Въскресяване на изпаднали в кома от студ автомобили

Всички въпроси свързани с вашия автомобил, за които няма конкретна тема.
Потребителски аватар
dimitech
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 17 фев 2008, 23:16
Модел на автомобила: Ford Trъnzit 2.5 D, 1986
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Въскресяване на изпаднали в кома от студ автомобили

Мнение от dimitech » 17 фев 2008, 23:27

Темата е публикувана от мен първо в http://audibg.com/index.php?showtopic=35451" onclick="window.open(this.href);return false;

Въскресяване на изпаднали в кома от студ дизелови автомобили.
Ако не мога да бъда полезен с идеи, поне може да ми се посмеете.

Първо да уточня, че съвсем не става дума за автомобил, а за "Форд" - Транзит, 2,5 дизел.
Става въпрос за много дърта баракуда - 1986-та година с компресия почти като на бензинов двигател, с една дюза през която компресията излиза (превъртяла шпилка, затягаща дюзата - 'фъска' през дифтунгата). Към пакета 'екстри' трябва да добавя и два акумулатора на преклонна възраст, които ич, ама ич не държат ток, ама не ми се дават 200 кинта за два нови точно за тоя дърт брингел.
Но като дългогодишен 'труженик' на нафтовия фронт с какви ли не дизелови чудовища му хванах чалъма:

Пакета от мерки които взимам при паленето - ползвам буса сравнително рядко - налага ми се да го карам и паля два пъти месечно, понякога и по-рядко - обаче може да даде добри идеи на колеги, които страдат в студа. След едно направо епическо запалване на баба-ягата в най-големия студ на минус 20 през януари по време на което цялата махала ми се смя, ама после половината ги влачих с въжето да ги паля писах малко из нета ( http://www.bulgar-bg.com/forum/viewtopic.php?t=9766" onclick="window.open(this.href);return false; ).
Тъй като днес на минус 8 по целзий прародителя на микробуса завъртя жално два пъти стартера и реши, че тва като труд му стига и че не мисли да пркъсва зимната си ваканция пак се впуснах в процедури по въскресяване по едно време се сетих че и в тоя форум има дизелаци и реших да споделя челен опит:

Първо (естествено) свалих двата акумулатора (за тези които се чудят защо два: "Форд" си знаят, че двигателите им са калпави, затва са се презастраховали с два акумулатора по 45аЧ - е моите преди много време са били Бош Силвър 55 аЧ) и ги закачих на зарядното - поне 4 - 5 часа трябват, препоръчително е цяла нощ (аз ги държах само 2 часа).
Следващата стъпка - източване на антифриза в желязна кофа и сваряване с бързовар. Наливането на топъл антифриз затопля двигателя. МНОГО ПОМАГА, вервайте ми. Не ви препоръчвам в никакъв случай да наливате топла вода, защото се случва водата в радиатора да замръзне, докато запалите двигателя и той загрее.
Флакон с етер: задължителен. Издухания ми двигател е много благодарен когато му швръцна етер във въздушния филтър.
Добавките в горивото са ясни - баш във дизел-форума няма да губя време да ви обяснявам за нафта по БДС и контрола над търговците на горива - те си праят квот си искат; Не че ЛУКОЙЛ не дава най-доброто от себе си ;-D
Ако имате възможност да закарате ток (удължител) до мъртвия автомобил е хубаво да сложите едно калориферче да подуха малко на картера и да разтопи маслото - аз така докарях до вид труден за описване една печка "Мулинекс" - жената още мърмори за нея...
Ако имате пистолет за топъл въздух подухайте малко с него по горивния филтър и горивопроводите - ако парафина и водата от свръхкачествените горива за замръзнали по цедките на филтъра - можеш да въртиш със стартера колкото си искаш, ама гориво до цилиндрите може и да не стигне.
Спомням си една зима в един суперсняг като палихме единия булдозер че трябваше да заминаваме на снегочистене му бяхме подгряли и нафтата - тубите с нафта стояха в едно котелно на топло и като ги наляхме запали почти веднага; Т-130-то обаче е друга машина и си има доста хитри приспособления за палене в студа. Сега обаче нямаше как да източа всичкото горивото - фордо няма кранче, така че минах и без топла нафта.

И така:
- Два заредени акумулатора,
- Наливане на топъл антифриз в двигателя,
- Калорифер на картера за стопляне на маслото,
- Пистолет с топъл въздух по горивния филтър и горивопроводите
- за 'допинг' на акумулаторите - аудито ( 1,9 Е - а, бе с него пък нямам НИКАКВИ проблеми при паленето, макар че и то е на улицата) на 2000 оборота с два кабела дава ток на клемите на форда,
- Етер във въздушния филтър,

Стартера врътна 4 - 5 оборота и дядото-инвалид на дизеловия двигател взе че запали.

Вероятно спътниците на "НАСА" са отчели изригване на вулкан в Пловдив днес следобед - поне откъм пушеци и шум го докарах на тва да мяса, ама запали кератията. Успях да си свърша работата.

Сега ша заровя пак в руските дебри на нета да видя ония сибирски хитреци какви приспособления са изобретили за борба със студения старт на тия бусове;
Ама май няма да ми се разминат едни 1000 кинта за основен ремонт - натам отиват работите, колкото и да не ми се иска...
Иначе ми се въртят няколко идеи с кабел за подово отопление на картера, около горивния филтър и във тенекията на въздушния филтър + подгрявна свещ в смукателния колектор (тъпаците и подгрявна свещ нямат на дизеловия си двигател), ама акато ги приложа - тогава ша давам снимки (и акъли.)

Специално за членовете на форд-форума:
Направил съм си второ парно в буса - под шофьорската седалка - тия дни ше го снимам и ше покажа как се прави. Евтино и топло е.

Ай, със здраве!
Карам Форд. Не сменям маслото на двигателя - доливам го.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 17 фев 2008, 23:37

Добър акумулатор!
Добър стартер!
Добра компресия!
Работещи подгряващи свещи!
Наличие и работещо подгряване на нафтата!

Не на последно място, калпазанин да не е барал мотора!

За качеството на горивата .... :(

За неграмотни които си мислят че могат да карат без да влагат и само с псувни и ругатни ще запалят ... техен проблем

Потребителски аватар
jojo
потребител
потребител
Мнения: 610
Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
Модел на автомобила: sierra
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от jojo » 19 фев 2008, 23:25

има няколко израза относно ситуацията:понякога форд и негър ,зимата не работят; форда не боледува,живее и умира :P
винаги за каквото и да си говорим,знай че става дума за пари

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 20 фев 2008, 12:52

jojo написа:има няколко израза относно ситуацията:понякога форд и негър ,зимата не работят; форда не боледува,живее и умира :P
Няма лоша кола, има немарливи стопани! Останалото е измислено от тях за да си прикрият серсемлъка.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от Conan_1 » 20 фев 2008, 13:06

Правилно ,при добра потдръжка дедо форд си пали не по-зле от другите марки !!! :roll:
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Потребителски аватар
jojo
потребител
потребител
Мнения: 610
Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
Модел на автомобила: sierra
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от jojo » 20 фев 2008, 13:14

това е така,напълно съгласен съм :D
аз зимата си палех без проблем (е като дадох малко пара за нужните компоненти) и нямах ядове.
а комшито от съседния блок има същата кочина ,ама само се качва вътре ,върти ключа и нищо не прави

в горния пост бе само хумористичен откъс :P
винаги за каквото и да си говорим,знай че става дума за пари

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 20 фев 2008, 20:12

Преди време един колега имаше такъв Транзит, та с очите си съм го виждал през зимата сутрин като се сменяме, отваря вратата без изобщо да се качва пъха ключа, върти (без да подгрява) пали, взема метлата, събаря снега от стъклата, качва се и тръгва. Проблема е само че много трудно зацепва на сняг.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 20 фев 2008, 20:22

Доста рядко ми се случва обаче просто нямам думи . . .

http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... E0&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
С тая тема са за един раздел. После що Фордовете били боклуци - ами щото има такива истории затова.

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от orlinm » 20 фев 2008, 20:34

isoiso

Колега, намирам темата за доста интересна, а човека който я е пуснал за доста начетен и грамотен. Въпреки че не го познавам.
По профилът ти и мненията ти мога с основателна точност да предположа, че надали си палил дизел 86та при минус под 5 градуса някога. Пожелавам ти да не нямаш такава изнервяща случка.
Намирам темата за доста полезна, защото в нея има доста идеи. Казвам реални технически идеи, които на някой могат да помогнат да си запали ултра стария дизел. Дизел!


НАКСО За немърливите стопани имаш право, но самия пич дето пусна темата, както и ти, много добре знаете че да ремонтираш толкова стар нафтов мотор на толкова старо шаси си е направо сюжет за предаване по Дискавъри (стига да имаш спонсор) :D
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 20 фев 2008, 20:51

Палил съм дизел 78г от снега, не в това е въпроса. За автора на темата ок явно е грамотен, да не ми се обижда.

Потребителски аватар
dimitech
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 17 фев 2008, 23:16
Модел на автомобила: Ford Trъnzit 2.5 D, 1986
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от dimitech » 25 фев 2008, 23:05

Колеги!
Първо - искам да благодаря на тези с конструктивния подход, а на 'критиците' мога да дам номера на банковата ми сметка да преведат 1500 левчета за основен ремонт на двигателя на буса.
Както съм отбелязал - това е МПС, което се използва един два пъти в месеца. Не по-често. И нямам абсолютно никакво намерение да наливам пари в него, след като - макар и с малки затруднения мога да го ползвам и сега.
Второ: Форд е просто марка автомобил. Благодарен съм на Хенри Форд за конвейра, за Форд Т, за промяната на потребителското мнение през 20те години на миналия век - а иманно превръщането на автомобила от лукс в необходимост, но все пак - ТОВА Е ПРОСТО ЕДНА МАРКА АВТОМОБИЛИ. И - лично мое мнение - да ме прощават маниаците- твърде посредствени напоследък.
Трето: на обвиняващите ме в немарливост искам да поясня, че след като се сдобих с буса (Който напълно отговаряше на определението 'Недвижима собственост")за малко над 1000 лева ПЪРВОТО което направих е да му сменя спирачките, да го обуя с гуми, да му стегна окачването (ресори и амортисьори) и чак след това евентуално ще правя каквото и да е по двигателя.
Относно компетентноста ми - завършил съм Автомобили и кари /средно/ и Технология на машиностроенето /висше/ като ПО ВРЕМЕ на ученето ми съм работил.
В техникума - от 2-ри курс по сервизите = отначало като бърсач на горяло масло от катртерите до по-нагоре, а в 'техническия' - съм управлявал всякакви камиони и строителни машини - карал съм самосвали - Татра, КрАЗ, Зил, Шкода.
Работил съм на багери Шкода DH101, Warinsky, UB113, Булдозери T130 и DT75, Всякакви колесни трактори, Валяк Stalowa Wola и разни други строителни машини. С Дизела съм "На ти" отдавна.
Освен това има кратък, но плодотворен половингодишен емигрантски стаж в автоморга/автосервиз между Нюрнберг и Ерланген в Германия, тъй че съм видял откъде тръгват автомобилите за България.
Така че мненията ви тип "добра компресия, нов акумулатор...' ме карат да се усмихвам.
Идеята ми беше (самоцитирам се) "...да бъда полезен с идеи, поне може да ми се посмеете"
Ако е за псуването и обиждането - имам вече половин милион километра зад гърба си 300 000 от които във 'фиеста' - да знаете пък АЗКАК МОГА ДА ОБИЖДАМ!!! И сърбин ми се е удивлявал на богатата гама и продължителността!!!

Надявам се, че поне на някой съм помогнал. Да не се чувства тъпо при следващия студ, като плати на майстор и той дойде и направи ТОЧНО ТОВА за да запали двигателя.
Между другото - сега в Пловдив е над +8 градуса и буса си пали без проблем.
Без топъл антифриз, без калорифер на картера, без подаване на ток на акумулаторите - само с етер във въздушния филтър.

А като се сетя - ще взема фотоапарата да заснема най после второто парно, което си инсталирах в буса под шофьорската седалка след едно замръзващо пътуване Пловдив - София - Пловдив по магистралата.
Накратко: демонтирах комплект комплект казанче парно с турбина от един бивш "Вартбург" (От Лада или Москвич става по-хубаво) срязах маркучите на парното и с две тетки от магазин за АГУ аксесоари и с две бели тръби за парно прокарах през дупката на лоста за скоростите до под седалката. В най-големите студове - на -15 си карах буса и ми беше топло, а колеги с други транзити бяха с изрисувани от скрежа стъкла. КОгато правих инсталацията миналото лято в най-големите жеги всички меи се смяха, ама зимата си ми беше топло. А както е казала една по-мургава част от народа - "От топло и мръсно никой не е умрел!"

Ай със здраве и много не си вярвайте!
Че, като мине време ще си се смеете сами на себе си.

;-))
Карам Форд. Не сменям маслото на двигателя - доливам го.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 25 фев 2008, 23:57

Аз не съм те обвинил в немърливост.
Много неграмотни хора слушат други такива и са убедени в това, че това е нормалния начин да се запали "форд"

Лично съм ти благодарен, че си изгубил толкоз време да пишеш за да споделиш опит *00134*

Потребителски аватар
dimitech
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 17 фев 2008, 23:16
Модел на автомобила: Ford Trъnzit 2.5 D, 1986
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Оправих си дюзата.

Мнение от dimitech » 28 фев 2008, 21:44

Oправих си дюзата.
Оказа се, че резбата в главата на двигателя (2,5Д) изобщо не е превъртяла. Планката (или конзолата - както предпочитате), която притиска дюзата към главата опира в една конична повърхност на дюзата и така затяга. При мен отвора в планката е разширен (благодарност на предишен псевдо-майстор) и просто затягайки гайката на шпилката не затягам дюзата, а плъзгам планката надолу към главата проходно поколо дюзата.
Две капки с СО електрожен на конуса на дюзата отляво и дясно и затягане на дюзата и спря да 'фъска'.
Двигателя вече не тресе и пали доста по-лесно.
Ядосвам се, че не свалих дюзата по-рано - всичко на всичко час ми отне ремонта в които влизат и 15 минути колебание дали няма да наруша геометрията и съосноста на дюзата преди да я 'накапя' с електрожена.
Целия ремонт ми струва 3 лева - левче за нова "дифтунга" и два лева за две бири - за електрожениста и мен.
И като се сетя, че от сума ти време тресе и фъска...направо ми иде да си намачкам дипломата и да си избърша **** с нея.
Карам Форд. Не сменям маслото на двигателя - доливам го.

Отговори

Върни се в “ДРУГИ ВЪПРОСИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта