Проблем Форд Фокус 2.0 16ж зетек болен сам
- Veso
- потребител
- Мнения: 271
- Регистриран: 18 дек 2007, 22:29
- Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 16v Kарай бавно да те видят всички,вместо бързо да.....утрепеш всички!!!
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Здр всички фактурата я хварлих от яд но мисля че е клапана за празен ход ако имате некви идеи или кате да отида моля ви споделете заштото вече незнам какво да правя един приятел ми вика продаваи я немога да я продам така ште вземе да се бласне някаде човека а пак и не искам да я продавам заштото си я харесвам и обичам касмет на всички
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Много кофти са такива загадки... Обясни от начало по-подробно какъв е проблемът. Гасне, когато я пуснеш от скорост? Гасне, като навиеш волана? Гасне, когато натиснеш спирачката? Просто си гасне? Държи ли постоянни обороти на място? Абе пиши каквото се сетиш, пък ще гадаем...
Общо взето датчиците, имащи отношение към управлението на двигателя на Фокус 1,8 и 2,0 са TPS (датчик за позицията на дроселната клапа), MAF (датчик за количеството въздух, влизащ в двигателя), ламбда-сонда, датчици за температурата на околния въздух, за температурата на блока и на главата, датчици за положението на коляновия вал и на разпределителните валове (ако те не работят, няма да пали въобще колата). Отделно трябва да има датчик на рейката, който давдига малко оборотите при въртене на волана на място - натоварва се двигателя. Има и ключета на съединителя и на спирачката, които указват на компютъра кога е натиснат съответния педал. Най-честата причина за подобно поведение е зацапан клапан за празен ход, но твоя е сменен... Друга възможност за неравномерна работа е клапана за картерна вентилация.
Изключил си и ламбда-сондата (сменена), системата за изгаряне на горивните пари.
Това са много общи приказки... дай още информация, прати ми и VIN-а на ЛС да видим има ли система за рециркулация на изгорелите газове. Впрочем имам и една дроселна клапа с TPS, ако имаш наскоро път към Пловдив ще ти услужа да я пробваме. Влизам ти в положение, щото предишния ми Фокус и той така си гаснеше чат-пат както завивам, но рядко и не потърсих причината...

П.П. Според руските форуми датчика за позицията на дроселната клапа (TPS) може да се изключи, като въздействието му върху работата на двигателя не чак толкова голямо. Т.е. ще стане по-тромав в ускорението. Не го препоръчвам като постоянна мярка, а само за проба - т.е. изключи му конектора и врътни няколко кръгчета да видиш дали пак ще гасне. така ще разбереш дали той пък не е причината за проблема ти.
Общо взето датчиците, имащи отношение към управлението на двигателя на Фокус 1,8 и 2,0 са TPS (датчик за позицията на дроселната клапа), MAF (датчик за количеството въздух, влизащ в двигателя), ламбда-сонда, датчици за температурата на околния въздух, за температурата на блока и на главата, датчици за положението на коляновия вал и на разпределителните валове (ако те не работят, няма да пали въобще колата). Отделно трябва да има датчик на рейката, който давдига малко оборотите при въртене на волана на място - натоварва се двигателя. Има и ключета на съединителя и на спирачката, които указват на компютъра кога е натиснат съответния педал. Най-честата причина за подобно поведение е зацапан клапан за празен ход, но твоя е сменен... Друга възможност за неравномерна работа е клапана за картерна вентилация.
Изключил си и ламбда-сондата (сменена), системата за изгаряне на горивните пари.
Това са много общи приказки... дай още информация, прати ми и VIN-а на ЛС да видим има ли система за рециркулация на изгорелите газове. Впрочем имам и една дроселна клапа с TPS, ако имаш наскоро път към Пловдив ще ти услужа да я пробваме. Влизам ти в положение, щото предишния ми Фокус и той така си гаснеше чат-пат както завивам, но рядко и не потърсих причината...


П.П. Според руските форуми датчика за позицията на дроселната клапа (TPS) може да се изключи, като въздействието му върху работата на двигателя не чак толкова голямо. Т.е. ще стане по-тромав в ускорението. Не го препоръчвам като постоянна мярка, а само за проба - т.е. изключи му конектора и врътни няколко кръгчета да видиш дали пак ще гасне. така ще разбереш дали той пък не е причината за проблема ти.
- Veso
- потребител
- Мнения: 271
- Регистриран: 18 дек 2007, 22:29
- Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 16v Kарай бавно да те видят всички,вместо бързо да.....утрепеш всички!!!
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Здравеите виш дебуг значи при палене проблеми няма след като я запаля оборотите започват да се менят в началото отиват нагоре след това падат до толкова че колата иска да изгасне започва все едно да прекасва от давна не е гаснела на пално но звука на двигателя се промени нешто такова вууу обаче в нисак и висок тон демек като качва оборотите и когато ги намалява смених ламбда сонда клапана за празен ход и оште едно маркуче леко прегоряло а тази трабичка която я има на снимката е вчупена на 2 и от едната страна като я запуша с пръст двигателя се нормализира но немога да го запуша перфектно и пак смуче ваздух пробвах и с маркуче даже и силикон му сложих по края но пак явно смуче може би по малко оффффффф вече незнам доди ми до гуша но няма да спра докато не я оправя ако трябва като се поосвободя малко може и до софия да отида и до пловдив но ште я оправя за сега е тва утре ште ходя до онея газораките от МП да проверя дали е дошла часта и ште пиша какво е дереджето поздрави .
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 22 дек 2007, 23:00
- Модел на автомобила: Фиеста 1,3
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
[quote="debug"]датчиците, имащи отношение към управлението на двигателя на Фокус 1,8 и 2,0 са TPS (датчик за позицията на дроселната клапа), MAF (датчик за количеството въздух, влизащ в двигателя), ламбда-сонда, датчици за температурата на околния въздух, за температурата на блока и на главата, датчици за положението на коляновия вал и на разпределителните валове (ако те не работят, няма да пали въобще колата).
@ DEBUG
Колега debug уважавам твоите познания в областа на injection systems и особенно етичния ти маниер на общуване с форума но бих желал да обогатя твоите познания със следното:единствения датчик при които двигателя не пали ако отсъства е CPS /за позицията и оборотите на коляновия вал/.При отсъствието на кой да е от останалите двигателя влиза в авариен режим и работи,но непълноценно.А в конкретния случай насочете вниманието си към MAF i TPS датчиците.Поздрави и успех.
П.П.някой сигурно ще ме обвини в демонстриране на знания,защото в този форум като че ли това е повече от престъпление.
@ DEBUG
Колега debug уважавам твоите познания в областа на injection systems и особенно етичния ти маниер на общуване с форума но бих желал да обогатя твоите познания със следното:единствения датчик при които двигателя не пали ако отсъства е CPS /за позицията и оборотите на коляновия вал/.При отсъствието на кой да е от останалите двигателя влиза в авариен режим и работи,но непълноценно.А в конкретния случай насочете вниманието си към MAF i TPS датчиците.Поздрави и успех.
П.П.някой сигурно ще ме обвини в демонстриране на знания,защото в този форум като че ли това е повече от престъпление.
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Може би съм се изразил не достатъчно ясно - имах предвид точно че двигателят не пали само когато не работят датчиците за позиция на коляновия вал и позиция на разпределителните валове.
Познанията ми са чисто любителски, и винаги се радвам да науча нещо повече. Източник е основно сервизното ръководство за Фокус. Принудих се да се самообразовам, след като не намерих майстор, който да отговаря на моите критерии за кадърност. Ще се радвам, ако повече "майстори" вземат да попрочетат нещо, а не да си останат на ниво автотехникум с успех 3 плюс.
Поздрави и от мен, дано колагата напише как се развиват нещата, че да остане някакъв принос към форумната библиотека...
Познанията ми са чисто любителски, и винаги се радвам да науча нещо повече. Източник е основно сервизното ръководство за Фокус. Принудих се да се самообразовам, след като не намерих майстор, който да отговаря на моите критерии за кадърност. Ще се радвам, ако повече "майстори" вземат да попрочетат нещо, а не да си останат на ниво автотехникум с успех 3 плюс.
Поздрави и от мен, дано колагата напише как се развиват нещата, че да остане някакъв принос към форумната библиотека...
- Veso
- потребител
- Мнения: 271
- Регистриран: 18 дек 2007, 22:29
- Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 16v Kарай бавно да те видят всички,вместо бързо да.....утрепеш всички!!!
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Здравеите не сам я оправил а и не забравям форума просто работата е в повече благодарен сам на всички които са сапречастн кам проблема.Колкото до маркучето по горе да него смених сега сам я оставил колата при 1 маистор мои човек от години го познавам и чакам до неделя ште разбера какво е дережето и ште пиша веднага каквото сам разбрал,лошото е че взех да се отчаивам и незнам какво да правя и ако сега ми каже че незнае от какво може да е.Поздрави на всички и успех.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Весо пише, че няма проблем с паленетоStefan Hadjov написа: единствения датчик при които двигателя не пали ако отсъства е CPS /за позицията и оборотите на коляновия вал/.При отсъствието на кой да е от останалите двигателя влиза в авариен режим и работи,но непълноценно.
Не е изключено некоректна работа на CPS(Camshaft Position Sensor), респ. нарушен момент на впръскване да е причина за проблемите...
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- libra
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 15 апр 2007, 23:40
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 Zetec Ghia
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Прочети тази тема, човека може и да ти помогнеVeso написа:Ништо и пак ништо не можаха да разберат какво и е ако имате предложения или някои които може да я оправи няма значение каде е сифия ли пловдив кадето и да е че ми оисна и маи ште хварчи през аспарухов мос

- Veso
- потребител
- Мнения: 271
- Регистриран: 18 дек 2007, 22:29
- Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 16v Kарай бавно да те видят всички,вместо бързо да.....утрепеш всички!!!
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Здравеите наи на края се разбра каква е работата.Значи 1-во тея некадарници от МП са ми сменили софтоера на компа после ламбда сондата си е перфектна тея трабички дет ми ги счупиха малоумниците човека ги направи с някакви медни накраиници до тук ок.Митко оправи всичко и компа и вакумите но проблема е бил в МАФСЕНЗОРА и не знам как но ми оправи и оборотите сега не се менят увеличиги някакси имало някаква карта и от там разхода на гориво се е увеличил от МАФА значи с 80 лв отидох и се варнах при нормано каране и сега ште сменя мафа и всичко ште е ок.И наистина човека си разбира от работата за 20 мин разгада цялата миризлива история на гадовете от МП.Нека баде жив и здрав да оправя нашите сладурани посдрави




Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта