СТЪКЛО УИСКИ ЗА НАЙ-ТОЧЕН ОТГОВОР
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
СТЪКЛО УИСКИ ЗА НАЙ-ТОЧЕН ОТГОВОР
С идеята си за "Конкурс с награди" (http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=17609" onclick="window.open(this.href);return false;)
ми се щеше да провокирам някого и кафенето да излезе от руслото на "teen"-канал от IRC. Затова еднолично си позволявам да обявя надпревара с награда - пълно шише(700мл) марково уиски. Жури ще бъдем всички ние.
---------
Как се действа, ако пред вас се ударят челно две коли с по двама пътници и всички са в безсъзнание?
(Не пролускайте дори детайли от рода на: "как след катастрофа се вади от колата човек в безсъзнание")
На 20.03 пускам анкета с имената на участниците, една седмица гласуваме и на 27.03 обявяваме печелившия.
ми се щеше да провокирам някого и кафенето да излезе от руслото на "teen"-канал от IRC. Затова еднолично си позволявам да обявя надпревара с награда - пълно шише(700мл) марково уиски. Жури ще бъдем всички ние.
---------
Как се действа, ако пред вас се ударят челно две коли с по двама пътници и всички са в безсъзнание?
(Не пролускайте дори детайли от рода на: "как след катастрофа се вади от колата човек в безсъзнание")
На 20.03 пускам анкета с имената на участниците, една седмица гласуваме и на 27.03 обявяваме печелившия.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Дай малко жокери... Дали са в безсъзнание и нямат наранявания, дали са начупени, нарязани, поизгорени, има ли и други хора наоколо и прочие. Щото ако са с тежки наранявания и са четирима, спокойно можеш да викаш поп. Като човек, който е правил процедурите по кардио-пулмонална ресусцитация, мога да ти кажа, че повече от двадесет минути си е геройство, пък на четирима - просто невъзможно.
Като цяло задачата ти е твърде трудна - оценка на състоянието на пострадалите не се прави толкова лесно, камо ли от необучен човек.
Иначе:
(Приемаме, че колите не горят)
НЕ ПРИПАДАЙТЕ. Ако ще припадате - някъде на меко.
Бърза оценка на състоянието на пострадалите - без да ги вадим, проверяваме за основни жизнени функции - дишане, сърдечна дейност. Пулс се търси на централните съдове, т.е. на сънните артерии. Ако всички са живи за момента, без животострашаващи кървенета примерно - т.е. от никъде не хвърчи кръв като от маркуч - продължаваме надолу.
2. Звъним на всички органи - Бърза помощ, КАТ, пожарна. Сигурно може и само в КАТ, пък те да си организират останалото... Или на 112 (ако работи). После може да нямате време.
3. Обезопасяване на местопроизшествието - триъгълници, хора, които да предупреждават идващите, подръчни средства - фенерчета, факли, аварийки - каквото ви хрумне. Не искате някой да ви отнесе докато вадите хората, нали.
4. Почваме спасителните дейности. Приемаме, че сме сами, щото cocoff нищо не казва за помощници.
Трябва да оценим тежестта на травмите на всеки един от пострадалите, пък те всички са в безсъзнание... Значи ще търсим основно животозастрашаващи състояния.
При пострадали в клинична смърт - т.е. без дишане и сърдечна дейност - ще трябва да правим т.нар. кардио-пулмонална реанимация (ресусцитация) или казано по-просто - дишане "уста в уста" плюс сърдечен масаж. Първо обаче как да разберем, че пострадалия не диша? Стандартният отговор е "със слушалка", ама като нямаме? Гледайте за дихателни движения на гръдния кош и диафрагмата, слушайте, опитайте се да усетите дъха на човека - ако ви се струва, че не диша - реанимирайте го. Пулс търсете на сънните артерии на врата, понеже при човек в шок често може да не се напипва на периферните артерии - т.е. на китката. Ако не пипате пулсации - почвайте да го реанимирате. Времето, с което разполагате, е 3 до 6 минути от спирането на сърцето. Не се помайвате много-много, действайте.
За да осъществите самата реанимация, първото условие е пострадалият да е на твърда подложка, т.е. на земята в нашия случай. На седалката не можете да направите ефикасен сърдечен масаж.
Трябва да извадим човека от колата. Как? Ами както можете, как ще отворите намачкан автомобил - оставям на някой от колегите да обясни. От медицинска гледна точка е хубаво да обездвижите гръбнака за да избегнете бъдещи усложнения при евентуална гръбначна травма. Не мисля, че сам човек може да изкара някой от кола БЪРЗО без да му огъне гърба. Придържайте главата ако и колкото можете, той човекът и без това вече е почти умрял, няма време за губене.
Имате ли повече от един човек в състояние на клинична смърт - подбирайте си кой ще спасявате. Би трябвало да е този с най-малко наранявания - тия с откъснатите крайници, разплескана глава, изкормени кореми ги пишете бегали. Жестоко е, ама cocoff ни постави в такава ситуация "И сам войнът е воин".
Извадили сме го, сложили сме го на земята. Почистете му дихателните пътища - зъби, кръв, парчета от език, повърнато - трябва да ги махнете от устата на човака, иначе няма смисъл да го надувате. За целта ползваме кърпички, салфетки, дрешки и други парцалки. Вадим и езика навън.
Започваме обдишването - главата трябва да е назад, с едната ръка държим носа, с другата - долната челюст. Хубаво е да дишаме през някаква преграда - напр. носна кърпа. Ако устата му е много разнебитена, изгоряла и прочие неприятни неща - дишайте го/я през носа. Пак трябва да го почистите. Там в аптечката имаше едни истории за изкуствено дишане, ползвайте ги ако ви се намират. Вдишвате дълбоко и издишвате в пострадалия. Не се напъвайте много, не знаете колко време ще ви се наложи да извършвате това мероприятие. Гледайте дали се движат гърдите на човека - няма смисъл да му надувате стомаха.
Сърдечен масаж - клякате / на колене от дясно на пострадалия, изпъвате ръцете, поставяте дланите една върху друга по средата на гръдния кош и почвате ритмично да натискате с тежеста на тялото си. Трябват ви минимум 3 см движение на ребрата за да има някакъв ефект от упражнението. Ръцете изпънати, че иначе ще капнете бързо-бързо. Ритъмът е десет помпания - две вдишвания. При двама човака - 5 към 1. Бройте си. Трябват ви грубо 50-60 помпания и 6-10 вдишвания за минута.
Колко време да продължим? По закон за медицински работници реанимацията продължава до появата на трупни петна, ама това може да отнеме няколко часа... Така че - докато можете - доста уморително е. Широки, нереагиращи на светлина зеници, говорят че усилията ви са безплодни.
Спираме, когато се появи спонтанно дишане и сърцетуп.
Кървене - големите кръвотечения трябва да ги спрете преди да почнете реанимацията, иначе файда -йок. Как - с турникет. Колани, връзки, дрехи, въжета - каквото имате. Стягайте здраво,, на бедро / мишница. Стягането на подбедрица и предмишница не е ефикасно като цяло. Слабото стягане спира само венозния отток и на практика засилва кървенето. Ако виждате отворен голям съд в раната - артерия, която хвърля на струйка - вържете я - с връзка за обувка също става.
Опипайте крайниците за счупени кости и ги шинирайте с нещо твърдо, шината трябва да обхваща съседните стави - по-дълга - по-добре.
Привържете криво-ляво откритите рани - да не ги плюят мухите поне.
Огледайте се къде е ПРОКЛЕТАТА линейка.
Живите, които са в колата и са в безсъзнание, по-добре ги оставете там докато дойде Спешна Помощ. Осигурете им само свободни дихателни пътища - т.е. главите настрани, да могат да повръщат на воля без да се давят в собствения си обяд.
Всичко изброено до тук всъщност е почти неприложимо от необучен човек на пътя, ама лаф да става. Обикновено ситуацията е още по-брутална, нищо чудно да не ви е по силите да помогнете. Както казва един колега - "Смъртта рядко е красива".
Айде да ходим да пием по бира. Пожелавам ви да се стремите да не попадате в такива ситуации, още повече като потърпевши. Може и за някой детайли да не съм прав, на прима виста - толкова.
Като цяло задачата ти е твърде трудна - оценка на състоянието на пострадалите не се прави толкова лесно, камо ли от необучен човек.
Иначе:
(Приемаме, че колите не горят)
НЕ ПРИПАДАЙТЕ. Ако ще припадате - някъде на меко.
Бърза оценка на състоянието на пострадалите - без да ги вадим, проверяваме за основни жизнени функции - дишане, сърдечна дейност. Пулс се търси на централните съдове, т.е. на сънните артерии. Ако всички са живи за момента, без животострашаващи кървенета примерно - т.е. от никъде не хвърчи кръв като от маркуч - продължаваме надолу.
2. Звъним на всички органи - Бърза помощ, КАТ, пожарна. Сигурно може и само в КАТ, пък те да си организират останалото... Или на 112 (ако работи). После може да нямате време.
3. Обезопасяване на местопроизшествието - триъгълници, хора, които да предупреждават идващите, подръчни средства - фенерчета, факли, аварийки - каквото ви хрумне. Не искате някой да ви отнесе докато вадите хората, нали.
4. Почваме спасителните дейности. Приемаме, че сме сами, щото cocoff нищо не казва за помощници.
Трябва да оценим тежестта на травмите на всеки един от пострадалите, пък те всички са в безсъзнание... Значи ще търсим основно животозастрашаващи състояния.
При пострадали в клинична смърт - т.е. без дишане и сърдечна дейност - ще трябва да правим т.нар. кардио-пулмонална реанимация (ресусцитация) или казано по-просто - дишане "уста в уста" плюс сърдечен масаж. Първо обаче как да разберем, че пострадалия не диша? Стандартният отговор е "със слушалка", ама като нямаме? Гледайте за дихателни движения на гръдния кош и диафрагмата, слушайте, опитайте се да усетите дъха на човека - ако ви се струва, че не диша - реанимирайте го. Пулс търсете на сънните артерии на врата, понеже при човек в шок често може да не се напипва на периферните артерии - т.е. на китката. Ако не пипате пулсации - почвайте да го реанимирате. Времето, с което разполагате, е 3 до 6 минути от спирането на сърцето. Не се помайвате много-много, действайте.
За да осъществите самата реанимация, първото условие е пострадалият да е на твърда подложка, т.е. на земята в нашия случай. На седалката не можете да направите ефикасен сърдечен масаж.
Трябва да извадим човека от колата. Как? Ами както можете, как ще отворите намачкан автомобил - оставям на някой от колегите да обясни. От медицинска гледна точка е хубаво да обездвижите гръбнака за да избегнете бъдещи усложнения при евентуална гръбначна травма. Не мисля, че сам човек може да изкара някой от кола БЪРЗО без да му огъне гърба. Придържайте главата ако и колкото можете, той човекът и без това вече е почти умрял, няма време за губене.
Имате ли повече от един човек в състояние на клинична смърт - подбирайте си кой ще спасявате. Би трябвало да е този с най-малко наранявания - тия с откъснатите крайници, разплескана глава, изкормени кореми ги пишете бегали. Жестоко е, ама cocoff ни постави в такава ситуация "И сам войнът е воин".
Извадили сме го, сложили сме го на земята. Почистете му дихателните пътища - зъби, кръв, парчета от език, повърнато - трябва да ги махнете от устата на човака, иначе няма смисъл да го надувате. За целта ползваме кърпички, салфетки, дрешки и други парцалки. Вадим и езика навън.
Започваме обдишването - главата трябва да е назад, с едната ръка държим носа, с другата - долната челюст. Хубаво е да дишаме през някаква преграда - напр. носна кърпа. Ако устата му е много разнебитена, изгоряла и прочие неприятни неща - дишайте го/я през носа. Пак трябва да го почистите. Там в аптечката имаше едни истории за изкуствено дишане, ползвайте ги ако ви се намират. Вдишвате дълбоко и издишвате в пострадалия. Не се напъвайте много, не знаете колко време ще ви се наложи да извършвате това мероприятие. Гледайте дали се движат гърдите на човека - няма смисъл да му надувате стомаха.
Сърдечен масаж - клякате / на колене от дясно на пострадалия, изпъвате ръцете, поставяте дланите една върху друга по средата на гръдния кош и почвате ритмично да натискате с тежеста на тялото си. Трябват ви минимум 3 см движение на ребрата за да има някакъв ефект от упражнението. Ръцете изпънати, че иначе ще капнете бързо-бързо. Ритъмът е десет помпания - две вдишвания. При двама човака - 5 към 1. Бройте си. Трябват ви грубо 50-60 помпания и 6-10 вдишвания за минута.
Колко време да продължим? По закон за медицински работници реанимацията продължава до появата на трупни петна, ама това може да отнеме няколко часа... Така че - докато можете - доста уморително е. Широки, нереагиращи на светлина зеници, говорят че усилията ви са безплодни.
Спираме, когато се появи спонтанно дишане и сърцетуп.
Кървене - големите кръвотечения трябва да ги спрете преди да почнете реанимацията, иначе файда -йок. Как - с турникет. Колани, връзки, дрехи, въжета - каквото имате. Стягайте здраво,, на бедро / мишница. Стягането на подбедрица и предмишница не е ефикасно като цяло. Слабото стягане спира само венозния отток и на практика засилва кървенето. Ако виждате отворен голям съд в раната - артерия, която хвърля на струйка - вържете я - с връзка за обувка също става.
Опипайте крайниците за счупени кости и ги шинирайте с нещо твърдо, шината трябва да обхваща съседните стави - по-дълга - по-добре.
Привържете криво-ляво откритите рани - да не ги плюят мухите поне.
Огледайте се къде е ПРОКЛЕТАТА линейка.
Живите, които са в колата и са в безсъзнание, по-добре ги оставете там докато дойде Спешна Помощ. Осигурете им само свободни дихателни пътища - т.е. главите настрани, да могат да повръщат на воля без да се давят в собствения си обяд.
Всичко изброено до тук всъщност е почти неприложимо от необучен човек на пътя, ама лаф да става. Обикновено ситуацията е още по-брутална, нищо чудно да не ви е по силите да помогнете. Както казва един колега - "Смъртта рядко е красива".
Айде да ходим да пием по бира. Пожелавам ви да се стремите да не попадате в такива ситуации, още повече като потърпевши. Може и за някой детайли да не съм прав, на прима виста - толкова.
- nicko
- потребител
- Мнения: 285
- Регистриран: 03 окт 2006, 15:26
- Модел на автомобила: Ford Mondeo-Kombi 2.0 136 DOHC 1993г
- Местоположение: Майна
- Status: Извън линия
За да има някакъв конкурс трябва да има разни участници. Защото само с един участник какъв конкурс е. Ако първия е дал най изчерпателен отговор то тогава според теб има ли смисъл от конкурс. Имаме победител спрете всякакви локуми.
Последна промяна от nicko на 05 мар 2008, 21:53, променено общо 1 път.
- tisho_tbk
- потребител
- Мнения: 327
- Регистриран: 25 фев 2007, 18:07
- Модел на автомобила: Mondeo'2009 2L TDCI 103kw
- Контакти:
- Status: Извън линия
debug написа:Дай малко жокери... Дали са в безсъзнание и нямат наранявания, дали са начупени, нарязани, поизгорени, има ли и други хора наоколо и прочие. Щото ако са с тежки наранявания и са четирима, спокойно можеш да викаш поп. Като човек, който е правил процедурите по кардио-пулмонална ресусцитация, мога да ти кажа, че повече от двадесет минути си е геройство, пък на четирима - просто невъзможно.
Като цяло задачата ти е твърде трудна - оценка на състоянието на пострадалите не се прави толкова лесно, камо ли от необучен човек.
Иначе:
(Приемаме, че колите не горят)
НЕ ПРИПАДАЙТЕ. Ако ще припадате - някъде на меко.
Бърза оценка на състоянието на пострадалите - без да ги вадим, проверяваме за основни жизнени функции - дишане, сърдечна дейност. Пулс се търси на централните съдове, т.е. на сънните артерии. Ако всички са живи за момента, без животострашаващи кървенета примерно - т.е. от никъде не хвърчи кръв като от маркуч - продължаваме надолу.
2. Звъним на всички органи - Бърза помощ, КАТ, пожарна. Сигурно може и само в КАТ, пък те да си организират останалото... Или на 112 (ако работи). После може да нямате време.
3. Обезопасяване на местопроизшествието - триъгълници, хора, които да предупреждават идващите, подръчни средства - фенерчета, факли, аварийки - каквото ви хрумне. Не искате някой да ви отнесе докато вадите хората, нали.
4. Почваме спасителните дейности. Приемаме, че сме сами, щото cocoff нищо не казва за помощници.
Трябва да оценим тежестта на травмите на всеки един от пострадалите, пък те всички са в безсъзнание... Значи ще търсим основно животозастрашаващи състояния.
При пострадали в клинична смърт - т.е. без дишане и сърдечна дейност - ще трябва да правим т.нар. кардио-пулмонална реанимация (ресусцитация) или казано по-просто - дишане "уста в уста" плюс сърдечен масаж. Първо обаче как да разберем, че пострадалия не диша? Стандартният отговор е "със слушалка", ама като нямаме? Гледайте за дихателни движения на гръдния кош и диафрагмата, слушайте, опитайте се да усетите дъха на човека - ако ви се струва, че не диша - реанимирайте го. Пулс търсете на сънните артерии на врата, понеже при човек в шок често може да не се напипва на периферните артерии - т.е. на китката. Ако не пипате пулсации - почвайте да го реанимирате. Времето, с което разполагате, е 3 до 6 минути от спирането на сърцето. Не се помайвате много-много, действайте.
За да осъществите самата реанимация, първото условие е пострадалият да е на твърда подложка, т.е. на земята в нашия случай. На седалката не можете да направите ефикасен сърдечен масаж.
Трябва да извадим човека от колата. Как? Ами както можете, как ще отворите намачкан автомобил - оставям на някой от колегите да обясни. От медицинска гледна точка е хубаво да обездвижите гръбнака за да избегнете бъдещи усложнения при евентуална гръбначна травма. Не мисля, че сам човек може да изкара някой от кола БЪРЗО без да му огъне гърба. Придържайте главата ако и колкото можете, той човекът и без това вече е почти умрял, няма време за губене.
Имате ли повече от един човек в състояние на клинична смърт - подбирайте си кой ще спасявате. Би трябвало да е този с най-малко наранявания - тия с откъснатите крайници, разплескана глава, изкормени кореми ги пишете бегали. Жестоко е, ама cocoff ни постави в такава ситуация "И сам войнът е воин".
Извадили сме го, сложили сме го на земята. Почистете му дихателните пътища - зъби, кръв, парчета от език, повърнато - трябва да ги махнете от устата на човака, иначе няма смисъл да го надувате. За целта ползваме кърпички, салфетки, дрешки и други парцалки. Вадим и езика навън.
Започваме обдишването - главата трябва да е назад, с едната ръка държим носа, с другата - долната челюст. Хубаво е да дишаме през някаква преграда - напр. носна кърпа. Ако устата му е много разнебитена, изгоряла и прочие неприятни неща - дишайте го/я през носа. Пак трябва да го почистите. Там в аптечката имаше едни истории за изкуствено дишане, ползвайте ги ако ви се намират. Вдишвате дълбоко и издишвате в пострадалия. Не се напъвайте много, не знаете колко време ще ви се наложи да извършвате това мероприятие. Гледайте дали се движат гърдите на човека - няма смисъл да му надувате стомаха.
Сърдечен масаж - клякате / на колене от дясно на пострадалия, изпъвате ръцете, поставяте дланите една върху друга по средата на гръдния кош и почвате ритмично да натискате с тежеста на тялото си. Трябват ви минимум 3 см движение на ребрата за да има някакъв ефект от упражнението. Ръцете изпънати, че иначе ще капнете бързо-бързо. Ритъмът е десет помпания - две вдишвания. При двама човака - 5 към 1. Бройте си. Трябват ви грубо 50-60 помпания и 6-10 вдишвания за минута.
Колко време да продължим? По закон за медицински работници реанимацията продължава до появата на трупни петна, ама това може да отнеме няколко часа... Така че - докато можете - доста уморително е. Широки, нереагиращи на светлина зеници, говорят че усилията ви са безплодни.
Спираме, когато се появи спонтанно дишане и сърцетуп.
Кървене - големите кръвотечения трябва да ги спрете преди да почнете реанимацията, иначе файда -йок. Как - с турникет. Колани, връзки, дрехи, въжета - каквото имате. Стягайте здраво,, на бедро / мишница. Стягането на подбедрица и предмишница не е ефикасно като цяло. Слабото стягане спира само венозния отток и на практика засилва кървенето. Ако виждате отворен голям съд в раната - артерия, която хвърля на струйка - вържете я - с връзка за обувка също става.
Опипайте крайниците за счупени кости и ги шинирайте с нещо твърдо, шината трябва да обхваща съседните стави - по-дълга - по-добре.
Привържете криво-ляво откритите рани - да не ги плюят мухите поне.
Огледайте се къде е ПРОКЛЕТАТА линейка.
Живите, които са в колата и са в безсъзнание, по-добре ги оставете там докато дойде Спешна Помощ. Осигурете им само свободни дихателни пътища - т.е. главите настрани, да могат да повръщат на воля без да се давят в собствения си обяд.
Всичко изброено до тук всъщност е почти неприложимо от необучен човек на пътя, ама лаф да става. Обикновено ситуацията е още по-брутална, нищо чудно да не ви е по силите да помогнете. Както казва един колега - "Смъртта рядко е красива".
Айде да ходим да пием по бира. Пожелавам ви да се стремите да не попадате в такива ситуации, още повече като потърпевши. Може и за някой детайли да не съм прав, на прима виста - толкова.
май ти си най-жаден

- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
За да има конкурс, трябва да има изчерпателни отговори. Не просто отговори.nicko написа:За да има някакъв конкурс трябва да има разни участници. Защото само с един участник какъв конкурс е. Ако първия е дал най изчерпателен отговор то тогава според теб има ли смисъл от конкурс. Имаме победител спрете всякакви локуми.

-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
"Първите паднаха в кърви"...
Според мен всеки, който допълни или открие съществена неточност в лекцията на debug, го изпреварва автоматично, но може би е добре регламентът да се уточнява в движение
Естествено всеки може да допълва собствения си пост.
Колкото до ситуавията, нека е максимално близка до действителността. Спират много коли, всеки вика и дава акъл.

Според мен всеки, който допълни или открие съществена неточност в лекцията на debug, го изпреварва автоматично, но може би е добре регламентът да се уточнява в движение

Колкото до ситуавията, нека е максимално близка до действителността. Спират много коли, всеки вика и дава акъл.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Според мен това не е българската действителност... Действителността за съжаление е - намаляват много коли, оглеждат и се изнасят. Малко спират и имат желание да помогнат и да се забъркат в ситуацията. А и много от спрелите са сеирджии и реално не искат да се нагърбят да помогнат.cocoff написа:Колкото до ситуавията, нека е максимално близка до действителността. Спират много коли, всеки вика и дава акъл.
Колкото за уискито - анкети, ала бала? Всеки следващ ще ме изпреварва, а? Май не ти се разделя с бутилката-:P Предлагам cocoff да почерпи с по едно малко уиски всички, които си направят труда да допълнят или коригират написаното от мен. То далеч не е пълно и е по спомени от кръжока по спешна медицина преди 5-6 години

Дано да ви е от полза, макар че в такава ситуация е нормално всеки да се ошашка и да не знае какво да прави. А и с две голи ръце не може да се направи много... Не случайно алгоритъм продължава Airways (дихателни пътища), Breathing (дишане), Circulation (кръвообръщение), Drugs (медикаменти), ECG (ЕКГ), Fluids (венозни вливания) и т.н.
Мисълта ми е - правете опити да спасите хората, в известен процент от случайте ще имате успех, но не очаквайте твърде много. И пазете преди всичко себе си, колкото и егоистично да звучи. Използвайте каквото имате под ръка като предпазно средство за себе си от кръв, слюнки и прочие.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Прав си, но според мен хората просто не знаят как да помогнат, не че им липсва желание. Сеирджиите са си част от нашия пейзаж. Ама ако ти потрябват свидетели, ще се окаже, че не е имало пукнат човек наоколо
Шишето си е шише...както се казва: "Казана дума-дупка не прави"

Шишето си е шише...както се казва: "Казана дума-дупка не прави"

Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- Kocko
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
- Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Евала отговор debug. Познанията ти просто ме засрамиха. Наистина ти настъпихме специалността май!
Това и по "ER" (Спешно отделение) не го показваха. Добре си го описал, образно. И вероятно всички, колкото и да отричат, биха просто намалили и отпрашили с мръсна газ на втора, колкото да не се ангажират с проблеми.
Debug, взимай си едно шише директно, cocoff да ти го осребрява после
Аз ако видя лично челна катастрофа пред мен, ще пробвам да не се блъсна в тях на първо място, но то е инстинктивно.
Това и по "ER" (Спешно отделение) не го показваха. Добре си го описал, образно. И вероятно всички, колкото и да отричат, биха просто намалили и отпрашили с мръсна газ на втора, колкото да не се ангажират с проблеми.
Debug, взимай си едно шише директно, cocoff да ти го осребрява после

Аз ако видя лично челна катастрофа пред мен, ще пробвам да не се блъсна в тях на първо място, но то е инстинктивно.


- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Имал съм подобно преживяване преди 2-3 години.
Една мацка не бе успяла да вземе един завой и се бе хакнала в някакъв бетонен блок. Имаше 3 коли спрени и хората просто си гледаха. Отидох до колата бяха 3-ма пътника. Жена на 55-60 години с едно момиченце на 12-13 години без драскотини и друга жена на 32-33 години с окървавена уста. Беше си разбила устата във волана Сложих я на задната седалка да легне, оставих едно шише да я измият и си продържих по пътя. Нямаше какво повече да се прави, а и линейката беше на път.
Та по въпроса с магданоза.
Много зависи от ситуацията, но има няколко основни момента.
1. В момента в който видиш катастрофата спираш на 50м от най-близкия автомобил с включени аварийни светлини. Независимо дали е светло или е тъмно задължително обличаш светлоотразителната жилетка. Още докато спираш оглеждаш ситуацията за пушек или пламъци. И в двата случая трябва да си с пожарогасителя в рака.
2. Още докато приближаваш звъниш на "Бърза помощ", като си казваш трите имена и номера на телефона. Те ще се обадят на "КАТ".
3. Като приближиш на 5-10 метра оглеждаш за въздушни възглавници. Ако и двата автомобила са с отворени такива - СПОКОЙНО. Вероятността за жертви е минимална. Ако единия автомобил не е оборудван с AIRBAG веднага му обръшаме внимание. Едновременно с това оглеждаме за стикери "Внимание ГАЗ" и теч на гориво или миризма. При наличие на такова действаме по най-бързия начин.
4. Отлеждаме пътниците за тежки поражения - голяма кръвотечение или счупвания с разкъкване и проверяваме за наличие на пулс.
Ако не доловим такъв проверяваме зениците. Ако са максимално отворени и не реагират на светлина (всеки трябва да има фенерче в колата) работата е ясна. Как да проверим дали диша обаче. Най-лесно става с огледалце (счупваме едното странично огледало) и като го доближим до устата и носа трябва да се овлажни.
За сега толкова, че стана дълго.
Една мацка не бе успяла да вземе един завой и се бе хакнала в някакъв бетонен блок. Имаше 3 коли спрени и хората просто си гледаха. Отидох до колата бяха 3-ма пътника. Жена на 55-60 години с едно момиченце на 12-13 години без драскотини и друга жена на 32-33 години с окървавена уста. Беше си разбила устата във волана Сложих я на задната седалка да легне, оставих едно шише да я измият и си продържих по пътя. Нямаше какво повече да се прави, а и линейката беше на път.
Та по въпроса с магданоза.
Много зависи от ситуацията, но има няколко основни момента.
1. В момента в който видиш катастрофата спираш на 50м от най-близкия автомобил с включени аварийни светлини. Независимо дали е светло или е тъмно задължително обличаш светлоотразителната жилетка. Още докато спираш оглеждаш ситуацията за пушек или пламъци. И в двата случая трябва да си с пожарогасителя в рака.
2. Още докато приближаваш звъниш на "Бърза помощ", като си казваш трите имена и номера на телефона. Те ще се обадят на "КАТ".
3. Като приближиш на 5-10 метра оглеждаш за въздушни възглавници. Ако и двата автомобила са с отворени такива - СПОКОЙНО. Вероятността за жертви е минимална. Ако единия автомобил не е оборудван с AIRBAG веднага му обръшаме внимание. Едновременно с това оглеждаме за стикери "Внимание ГАЗ" и теч на гориво или миризма. При наличие на такова действаме по най-бързия начин.
4. Отлеждаме пътниците за тежки поражения - голяма кръвотечение или счупвания с разкъкване и проверяваме за наличие на пулс.
Ако не доловим такъв проверяваме зениците. Ако са максимално отворени и не реагират на светлина (всеки трябва да има фенерче в колата) работата е ясна. Как да проверим дали диша обаче. Най-лесно става с огледалце (счупваме едното странично огледало) и като го доближим до устата и носа трябва да се овлажни.
За сега толкова, че стана дълго.
- dydo
- потребител
- Мнения: 525
- Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
- Модел на автомобила: Най-различни!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ако колите са хубави и леко ударени и около мен няма други присъстващи хора, т.е. ако станалото е някъде на забутан път - премествам внимателно пострадалите на тревата до банкета, давам им да смръкнат малко райски газ за по сигурно да поспят повече и звъня на аверите да дойдат да вдигнат колите. То в случая ще мога и документите им да взема, та после да узаконим нещата някак си и да продадем колите евентуално в БГ или зад граница
Шега разбира се.
Не съм наясно точно какво да направя, ама ще се притеча на помощ, ще действам според ситуацията - ще опипам пулса, ще гледам да обездвижа пострадалите, за да не се наранят ако има вътрешни счупвания и ще прозвъня телефоните на разните там служби.

Шега разбира се.
Не съм наясно точно какво да направя, ама ще се притеча на помощ, ще действам според ситуацията - ще опипам пулса, ще гледам да обездвижа пострадалите, за да не се наранят ако има вътрешни счупвания и ще прозвъня телефоните на разните там служби.
- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Къв е критерия за точен отговор?Точен отговор според кого ?пък аз ще пратя по еконт шише уиски на този който познае каква кола ще си купя!Всеки има право на едно предположение-ако печеливши отговори се дублират ще се тегли само един от тях!Като купя колата ще пиша и това ще бъде края на опитите 

Последна промяна от borko 30 на 06 мар 2008, 21:42, променено общо 1 път.
Форд е колата на шампионите!!!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Написаното от debug няма нужда от каквото и да е допълване. =D>:
Като се замисля обаче това може да се приложи само от човек който се е прибирал поне веднъж със чужда човешка кръв по дрехите си. Въпреки че съм извадил не един труп от кола не съм сигурен че ще мога да се справя в такава ситуация ( поне ще опитам).
Като се замисля обаче това може да се приложи само от човек който се е прибирал поне веднъж със чужда човешка кръв по дрехите си. Въпреки че съм извадил не един труп от кола не съм сигурен че ще мога да се справя в такава ситуация ( поне ще опитам).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Критерият го знае всеки, чел по въпроса и минал съответната подготовка(не само на книга). Налетяхме "за съжаление" на професионалист в лицето на Debugborko 30 написа:Къв е критерия за точен отговор?

Макар, че nikolovvd е прав - да правиш сърдечен масаж ако до теб фучи газ или тече бензин не е здравословно

Колкото до това, може ли обикновен човек да извърши всичко описано от debug, всеизвестно е, че адреналинът върши чудеса, стига да знаем какво трябва да правим в дадена ситуация, което е и целта на "конкурса".
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- Cobra
- потребител
- Мнения: 112
- Регистриран: 10 апр 2005, 12:55
- Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
- Местоположение: София/Плевен
- Status: Извън линия
Много намясто казано според мен.cocoff написа:...всеизвестно е, че адреналинът върши чудеса...
Мисля, че преди всичко, трабва да си помогнете на себеси и чак тогава на другите.
Адреналин, паника, опасност, съвест(за тези които я имат) ... много лоша комбинация.Съвестта те дърпа да помогнеш, самосъхранението те спира, заради опасността, адреналина и паниката ти пречат да прецениш дали да рискуваш или да живееш с мисълта, че можеби си можел да помогнеш но не си го направил.
Според мен, спрете за няколко секунди, опитайте се да се успокоите до колкото е възможно и да събрете в главата си всичко което знаете и сте чували.
Преценявайте ситуацията, колкото и трудно да е за неподготвени за такава ситуация хора.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта