Малко помощ - Внезапно започна да придърпва...
- kujo
- потребител
- Мнения: 80
- Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Малко помощ - Внезапно започна да придърпва...
Снощи, внезапно на 200-300 м. от нас, тръгвайки от магазина в който назарувах колата започнаада придърпва при натискане на педала за газта.
След като паркирах установих, че празен ход двигателя работи нормално, но при рязко подаване на газ се дави.
Днес сутринта запали нормално но остана проблема от снощи.
Отворих капака и проверих МАФ, температура на въздуха, пололожение на разпр. вал и т.н. (всичко което е отгоре). да няма нещо разкачено, но всичко е ОК.
Чудя се какво да правя,
Отидох на работа с нея но мъчението е голямо. Колата едвам тръгва на светофарите и ме е страх да не ме остави съвсем.
След като паркирах установих, че празен ход двигателя работи нормално, но при рязко подаване на газ се дави.
Днес сутринта запали нормално но остана проблема от снощи.
Отворих капака и проверих МАФ, температура на въздуха, пололожение на разпр. вал и т.н. (всичко което е отгоре). да няма нещо разкачено, но всичко е ОК.
Чудя се какво да правя,
Отидох на работа с нея но мъчението е голямо. Колата едвам тръгва на светофарите и ме е страх да не ме остави съвсем.
- kujo
- потребител
- Мнения: 80
- Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Не вярвам ресетването на компчтъра да помогне, сега проверих всички връзки и куплунзи, пръснах ги всичките със спрей за почистване на контакти. Изолирах напукани от топлината кабели. Проблема остана, като положвнието се подобри.
На празен ход държи стабилни обороти, а при ускорение на се дави толкова много.
Определено има ефект, което ме навежда на мисълта че съм на прав път.
Пътах в МП дали имат пакета кабели обслужваш (инжектори, МАФ, температърен датчик, бобина и нещо към маховика) на се оказа че няма такъв артикул.
А това са кабели (комплект), които се закачват с два куплунда към ел системата на колата)
Дали мога да ги намеря някъде втора ръка.
На празен ход държи стабилни обороти, а при ускорение на се дави толкова много.
Определено има ефект, което ме навежда на мисълта че съм на прав път.
Пътах в МП дали имат пакета кабели обслужваш (инжектори, МАФ, температърен датчик, бобина и нещо към маховика) на се оказа че няма такъв артикул.
А това са кабели (комплект), които се закачват с два куплунда към ел системата на колата)
Дали мога да ги намеря някъде втора ръка.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
В такъв случай остават 2 вариянта, според мен:Henri написа:Прегледах кабелите на връщане от работа, нищо не "свети"
Свешите са на 10000км - Бош !!
Може те да са заминали, ама да стане толкова внезапно ???
Възможно ли е това?
1. Запушен горивен филтър/резервоар
2. Предстояща смяна на ламбда сонда или катализатор с резонаторно гърне...
И все пак - сигурен ли си за кабелите? Има ли следи от масло по лулите?
- Henri
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 19 сеп 2005, 08:24
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi - 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Масло по лулите няма. Вчера ги бърсах и мдори мерих с мултицет.
Според мен са ОК.
Може би проблема е количеството бензин което се подава при потегляне (от празен ход).
При тръгване в първия момент мотора каточели пропъска няколко такта, като при неработещ цилиндър (придърпва с резки тласъци) и след 1600- 1800 об. заработва плавно и вече се усеща нормалното плавно ускоряване.
Преди няколко месеца смених бобина и признаците бяха същите, само дето се появяваха след загряване и изчезваха при по високи оборори над (2600).
Утре ще отида на една диагностика в МП, пък да видим кво ще покаже апаратурата им..
Според мен са ОК.
Може би проблема е количеството бензин което се подава при потегляне (от празен ход).
При тръгване в първия момент мотора каточели пропъска няколко такта, като при неработещ цилиндър (придърпва с резки тласъци) и след 1600- 1800 об. заработва плавно и вече се усеща нормалното плавно ускоряване.
Преди няколко месеца смених бобина и признаците бяха същите, само дето се появяваха след загряване и изчезваха при по високи оборори над (2600).
Утре ще отида на една диагностика в МП, пък да видим кво ще покаже апаратурата им..
- Henri
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 19 сеп 2005, 08:24
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi - 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Днес бях в МП и напревиха диагностика.
Резултатите са - нови свещи.
Казаха, че всичко останало е ОК, дори са мерили компресията и както каза приемчика мотора е супер.
Вече не придърпва при ниски обороти и работи по спокойно.
Но нещо ме човърка от вътре...
1. Защо всичко стана изведнъж, след пазаруване от кварталния магазин.
2. Дали проблема е не е в някои от датчиците или утечка в кабел.
3. Дали свещите се скапват изведнъж и четирите !?? (Вярно бяха Бош на 10000км.)
Резултатите са - нови свещи.
Казаха, че всичко останало е ОК, дори са мерили компресията и както каза приемчика мотора е супер.
Вече не придърпва при ниски обороти и работи по спокойно.
Но нещо ме човърка от вътре...
1. Защо всичко стана изведнъж, след пазаруване от кварталния магазин.
2. Дали проблема е не е в някои от датчиците или утечка в кабел.
3. Дали свещите се скапват изведнъж и четирите !?? (Вярно бяха Бош на 10000км.)
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Повтарям се, ама...mondeo написа:или компютъра е натрупал грешки и като са го качили на стенда, грешките са изчистени.
Комповете на Форд, особено 92+ са сравнително "по-интелегентни". Т.нар. им самодиагностика е алгоритъм при който на база входяща информация от следени параметри се задава конкретен режим на работа т.е. ако нещо не работи добре (съответно компа отчита грешка), то след ресета на грубо казано втората минута същата грешка отново е записана, а двигателя е влязъл отново във съответния режим.
Те майсторите все плюят по Фордовете ни, но малко коли реколта деветдесетте години имат такowa "умно" управление!

-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
а ако грешката се появява веднъж в месеца да речем?kEFi написа:Повтарям се, ама...mondeo написа:или компютъра е натрупал грешки и като са го качили на стенда, грешките са изчистени.
Комповете на Форд, особено 92+ са сравнително "по-интелегентни". Т.нар. им самодиагностика е алгоритъм при който на база входяща информация от следени параметри се задава конкретен режим на работа т.е. ако нещо не работи добре (съответно компа отчита грешка), то след ресета на грубо казано втората минута същата грешка отново е записана, а двигателя е влязъл отново във съответния режим.
Те майсторите все плюят по Фордовете ни, но малко коли реколта деветдесетте години имат такowa "умно" управление!
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
съвсем реален пример - хлабава буксана МАП сензор.дава лош контакт на МАП сензор - компа влиза в режим със предварително запаметени стойности т.е. не работи оптимално.след ресет на ЕКУ-то този проблем може да не се повтори с месеци.иначе - диагностика - казват ти нов МАП /40 лв от морга или 220 нов/.така, че съм съгласен с брок- най-лесно е преди диагностика да се ресетне еку-то, пък ако проблема продължи, естествено че трябва да се открие и отстрани
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 10 госта