Мигачи комфорт
- tisho_tbk
- потребител
- Мнения: 327
- Регистриран: 25 фев 2007, 18:07
- Модел на автомобила: Mondeo'2009 2L TDCI 103kw
- Контакти:
- Status: Извън линия
ходих на тест драйв и инструктура ми обясни следното:
"мигачите-комфорт" се ползват когато има повече от 2 платна и при преминаването от едно в друго ( и си оставяш в новото платно). По закон когато има повече от 3 платна може да си караш в което искаш, не си задължен да караш най-вдясно.
Естествено, тая джаджа няма голямо приложение в БГ
"мигачите-комфорт" се ползват когато има повече от 2 платна и при преминаването от едно в друго ( и си оставяш в новото платно). По закон когато има повече от 3 платна може да си караш в което искаш, не си задължен да караш най-вдясно.
Естествено, тая джаджа няма голямо приложение в БГ

- vargala81
- потребител
- Мнения: 1327
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
това се отнася само за градско.и аз си карам в най удобната лента,тоест ако на следващото кръстовище ще завивам на ляво зазтавам в лявата лента.това не го прилагат по старите шьо фьори щото не го знаят повечето. и закона гласи следното:когато има 2 или повече ленти .
По закон когато има повече от 3 платна може да си караш в което искаш, не си задължен да караш най-вдясно.
Естествено, тая джаджа няма голямо приложение в БГ
Чл. 15. (1) На пътя водачът на пътно превозно средство се движи възможно най-
вдясно по платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна
маркировка, използва най-дясната свободна лента.
(2) Разпоредбите на ал. 1 не се прилагат и водачът на моторно превозно
средство може да използва за движение най-удобната за него пътна лента в следните
случаи:
1. (отм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.)
2. (изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) в населените места, на пътно платно с две и
повече пътни ленти за движение в една посока, обозначени с пътна маркировка или
пътен знак, по които е разрешено движението на пътни превозни средства със скорост
не по-голяма от 80 км/ч;.
3. когато навлизането по пътната лента се разрешава от светлинен сигнал.
(3) Броят на пътните ленти се определя от пътната маркировка или от пътен
знак, а когато няма такива - от водачите, съобразно широчината на платното за
движение, широчината на недвуколесните пътни превозни средства и от необходимото
странично разстояние между тях.
(4) Когато има път, платно за движение, пътна лента или алея, предназначени за
движение на определени пътни превозни средства, водачите на тези превозни средства
са длъжни да се движат по тях.
(5) Когато няма специално предназначена за тях пътна лента или алея, водачите
на мотопеди, велосипеди и други немоторни превозни средства може да използват за
движение разположения отдясно по посоката на движението им пътен банкет, ако той е
годен за това и ако това не пречи на другите участници в движението.
(6) (Нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Когато пътна лента е сигнализирана за
движение само на превозни средства от редовните линии за обществен превоз на
пътници, се забранява движението на други пътни превозни средства.
Чл. 16. (1) На пътно платно с двупосочно движение на водача на пътно
превозно средство е забранено:
1. когато платното за движение има две пътни ленти - да навлиза и да се движи
в лентата за насрещно движение освен при изпреварване или заобикаляне;
2. когато платното за движение има три пътни ленти - да навлиза и да се движи
в крайната лява лента; навлизането и движението в средната лента е разрешено само
при изпреварване или заобикаляне;
3. когато платното за движение има четири и повече пътни ленти - да навлиза и
да се движи в лентите за насрещно движение.
(2) На път с две или три самостоятелни платна за движение на водача на пътно
превозно средство е забранено да навлиза в крайното ляво платно.
Чл. 17. На пътно платно с три и повече пътни ленти за движение в една посока,
обозначени с пътен знак, на водача на пътно превозно средство, което не може да
развива или на което не е разрешено да развива максималната за пътя скорост, се
забранява да навлиза в крайната лява лента за тази посока, освен при завиване или
заобикаляне.
Чл. 18. (1) Водачът на бавнодвижещо се пътно превозно средство задължително
се движи в най-дясната пътна лента, освен при завиване или заобикаляне.
(2) Когато има обозначена с пътен знак пътна лента, предназначена за движение
на бавнодвижещи се пътни превозни средства, водачите на такива превозни средства са
длъжни да използват тази лента.
Чл. 19. (1) (Предишен текст на чл. 19 - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002
г.) Когато релсов път е разположен върху платното за движение, водачите на
нерелсовите пътни превозни средства, които се намират върху него, са длъжни да го
освободят по възможно най-бързия начин при приближаване на релсово превозно
средство, за да го пропуснат да премине.
(2) (Нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) Когато на пътя има
платно, обособено за движение на релсови превозни средства, се забранява движението
на нерелсови пътни превозни средства по него.
Последна промяна от vargala81 на 12 фев 2008, 14:01, променено общо 2 пъти.
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
vargala81 написа:това се отнася само за гратско.и ас си карам в най одобната лента,тоест ако на следващото крастовище ще завивам на ляво зазтавам в лявата лента.това не го прилагат по старите шьо фьори щото не го знаят повечето.


p.s. Запетайки и тирета не ми се занимава да слагам..
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 27 окт 2007, 13:00
- Модел на автомобила: MK2
- Status: Извън линия
Re: Мигачи комфорт
Доста е удобно в началото и аз мислех, че е безмислено, но въобще не е така.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мигачи комфорт
Тая джаджа...е една голяма глупост...ама айде...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- momo76
- потребител
- Мнения: 533
- Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
- Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Мигачи комфорт
И аз си мислех че не е кой знае какво, но след като покарах Скода Октавия с тази екстра и установих че е много полезна. Веднага се поразтърсих и се оказа че колегата от VW клуба L&R ги прави тези джаджи. Свързах се с него, много е точен и след една седмица и Моню мига по три пъти. Има и друга екстра - може да ти пуска авариините когато включиш задна, ама аз мисля да си направя втори бутон за авариини че този зад волана е супер неудобен.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мигачи комфорт
Толкова често ли ползваш бутона за аварийни ????? 

Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 742
- Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
- Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
- Status: Извън линия
Re: Мигачи комфорт
Тоя мигач комфорт, ми се струва някаква адска китайска глупост.
Така или иначе имам навик щом завивам да си изпъна средния(в рамките на шегата)пръст и в зависимост от посоката си включвам мигача.
В интерес на истината харчи ток, но не чак толкова за да го пестя. А и така и така съм си мръднал пръста що направо да не си сваля мигача нормално.
Ако не ми стигне времето за 3 мигания, ще трябва пак да извърша тежък физически труд- да барна лоста за нови три мигания. какво ще правя незнам ще ми се схванат пръстите : ) ))))
Така или иначе имам навик щом завивам да си изпъна средния(в рамките на шегата)пръст и в зависимост от посоката си включвам мигача.
В интерес на истината харчи ток, но не чак толкова за да го пестя. А и така и така съм си мръднал пръста що направо да не си сваля мигача нормално.
Ако не ми стигне времето за 3 мигания, ще трябва пак да извърша тежък физически труд- да барна лоста за нови три мигания. какво ще правя незнам ще ми се схванат пръстите : ) ))))
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 27 окт 2007, 13:00
- Модел на автомобила: MK2
- Status: Извън линия
Re: Мигачи комфорт
Хе-хе !focusfocus написа:Тоя мигач комфорт, ми се струва някаква адска китайска глупост.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мигачи комфорт
Китайско ако беше...щеше като минимум да е произведено в завод.
Това май е гаражна сглобка...
Това май е гаражна сглобка...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- vvvasilev
- потребител
- Мнения: 173
- Регистриран: 03 мар 2005, 19:45
- Модел на автомобила: Escort 1,3
- Местоположение: Ботевград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мигачи комфорт
Всички нови опели са така серийно - мигача когато се мести лоста не остава в положението на работещ мигач, а си седи винаги на средата. Но има две степени - ако стигна само до първата - мига 4 пъти и спира - това е удобно при престрояване. Ако стигна до втората степен ще мига докато трае завоя или докато не го изключа ръчно с повторно чукване.
Определено така е много удобно и веднъж свикнал - стария тип лостове са ти неудобни. Защото знам че лоста ми е винаги на едно място - не го търся да го връщам по-нагоре или по-надолу.
Поздрави
Определено така е много удобно и веднъж свикнал - стария тип лостове са ти неудобни. Защото знам че лоста ми е винаги на едно място - не го търся да го връщам по-нагоре или по-надолу.
Поздрави
"Едно е да искаш, друго да можеш, а трето и четвърто да го направиш"
-
- потребител
- Мнения: 224
- Регистриран: 15 май 2008, 09:19
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 96г
Sedan 1.8i Zetec-E - Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Мигачи комфорт
Аз също мисля, че е удобно. Моя Мондьо я няма тая екстра, така че като се престроявам само натискам лостчето - без да го щракам. Като се престроя го пускам. Иначе трябва пак средния пръст - да го изключа. Все пак при престрояване не се изключва сам.
Абе що гори толкова много тоя Ford бе?!? Щото много върви ли?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта