Проблем с газовата уретба, моля помогнете

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
porostorm
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 27 яну 2008, 00:28
Модел на автомобила: BMW E30
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Проблем с газовата уретба, моля помогнете

Мнение от porostorm » 02 фев 2008, 15:55

Здравейе, колата не е Ford но реших да потърся съвет и при вас, тъй като гледам че имате цял раздел по темата.

Та..., карам BMW E30 1.8 карбуратор и колата до вчера си работеше перфектно както на газ така и на бензин.
Днес сутринта реших да си сменя една крушка на таблото, за целта се разкача една корица. Смених я крушката, закачих кората/на кората седи копчето за бенз/газ /. Тръгвам да преместя колата, паля на бензин но забелязвам, че копчето не свети /по принцип свети червено когато е на бензин и зелено когато е на газ/, викам си сигурно е изгоряла лампичката. Тръгвам да превключа на газ, но колата гасне... Свалям пак кората да проверя да не съм прекъснал някоя жица, тъй като жиците от копчето минават през кората но за жалост всичко е вред. Отварям кутията за бушоните и гледам, че бушона на който е вързана газовата е изгоерял. Сменям го но от тук идват проблемите. Копчето вече работи, но когато превключа на газ имам чувството, че изпарителя направо бълва газ... и шуми все едно наливам газ с пистолета на газстанцията :( Откачих жиците от клапана преди изпарителя/мисля, че така се казва/ и газ въобще не излизаше, т.е мисля че проблемът е в този клапан, но знам ли!? Моля, който е по-наясно с газовите инсталации да помогне, да даде съвет или да препоръча свестен и НЕдерящ кожи газаджия в София /по принцип съм от Младост/.
Това е клапана за който говоря: Изображение

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение


Благодаря Ви предварително!

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 03 фев 2008, 15:55

По скоро е в изпарителя той играе ролята като клапан и държи налягането независимо какво е............за да се овериш че газ кл работи развий трабата на газ кл към изпар. и виж при спряно положения дали пуска ако държи проблема е в изпар. по някога така се случва правиш едно и се разваля друго :wink:

porostorm
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 27 яну 2008, 00:28
Модел на автомобила: BMW E30
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от porostorm » 03 фев 2008, 18:08

Почти е сигурно вече, че газ клапана не работи или по-точно не работи коректно. Т.е не затваря добре и продължава да тече газ леко...
В защита на това ми твърдение ще кажа, че за 1 час оставих колата и като се върнах изпарителя беше заскрежен целия :roll:

Обаче мисля, че той не е причина така бързо да се "пълни" изпарителя с газ или съм в грешка?

Казват, че клапана трябва да изкл. притока на газ няколко секунди след подаването на контакт и да отвори отново щом запали мотора, не знам дали това е така :roll:

Потребителски аватар
jojo
потребител
потребител
Мнения: 610
Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
Модел на автомобила: sierra
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от jojo » 03 фев 2008, 19:05

това както го описваш за вкл/изкл се разваля,с времето,но за главния проблем нещо аз се накланям към мембрани.
винаги за каквото и да си говорим,знай че става дума за пари

porostorm
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 27 яну 2008, 00:28
Модел на автомобила: BMW E30
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от porostorm » 03 фев 2008, 19:48

jojo написа:това както го описваш за вкл/изкл се разваля,с времето,но за главния проблем нещо аз се накланям към мембрани.
Отварях го вече изпарителя, здрави са :roll:

Потребителски аватар
jojo
потребител
потребител
Мнения: 610
Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
Модел на автомобила: sierra
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от jojo » 03 фев 2008, 20:48

май най добре ще е да отидеш на диагностика.аз знам за сервиз на сба за панчерово пътя,имат си анализатори и ще е най добре да идеш на диагностика. там има един "дядо" потърси него ,разбира си от работата но само да не е на градус(ако ме разбираш).аз ходих преди 4-5 месеца и цялостна диагностика + регулиране на нещата свързани с газ ми струваше 15лв.
винаги за каквото и да си говорим,знай че става дума за пари

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 04 фев 2008, 08:48

porostorm написа:
jojo написа:това както го описваш за вкл/изкл се разваля,с времето,но за главния проблем нещо аз се накланям към мембрани.
Отварях го вече изпарителя, здрави са :roll:
Ами много ясно че ще са здрави ама вкочанясали *00117* а това че се
заскрежасва е от КГ и от РИ и двете са за смяна понякога някой неща
се правят не само да се кара :wink:

porostorm
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 27 яну 2008, 00:28
Модел на автомобила: BMW E30
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от porostorm » 04 фев 2008, 10:16

КГ И РИ

Що за термини са това? Колата се кара всеки ден ;)

bachotodor
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 26 сеп 2007, 21:01
Модел на автомобила: Fiesta 1.1
Местоположение: Silistra
Status: Извън линия

Мнение от bachotodor » 04 фев 2008, 11:04

Ами откачи кабела към клапана, намиращ се на изпарителя, или направи го развий този клапан. Защото общата консумация на двата клапана не е малка и затова вероятно е изгорял "бушона". А задачата на другия клапан е да пропуска като е включен. И внимателно с тази "бълва газ... " да не гръмнеш! :D

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 04 фев 2008, 11:12

Да, откачи кабелчето към бобинката на изпарителя. Да не би нещо да е дало на късо по жичките на ключето за подаване на газ(това, което за е принудително впръскване при палена) и така да стои като постоянно включено. Може самото ключе да е залепнало вътре, в резултат на което и да е изгорял предпазителя.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

porostorm
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 27 яну 2008, 00:28
Модел на автомобила: BMW E30
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от porostorm » 04 фев 2008, 11:23

В момента съм спрял притока на газ отзад от бутилката.
Това с обогатителя го пробвах, няма ефект.
Някои казват, че може да е забило в отоврено положение...

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 04 фев 2008, 14:04

Пробвай да го натиснеш, ако няма ход навътре значи е запецнал. Ако е така пробвай с нещо да го издърпаш. Продават се отделно като резервна част по принцип, ако няма оправяне.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

porostorm
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 27 яну 2008, 00:28
Модел на автомобила: BMW E30
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от porostorm » 04 фев 2008, 16:30

Дам, явно е запецнал.. нямаше ход навътре... но не успях да го издърпам по простата причина, че не знаех че трябва да седи изпъкнал навън...

Така, клапана пуска яко газ когато ключът е на позиция ГАЗ.
Когато е на позиция БЕНЗИН, МЕЖДИННА или извадя кабелите на клапана тогава пуска съвсем леко и образува малки балончета като го потопя в чаша с вода, т.е не уплътнява добре. Според мен това не е нормално но според някои хора било нормално и че изпарителя щял да го задържи изпуснатото ако бил наред.

Купих мембрани и днес ще ходя да ги смени едно момче от VW клуба. Ще видим и клапана на самия изпарител. Взех и нов ключ.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 04 фев 2008, 16:44

Колега, ако беше от ключа, то като махнеш "+"-са, който идва по жичката към бобинката, сърцевината щеше да си излезне. В твоя случай предполагам, че там е попаднал боклук, прахоляк или др. и по този начин е блокирало сърцевината(движещата част там, ба ли я как и се вика).
Успех!
:wink:
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 04 фев 2008, 17:30

porostorm написа:КГ И РИ

Що за термини са това? Колата се кара всеки ден ;)

РИ--- Редуктор Изпарител

КГ --- Клапан Газ

porostorm
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 27 яну 2008, 00:28
Модел на автомобила: BMW E30
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от porostorm » 04 фев 2008, 21:50

madboy написа:Колега, ако беше от ключа, то като махнеш "+"-са, който идва по жичката към бобинката, сърцевината щеше да си излезне. В твоя случай предполагам, че там е попаднал боклук, прахоляк или др. и по този начин е блокирало сърцевината(движещата част там, ба ли я как и се вика).
Успех!
:wink:
Явно тоя клапан на изпарителя е забил.. утре ще видя какво ще каже момчето, което го прави /смяна на мембрани и ще погледне клапана/...

Ще пиша!

porostorm
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 27 яну 2008, 00:28
Модел на автомобила: BMW E30
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от porostorm » 07 фев 2008, 17:41

Днес с един приятел се позанимавахме и закачихме изпарителя с вече сменени мембрани и клапан на обогатителя /който е бил заял и стопен направо, затова и ми гореше бушона/. Сменихме и газовия клапан с нов BRC, всичко точно даже я настроихме. След като поработи колата и я покарах малко явно трябваше още настройка защото явно мембраните са се отпуснали. Когато правихме настройка отпред под мотора започна да излиза пушек... огледах и видях, че датчика за налягането на маслото изпуска от буксичката масло, купих нов за 10 лв... но по едно време колата започна да работи ужасно.. /бях на бензин/ помислих, че е от бензина, който са ми сипали на OMV защото преди 2 дни имах същаия проблем когато сипах на Темпо. Тогава размърдах кабелите на свещите и проблемът изчезна. Днес обаче не... на бензин тресе в ниските обороти /не много/ а на газ е страшно тресене дори във високите. Струва ми се, че от ауспуха мирише на неизгорял бензин и газ/когато е на газ/...

Поръчах си кабели за свещите и утре ще ги сменя, че и без това са стари но дали проблемът е в тях?
Имам чувството, че някой клапан почуква /правен им е реглаж преди 3500 км/... къде да търся проблемът евентуално и как :roll:

Благодаря!

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 183 госта