Спирачен път

И как да се борим с тях!? Петте секунди преди катастрофата. Това можеше и да не се случи.
Stefan Hadjov
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
Модел на автомобила: Фиеста 1,3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Stefan Hadjov » 09 фев 2008, 20:37

Колеги,недеите да спорите.Спирачния път не зависи от теглото на автомобила.При изправна спирачна система и сух терен автомобила при скорост 100 клм/час трябва да спре за 45 метра независимо от неговото тегло.

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 09 фев 2008, 20:55

Stefan Hadjov написа:Колеги,недеите да спорите.Спирачния път не зависи от теглото на автомобила.При изправна спирачна система и сух терен автомобила при скорост 100 клм/час трябва да спре за 45 метра независимо от неговото тегло.
:!: :?: Пълна глупост написа за съжаление.
http://www.movit.de/htm/tabstop.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Eто сравнителна таблица на стотици автомобили, защо според теб не всички спират за 45 метра? И защо когато са натоварени и със загряти спирачки спирачният път е видимо по-голям?
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Stefan Hadjov
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
Модел на автомобила: Фиеста 1,3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Stefan Hadjov » 09 фев 2008, 22:44

cenzor написа:
Stefan Hadjov написа:Колеги,недеите да спорите.Спирачния път не зависи от теглото на автомобила.При изправна спирачна система и сух терен автомобила при скорост 100 клм/час трябва да спре за 45 метра независимо от неговото тегло.
:!: :?: Пълна глупост написа за съжаление.
http://www.movit.de/htm/tabstop.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Eто сравнителна таблица на стотици автомобили, защо според теб не всички спират за 45 метра? И защо когато са натоварени и със загряти спирачки спирачният път е видимо по-голям?

45 метра съм цитирал като средна стоиност.В тези таблици някъде да си видял да се говори за тегло на автомобила.Да е казано някъде ,че кола еди колко си кгр.трябва да спира на толкова метра а друга на други метри.Има книжки за тези работи.Първо прочетете,па тогава спорете.

Потребителски аватар
SECURITY
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 12 ное 2007, 16:42
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
Ford Transit 2.5D
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от SECURITY » 13 фев 2008, 22:12

По принцип колите с по-големи двигатели имат по силни спирачки.Това важи за всяка марка

Stefan Hadjov
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
Модел на автомобила: Фиеста 1,3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Stefan Hadjov » 13 фев 2008, 22:27

SECURITY написа:По принцип колите с по-големи двигатели имат по силни спирачки.Това важи за всяка марка



Напълно прав си,но спирачния път не зависи от теглото на колата.Справка:

htpp://www.csgnetwork.com/stopdistcalc.html/" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
varta777
потребител
потребител
Мнения: 104
Регистриран: 16 окт 2007, 17:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1998 Zetec-S 16V 75HP
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от varta777 » 13 фев 2008, 22:37

Не би трябвало да зависи примерно при различните модели коли но една и съща кола спира по трудно когато е натоварена отколкото като е само шофьора в нея примерно
Love sucks. Good love swallows

Stefan Hadjov
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
Модел на автомобила: Фиеста 1,3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Stefan Hadjov » 13 фев 2008, 22:55

varta777 написа:Не би трябвало да зависи примерно при различните модели коли но една и съща кола спира по трудно когато е натоварена отколкото като е само шофьора в нея примерно
Заблуда е това.Спира за същото време и разстояние,но трябва да се натиска спирачката с по голяма сила.Виж формулата за спирачния път в горния линк.

Потребителски аватар
SECURITY
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 12 ное 2007, 16:42
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
Ford Transit 2.5D
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от SECURITY » 14 фев 2008, 10:54

За повечето нормални коли спирачният път е горе-долу еднакъв,независимо от теглото им.Спирачките на колата се изчисляват да имат определен спирачен път с тегло до допустимата максимална маса.Тези с ABS спират по-добре на мокро и сняг естествено

Потребителски аватар
varta777
потребител
потребител
Мнения: 104
Регистриран: 16 окт 2007, 17:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1998 Zetec-S 16V 75HP
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от varta777 » 14 фев 2008, 12:21

каква заблуда естествено че като натиснеш по силно ше спреш по бързо. То и ако е празна колата и натиснеш по силно ще спре по бързо. Нали прилагаш по голянмо усилие. Въпроса е със същото усилие на педала на спирачките при по натоварена кола ще спреш по бавно и с по дълъг спирачен път. Ако и това кажеш че не е вярно те признах за гении в сферата на научната фантастика (и физиката) :P
Love sucks. Good love swallows

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 14 фев 2008, 20:20

Stefan Hadjov написа:
SECURITY написа:По принцип колите с по-големи двигатели имат по силни спирачки.Това важи за всяка марка



Напълно прав си,но спирачния път не зависи от теглото на колата.Справка:

htpp://www.csgnetwork.com/stopdistcalc.html/" onclick="window.open(this.href);return false;
Колега не изчистихте ли споровете според теб ?
Какво всъщност се опитваш ? Да накараш всички да мислят като тебе ?

Не мислиш ли че теорията и практиката са две различни неща ?
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 14 фев 2008, 20:48

Може би колегата иска да каже, че спирачния път за всяка кола, независимо от теглото трябва да е 45метра :roll: При по-тежки коли, по-големи дискове, спирачни апарати и т.н. Та в такъв смисъл може би не се взима под внимание теглото. Иначе теглото, гумите, разпределението на масата, център на тежест, вид на настилката... всичко играе роля :)
Последна промяна от cossy на 15 фев 2008, 17:58, променено общо 1 път.
Изображение

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 15 фев 2008, 17:50

Явно си има любима тема човекът и без някой да го е питал той я подкарва :D Може пък и да убеди някого, че ТИР и мотопед имат еднакъв спирачен път...
Много си чел, но малко си карал, ман :D
Що не опиташ на http://nauka.bg/forum/lofiversion/index.php?f124.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 15 фев 2008, 18:10

Абе не се ли изчерпахме по тая тема вече :P ко пак я метнахте :wink:
*00110*

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 16 фев 2008, 14:11

Пропуснахте много важна част от теорията.

ГУМИ и БГ Тунинг.

Със цвички 2ра у-ба какво очаквате???
Порше, които са Но.1 по спирачен път на кола в масово производство го доказват и в посочената таблица на Movit.

Но иначе може би се има предвид, че полицаите изчисляват идеално 45М. като отправна точка за калкулация на скоростта при инцидентни. Чувал съм че имат много добър софтуер за симулации, но понеже не могат да направят теста при вече катастрофирал автомобил, за да си "лъснат" побългаряванията му, вероятно използват 45-50М, а може и повече.

Тези данни за 30-50 метра са при идеални условия подозирам. При леко влажно и т.н. стойностите отиват над 100м.
Изображение Изображение

Stefan Hadjov
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
Модел на автомобила: Фиеста 1,3
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Stefan Hadjov » 16 фев 2008, 14:42

SECURITY написа:За повечето нормални коли спирачният път е горе-долу еднакъв,независимо от теглото им.Спирачките на колата се изчисляват да имат определен спирачен път с тегло до допустимата максимална маса.Тези с ABS спират по-добре на мокро и сняг естествено
Напълно съм съгласен с мнението ти,но в тази часта за АБС-не:колите с АБС имат по-дълъг спирачен път при каквато и да е пътна настилка.Функцията на АБС-а е друга.

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 16 фев 2008, 14:54

[quote="Stefan Hadjov"][/quote]

Колега темата се изчерпа още в другият раздел. Заключена!
Поздрави
Изображение

Заключена

Върни се в “ЗАСТРАХОВКИ, КАТ и ПТП”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта