Малко необичаен проблем с климатика
-
- потребител
- Мнения: 175
- Регистриран: 24 ное 2006, 15:55
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 TDI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Малко необичаен проблем с климатика
Здравейте колеги имам малко необичаен проблем склиматика на моя форд. Проблема е следния като пусна климатика оборотите леко падат и след 30-40 секунди започва да духа студеното и до тук всичко е нормално, проблема започва след 5-6 минути точно когато започва да става хладно в колатаи климатика спира и неще да се пусне поне 20 минути.Приемам всякакви идеи от каво може да се получава така.Според мен доколкото разбирам от коли и климатици се получава така нареченото високо налягане в радиатора на климатика сиреч вдига висока температура и някакъв дадчик или реле изклучва климатика. Причината за това високо налягане е че перката не се пуска за да охлажда радиатора. Давайте идеи къде може да бъде този дадчик или някъква друга причина защо перката не се пуска,само да поясня че перката на радиатора на климатика и радиатора на двигателя е една и съща и че перката се пуска когато се вдига тепературата на двигателя.
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Re: Малко необичаен проблем с климатика
Много добре си се насочил. Виж перката дали работи, ако не, трябва да се оправи или климатика ще работи само на дълъг път. Ако обаче и на дълъг път прави същия проблем, пиши да го додиагностицираме проблема.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
-
- потребител
- Мнения: 278
- Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
- Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
- Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
- Status: Извън линия
Re: Малко необичаен проблем с климатика
Може ли и аз да се включа, като кажа, че имам подобен проблем с климатика. При мен след пълнене на климатика с фреон, проверка за течове, но не и за компресора и/или перката не ще сега да се включи...Дори и на дълъг път.
Дано да разрешим проблема, не исках да отварям нова тема.
Дано да разрешим проблема, не исках да отварям нова тема.
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Re: Малко необичаен проблем с климатика
Това че не са намерили теч, не означава че няма.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 21 фев 2008, 12:16
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V
- Местоположение: Sofia Vratca
- Status: Извън линия
Re: Малко необичаен проблем с климатика
Явно е че проблема идва от перката. Всяка климатична инсталация има пресостат ниско налягане (LP) и пресостат високо налягане (HP) който предпазват системата от повреди. Ако не ти работи перката налягането в кондензатора се повишава до големи размери над 26bar. и пресостата спира компресора. Провери си перката здрава ли е, тя тръгва заедно с компресора на първа скорост ако налягането се повиши или колата загрее превключва на втора. Проблема ти е по скоро електрически. Понеже се занимавам с климатици (промишлени , IP помещения) и много ме дразни спирането на компресора по време на движение на колата и повторното му пускане с пауза от 2,3 секунди което от своя страна скапва съединителя , шайбата и бобината на компресора и се опитвам да разбера защо спира но немога да намеря ел. схемата на климатика .
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Малко необичаен проблем с климатика
Има ел. схема на климатика в наръчника на Хайнес - в края са ел схемите там има и за различните варианти климатик и "климатроник".
Ако откриеш нещо пиши
Ако откриеш нещо пиши

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта