За MAF сензора

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
nhk
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
Местоположение: Sliven
Status: Извън линия

Мнение от nhk » 19 окт 2007, 17:50

Здравейте на всички.
Изчетох доста от форума и тъй като и аз имам сходни проблеми искам да си проверя тези сензори.
Въпросът ми е моята Фиеста има ли MAF (колата е Fiesta 1.3i Endura 1996г. 44kW)?
Благодаря Ви предварително.

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 19 окт 2007, 18:22

nhk написа:Здравейте на всички.
Изчетох доста от форума и тъй като и аз имам сходни проблеми искам да си проверя тези сензори.
Въпросът ми е моята Фиеста има ли MAF (колата е Fiesta 1.3i Endura 1996г. 44kW)?
Благодаря Ви предварително.
Ако е моноинжекция няма.

nhk
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
Местоположение: Sliven
Status: Извън линия

Мнение от nhk » 19 окт 2007, 18:39

Ако е моноинжекция няма.
Пълна инжекция е. Карах го в сервиз и там са го закачали на компютър и не е давал никакви грешки, но има проблемите описани във форума с глъхнене при подаване рязко на газ (при студен двигател). Също така (пак при студен двигател) като запали почти веднага гасне и втория път вече си пали нормално. Почиствали са му двигателчето за празен ход, но не и MAF или MAP незная кое има от двете. Иначе го проверяваха за вредни емисии (заради удостоверението за катализатора в данъчното при придобиване) нямала никакви вредни емисии.
Сервизът не е на Мото Пфое и се чудя дали да не го закарам в оторизиран сервиз, за да му проверят сензорите. Притеснява ме факта, че напоследък, за да вземат пари подменят и здрави скъпи части в някои нелоялни сервизи.

nhk
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 19 окт 2007, 17:46
Модел на автомобила: Fiesta 1996 1.3i Endura
Местоположение: Sliven
Status: Извън линия

Мнение от nhk » 20 окт 2007, 11:56

Източих си Autodata 2004 и установих, че моята Фиеста също има MAF сензор. Разгледах го и установих, че капака на въздушния филтър не се е затварял добре заради изсипана резба на 3 от четирите види, което автоматично означава, че MAF сензора е замърсен.
Извадих, го и установих, че жичките са почернели.
Почистих го с някакъв контактен спрей СИВ на цвят 400мл. на нефтена основа пише Profesional на него.
Като се замисля едва ли има някакво значение ако контактния спрей остави някакъв филм по сензора. При положение, че тръбата на одушника влиза там и хвърля масла и пари. Едва ли филтъра успява да филтрира всичко!
Искам да попитам за останалите сензори: В Autodata пише как с мултицет можем да си проверим напреженията и съпротивлението на разни сензори. Интересува ме по-точно за MAF и TPS къде се мери - там където е сензора или където е куплунга (след като го извадим от сензора).

Благодаря Ви предварително!

meetyuo
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 17 май 2006, 23:31
Модел на автомобила: peugeot 405 td
Status: Извън линия

Мнение от meetyuo » 01 ное 2007, 22:25

относно опасноста от корозия на "жичките"на MAF сензора както се писа в по-ранни постове ако материала е платина няма с каква основа или киселина да взаимодеиства/разбирай ПОВРЕДИ!/при опит за почистване.

sthadjiev
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 16 ное 2007, 22:12
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8 16v 1993 г.
Status: Извън линия

Мнение от sthadjiev » 20 ное 2007, 21:49

Здравейте колеги .
Запознах се Вашите проблеми и установих , че и моето Мондео има подобен проблем от 10 -ина дена.Само ,че на празен ход оборотите не ми играят при нормално загрят двигател - застопорява на около 950 и не мърдат. Обаче когато настъпя рязко газта се чува някво засмукване на въздух някъде около филтъра и за няколко секунди мотора се зачудва и чак тогава се изфорсира. Огледах тръбичките за вакуумите но не видях да има спукан маркуч някъде. Възможно ли е да имам и аз замърсен MAF сензор и от там да се подава грешна информация на компа.Струва ми се ,че на последно време ми гори малко повече от преди.
Ще съм Благодарен ако някой ми даде някоя идея.

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Мнение от G2233 » 24 ное 2007, 21:06

Колеги днес взех 2 спрея кой според вас е по добре да използвам за почистване на МАФ сензора

VESKO-80
потребител
потребител
Мнения: 67
Регистриран: 04 ное 2007, 15:42
Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.25 ZTEC 16V
Местоположение: PLOVDIV
Status: Извън линия

Мнение от VESKO-80 » 05 яну 2008, 15:25

здравеите колеги .и аз имам проблем със маф сензора предполагам .до вчера като е запаля започва да мени оборотите сутрин и почти да изгасне и пак се покачват и днес свалих сензора почистих го и изключих акомулатора за малко и сега се получи следното.запалва колата веднага и работи стабилно близо минута и започват да падат оборотите плавно докато изгасне и така след последващо запалване се повтаря едно и също докато позагрее малко и се оправя .не съм я карал след тези процедури но искам да ви питам ще има ли нужда да се ходи на сервиз или компа ще се обучи сам.даите някъв съвет че много е неприатна тая цялата работа.благодаря ви предварително

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 05 яну 2008, 15:52

Каква е тази Фиеста бре човек?
Ще трябва да я покараш да се "обучи" компа.
Има вероятност да имаш проблем с клапана за празен ход, TPS, да не си почистил добре MAF сензора или да лапа въздух от маркучетата на EGR, които се намират под всмукателните колеторни тръби.
Ако е като моята!
Ако не е, съжалявам за глупостите които изписах и за загубеното време, че съм писал без да знам за кой двигател става дума :evil:

VESKO-80
потребител
потребител
Мнения: 67
Регистриран: 04 ное 2007, 15:42
Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.25 ZTEC 16V
Местоположение: PLOVDIV
Status: Извън линия

Мнение от VESKO-80 » 05 яну 2008, 17:11

фиестата ми 1.25 ztec16v .а между другото каде се намират теа вакуми на колекторите .отпредната страна под пласмасовите колектори .и виждат ли се отгоре или трябва канал

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 05 яну 2008, 17:17

Виждат се!
Попълни си данните за двигателя в профила.

VESKO-80
потребител
потребител
Мнения: 67
Регистриран: 04 ное 2007, 15:42
Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.25 ZTEC 16V
Местоположение: PLOVDIV
Status: Извън линия

Мнение от VESKO-80 » 06 яну 2008, 16:09

благодаря ви ще ги погледна тия вакуми .дано да е от тях проблема

VESKO-80
потребител
потребител
Мнения: 67
Регистриран: 04 ное 2007, 15:42
Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.25 ZTEC 16V
Местоположение: PLOVDIV
Status: Извън линия

Мнение от VESKO-80 » 07 яну 2008, 22:06

днеска смених тия вакуми и оборотите заспаха само дето като подам по рязко газ и то наи вече докато е студена колата се получава гърмеж при дроселовата клапа ама възд.филтър не е сменян и е много мръсен та предполагам че може да е от това.ако някои има други предположения ще съм благодарен да сподели

senssens
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 25 яну 2008, 23:00
Модел на автомобила: mondeo, 95g., 1.6v
Status: Извън линия

otnosno savetite za MAF

Мнение от senssens » 26 яну 2008, 20:28

Живи и здрави да сте, благодарско за съветите за почистване!
Нямате грешка!!!
Отскоро съм горд собственик на Мондео. много ми помагате, сайта е страшен.
Искрено се надявам и аз да мога да помогна снещо някой ден.

danko22
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 22 фев 2006, 20:46
Модел на автомобила: orion 1.6 EFI.77kw.105.
Местоположение: starazagora
Status: Извън линия

Мнение от danko22 » 26 яну 2008, 21:16

колко струва тоя MAF сензор като нов.

Потребителски аватар
FordSierra1.6L
потребител
потребител
Мнения: 1021
Регистриран: 28 фев 2005, 22:11
Модел на автомобила: Ford mondeo MK2 2.5 V6 "ST"
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от FordSierra1.6L » 27 яну 2008, 13:17

Четох четох но никаде не видях(може и да не съм забелязял :oops: ) за рс2000 дали е с МАФ или МАП сензор...за мафа ясно чисти се ,мапа се сменя...но въпроса е с какъв е ??? благодаря предварително :oops:

icoboys
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 17 май 2007, 16:05
Модел на автомобила: GOLF 3 2.0 GTI 115 к.с.
Местоположение: Перник
Контакти:
Status: Извън линия

дебитомер (MAF сензор)

Мнение от icoboys » 03 фев 2008, 23:20

Много се исписа за тоя прословут дебитомер и аз имах проблеми с него , чистих го пръсках го какво ли не и от началото си мислех че е по добре нооо уви с времето започна и да пали малко колебливо а ако е студена гасне , като подам реско гас мотора първо се чуди и после се форсира и до оня ден го търпях докато не си купих нов за 240 лв на HELLA а оригинален на MOTORCRAFT ми искаха 280(Той по принцип струва 320 лв. ,но оня ми направи някаква отстъпка та стигна до 280 ). Е да ви кажа аз вече наистина нямам никакви такива проблеми сутрин , колата цъка като часовник . Дано да издържи повечко чееее ще я махам вече тая кола но за сега е пушка , естествено ще сменям въздушния филтър по често и дано да работи все така . Не съм я карал на диагностика защото когато махна буксата ( на стария) колата си работи добре , не гасне поне , но мнооого харчи и като се кара на 2 -ра или на 3-та бавно с постоянна гас леко прекъсваше . Та ако има някой подобен проблем и ако не си го е разрешил с почистване да си взима нов и това е верно че паричките са много ноо аз вече не я издържах и затова взех . Айде и чао за сега и безавариино шофиране ;)
Изображение
Колата е за каранье, а жената за ебанье.

Потребителски аватар
Sticky
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 10 ное 2007, 16:50
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 DOHC 16V
Местоположение: Stara Zagora
Status: Извън линия

Re: За MAF сензора

Мнение от Sticky » 06 фев 2008, 23:52

adis_78 написа:...Порапитах за цена на МАФ - почна се от 900-1200, на други места около 300 минимум, на старо...
Ти сериозно ли? ..Значи аз имах проблем с MAF сензора преди 2 години някаде това което ми скъси живота тогава беше че както си карам колата в един момент се оказва че със 7литра бензин минавам 30км и тва много ме притесни ...а колкото до сензора смениха ми го на моторкрафт е с работата и всичко в Мотофое ми взеха 320лв

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Мнение от Danchev » 13 фев 2008, 04:37

Здравейте колеги. Прочетох много внимателно всички постове и наистина това е много важна тема тъй като това е една от често срещаните причини (MAF\MAP, TPS, IDLE MOTOR) за "заразното зло" дето броди по хубавите ни Фордчета, а именно - оборотите си правят каквото си знаят и съответно разхода скача до небето. Kолегите са обяснили повече от добре къде се намира МАФ датчика, как се сваля и почиства. Разликата в последната буквичка МАФ - МАП е много важна :) Освен принципа на който работят двата датчика се различават и по това че при МАФ - а датчика и самият сензор са 2 в 1 и се намират на пътя на въздушният поток който отива към двигателя. При МАП - а нещата седят малко по различно. Поправете ме ако греша но от самият МАП датчик, който се намира някъде под капака :) тръгва една тръбичка, която достига до блока на инжекцията. Та към нея е свъзан сензор, който при мен (1.6 XR2) се намира от дясната част на блока на инжекцията. Въпроса е дали този сензор изпълнява същата роля и дали подлежи на реставрация :) ?
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 13 фев 2008, 18:48

MAP сензора мери налягането (вакуума) в смукателните колектори. Доколкото знам на него няма какво да му се почиства.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта