Проблем с вентилатора в купето
- gaden
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 14 апр 2005, 22:54
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
Проблем с вентилатора в купето
Здравейте.
От една година и половина карам Мондео МКII 2.0 комби.
От известно вреве забелязах,че вентилатора които е вътре в купето не духа много добре, а от вчера направо ме изненада че въздушен поток се усеща само на най-високата 4-та степен.
Какво да правя?
Че, идва такав сезон при който досте духане от духалките ще падне,
а на 4-та степен става доста шумно вътре.
От една година и половина карам Мондео МКII 2.0 комби.
От известно вреве забелязах,че вентилатора които е вътре в купето не духа много добре, а от вчера направо ме изненада че въздушен поток се усеща само на най-високата 4-та степен.
Какво да правя?

Че, идва такав сезон при който досте духане от духалките ще падне,

" КОРЕНИТЕ НА БЪДЕЩЕТО СЕ КРИЯТ В НАСТОЯЩЕТО "
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ами смени си филтъра на вентилатора /така наречения поленов филтър/.


Последна промяна от Brock на 06 фев 2007, 16:36, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
- kujo
- потребител
- Мнения: 80
- Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Едва ли е филтъра.
Мойе да е съпротивлението за скоростите, или проблен с коплунзите - да се губи контакт по веригата.
Проблема се е появил внезапно и едва ли се дължи на филтъра.
Все пак ложе да го смениш с нов, като предвид наближаващата зима сложиш обикновен противопрахов, а не поленов. разликата в цената е чувствителна!
Проблема се е появил внезапно и едва ли се дължи на филтъра.
Все пак ложе да го смениш с нов, като предвид наближаващата зима сложиш обикновен противопрахов, а не поленов. разликата в цената е чувствителна!
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Да - същото е.knite написа:Хей Брок това да не е т.нар. филтър на климатика? защото си купих нов и ще трябва да го сменям
Ако е това, въобще нямаше да духа на бавните степени, а само на бързите.kujo написа:Мойе да е съпротивлението за скоростите, или проблен с коплунзите - да се губи контакт по веригата.
Най лесно се проверява дали е филтъра, като се включи на макс. скорост и въздух отвън. След това пускаш на макс. с въздух отвътре /само от купето/ и ако духа по-силно, значи ти е заминал филтъра и трябва да се смени.

- gaden
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 14 апр 2005, 22:54
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
Сега да поясня, след като прочетох постовете до тук направих едни опити с вентилатора и ето какво става.
Като пусна да вее на 4-та степен се чува звук от веене но вятър няма некъде по духалките
, независимо дали е от вън или само обръща въздуха в купето.
На по-малките скорости 3,2 и 1 даже не се чува движение на въздух.
Като пусна да вее на 4-та степен се чува звук от веене но вятър няма некъде по духалките

На по-малките скорости 3,2 и 1 даже не се чува движение на въздух.
" КОРЕНИТЕ НА БЪДЕЩЕТО СЕ КРИЯТ В НАСТОЯЩЕТО "
- kujo
- потребител
- Мнения: 80
- Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Значи провери клапите.
От това което описваш, проблема мойе да е в клапите, който определят посоката на въздуха в купето, може да е ключа или нещо в пневматиката на задвижването.
- gaden
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 14 апр 2005, 22:54
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
Re: Значи провери клапите.
Аха, сега да питам ако е от клапите не трябва ли все пак да се чуда движение на въздуха. Ако пък е от ключа (поне според мен) не трябва ли поне в едната посока да работи (той сега действа само на 4-ка)kujo написа:От това което описваш, проблема мойе да е в клапите, който определят посоката на въздуха в купето, може да е ключа или нещо в пневматиката на задвижването.
Как може да се изключат една по една възможностите, че днес ходих до София и тоя вентилатор ми наду ушите, а пък без него вътре се запотяват стъклата за нула време.
" КОРЕНИТЕ НА БЪДЕЩЕТО СЕ КРИЯТ В НАСТОЯЩЕТО "
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 02 дек 2004, 11:40
- Модел на автомобила: СОФИЯ
- Местоположение: МОНДЕО II
- Status: Извън линия
Провери задължително поленовия филтър- става сравнително лесно. Предполагам, че е здраво клеясал, а даже може да е сложено на негово място някакъв заместител, който да се спекъл тотално и всъщност ти да имаш парче картон или гума, през което да минава въздуха! След тази проверка мисли за клапи и др.! След смяна на филтъра просто ще се родиш.
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Нещо много объркано стана
Значи..... това което аз разбрах е следното:
вентилатора работи само на 4-та степен
което означава, че ти е изгоряло термосъпротивлението и сега имаш само най-бързата скорост
откъдето и да духа - все е слабо
което най-вероятно говори за проблем по клапите, а не че ти е запушен филтъра
Ако нещо греша или съм пропуснал кажи, че нещо съвсем се омешах с твойте обяснения


Значи..... това което аз разбрах е следното:
вентилатора работи само на 4-та степен

откъдето и да духа - все е слабо

Ако нещо греша или съм пропуснал кажи, че нещо съвсем се омешах с твойте обяснения


- gaden
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 14 апр 2005, 22:54
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
Значи - ДА-работи само на 4-та степен.Нещо много объркано стана
Значи..... това което аз разбрах е следното:
вентилатора работи само на 4-та степен което означава, че ти е изгоряло термосъпротивлението и сега имаш само най-бързата скорост
откъдето и да духа - все е слабо което най-вероятно говори за проблем по клапите, а не че ти е запушен филтъра
НЕ - не духа от никъде другаде или поне не се усеща на дланта.
Сега къде се намира термосъпротивление и как да се провери дали е изгоряло.
Бе най-добре ми кажете при какъв майстор да ида -жичкаджия или някакъв друг.
И ако някой случайно познава такъв във Враца направо да казва че ми е напрегнато с тоя проблем.
" КОРЕНИТЕ НА БЪДЕЩЕТО СЕ КРИЯТ В НАСТОЯЩЕТО "
"Gaden" виж какво -днес бях при едни жичкаджии и на мен като и на теб вентилатора работеше само на 4 степан. Мини от страната до шофьорското място и бракни под жабката или малко по в ляво. Там има една пластмасова схема на която има разни крачета. Ако ти се е стопила -значи това е проблема. аз си платих 10 лева и сега си брамча доволен.
тук е мястото да благодаря и на БРОК щото ми спести други 10-15 лева със това как се сменя филтъра на климатика. Сега си духа, че направо ще настина. Благодарности и чао, засега. Утре бръмча към Варна
тук е мястото да благодаря и на БРОК щото ми спести други 10-15 лева със това как се сменя филтъра на климатика. Сега си духа, че направо ще настина. Благодарности и чао, засега. Утре бръмча към Варна
- gaden
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 14 апр 2005, 22:54
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
Утре като стана първо това ще проверя.knite написа:"Gaden" виж какво -днес бях при едни жичкаджии и на мен като и на теб вентилатора работеше само на 4 степан. Мини от страната до шофьорското място и бракни под жабката или малко по в ляво. Там има една пластмасова схема на която има разни крачета. Ако ти се е стопила -значи това е проблема. аз си платих 10 лева и сега си брамча доволен.
тук е мястото да благодаря и на БРОК щото ми спести други 10-15 лева със това как се сменя филтъра на климатика. Сега си духа, че направо ще настина. Благодарности и чао, засега. Утре бръмча към Варна
Мерси.
ще пиша какво е станало.
" КОРЕНИТЕ НА БЪДЕЩЕТО СЕ КРИЯТ В НАСТОЯЩЕТО "
- gaden
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 14 апр 2005, 22:54
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
Здравейтеgaden написа:Утре като стана първо това ще проверя.knite написа:"Gaden" виж какво -днес бях при едни жичкаджии и на мен като и на теб вентилатора работеше само на 4 степан. Мини от страната до шофьорското място и бракни под жабката или малко по в ляво. Там има една пластмасова схема на която има разни крачета. Ако ти се е стопила -значи това е проблема. аз си платих 10 лева и сега си брамча доволен.
тук е мястото да благодаря и на БРОК щото ми спести други 10-15 лева със това как се сменя филтъра на климатика. Сега си духа, че направо ще настина. Благодарности и чао, засега. Утре бръмча към Варна
Мерси.
ще пиша какво е станало.
Днес като станах проверих и не видях никаква схема.
Между другото ми направи впечатление че при преместването в различните позиций за насочване на въздухо-потока не се чува нищо, преди се чуваше едно леко изжужаване.
" КОРЕНИТЕ НА БЪДЕЩЕТО СЕ КРИЯТ В НАСТОЯЩЕТО "
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
То gaden
Ето я "схемата",махаш жабката и вляво до вентилатора се намира за да може да се охлажда. И в тая връзка,ако филтъра на салона е мръсен,по малко въздух за охлаждане на резистора и от там той прогаря
Тъпите Англичани как включват скоростите с тоя десен волан не знам

Ето я "схемата",махаш жабката и вляво до вентилатора се намира за да може да се охлажда. И в тая връзка,ако филтъра на салона е мръсен,по малко въздух за охлаждане на резистора и от там той прогаря

Тъпите Англичани как включват скоростите с тоя десен волан не знам


- Прикачени файлове
-
- HEATER_HOWTO5.JPG
- (37.14 KБ) Свален 929 пъти
-
- HEATER_HOWTO4.JPG
- (47.15 KБ) Свален 951 пъти
-
- HEATER_HOWTO3.JPG
- (88.3 KБ) Свален 1105 пъти
-
- HEATER_HOWTO2.JPG
- (58.77 KБ) Свален 1079 пъти
-
- HEATER_HOWTO.JPG
- (46.08 KБ) Свален 1147 пъти

- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
Самия резистор изгаря по принцип много трудно,проблема ти според мен е в контактите на клемата/както е видно от сн.№3/.Почисти ги,виж дали правят хубав контакт,ако трябва ги припои отново и воала.Понеже мотора на вентилатора е само с една намотка,намаляването на скороста на въртене става посредством тоя резистор,ако той не работи моторчето върти само на най-бързата четвърта скорост.

- gaden
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 14 апр 2005, 22:54
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0
- Местоположение: Враца
- Status: Извън линия
Здравейте,
днес най-накрая ми остана време и отидох при един майстор и той за 10-ина минути оправи работата.
Значи както ми обясни-там под жабката има една малка пластмасова кутийка и в нея има някакъв термо-датчик (това една щуротийка като диод-дребна една такава) от нея идвал проблема.Та човека я махна, нещо запой, ала бала (аз нищо не разбирам) и сега всичко е на шест.
Пича обясни че не съм нито първият нито последният и да не се притеснявам.
днес най-накрая ми остана време и отидох при един майстор и той за 10-ина минути оправи работата.
Значи както ми обясни-там под жабката има една малка пластмасова кутийка и в нея има някакъв термо-датчик (това една щуротийка като диод-дребна една такава) от нея идвал проблема.Та човека я махна, нещо запой, ала бала (аз нищо не разбирам) и сега всичко е на шест.
Пича обясни че не съм нито първият нито последният и да не се притеснявам.
" КОРЕНИТЕ НА БЪДЕЩЕТО СЕ КРИЯТ В НАСТОЯЩЕТО "
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта