтъра и за няколко секунди мотора се зачудва и чак тогава се изфорсира. Огледах тръбичките за вакуумите но не видях да има спукан маркуч някъде. Възможно ли е да имам и аз замърсен MAF сензор и от там да се подава грешна информация на компа.Струва ми се ,че на последно време ми гори малко повече от преди.
Ще съм Благодарен ако някой ми даде някоя идея.
Запознах се Вашите проблеми и установих , че и моето Мондео има подобен проблем от 10 -ина дена.Само ,че на празен ход оборотите не ми играят при нормално загрят двигател - застопорява на около 950 и не мърдат. Обаче когато настъпя рязко газта се чува някво засмукване на въздух някъде около филтъра и за няколко секунди мотора се зачудва и чак тогава се изфорсира. Огледах тръбичките за вакуумите но не видях да има спукан маркуч някъде. Възможно ли е да имам и аз замърсен MAF сензор и от там да се подава грешна информация на компа.Струва ми се ,че на последно време ми гори малко повече от преди.
Ще съм Благодарен ако някой ми даде някоя идея.
-
- потребител
- Мнения: 67
- Регистриран: 04 ное 2007, 15:42
- Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.25 ZTEC 16V
- Местоположение: PLOVDIV
- Status: Извън линия
здравеите колеги .и аз имам проблем със маф сензора предполагам .до вчера като е запаля започва да мени оборотите сутрин и почти да изгасне и пак се покачват и днес свалих сензора почистих го и изключих акомулатора за малко и сега се получи следното.запалва колата веднага и работи стабилно близо минута и започват да падат оборотите плавно докато изгасне и така след последващо запалване се повтаря едно и също докато позагрее малко и се оправя .не съм я карал след тези процедури но искам да ви питам ще има ли нужда да се ходи на сервиз или компа ще се обучи сам.даите някъв съвет че много е неприатна тая цялата работа.благодаря ви предварително
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Каква е тази Фиеста бре човек?
Ще трябва да я покараш да се "обучи" компа.
Има вероятност да имаш проблем с клапана за празен ход, TPS, да не си почистил добре MAF сензора или да лапа въздух от маркучетата на EGR, които се намират под всмукателните колеторни тръби.
Ако е като моята!
Ако не е, съжалявам за глупостите които изписах и за загубеното време, че съм писал без да знам за кой двигател става дума
Ще трябва да я покараш да се "обучи" компа.
Има вероятност да имаш проблем с клапана за празен ход, TPS, да не си почистил добре MAF сензора или да лапа въздух от маркучетата на EGR, които се намират под всмукателните колеторни тръби.
Ако е като моята!
Ако не е, съжалявам за глупостите които изписах и за загубеното време, че съм писал без да знам за кой двигател става дума

-
- потребител
- Мнения: 67
- Регистриран: 04 ное 2007, 15:42
- Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.25 ZTEC 16V
- Местоположение: PLOVDIV
- Status: Извън линия
днеска смених тия вакуми и оборотите заспаха само дето като подам по рязко газ и то наи вече докато е студена колата се получава гърмеж при дроселовата клапа ама възд.филтър не е сменян и е много мръсен та предполагам че може да е от това.ако някои има други предположения ще съм благодарен да сподели
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 25 яну 2008, 23:00
- Модел на автомобила: mondeo, 95g., 1.6v
- Status: Извън линия
otnosno savetite za MAF
Живи и здрави да сте, благодарско за съветите за почистване!
Нямате грешка!!!
Отскоро съм горд собственик на Мондео. много ми помагате, сайта е страшен.
Искрено се надявам и аз да мога да помогна снещо някой ден.
Нямате грешка!!!
Отскоро съм горд собственик на Мондео. много ми помагате, сайта е страшен.
Искрено се надявам и аз да мога да помогна снещо някой ден.
- FordSierra1.6L
- потребител
- Мнения: 1021
- Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
- Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 17 май 2007, 16:05
- Модел на автомобила: GOLF 3 2.0 GTI 115 к.с.
- Местоположение: Перник
- Контакти:
- Status: Извън линия
дебитомер (MAF сензор)
Много се исписа за тоя прословут дебитомер и аз имах проблеми с него , чистих го пръсках го какво ли не и от началото си мислех че е по добре нооо уви с времето започна и да пали малко колебливо а ако е студена гасне , като подам реско гас мотора първо се чуди и после се форсира и до оня ден го търпях докато не си купих нов за 240 лв на HELLA а оригинален на MOTORCRAFT ми искаха 280(Той по принцип струва 320 лв. ,но оня ми направи някаква отстъпка та стигна до 280 ). Е да ви кажа аз вече наистина нямам никакви такива проблеми сутрин , колата цъка като часовник . Дано да издържи повечко чееее ще я махам вече тая кола но за сега е пушка , естествено ще сменям въздушния филтър по често и дано да работи все така . Не съм я карал на диагностика защото когато махна буксата ( на стария) колата си работи добре , не гасне поне , но мнооого харчи и като се кара на 2 -ра или на 3-та бавно с постоянна гас леко прекъсваше . Та ако има някой подобен проблем и ако не си го е разрешил с почистване да си взима нов и това е верно че паричките са много ноо аз вече не я издържах и затова взех . Айде и чао за сега и безавариино шофиране 

- Sticky
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 10 ное 2007, 16:50
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 DOHC 16V
- Местоположение: Stara Zagora
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Ти сериозно ли? ..Значи аз имах проблем с MAF сензора преди 2 години някаде това което ми скъси живота тогава беше че както си карам колата в един момент се оказва че със 7литра бензин минавам 30км и тва много ме притесни ...а колкото до сензора смениха ми го на моторкрафт е с работата и всичко в Мотофое ми взеха 320лвadis_78 написа:...Порапитах за цена на МАФ - почна се от 900-1200, на други места около 300 минимум, на старо...
- Danchev
- потребител
- Мнения: 647
- Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
- Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
- Status: Извън линия
Здравейте колеги. Прочетох много внимателно всички постове и наистина това е много важна тема тъй като това е една от често срещаните причини (MAF\MAP, TPS, IDLE MOTOR) за "заразното зло" дето броди по хубавите ни Фордчета, а именно - оборотите си правят каквото си знаят и съответно разхода скача до небето. Kолегите са обяснили повече от добре къде се намира МАФ датчика, как се сваля и почиства. Разликата в последната буквичка МАФ - МАП е много важна
Освен принципа на който работят двата датчика се различават и по това че при МАФ - а датчика и самият сензор са 2 в 1 и се намират на пътя на въздушният поток който отива към двигателя. При МАП - а нещата седят малко по различно. Поправете ме ако греша но от самият МАП датчик, който се намира някъде под капака
тръгва една тръбичка, която достига до блока на инжекцията. Та към нея е свъзан сензор, който при мен (1.6 XR2) се намира от дясната част на блока на инжекцията. Въпроса е дали този сензор изпълнява същата роля и дали подлежи на реставрация
?



Tuned and performed by

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта