Ford Mondeo 1.8 TD(I) комби 98'
- ancho
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 21 фев 2008, 16:21
- Модел на автомобила: /////
- Местоположение: Pazardzhik
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ford Mondeo 1.8 TD(I) комби 98'
Така, здравейте, евентуално утре предстои оглед и покупка на форда от заглавието, на снимки е уникално запазен, и много лъскав, откъм екстри също го докарва много добре, като цяло поне на снимка колата е слънце. Въпросите са ми, здравичка ли е, ходова част, двигател, ел инсталация и т.н. Какво трябва да се гледа при огледа и за какво може да и' има и да се прикрие. 4800 е колата. Благодаря предварително на всички! Имах и снимките, но ги изтрих
Ако съм сбъркал темата, съжелявам, но предполагам има кой да я зацепи където трябва
Ако съм сбъркал темата, съжелявам, но предполагам има кой да я зацепи където трябва

JTD
- bochev89
- потребител
- Мнения: 63
- Регистриран: 22 апр 2007, 17:43
- Модел на автомобила: Ford Sierra 2.0 Ghia Ford Mondeo 1.8TDI Ghia
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ми аз имам същото и съм доволен нема ядове.Вози добре и е доста икономично, не върви много ама дизел кво да праиш.Като го купуваш гледай предницата да не е много "склекавена" щото по принцип мотора е доста тежък, друго запали го и го остави на място да поработи 30 мин. да видиш дали излиза масло от гарнитурата, обърни и внимание да "стандартните" работи волан, ръчна, топката на ск. лост.Лично на мен не ми харесва че пласмасите подскърцват, дано при това да не е така.Иначе предполагам ще останеш доволен!
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Моето Мондео както се вижда е бензин и от към двигател не мога да ти дам съвети, но мога да ти споделя като цяло къде да търсиш проблеми и какво да провериш! На първо място всичко електрическо: светлини, габарити, ел.стъкла, ел.огледала, централното, дистанционното, алармата, виж като включиш на задна дали светят задните фарове! Другото ако има климатик изпробвай го как работи. Стандартните неща като на всяка кола - подкарай я, виж как ускорява, смени всички предавки и гледай дали се превключват гладко, гледай за течове на масло, дали има антифриз, дали пали като е студен двигатела........окачването - натисни с ръце върху калниците над гумите да видиш дали е стабилно....
Тук има специална статия за покупка на кола втора ръка намери я и я прочети внимателно
Дано да си заслужава Монито и да се похвалиш като вземеш нещо
Тук има специална статия за покупка на кола втора ръка намери я и я прочети внимателно

Дано да си заслужава Монито и да се похвалиш като вземеш нещо

- Неделчо Неделчев
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
- Местоположение: ВАРНА - VARNA
- Status: Извън линия
Re: Ford Mondeo 1.8 TD(I) комби 98'
Дай на кадърен майстор да погледне първо мотора и турбо компресора!ancho написа:Така, здравейте, евентуално утре предстои оглед и покупка на форда от заглавието, на снимки е уникално запазен, и много лъскав, откъм екстри също го докарва много добре, като цяло поне на снимка колата е слънце. Въпросите са ми, здравичка ли е, ходова част, двигател, ел инсталация и т.н. Какво трябва да се гледа при огледа и за какво може да и' има и да се прикрие. 4800 е колата. Благодаря предварително на всички! Имах и снимките, но ги изтрих
Ако съм сбъркал темата, съжелявам, но предполагам има кой да я зацепи където трябва
Комбито на Мондео и въобще първо поколение Мондео, от първите си дни, началото на 1995 г. до 2000-та год. е със един и същи дизелов мотор: 1756 сс - 89 коня с турбо компресор и интерколер.
Забавното е, че никъде не изписват " I-то ", а го имат всички нафтови Мондео-та, първо поколение МК 1-2!

Друг дизелов мотор няма Мондео - 95 г. до 2000 г.!!!
Едва следващото поколение Мондео през март 2000 г. е с нови и разнообразни дизелови мотори, а не един-единствен, като първо.
За Мондео ще кажа няколко просто истини, които не се харесват на болните фордаджии.
Мондео, като луксозен и скъп клас возило, гние срамно много и бетер от Опел.

Мястото на гниене е до болка познатото опелско - веждите.
Дизеловия мотор е изключително тромав за Комбито! Въпросния единствен нафтов мотор при Вегъна на Мондео е пълна скръб от към ускорение. За щастие е сравнително икономичен.
- 5.5 лтр. извънградски разход и около 6.7 лтр. в силно натоварен градски цикъл за Комбито 96 г. е нещо много добро!
Без климатик!!!
Возията на Мондео е много добра. Смея да твърдя по-мека от Пасат 3.
Предния капак на Мондео 95 г. - 2000 г. е със щека, което е срамно предвид наличието на амортисьор в Ауди Бе 4 - 93 г.!!!

----> Мондео 1.8 TD - то ми!
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Не съм много запознат с дизелите, но в книгата която имам за Мондео дават тази информация за 1.8 l TD:
1.8 l/65 kw(88 ps) 11/92-8/96
1.8 l/66 kw(90 ps) 9/96-11/00
Интересното е че тоя дизел има въртящ момент, колкото на двулитровия бензин = 178 Nm, с тая разлика че бензина ги достига при 4000 оборота, а дизела при 2000-2250
Честно казано не съм забелязъл да има изгнило някъде по колата, може би ако е ударена ламарината ще хване ръжда, но чак да изгние ме съмнява-знам че са поцинковани
1.8 l/65 kw(88 ps) 11/92-8/96
1.8 l/66 kw(90 ps) 9/96-11/00
Интересното е че тоя дизел има въртящ момент, колкото на двулитровия бензин = 178 Nm, с тая разлика че бензина ги достига при 4000 оборота, а дизела при 2000-2250

Честно казано не съм забелязъл да има изгнило някъде по колата, може би ако е ударена ламарината ще хване ръжда, но чак да изгние ме съмнява-знам че са поцинковани

- Неделчо Неделчев
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
- Местоположение: ВАРНА - VARNA
- Status: Извън линия
Съвсем нормално е въпросния и като цяло дизелов/и мотор да е с два пъти по-висок въртящ момент.didon80 написа:Интересното е че тоя дизел има въртящ момент, колкото на двулитровия бензин = 178 Nm, с тая разлика че бензина ги достига при 4000 оборота, а дизела при 2000-2250
Всеки дизел е с два пъти по-голяма тяга от идентичния бензин.
Няма значение от марки и фирми. Закон божии е от над 20 години!
Това не пречи при два мотора с една и съща мощност - бензина да изтегли два пъти по-бързо, тъй както е с два по-малка тяга.
Бензина си е бензин. Винаги е по-пъргавия.
За съжаление не са направили сметка в Кьолн (при моето Мондео в Белгия), че 1.8 литровия турбо-дизел е недостатъчен - немощен за Турние-то.
Явно са търсили икономията.
Аз самият не се вълнувам от бързината често, но пътувам много и понякога при нужда от бързо изпреварване и дърпане - става лошо! Настъпваш педала на газта, а тя забива муцуна.
Особено до 2 500 об./мин. е много зле положението. Проклинаш всички в Кьолн.
Вероятно идва прекалено тежко купето за 90-те нафтови кончета.
----> Мондео 1.8 TD - то ми!
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Пак ли ти бе нИделчоНеделчо Неделчев написа:Съвсем нормално е въпросния и като цяло дизелов/и мотор да е с два пъти по-висок въртящ момент.didon80 написа:Интересното е че тоя дизел има въртящ момент, колкото на двулитровия бензин = 178 Nm, с тая разлика че бензина ги достига при 4000 оборота, а дизела при 2000-2250
Всеки дизел е с два пъти по-голяма тяга от идентичния бензин.
Няма значение от марки и фирми. Закон божии е от над 20 години!
Това не пречи при два мотора с една и съща мощност - бензина да изтегли два пъти по-бързо, тъй както е с два по-малка тяга.
Бензина си е бензин. Винаги е по-пъргавия.
За съжаление не са направили сметка в Кьолн (при моето Мондео в Белгия), че 1.8 литровия турбо-дизел е недостатъчен - немощен за Турние-то.
Явно са търсили икономията.
Аз самият не се вълнувам от бързината често, но пътувам много и понякога при нужда от бързо изпреварване и дърпане - става лошо! Настъпваш педала на газта, а тя забива муцуна.
Особено до 2 500 об./мин. е много зле положението. Проклинаш всички в Кьолн.
Вероятно идва прекалено тежко купето за 90-те нафтови кончета.

- ancho
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 21 фев 2008, 16:21
- Модел на автомобила: /////
- Местоположение: Pazardzhik
- Контакти:
- Status: Извън линия
Aми така като гледам май това че е тромав двигателя е и от въртящия момент, може и от това че е тежко купето, ама 180НМ са си доста зле за лека кола. Видимо нямаше никъде ръжда, имаше снимки отвсякъде и просто пак се повтарям светеше отвсякъде, вътре също е доста запазена, като цяло май е гледана, което е много добре. Обаче в темата под тази прочетох че този двигател е най-слабия дизел въобще правен някога
. Има ли нещо вярно в това?
Разхода е доста нисък, возията щом е добра, което е нормално за автомобил с такива габарити, значи в общи линии си заслужава ако е в добро техн. състояние. Благодаря




JTD
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Малко прасенце, зет и втора употреба кола/жена е до късмет.ancho написа:Последно...
Някой бе казал и още че:
Кола взета без мерак - Пу, да еб* мамаму стара няма и три години от как съм я взел и втора гума пукам!
Кола взета с мерак - Еее, хубава си е колицата ми, преди три месеца съм я взел и само съм сменил рейката, амортисьорите, скоростната кутия и двигателя, ама бях и навъртял цели 1234 км. и тънко я взех за 6789 лв. направо без пари.
Че така, успех!
Небойте се роби Спартак е с вас!
-
- потребител
- Мнения: 1156
- Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
- Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Огледай роговете за следи от удари и изкривявания.А като тръгнеш да я пробваш гледай да минаваш по по-разбити улици и се ослушвай дали минава стегнато или хлопа и скърца нещо по ходовата част.Изобщо като ходите да го пробвате музиката е добре да е спряна(после колкото си искаш ще слушаш музика),а очите и най-вече ушите ти да са добре измити и отворени
А 90 дизелови коня са си колкото-толкова...зависи каква кола си карал преди туй..Аз като се качих от чистия Ескортов дизел 60 коня на Мондеото,все едно се качих в самолет 



- Неделчо Неделчев
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
- Местоположение: ВАРНА - VARNA
- Status: Извън линия
Това е много добър съвет към бъдещия купувач на какъвто и да бил автомобил! Без значение марка!1.8d написа:Огледай роговете за следи от удари и изкривявания.
Това е първото и основно с мотора! Всичко останало се оправя.
И да е разбито окачването от дупките, рейка или маншон ще купиш, но ако е блъскана е пълна скръб!
За болните фанатици на Форд, не съм се и съмнявал в лъжливите им мнения.

----> Мондео 1.8 TD - то ми!
- Неделчо Неделчев
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
- Местоположение: ВАРНА - VARNA
- Status: Извън линия
Какво разбираш под най-слабия дизел?ancho написа:този двигател е най-слабия дизел въобще правен някога. Има ли нещо вярно в това?
![]()
Преди 14 години от 1756 сс нафтов мотор да изкараш 90 коня фабрично е достойно постижение. Въпросът е, че 90 коня въобще са крайно недостатъчни за купето на Мондео.
1.8 ТД не е мотор за Мондео, а за Фиеста или Ескорт.
За Мондео е подходящ 1.8 L 16 V - 116 к.с.
----> Мондео 1.8 TD - то ми!
- Неделчо Неделчев
- потребител
- Мнения: 60
- Регистриран: 27 окт 2007, 17:22
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD Turnie - 1996 год. 89 коня
- Местоположение: ВАРНА - VARNA
- Status: Извън линия
Защото не съм бил собственик на кьолнски боклук! Станах начетен за Форд след 4 години зад волана на луксозната им кочина.cenzor написа:Неделчо, като си толкова начетен в нещата за Форд и дизелите, защо се прецака и си взе точно тази куца марка, този калпав и гниещ модел, и то с този слаб двигател?![]()
Е от два месеца съм собственик на Нисан Примера. За нещастие никой не се лъже да търси кочини с марката Форд и са непродаваеми, въпреки светкавичната им обезценка.
----> Мондео 1.8 TD - то ми!
-
- потребител
- Мнения: 1156
- Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
- Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Ето че и аз ще те оборя тук....Преди 2 год и нещо като си купих моето Мондео беше 4-тото или 5-тото в комби МК2 в Ст.Загора(повярвай ми,когато реших че ще си купувам такава кола,само в тях ми бяха очите)....А сега на всеки 2-ри ъгъл можеш да видиш Мондео...явно хората го купуватНеделчо Неделчев написа:. За нещастие никой не се лъже да търси кочини с марката Форд и са непродаваеми, въпреки светкавичната им обезценка.


.......................
Като гледам...няма изгнило по калниците...ти къде го видя...може би...фотошоп за пред хоратанеделчо написа:Мондео 1.8 TD - то ми!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост