олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спирачкит

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спирачкит

Мнение от cossy » 30 май 2008, 19:56

Това пък що за глупости са?!
Изображение

Потребителски аватар
cossie
потребител
потребител
Мнения: 235
Регистриран: 17 мар 2006, 22:35
Модел на автомобила: SIERRA 1992 2.0i DOHC EFI 125hp.
Местоположение: sofiq
Status: Извън линия

Re: Моята Сиера 2.0ОНС

Мнение от cossie » 30 май 2008, 21:47

cossy написа:Това пък що за глупости са?!
Ти за физика някога чувал ли си :?: Ще ти дам един истински пример- един познат си сложи хидравлична ръчна спирачка ( ако не сте чували за такова животно ще ви обясня накой друг път ) и тъй като мина и на джанти 17-ки се получи така че ръчната няма сила да блокира колелата, Защо се получава така- представи си един лост, разстоянието от спирачният апарат до контактната площ на гумата е дължината на лоста, нали се сещаташ че когато увеличаваш това разстояние лоста става по голям и е нужна все по малко сила за преодоляването на спирачното усилие. Та да се върнем на примера, човека с ръчната е останал с фабричните спирачки и за това се получава този ефект, в същият момент, друг познат с абсолютно същият модел ръчна и отново с 17-ки но с 286мм дискове и двубутални апарати няма никакъв проблем :wink:
Изображение

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Re: Моята Сиера 2.0ОНС

Мнение от cossy » 30 май 2008, 22:30

A ти да си чувал, че като минеш на по-висок цолаж, слагаш по-нископрофилна гума за да не изменяш радиуса и да имаш такива проблеми?! Мистър физика...
Изображение

Потребителски аватар
cossie
потребител
потребител
Мнения: 235
Регистриран: 17 мар 2006, 22:35
Модел на автомобила: SIERRA 1992 2.0i DOHC EFI 125hp.
Местоположение: sofiq
Status: Извън линия

Re: Моята Сиера 2.0ОНС

Мнение от cossie » 30 май 2008, 22:34

cossy написа:A ти да си чувал, че като минеш на по-висок цолаж, слагаш по-нископрофилна гума за да не изменяш радиуса и да имаш такива проблеми?! Мистър физика...
Не виждам смисъл да цапаме темата на момчето със безмислине спорове :wink:
Изображение

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира

Мнение от Alexi » 31 май 2008, 00:06

cossie ... не си прав ... човека ти е написал истината ... по големия цолаж джанта не увеличава диаметъра на гумата ако е подбран правилно размера и .. слага се по нископрофилна просто ... ще ти дам и един жокер - коя гума е с по голям диаметър - 215/55/16 или 185/65/15 ?

Потребителски аватар
фЪстЪк
потребител
потребител
Мнения: 45
Регистриран: 09 май 2008, 21:11
Модел на автомобила: Мондео 2i вече бившо
Браво 2i върви като рАзпРаНоо :)
Status: Извън линия

Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира

Мнение от фЪстЪк » 31 май 2008, 01:19

16цоловата :wink:

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира

Мнение от Alexi » 31 май 2008, 08:43

точно обратното;)

Потребителски аватар
Sasho85
потребител
потребител
Мнения: 1387
Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира

Мнение от Sasho85 » 31 май 2008, 09:11

Този спор е безсмислен поради това, че и двамата се прави с някои изключения.
Наистина ако стария размер на джантата не е с доста по-малък от новия и се сложи по-нископрофилна гума разстоянието от центъра на главината до контактната площ на гумата ще е по-малко.
Но ако минеш от 14" на 17" тогава наистина ще трябва да прилагаш по-голям натиск на педала за да постигнеш същото спирачно усилие
Автомобилен ретро клуб Shark

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира

Мнение от Alexi » 31 май 2008, 09:17

човек глупости са това ... при монтиране на по голям цолаж се спазва правилото растоянието от центъра на главината до пътя ( т.е. радиуса на гумата+ джантата) да ти е същото като при оригинални джанти (даже има такива калкулатори в нета).. в такъв случай ще си спира както и преди ,че и по добре поради по-широките гуми съпътстващи по големия цолаж ... ако не спазиш това правило и километража ти няма да показва вярно

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира

Мнение от HACKO » 31 май 2008, 10:28

Не съм сигурен, но си мисля че ще блокират по-трудно но това няма да повлияе на спирането, спирачното усилие ще е същото. А всички знаем (поне тези които караме коли без АБС) че когато колелата са блокирани спирачният път е по-дълъг, така че по-голямото рамо ще се компенсира от по-добра ефективност. Съвсем друг въпрос е, че поради по-голямото рамо спирачните апарати се претоварват и съответно по-бързо ще прегряват и оттам по-бързо ще се износят накладки и дискове а дисковете може и да се спукат от топлинното натоварване, което може да доведе до фатални последици.
П.П. Абстрахирам се от факта че при правилно сметнат размер на гумата външните диаметри са почти еднакви, което обаче е по-важно за показанието на километража. Относно разглежданата ситуация по важно е че центъра на масата е изнесен по-навънка, което води до увеличаване на усилието върху спирачната с-ма поради увеличеното рамо.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
фЪстЪк
потребител
потребител
Мнения: 45
Регистриран: 09 май 2008, 21:11
Модел на автомобила: Мондео 2i вече бившо
Браво 2i върви като рАзпРаНоо :)
Status: Извън линия

Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира

Мнение от фЪстЪк » 31 май 2008, 11:31

Alexi написа:точно обратното;)
Ще ти дам един жокер :wink: разликата между 16 и 15 цола е един инч а разликата в размера на гумите е 4-5мм значи около 1см в диаметър ;): или не знаеш какво показват цифричките или не можеш да смяташ :twisted: Пък спирачките че стават по-слаби е дивотия. По голямата джанта и гума си е една микроспирачка затова им дават и по-висок разход на гориво. Повече триене - по-добро спиране апаратите ги мори масата на колата не джантата :idea: А зимата с широки гуми спирачката даже ще ти дойде силничка щото колата става на шейна.

Потребителски аватар
Sasho85
потребител
потребител
Мнения: 1387
Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира

Мнение от Sasho85 » 31 май 2008, 17:08

Ще ти поясня какво означават цифрите 215/55R16
215-е ясно-това е широчината на гумата в мм. Уловката е тук 55 е % от широчината на гумата, а не 55мм. Показва височината на страничния борд на гумата.
55% от 215 е 118,25 мм.
На гума 185/65R15 височината на страничния борд е 65% х 185мм=120.25мм
От тук следва 120,25-118,25=2мм разлика в радиусите. Разликата в диаметрите става 4мм
Един цол има 25,4мм 16"-15"=1"=25,4мм
25,4мм-4мм=21,4мм е по-голям радиусът на 16''гума от 15"

Надявам се, съм бил полезен и разбра
:D
Последна промяна от Sasho85 на 31 май 2008, 18:25, променено общо 2 пъти.
Автомобилен ретро клуб Shark

Потребителски аватар
фЪстЪк
потребител
потребител
Мнения: 45
Регистриран: 09 май 2008, 21:11
Модел на автомобила: Мондео 2i вече бившо
Браво 2i върви като рАзпРаНоо :)
Status: Извън линия

Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира

Мнение от фЪстЪк » 31 май 2008, 17:10

Грешката ти е техническа :) явно можеш да смяташ само че 1цол е 2,5см а не мм надявам се и аз да съм бил полезен. :)

а ма ти си друг бе :lol: сега видях важното е че се изяснихме

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира

Мнение от Alexi » 31 май 2008, 18:31

да де ,объркал съм се малко но идеята ми ви стана ясна - ако се спази диаметъра няма как да има отражение на спирачките

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира

Мнение от traqn_savov » 31 май 2008, 20:55

просто си оправете спирачките.. _friends_
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
Bijutera
потребител
потребител
Мнения: 1850
Регистриран: 12 авг 2007, 14:51
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира

Мнение от Bijutera » 31 май 2008, 22:44

Спора е излишен.Защо трябва изобщо да мислим по тая тема.Завода производител си е направил сметката на какъв модел кой размер гуми е най-подходящ и са си ги сложили.Там физиците смятат и изчисляват.Ако сложиш по-тясна гума губиш устойчивсот,ако сложиш по-голям размер натоварваш моста и тн.А на някой ако серийните гуми му са примерно 185/65/R14 и той е решил да се прави на гъзар и да сложи 215/50/R16 да не се чуди ако не му държат спирачките.Просто хората са си го измислили няма нужда от спорове

Потребителски аватар
pitbulche
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 фев 2008, 15:42
Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16v 105hp
Местоположение: Димитровград
Status: Извън линия

Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира

Мнение от pitbulche » 31 май 2008, 23:59

Sasho85 написа:Ще ти поясня какво означават цифрите 215/55R16
215-е ясно-това е широчината на гумата в мм. Уловката е тук 55 е % от широчината на гумата, а не 55мм. Показва височината на страничния борд на гумата.
55% от 215 е 118,25 мм.
На гума 185/65R15 височината на страничния борд е 65% х 185мм=120.25мм
От тук следва 120,25-118,25=2мм разлика в радиусите. Разликата в диаметрите става 4мм
Един цол има 25,4мм 16"-15"=1"=25,4мм
25,4мм-4мм=21,4мм е по-голям радиусът на 16''гума от 15"

Надявам се, съм бил полезен и разбра
:D
Напълно си прав!

Ето тук http://www.avtogumi.com/" onclick="window.open(this.href);return false; има калкулатор за гуми. Всеки може да сметне какви гуми да сложи като знае оригиналния си размер. Така разликата в диаметрите се свежда до минимум. От тук следва, че направиш ли си тези сметки, не би имал проблем със спирачките.

GalinBelos
потребител
потребител
Мнения: 161
Регистриран: 02 авг 2007, 22:41
Модел на автомобила: Mondeo 1.8/115 АГУ/хетчбек 1994
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира

Мнение от GalinBelos » 01 юни 2008, 09:00

Не знам откъде сте взели заглавието но си мисля ,че в статията е ставало бъпрос за нещо съвсем другото.Преди 2-3 месеца в Аутобилд бях чел една статия ,че увеличаването на цолажа на джантите води до по-дълъг спирачен път.Обяснението е следното - при увеличаване на размера на джантата обикновенно се увеличава и широчината на гумата но масата на автомобила остава същатата и имамаме по-малка сила на натиск и намалява силата на триене при интензивно спиране и по-лесно се проявява ефекта на шейната дори при сух асфалт. На мокро обаче може да се получат много лоши изненади защото с по-широки гуми и по-малка маса на автомобила може да се получи аквапланинг дори и при ниски скоростии и трябва да се внимава повече - особенно по нашите пъща. Всичко това беше подкрепено и с два три опита.Съвета на спсанието е да се кара с гуми предписани от завода производител.

П.П Е не си мислете че, става въпрос за койзнае какава разлика - в примера беше измерено ,че раликата е около 1.5 метра спирачен път при сух асфалт.

noface
потребител
потребител
Мнения: 567
Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
Модел на автомобила: Sierra
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира

Мнение от noface » 01 юни 2008, 11:00

Аз пък си мисля,дали и широчината на гумата няма значения а?? :roll:
Защото аз съм сменял гуми 185 с такива на 205мм и имаше разлика,цолажа не съм го сменял,
но се сещате че по-широките бяха по-ниски.И не само при спиране и потегляне имаше раязлика,даже и хидравликата си промени звука при завиванв
на място :D: С 2 приказки по-широки гуми на сухо= по-добро сцепление от което се появяват следните 2 проблема.Коли със слаби спирачки не мгат да спират
както с по-тесни гуми,и коли със слаби двигатели сериозно им се "намалява пътя на пилене на гуми" ;): На сняг е вярно едно нещо по-широка гума =по-голям шанс да ти стане колата като шейна( важи за гуми с еднаква шарка , дълбочина на грайфера и тонаж на МПС-то)
Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти :P

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: олкото по голяма е джантата толкова по слаби ти стават спира

Мнение от Alexi » 01 юни 2008, 12:09

noface написа:С 2 приказки по-широки гуми на сухо= по-добро сцепление от което се появяват следните 2 проблема.Коли със слаби спирачки не мгат да спират
както с по-тесни гуми
някой не е внимавал по физика май .. с по добро сцепление викаш по трудно се спира ...

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта