Кодове за грешки!?

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
Щ-304
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Кодове за грешки!?

Мнение от Щ-304 » 13 апр 2005, 10:51

Диагностичния куплунг, светодиод и таблица на кодовете.
Диагностицирам, че имам проблем в МАП сензора. Какво значи това и що за проблем ще е това? Развален МАП сензор ли значи или?

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Едно предложение...

Мнение от kEFi » 13 апр 2005, 11:00

Що не ги пробваш майсторите от МП какво ще ти кажат в деня на "отворените врати"?
А иначе доколкото знам за да отчита грешка значи имаш отклонение в параметъра на датчика, въпроса е колко е той - а оттам и до каква степен има или не проблем. А може да е просто лош контект?

_SLiThER_
Status: Извън линия

Re: Кодове за грешки!?

Мнение от _SLiThER_ » 13 апр 2005, 13:00

Щ-304 написа:Диагностичния куплунг, светодиод и таблица на кодовете.
Диагностицирам, че имам проблем в МАП сензора. Какво значи това и що за проблем ще е това? Развален МАП сензор ли значи или?
Ами първо виж куплонга ако имаш контактен спрей да го почистиш, после виж жичките мен така на датчика за дросела едната беше прекъсната и не ми дава вече грешка :lol:

Потребителски аватар
Щ-304
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Кодове за грешки!?

Мнение от Щ-304 » 13 апр 2005, 16:10

_SLiThER_ написа:Ами първо виж куплонга ако имаш контактен спрей да го почистиш, после виж жичките мен така на датчика за дросела едната беше прекъсната и не ми дава вече грешка :lol:
Жалко :cry:
Аз си мислех, че е достатъчно само да откача компа от акуто, (рестарт, нулиране) и след това няма да ми свети грешката, а компа ще се самообучи да работи с дефектиралия МАФ. :lol: :wink:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Не става така...

Мнение от kEFi » 13 апр 2005, 16:16

:D При откачане на акумулатора се затриват запаметените грешки, но ако след това датчика, който ги пише продължи да ги подава...

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 13 апр 2005, 16:36

Да така се нулира ама ако не е в ред пак ще си го запише :lol: на загрят двигател го правиш теста нали? :)

Потребителски аватар
Щ-304
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Щ-304 » 13 апр 2005, 16:46

_SLiThER_ написа:Да така се нулира ама ако не е в ред пак ще си го запише :lol:
Е, няма ли да се самообучи да работи с дефектиралия? :oops: Кога се самообучава впрочем.... :shock:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Тема за размисъл....

Мнение от kEFi » 13 апр 2005, 16:55

Логически предполагам, че при минимална промяна в показанията на някой датчик, стига да е в рамките на допустимото (което пък предполагам, че е фабрично заложено) системата реагира, компенсира и т.н. нали все пак е точно за това. Но ако въпросните отклонения на важен датчик (какъвто е МАП-а) излязат от допуск или той самия спре да респондва - тогава системата минава в авариен режим на работа или както при ОС Прозорец - влизаме в SAVE MODE... :twisted:

Потребителски аватар
Щ-304
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Тема за размисъл....

Мнение от Щ-304 » 13 апр 2005, 17:03

kEFi написа:Логически предполагам, че при минимална промяна в показанията на някой датчик, стига да е в рамките на допустимото (което пък предполагам, че е фабрично заложено) системата реагира, компенсира и т.н. нали все пак е точно за това. Но ако въпросните отклонения на важен датчик (какъвто е МАП-а) излязат от допуск или той самия спре да респондва - тогава системата минава в авариен режим на работа или както при ОС Прозорец - влизаме в SAVE MODE... :twisted:
Т.е. светва КОД за грешка. Ако се излезе от допустимите граници. Също е необходимо при първоначално пускане на двигателя време за обход на датчиците (проверка). Нали така? И примерно след 30 секунди проверката е ОК и ако всичко е ОК нищо не свети-няма Код за грешка.
И продължавам да питам какво значи "самообучение", термин от автомобилните форуми. Дали се няма предвид времето за самотест на системата и обход и проверка на датчиците?

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Ами...

Мнение от kEFi » 13 апр 2005, 17:12

...това, че работи въпреки нея т.е. записва грешка, примерно, взема я предвид и продължава да си работи. А записа(демото :wink: ) е за сервиза...В края на краищата - работи и записва, а самообучението му предполагам е чрез предварително написани алгоритми. Прави тест на системата и съобразно резултата влиза в съответен режим. Нали затова имл 10 ли бяха 15 процесора ли???

Потребителски аватар
Щ-304
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ами...

Мнение от Щ-304 » 13 апр 2005, 17:20

kEFi написа: а самообучението му предполагам е чрез предварително написани алгоритми. Прави тест на системата и съобразно резултата влиза в съответен режим. Нали затова имл 10 ли бяха 15 процесора ли???
Ясно! Значи просто системата си работи в различните ситуации по твърдо заложени алгоритми които са ноу-хау на фирмата производител. С две думи си знае работата и няма на какво ново да се научи (самообучи) :lol: :?:

П.П.
Благодаря за отговорите. Аз съм с карбуратор. Да пусна темата ме провокираха писания в други автомобилни форуми.
Например: Дава ми КОД за грешка на ХХХ. Отговорът е: Нулирай компа!?!? (А не-върви си оправи първо ХХХ);
Терминът "време за самотест при старт", непонятно защо е заменен с термина "самообучение" (сигурно грешен превод от английски?).

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 13 апр 2005, 17:41

Щ-304 написа:Ясно! Значи просто системата си работи в различните ситуации по твърдо заложени алгоритми които са ноу-хау на фирмата производител. С две думи си знае работата и няма на какво ново да се научи (самообучи)
Ако си обърнал внимание на Хайнеси-те, всички ремонти описани там започват с откачете акумулатора :D . Та въпросното "самообучение" е свързано с това че ако си сменил датчик или си почистил такъв и той е променил показанията си компа го прочита и след това на база педварително зададените алгоритми избира най - добрия според него.
Така че всъщност "научава" какво показват дачиците и решава как да работи двигателя.
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
Щ-304
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Щ-304 » 13 апр 2005, 17:45

The seven написа: Така че всъщност "научава" какво показват дачиците и решава как да работи двигателя.
:lol: :lol: Мдааа, по тази логика значи и термодатчика "научава" каква е температурата и решава какво да покаже прибора на таблото. И той се самообучава :lol: :lol:
Както и да е. Да приключваме темата. Всеки да си прави изводите.

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 13 апр 2005, 17:51

Ами не си прав. Термодатчика не е комп. В него няма записана информация или ? А въпроса за "самообъчението" според мен опира до грешен превод. По коректно би било да се говори за настройка на системата според мен.
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
Щ-304
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Щ-304 » 13 апр 2005, 17:56

The seven написа:Ами не си прав. Термодатчика не е комп. В него няма записана информация или ? А въпроса за "самообъчението" според мен опира до грешен превод. По коректно би било да се говори за настройка на системата според мен.
Така е, прав си, примерно не е записана стойноста на термодатчика. (а студен пуск?). Просто дадох екстремен разбираем пример. А по втората част: Да, самотест на системата, и след това в зависимост от показанията на датчиците-вземане на някакви решения. Просто и ясно-то това му е и работата на компа. Просто си върши работата. Няма никакво самообучение.

ПРОТЕСТИРАМ срущу "мъдрата" употребата на термина "самообучение" !!!! :lol: :lol: :lol:
Просто системата си работи! Първоначално си се тества, после си обхожда датчиците и после си управлява впръска. И това е винаги, и това и е нормалната работа и предназначение. При пуск, времето за обход на датчиците си е също винаги едно и също и заложено твърдо. Така че: "самообучение"= нормална работа или просто-компа си работи.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Точно така!

Мнение от kEFi » 14 апр 2005, 08:53

Думата самообучение е измислена като много силно послание към клиента (обикновено праволинеен и супер тясно образован т.е.разбира само това което се иска от него цял живот :wink: ). Реано погледнато - невярно послание. Все пак ако може да се самообучава ще е изкуствен интелект!

Потребителски аватар
Щ-304
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Точно така!

Мнение от Щ-304 » 14 апр 2005, 09:05

kEFi написа:Все пак ако може да се самообучава ще е изкуствен интелект!
:lol: Взе ми думите от устата!
Така е. Това което е в автомобила си е обикновен контролер и нищо по-вече.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 17 госта