Ел. схема на климатика

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
skakaletca
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 21 фев 2008, 12:16
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V
Местоположение: Sofia Vratca
Status: Извън линия

Ел. схема на климатика

Мнение от skakaletca » 12 мар 2008, 20:47

Колеги дайте схема на климатика за мондео 95г. 1.8 бензин. Днес ходих да ми правят компресора на климатика, всичко е ок ама ме притеснява защо като го пусна да работи отвреме на време спира и тръгва сам и немога да си го обясна защо спира, затова искам да погледна схемичката.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Re: Ел. схема на климатика

Мнение от ewgeny » 13 мар 2008, 14:34

От кога го прави?
Ако от скоро го прави, а преди е работел постоянно значи включва някоя защита.
Но ако винаги е правел така, може и да модел при който регулирането изисква спиране на компресора, който вид се среща рядко.
При всички положения, май е най-добре да го погледнат в сервиз, защото ако е първия вариант, лятото съвсем ще увиснеш.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
Shooter
потребител
потребител
Мнения: 310
Регистриран: 01 дек 2007, 12:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1996 Turnier Ghia
Ford Mondeo нова пръчка комби 2009
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Ел. схема на климатика

Мнение от Shooter » 13 мар 2008, 16:21

Колега климатика е нормално да работи и от време на време да изключва! не работи постоянно!
Но ако доста често включва и изключва например по на 10-15 сек. е малко газта в системата!
а схемата е на последните страници на Haynes!
untitled.JPG
ел. схема на климатик мондео МК1

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Ел. схема на климатика

Мнение от mrdds » 13 мар 2008, 17:35

Напротив,климатика(компресора) при включен климатик работи постоянно.Не си представяй,че нашите автомобили имат инверторна сплит система ;):
За случая пускане спиране,би ли обяснил кое спира:компресора или индикацията и компресора заедно?
Ако е само първото:недостиг на фреон-имах такъв случай с фокуса,допълнихме малко и тръгна без да изключва.
При второто нямам идея...

Потребителски аватар
Shooter
потребител
потребител
Мнения: 310
Регистриран: 01 дек 2007, 12:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1996 Turnier Ghia
Ford Mondeo нова пръчка комби 2009
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Ел. схема на климатика

Мнение от Shooter » 13 мар 2008, 18:38

не съм специалист по хладилна техника! може би тук трябва да вземе отношение такъв ако има!
при зареждането на моя, маистора каза че е нормално климатика да изключва от време на време!
и моя иключва от време на време и то пред майстора! не знам защо изключва. може би заради двата кръга на високо и ниско налягане!
към климатика има електронен модул за управление! логически погледнато ако работи като обикновен хладилник. за какво му е електроника???

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ел. схема на климатика

Мнение от g.taskov » 13 мар 2008, 18:46

Колегата е прав климатика работи постоянно ,а климатроника с прекъсвания спрямо зададената темература.
Отиди да ти направят пълна профилактика на климатика , прави се на електронен стенд с промивка на системата и тогава пипай ел.системата.

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ел. схема на климатика

Мнение от Атанас » 13 мар 2008, 18:47

И аз не съм специалист по климатична техника, но във фирмата, в която работя има такъв. И моя климатик изключва от време на врема (не сега, защото още ми е студено ). С няколко думи, без да бъда изчерпателен ще се опитам да повторя това, което колегата ми е казвал. Налягането на фреона много зависи от температурата му. Когато температурата в изпарителя стане много ниска, тогава пресостата за ъъъъ май беше за ниско налягане изключва "компресора". След определено време отново се включва и така... Най-много се усеща, когато вентилатора е да кажем на "1" или "2" . С две думи е нормално, и също така е нормално, ако фреона е малко през 5-10-15 секунди компресора да се включва и изключва.

Май не успях да го обясня добре :oops:

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Re: Ел. схема на климатика

Мнение от ewgeny » 16 мар 2008, 20:00

Това дали е климатроник или е климатик няма нищо общо с това дали спира и тръгва. Има значение типа система, а това "троник" отзад означава че контролира температурата във колата, а не просто да духа студ. А контролирането в някои случаи става и като смесва студен с топъл въздух.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

skakaletca
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 21 фев 2008, 12:16
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V
Местоположение: Sofia Vratca
Status: Извън линия

Re: Ел. схема на климатика

Мнение от skakaletca » 16 мар 2008, 20:36

много ви благодаря

skakaletca
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 21 фев 2008, 12:16
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V
Местоположение: Sofia Vratca
Status: Извън линия

Re: Ел. схема на климатика

Мнение от skakaletca » 19 май 2008, 22:07

Доколко разбрах схемата климатика има някакъв електронен контрол който немога да разбера :shock: *00106* :shock:
Т.е. релето което подава напрежение на бобината но компресора се управлява от "нещо си там" . Някой ако знае нощо да сподели

yvsot
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 29 юли 2008, 17:49
Модел на автомобила: Escort
Status: Извън линия

Re: Ел. схема на климатика

Мнение от yvsot » 29 юли 2008, 20:30

Може ли някой да ми даде същата ел.схема като пусната за мондеото от Shooter, но за моето возило наречено Форд Ескорт комби от 1996-та година. Аз също имам електрически проблем с климатика. Отхвърлихме възможностите повредата да е от пресостата, предпазителите или изтичане на фреон, остана ни да проследим веригата. Вентилатора работи, но не и компресора. Като обаче дам на късо, всичко си е ОК.

Потребителски аватар
modac
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 29 юли 2008, 20:37
Модел на автомобила: sierra
Status: Извън линия

Re: Ел. схема на климатика

Мнение от modac » 29 юли 2008, 21:37

Нормално е компресора да изключва от време на време когато набере достатъчно студ в купето.Аз съм хладилен техник и съм сигурен за това:)

thefoggy
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 05 сеп 2008, 18:26
Модел на автомобила: Ford Escort 96г.,1.6,16v,zetec
Местоположение: Червен бряг
Status: Извън линия

Re: Ел. схема на климатика

Мнение от thefoggy » 23 юни 2014, 00:59

Ами да съживя темата имам абсолютно същия проблем с климатика -перката работи но компресора не тръгва,в сервиз източиха каквото беше останало от газта,и го напълниха по книжка мисля ,че с 700гр. но човека пусна компресора принудително за да може да го напълни,огледахме за теч на газ няма сипа и оцветител,но компресора пак не тръгва проследих веригата и стигнах до синьото реле което е в бушонното табло,преправени са всички спойки и дотам,искам да попитам някой с такъв проблем и ако се е справил с него ще помоля да сподели как?Благодаря предварително!!

И днес прозвъних по схемата и стигам до проклетия термостат който така и на намерих-само сензора се вижда като се отвори откъм филтъра но накъде отива направо е изнервящо ,та и това да питам някой дали знае къде се намира проклетия термостат?
Изображение

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта