Кодове за грешки!?
- Щ-304
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
- Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Кодове за грешки!?
Диагностичния куплунг, светодиод и таблица на кодовете.
Диагностицирам, че имам проблем в МАП сензора. Какво значи това и що за проблем ще е това? Развален МАП сензор ли значи или?
Диагностицирам, че имам проблем в МАП сензора. Какво значи това и що за проблем ще е това? Развален МАП сензор ли значи или?
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Едно предложение...
Що не ги пробваш майсторите от МП какво ще ти кажат в деня на "отворените врати"?
А иначе доколкото знам за да отчита грешка значи имаш отклонение в параметъра на датчика, въпроса е колко е той - а оттам и до каква степен има или не проблем. А може да е просто лош контект?
А иначе доколкото знам за да отчита грешка значи имаш отклонение в параметъра на датчика, въпроса е колко е той - а оттам и до каква степен има или не проблем. А може да е просто лош контект?
-
- Status: Извън линия
Re: Кодове за грешки!?
Ами първо виж куплонга ако имаш контактен спрей да го почистиш, после виж жичките мен така на датчика за дросела едната беше прекъсната и не ми дава вече грешкаЩ-304 написа:Диагностичния куплунг, светодиод и таблица на кодовете.
Диагностицирам, че имам проблем в МАП сензора. Какво значи това и що за проблем ще е това? Развален МАП сензор ли значи или?

- Щ-304
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
- Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кодове за грешки!?
Жалко_SLiThER_ написа:Ами първо виж куплонга ако имаш контактен спрей да го почистиш, после виж жичките мен така на датчика за дросела едната беше прекъсната и не ми дава вече грешка

Аз си мислех, че е достатъчно само да откача компа от акуто, (рестарт, нулиране) и след това няма да ми свети грешката, а компа ще се самообучи да работи с дефектиралия МАФ.


- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Не става така...

-
- Status: Извън линия
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Тема за размисъл....
Логически предполагам, че при минимална промяна в показанията на някой датчик, стига да е в рамките на допустимото (което пък предполагам, че е фабрично заложено) системата реагира, компенсира и т.н. нали все пак е точно за това. Но ако въпросните отклонения на важен датчик (какъвто е МАП-а) излязат от допуск или той самия спре да респондва - тогава системата минава в авариен режим на работа или както при ОС Прозорец - влизаме в SAVE MODE... 

- Щ-304
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
- Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тема за размисъл....
Т.е. светва КОД за грешка. Ако се излезе от допустимите граници. Също е необходимо при първоначално пускане на двигателя време за обход на датчиците (проверка). Нали така? И примерно след 30 секунди проверката е ОК и ако всичко е ОК нищо не свети-няма Код за грешка.kEFi написа:Логически предполагам, че при минимална промяна в показанията на някой датчик, стига да е в рамките на допустимото (което пък предполагам, че е фабрично заложено) системата реагира, компенсира и т.н. нали все пак е точно за това. Но ако въпросните отклонения на важен датчик (какъвто е МАП-а) излязат от допуск или той самия спре да респондва - тогава системата минава в авариен режим на работа или както при ОС Прозорец - влизаме в SAVE MODE...
И продължавам да питам какво значи "самообучение", термин от автомобилните форуми. Дали се няма предвид времето за самотест на системата и обход и проверка на датчиците?
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ами...
...това, че работи въпреки нея т.е. записва грешка, примерно, взема я предвид и продължава да си работи. А записа(демото
) е за сервиза...В края на краищата - работи и записва, а самообучението му предполагам е чрез предварително написани алгоритми. Прави тест на системата и съобразно резултата влиза в съответен режим. Нали затова имл 10 ли бяха 15 процесора ли???

- Щ-304
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
- Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ами...
Ясно! Значи просто системата си работи в различните ситуации по твърдо заложени алгоритми които са ноу-хау на фирмата производител. С две думи си знае работата и няма на какво ново да се научи (самообучи)kEFi написа: а самообучението му предполагам е чрез предварително написани алгоритми. Прави тест на системата и съобразно резултата влиза в съответен режим. Нали затова имл 10 ли бяха 15 процесора ли???


П.П.
Благодаря за отговорите. Аз съм с карбуратор. Да пусна темата ме провокираха писания в други автомобилни форуми.
Например: Дава ми КОД за грешка на ХХХ. Отговорът е: Нулирай компа!?!? (А не-върви си оправи първо ХХХ);
Терминът "време за самотест при старт", непонятно защо е заменен с термина "самообучение" (сигурно грешен превод от английски?).
- The seven
- потребител
- Мнения: 1107
- Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
- Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ако си обърнал внимание на Хайнеси-те, всички ремонти описани там започват с откачете акумулатораЩ-304 написа:Ясно! Значи просто системата си работи в различните ситуации по твърдо заложени алгоритми които са ноу-хау на фирмата производител. С две думи си знае работата и няма на какво ново да се научи (самообучи)

Така че всъщност "научава" какво показват дачиците и решава как да работи двигателя.
Поздрави


- Щ-304
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
- Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
The seven написа: Така че всъщност "научава" какво показват дачиците и решава как да работи двигателя.




Както и да е. Да приключваме темата. Всеки да си прави изводите.
- Щ-304
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
- Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Така е, прав си, примерно не е записана стойноста на термодатчика. (а студен пуск?). Просто дадох екстремен разбираем пример. А по втората част: Да, самотест на системата, и след това в зависимост от показанията на датчиците-вземане на някакви решения. Просто и ясно-то това му е и работата на компа. Просто си върши работата. Няма никакво самообучение.The seven написа:Ами не си прав. Термодатчика не е комп. В него няма записана информация или ? А въпроса за "самообъчението" според мен опира до грешен превод. По коректно би било да се говори за настройка на системата според мен.
ПРОТЕСТИРАМ срущу "мъдрата" употребата на термина "самообучение" !!!!



Просто системата си работи! Първоначално си се тества, после си обхожда датчиците и после си управлява впръска. И това е винаги, и това и е нормалната работа и предназначение. При пуск, времето за обход на датчиците си е също винаги едно и също и заложено твърдо. Така че: "самообучение"= нормална работа или просто-компа си работи.
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Точно така!
Думата самообучение е измислена като много силно послание към клиента (обикновено праволинеен и супер тясно образован т.е.разбира само това което се иска от него цял живот
). Реано погледнато - невярно послание. Все пак ако може да се самообучава ще е изкуствен интелект!

- Щ-304
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
- Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Точно така!
kEFi написа:Все пак ако може да се самообучава ще е изкуствен интелект!

Така е. Това което е в автомобила си е обикновен контролер и нищо по-вече.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта