вода в цилиндрите

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
simeon_bf
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 14 апр 2008, 22:43
Модел на автомобила: форд мондео комби 94г. 1.8i 16V 115 к.с.
Местоположение: шумен
Status: Извън линия

вода в цилиндрите

Мнение от simeon_bf » 17 апр 2008, 00:29

купих си наскоро колата,дадоха ми информация,че предишния собственик е бил в сервиз. със диагноза - цитирам майстора:
губи вода,влажни клапани,и можела да направи воден стълб в цилиндъра.поразпитах ,повечето хора са чували за вода в маслото,но не и в цилиндрите.накрая един ми обясни,че ако имала спукана глава от там можела(водата) да влезе. и най-гадното е,че немога със сигурност да разбера за моята ли кола става въпрос, защото в сервиза не пазят нито име, нито номер на колата.направо ме вкараха в такъв филм,че не е истина.а пък да ходя на майстор да отваря глава не ми се мисли,че и нищо да и няма пак ще ме обуе(клиент не се връща). :evil: помогнете със съвет,ако можете.
карам си форд - ей тъй на

Peet
потребител
потребител
Мнения: 650
Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: вода в цилиндрите

Мнение от Peet » 17 апр 2008, 00:37

Възможно е и ако е изгоряла гартнитурата на главата или е прегряван двигатиля-главата се изкривява, да влиза охл. течност в цилиндрите. Ако е в малко количаство излиза през изпускателния клапан в ауспуха, може да прекъсва двигателя. Трябва да следиш нивото на антифриза-ако намаля,значи губи отнякъде. Преди това внимателно разгледай дали е сваляна главата-често си личи при внимателно оглеждане, особено ако е слаган силикон някъде.

simeon_bf
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 14 апр 2008, 22:43
Модел на автомобила: форд мондео комби 94г. 1.8i 16V 115 к.с.
Местоположение: шумен
Status: Извън линия

Re: вода в цилиндрите

Мнение от simeon_bf » 17 апр 2008, 00:50

следя антифриза, двг не прекъсва,откакто съм долял вода нивото не е падало(това ми е надеждата)ама съм минал 150-200км. градско и 100 извънградско. не карам много.ако става въпрос за същата кола,оня май след като му е загряла е сменил гарнитурата при отварянето,ама се е отказал да я прави понататък.ако не пуска вода няма чак толкова страшно май.може да изкара още при мойто каране.
карам си форд - ей тъй на

cotecna
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
Модел на автомобила: escort rs turbo 88
Местоположение: varna
Контакти:
Status: Извън линия

Re: вода в цилиндрите

Мнение от cotecna » 17 апр 2008, 14:22

Като за начало може да напишеш за каква кола/двигател става въпрос !!
При пуканата глава вода в цилиндрите влиза доста трудно. Второ възможно е при духната гарнитура да ти влиза вода, но пак само в единия от цилинрите. И трето пукнат блок в тоя случай 100 процента влиза вода във цилиндъра където е пукнат блока. Най важното е че водата влиза там когато колата стои на мясно без да се кара , а не докато се кара. При всички случаи ще трябва да се отвори мотора колега.

Потребителски аватар
eekset
потребител
потребител
Мнения: 168
Регистриран: 02 май 2007, 11:56
Модел на автомобила: три две нула
Местоположение: big city lights
Status: Извън линия

Re: вода в цилиндрите

Мнение от eekset » 17 апр 2008, 14:36

simeon_bf написа:...цитирам майстора:
губи вода(???),влажни клапани,и можела да направи воден стълб в цилиндъра ... *00124* :shock:
колата ти може да гори антифриз(когато влиза в цилинрите той изгаря, освен ако няма пукнатина 5-6 мм. Тогава може и да стане воден удар), като отзад ще излиза бял пушек с мирис на изгорял антифриз (трудно се описва, може да го усетиш като на нещо горещо капнеш малко антифриз. Веднъж да го усетиш, повече няма да го сбъркаш...)
ако за 1000км няма видимо намаление или е съвсем малко - *00143*
http://i.data.bg/08/01/21/770926_orig.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: вода в цилиндрите

Мнение от cocoff » 17 апр 2008, 20:06

Някой да знае какво е налягането в цилиндрите по време на работния ход?
През пукнатина, през която може да мине вода, дали не минават и газове,
и охлаждащата течност в разширителния съд дали няма да се скъса от бълбукане?
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Re: вода в цилиндрите

Мнение от evg2 » 17 апр 2008, 20:23

форд мондео комби 94г. 1.8i 16V 115 к.с.
Двигател Зетек-Е - сгъстяване 10.00атм.
Котките си имат поверие,ако негър им мине път....

Peet
потребител
потребител
Мнения: 650
Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: вода в цилиндрите

Мнение от Peet » 17 апр 2008, 23:21

cocoff написа:Някой да знае какво е налягането в цилиндрите по време на работния ход?
През пукнатина, през която може да мине вода, дали не минават и газове,
и охлаждащата течност в разширителния съд дали няма да се скъса от бълбукане?
Не знам дали е измервано налягане в цилиндрите по време на работния ход. Мисля,че има значение къде е пукнатината. От друга страна при компресията газовете влизат в охладителната система, но по време на всмукването от повишеното налягане в охл. с-ма и пониженото налягане в цилиндъра антифриза навлиза.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: вода в цилиндрите

Мнение от cocoff » 18 апр 2008, 08:19

Не говорим за компресията, създадена от буталото при сгъстяване, а за налягане при експлозията, а то е многократно по-високо.
Колкото до вакуумът, какъвто и да е той, има едни големи дупки, наречени всмукателни клапани, които са отворени и през които въздухът навлиза спокойно. С други думи: по време на най-голямото налягане газовете няма откъде да излязат освен през пукнатината, а по време на всмукването има много по-голям отвор, през който да влязат. През една и съща пукнатина газовете преминават по-лесно от течностите(Господи, какво научно съждение!)
В резюме-при спукан блок, най-ранният признак- бълбукането в разширителя е сигурно. Навлизането на антифриза, както по-горе писа cotecna ,става в покой.
А за какво са тези словесни упражнения щом колата върви нормално , не пуши, и антифризът не намалява? :)
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
eekset
потребител
потребител
Мнения: 168
Регистриран: 02 май 2007, 11:56
Модел на автомобила: три две нула
Местоположение: big city lights
Status: Извън линия

Re: вода в цилиндрите

Мнение от eekset » 18 апр 2008, 09:09

Peet написа:
cocoff написа:Някой да знае какво е налягането в цилиндрите по време на работния ход?
През пукнатина, през която може да мине вода, дали не минават и газове,
и охлаждащата течност в разширителния съд дали няма да се скъса от бълбукане?
Не знам дали е измервано налягане в цилиндрите по време на работния ход. Мисля,че има значение къде е пукнатината. От друга страна при компресията газовете влизат в охладителната система, но по време на всмукването от повишеното налягане в охл. с-ма и пониженото налягане в цилиндъра антифриза навлиза.
и след това изгаря...

добре, че има хора които знаят какво става в двигателя.
=D>: колкото до загубата на антифриз човека е карал колата 150-200км(*корекция - 300) СЛЕД ДОЛИВАНЕ(!!!). за толкова малък пробег не може да се установи дали гори антифриз. колкото до бълбукането - да това е правилния начин за установяване на връзка цилиндър-охл. система(от прегоряла гарнитура)
http://i.data.bg/08/01/21/770926_orig.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Peet
потребител
потребител
Мнения: 650
Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: вода в цилиндрите

Мнение от Peet » 18 апр 2008, 10:35

Напълно съм съгласен Cocoff, малко множко станаха приказките. Поне показахма колко сме умни. 8)

simeon_bf
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 14 апр 2008, 22:43
Модел на автомобила: форд мондео комби 94г. 1.8i 16V 115 к.с.
Местоположение: шумен
Status: Извън линия

Re: вода в цилиндрите

Мнение от simeon_bf » 20 апр 2008, 22:50

благодаря за съветите,ще покарм още и ще следя антифриза.бях започнал да се успокоявам,ама май още километри трябва да се минат.иначе това за бълбукането не го знаех,като я загрея ще обърна внимание дали бълбука в разширителния съд.още веднъж мерси,дано всичко да е наред.
карам си форд - ей тъй на

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта