За MAF сензора
- Cougar
- потребител
- Мнения: 590
- Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
- Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Аз да питам последно - със контактен спрей става ли номера ?
Снощи си чистих кутията на въздушния филтър и случайно май бутнах МАФ сензора с пръст и се чудя дали може да му има нещо
някой може ли да каже дали може да съм му навредил ?
Снощи си чистих кутията на въздушния филтър и случайно май бутнах МАФ сензора с пръст и се чудя дали може да му има нещо


Продавам си колата !
- b2d
- потребител
- Мнения: 527
- Регистриран: 25 мар 2007, 19:19
- Модел на автомобила: Мондео 2.0 / 2002
- Местоположение: гр.София
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Няма как с лекото побутване да си му направил каквото и да било, дупките мислиш ли, че му се отразяват по-добре
Спокс джурни едно да се успокоЙш 




- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
От всичко написано до тук не схванах какви сензори за въздушния поток имам аз. Двгателя ми е Зетек 1,25 S 16V колата е техно модификация, юли 1998 г. Като застана и гледам моя двигател отпред вдясно има една пластмасова кутия . там вероятно е въздушния филтър, На самата тази кутия има бучнат един датчик - това какво е. От тази кутия тръгва една дебела гофрирана гумена тръба и преди да се захване долу към двигателя пак има един датчик който прилича на този MAF.
Какъв е горния и какъв долния датчик ?
То не че няма и други датчици ама за сега толкова.
Иначе това моторче за празен ход го видях къде е.
Та преди да чистя да съм наясно какво точно да чистя.
А иначе четох за този сензор и той е наистина от много важно значение
В него има два елемента
1. термистор чието съпротивление зависи от температурата на входящия въздух, по принцип термистора има високо съпротивление когато е студен и ниско при нагряване
2. Платинена нишка която се нагрява като реотанче при работа на двигателя и поддържа една константна температура спрямо термистора.
Поради това и цветта на тези два елемента ще е различен независимо от степента на почистване и няма причина за притеснение.
Тези два елемента са разположени в мост схема (нещо като грец с включени още два константни резистора), напрежението за тях се подава през транзистор който се управлява от компаратор. Именно напреженията от тези два елемента се подават на компаратора, сравняват се и се изработва контролно напрежение от моста за компа и управление на инжекторите
Нарастването на дебита на въздуха води до охлаждане на тази платинена нишка следствие което компаратора се стреми да увеличава тока през нишката и именно тази диференциална разлика на тока спрямо напрежението от термистора изработва пропорционално управляващо VG напрежение (по посока нарастване). Ето защо замърсяването на тези елементи води до неправилно изработване на управляващо напрежение от там и до всички беди.
За да работи този сензор правилно е необходимо:
1. Чист въздушен филтър
2. Липса на каквито и да е странични засмуквания на въздух, т.е. пълна херметизация на системата след въздушния филтър.
Какъв е горния и какъв долния датчик ?
То не че няма и други датчици ама за сега толкова.
Иначе това моторче за празен ход го видях къде е.
Та преди да чистя да съм наясно какво точно да чистя.
А иначе четох за този сензор и той е наистина от много важно значение
В него има два елемента
1. термистор чието съпротивление зависи от температурата на входящия въздух, по принцип термистора има високо съпротивление когато е студен и ниско при нагряване
2. Платинена нишка която се нагрява като реотанче при работа на двигателя и поддържа една константна температура спрямо термистора.
Поради това и цветта на тези два елемента ще е различен независимо от степента на почистване и няма причина за притеснение.
Тези два елемента са разположени в мост схема (нещо като грец с включени още два константни резистора), напрежението за тях се подава през транзистор който се управлява от компаратор. Именно напреженията от тези два елемента се подават на компаратора, сравняват се и се изработва контролно напрежение от моста за компа и управление на инжекторите
Нарастването на дебита на въздуха води до охлаждане на тази платинена нишка следствие което компаратора се стреми да увеличава тока през нишката и именно тази диференциална разлика на тока спрямо напрежението от термистора изработва пропорционално управляващо VG напрежение (по посока нарастване). Ето защо замърсяването на тези елементи води до неправилно изработване на управляващо напрежение от там и до всички беди.
За да работи този сензор правилно е необходимо:
1. Чист въздушен филтър
2. Липса на каквито и да е странични засмуквания на въздух, т.е. пълна херметизация на системата след въздушния филтър.
Последна промяна от tankovbg на 16 апр 2008, 14:18, променено общо 1 път.
- NightRider
- потребител
- Мнения: 184
- Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
"Бучнатия" датчик може да е за температурата на постъпващия въздух, а може и да е за нанягането.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Може и да е така горния да мери температурата а долния да има само платинена нишка, както описах по горе но е възможно да има различни начини за изработка на тези сензори
- Lectat
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 17 апр 2008, 18:02
- Модел на автомобила: Escort 1.8i
- Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
След много четене на темата,днес реших и аз да отворя и да изчистя моя MAF.Батко италиянец се е грижил много добре за датчика,много приятен сив цвят и без никакви мръсотии и налепи.Все пак с учебна цел го отворих,при мен проблема е че понякога колата придърпва.По-точно когато превключвам от 1-ва на 2-ра.Това ми е първата кола "инжекция",и забелязвам че когато завърша превключването с повечко газ това придърпване не е толкова забележимо.И все пак незнам дали е нормално това.Някой по-запознат колега може да даде съвет дали има и къде да търся проблем.
-
- потребител
- Мнения: 41
- Регистриран: 26 фев 2007, 22:56
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16V '98
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Аз го почистих моя с мека хартия (носни кърпички). Едно малко парче го навих и много ама много леко, едвам докосвайки изтрих чернилката която беше станала от едната страна, докато не блесна сиво. Изчисти се перфектно.
При мен има проблем със заглъхване при рязко подаване на газ, няма значение топла студена. Резултат обаче нямаше.
При мен има проблем със заглъхване при рязко подаване на газ, няма значение топла студена. Резултат обаче нямаше.
-
- потребител
- Мнения: 41
- Регистриран: 11 дек 2007, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Имам Мондео 97г. 1.8 TDI макар, че незнам за какво точно служи MAF сензора реших да го почисти и да видя дали ще има някаква разлика.Разлика в оборотите не сам забелязал единствената голяма разлика е че преди колата ми гореше около 7.5л на 100км, а след почистванто му ми излезе към 5.7л на 100км.Вече сам изминал над 1000км от както съм го почистил и разхода не е мраднал от 5.7л на 100км.Благодаря много на adis_78 за полезната тема.Пробвайте нищо няма да изгубите може само да спечелите 

- naskoto
- потребител
- Мнения: 1041
- Регистриран: 26 фев 2007, 19:23
- Модел на автомобила: RS
- Местоположение: varna
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
MAF сензор има при всички електронни инжекции.Това е основният елемент от една инжекционна система,тъй като неговата финкиця е измерването на количеството въздух,постъпващо в смукателния колектор.Това е най-важния параметър за една инжекционна система.Съответно неадекватната работа на сензора,неправилните данни,които се подават на ECUто,водят до нарушаване на подаването на гориво.Сместа се обогатява,за сметка на намаленото количество въздух,тъй като самата система е самообучаваща се и всеки един възникнал подобен проблем(неточно измерване на постъпващия въздух в случая),се компенсира от ECUто.За оборотите на празен ход отговаря стъпково моторче(air control valve,ACV).На практика това е клапан,които работи независимо от дроселовата клапа(TPSсензор),като служи за байпас при затворена дроселова клапа.На практика при свободен ход оборотите зависят само и единствено от него,тъй като въздухът не минава през MAF сензора.Всичко казано дотук може да се вземе под внимание,ако сме сигурни,че всичко друго работи нормално(въздушен филтър,кабели за свещите,свещи и т.н.)
- bobo1982
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 29 сеп 2007, 20:44
- Модел на автомобила: ЕСКОРТ 1.6 16V 1994г.
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Супер инфо, мерси много!Мисля,че вече изчезна прекъсването и губенето на обороти.
- dimitardima
- потребител
- Мнения: 307
- Регистриран: 25 ное 2007, 18:52
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1,8 I Zetec 16V Ghia 1996г.комби 112к.с. тел.0896138531
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Е,някой,няма ли да каже,точно какъв спрейе ползвал са чистенето на МАФ,марка вид и ......
-
- потребител
- Мнения: 265
- Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Аз използвах контактен спрей марка Мотип, купих го от бриколаж за около 6 лева. Спрея е за чистене на контакти на ключета, потенциометри и прочие. Всички спрейове с това предназначение стават.
У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски
М. Карбовски
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Нищо лично, ман, но за да не се обърка някой трябва да се каже, че в следните две твърдения има някои неточности
:

Дроселовата клапа и нейният сензор(TPS) са все пак две различни неща. Едното е сензор, а другото-изпълнително устройство.naskoto написа: На практика това е клапан,които работи независимо от дроселовата клапа(TPSсензор)
Въздухът, минаващ през клапана за празен ход се отчита от MAF.naskoto написа: На практика при свободен ход оборотите зависят само и единствено от него,тъй като въздухът не минава през MAF сензора.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 29 апр 2008, 19:37
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Здравейте, имам Focus 1.6 Zetec-S. По всички дебели книги(microcat, TIS, Haynes) е показан MAF датчика между кутията на въздушния филтър и тръбата към смукателните колектори. При мен такова нещо обаче няма
и не личи че е имало нещо там преди и някой да го е махнал. Колата работи добре, но все пак ми стана интересно. Някой може ли да каже къде може да е това чудо при Фокус-а.

-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 29 апр 2008, 19:37
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
След дълго ровене из нета се оказа за добро или лошо, че имам MAP и нямам MAF. В зависимост от кода на двигателя(при мен е FYDB) има Zetec-S, които са с MAP. Намира се вдясно от алтернатора(гледайки колата отпред) зад всмукателените колектори между 1-ва и 2-ра тръба.
- steff72
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 23 апр 2008, 10:09
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i Ghia 97" Combi
- Местоположение: Казанлък
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
В събота и аз си почистих MAF сензора ей така с учебна цел, използвах ВД40 за 6,80лв.
Беше си чистичък,но все пак!
Беше си чистичък,но все пак!

-
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 05 ное 2007, 14:01
- Модел на автомобила: fiesta 1,1 1991г. ,fiesta 1,3 1995г. , ;mondeo 1,6 16v
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
MAF сензора го разглобих с еврейска звезда № Т20. Поставих бензин zipo за запалки / 2лв./ от магазините за един лев в шишенце от парфюм с помпичка ефект никакъв-мръсотията си остана. След това при кварталния майстор с остатъка от бензина и след 1,2 пръскания с пистолет за боядисване на коли всичко светна. Докато се прибера бензинът се изпари ,веднага монтиране и със свито сърце стартер и.............. о чудо двигателят - студен проблемът с оборотите и с миризмата на бензин липсва , веднага задна и едно завойче из квартала всичко е ок.
Благодарско на форд-фена за тази тема.
Освен фиеста имам и модео 1,6 комби 1995г. това за профила
Благодарско на форд-фена за тази тема.
Освен фиеста имам и модео 1,6 комби 1995г. това за профила
-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 24 юли 2008, 21:36
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 '97 Zetec-S 1.25 16v 75hp
- Местоположение: София-Студентски град
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
здравейте колеги. Днес и аз почистих моя MAF сензор и резултата беше невероятен. В понеделник откарах колата в един сервиз да и направат диагностика понеже неискаше да дигне повече от 3500 обр. но ефект нямаше само където олекнах с 20лв, но след почистването всичко е перфектно. Спрея го взех от Mr.Bricolage за 6.50лв
- Maho
- потребител
- Мнения: 89
- Регистриран: 20 апр 2008, 23:23
- Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.8 16v DOHC
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
А как да различим МАР от МАF сензор ? Изчетах цялата тема, но не срещнах, дали не съм наблюдателен или не е споменато ? 


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта