Малко необичаен проблем с климатика

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
bobsan81
потребител
потребител
Мнения: 175
Регистриран: 24 ное 2006, 15:55
Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 TDI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Малко необичаен проблем с климатика

Мнение от bobsan81 » 24 апр 2008, 17:31

Здравейте колеги имам малко необичаен проблем склиматика на моя форд. Проблема е следния като пусна климатика оборотите леко падат и след 30-40 секунди започва да духа студеното и до тук всичко е нормално, проблема започва след 5-6 минути точно когато започва да става хладно в колатаи климатика спира и неще да се пусне поне 20 минути.Приемам всякакви идеи от каво може да се получава така.Според мен доколкото разбирам от коли и климатици се получава така нареченото високо налягане в радиатора на климатика сиреч вдига висока температура и някакъв дадчик или реле изклучва климатика. Причината за това високо налягане е че перката не се пуска за да охлажда радиатора. Давайте идеи къде може да бъде този дадчик или някъква друга причина защо перката не се пуска,само да поясня че перката на радиатора на климатика и радиатора на двигателя е една и съща и че перката се пуска когато се вдига тепературата на двигателя.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Re: Малко необичаен проблем с климатика

Мнение от ewgeny » 24 апр 2008, 18:24

Много добре си се насочил. Виж перката дали работи, ако не, трябва да се оправи или климатика ще работи само на дълъг път. Ако обаче и на дълъг път прави същия проблем, пиши да го додиагностицираме проблема.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

fiestazetec
потребител
потребител
Мнения: 278
Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
Status: Извън линия

Re: Малко необичаен проблем с климатика

Мнение от fiestazetec » 28 апр 2008, 18:25

Може ли и аз да се включа, като кажа, че имам подобен проблем с климатика. При мен след пълнене на климатика с фреон, проверка за течове, но не и за компресора и/или перката не ще сега да се включи...Дори и на дълъг път.
Дано да разрешим проблема, не исках да отварям нова тема.
Изображение
Ето

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Re: Малко необичаен проблем с климатика

Мнение от ewgeny » 28 апр 2008, 20:40

Това че не са намерили теч, не означава че няма.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

skakaletca
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 21 фев 2008, 12:16
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V
Местоположение: Sofia Vratca
Status: Извън линия

Re: Малко необичаен проблем с климатика

Мнение от skakaletca » 19 май 2008, 21:36

Явно е че проблема идва от перката. Всяка климатична инсталация има пресостат ниско налягане (LP) и пресостат високо налягане (HP) който предпазват системата от повреди. Ако не ти работи перката налягането в кондензатора се повишава до големи размери над 26bar. и пресостата спира компресора. Провери си перката здрава ли е, тя тръгва заедно с компресора на първа скорост ако налягането се повиши или колата загрее превключва на втора. Проблема ти е по скоро електрически. Понеже се занимавам с климатици (промишлени , IP помещения) и много ме дразни спирането на компресора по време на движение на колата и повторното му пускане с пауза от 2,3 секунди което от своя страна скапва съединителя , шайбата и бобината на компресора и се опитвам да разбера защо спира но немога да намеря ел. схемата на климатика .

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Малко необичаен проблем с климатика

Мнение от Edinuser » 19 май 2008, 22:57

Има ел. схема на климатика в наръчника на Хайнес - в края са ел схемите там има и за различните варианти климатик и "климатроник".
Ако откриеш нещо пиши :)

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта