Спирачен път
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
- Модел на автомобила: Фиеста 1,3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Stefan Hadjov написа:Колеги,недеите да спорите.Спирачния път не зависи от теглото на автомобила.При изправна спирачна система и сух терен автомобила при скорост 100 клм/час трябва да спре за 45 метра независимо от неговото тегло.


http://www.movit.de/htm/tabstop.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Eто сравнителна таблица на стотици автомобили, защо според теб не всички спират за 45 метра? И защо когато са натоварени и със загряти спирачки спирачният път е видимо по-голям?
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
- Модел на автомобила: Фиеста 1,3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
cenzor написа:Stefan Hadjov написа:Колеги,недеите да спорите.Спирачния път не зависи от теглото на автомобила.При изправна спирачна система и сух терен автомобила при скорост 100 клм/час трябва да спре за 45 метра независимо от неговото тегло.![]()
Пълна глупост написа за съжаление.
http://www.movit.de/htm/tabstop.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Eто сравнителна таблица на стотици автомобили, защо според теб не всички спират за 45 метра? И защо когато са натоварени и със загряти спирачки спирачният път е видимо по-голям?
45 метра съм цитирал като средна стоиност.В тези таблици някъде да си видял да се говори за тегло на автомобила.Да е казано някъде ,че кола еди колко си кгр.трябва да спира на толкова метра а друга на други метри.Има книжки за тези работи.Първо прочетете,па тогава спорете.
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
- Модел на автомобила: Фиеста 1,3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
SECURITY написа:По принцип колите с по-големи двигатели имат по силни спирачки.Това важи за всяка марка
Напълно прав си,но спирачния път не зависи от теглото на колата.Справка:
htpp://www.csgnetwork.com/stopdistcalc.html/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
- Модел на автомобила: Фиеста 1,3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Заблуда е това.Спира за същото време и разстояние,но трябва да се натиска спирачката с по голяма сила.Виж формулата за спирачния път в горния линк.varta777 написа:Не би трябвало да зависи примерно при различните модели коли но една и съща кола спира по трудно когато е натоварена отколкото като е само шофьора в нея примерно
- varta777
- потребител
- Мнения: 104
- Регистриран: 16 окт 2007, 17:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1998 Zetec-S 16V 75HP
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
каква заблуда естествено че като натиснеш по силно ше спреш по бързо. То и ако е празна колата и натиснеш по силно ще спре по бързо. Нали прилагаш по голянмо усилие. Въпроса е със същото усилие на педала на спирачките при по натоварена кола ще спреш по бавно и с по дълъг спирачен път. Ако и това кажеш че не е вярно те признах за гении в сферата на научната фантастика (и физиката) 

Love sucks. Good love swallows
- The seven
- потребител
- Мнения: 1107
- Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
- Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колега не изчистихте ли споровете според теб ?Stefan Hadjov написа:SECURITY написа:По принцип колите с по-големи двигатели имат по силни спирачки.Това важи за всяка марка
Напълно прав си,но спирачния път не зависи от теглото на колата.Справка:
htpp://www.csgnetwork.com/stopdistcalc.html/" onclick="window.open(this.href);return false;
Какво всъщност се опитваш ? Да накараш всички да мислят като тебе ?
Не мислиш ли че теорията и практиката са две различни неща ?
Поздрави


- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Може би колегата иска да каже, че спирачния път за всяка кола, независимо от теглото трябва да е 45метра
При по-тежки коли, по-големи дискове, спирачни апарати и т.н. Та в такъв смисъл може би не се взима под внимание теглото. Иначе теглото, гумите, разпределението на масата, център на тежест, вид на настилката... всичко играе роля 


Последна промяна от cossy на 15 фев 2008, 17:58, променено общо 1 път.

-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Явно си има любима тема човекът и без някой да го е питал той я подкарва
Може пък и да убеди някого, че ТИР и мотопед имат еднакъв спирачен път...
Много си чел, но малко си карал, ман
Що не опиташ на http://nauka.bg/forum/lofiversion/index.php?f124.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Много си чел, но малко си карал, ман

Що не опиташ на http://nauka.bg/forum/lofiversion/index.php?f124.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- Kocko
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
- Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Пропуснахте много важна част от теорията.
ГУМИ и БГ Тунинг.
Със цвички 2ра у-ба какво очаквате???
Порше, които са Но.1 по спирачен път на кола в масово производство го доказват и в посочената таблица на Movit.
Но иначе може би се има предвид, че полицаите изчисляват идеално 45М. като отправна точка за калкулация на скоростта при инцидентни. Чувал съм че имат много добър софтуер за симулации, но понеже не могат да направят теста при вече катастрофирал автомобил, за да си "лъснат" побългаряванията му, вероятно използват 45-50М, а може и повече.
Тези данни за 30-50 метра са при идеални условия подозирам. При леко влажно и т.н. стойностите отиват над 100м.
ГУМИ и БГ Тунинг.
Със цвички 2ра у-ба какво очаквате???
Порше, които са Но.1 по спирачен път на кола в масово производство го доказват и в посочената таблица на Movit.
Но иначе може би се има предвид, че полицаите изчисляват идеално 45М. като отправна точка за калкулация на скоростта при инцидентни. Чувал съм че имат много добър софтуер за симулации, но понеже не могат да направят теста при вече катастрофирал автомобил, за да си "лъснат" побългаряванията му, вероятно използват 45-50М, а може и повече.
Тези данни за 30-50 метра са при идеални условия подозирам. При леко влажно и т.н. стойностите отиват над 100м.


-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
- Модел на автомобила: Фиеста 1,3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Напълно съм съгласен с мнението ти,но в тази часта за АБС-не:колите с АБС имат по-дълъг спирачен път при каквато и да е пътна настилка.Функцията на АБС-а е друга.SECURITY написа:За повечето нормални коли спирачният път е горе-долу еднакъв,независимо от теглото им.Спирачките на колата се изчисляват да имат определен спирачен път с тегло до допустимата максимална маса.Тези с ABS спират по-добре на мокро и сняг естествено
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта