Когато се случи за първи път...

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
hendekltd
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 19 авг 2008, 12:21
Модел на автомобила: Ford Focus estate (комби), 1.8TDdi 66kW (90hp), 2001
Status: Извън линия

Когато се случи за първи път...

Мнение от hendekltd » 19 авг 2008, 13:07

Здравейте, колеги,

От два месеца карам Ford Focus 1.8TDdi, 90hp (66kW) - първата ми лична кола (срам-не срам, на 33 съм).
Днес, отивайки на работа, на магистралата, ми се скъса 'външният' ремък - този, на който са накичени климатици, охладителни помпи, хидравличен компресор за волана и прочее. Очевидно и обтягащата ролка е разбита (едва се държи на мястото си). Това, за късмет, точно преди да отбия към селото, където работя, та скоростта ми беше около 40km/h и удържах волана без хидравлика.
Тъй като съм пълен лаик и познанията ми по автомобилите се ограничават до това да не зареждам бензин на дизелов автомобил, моля за малко помощ тук:
Каква е най-вероятната причина да се случи това? (никога не карам безумно и в града не надвишавам 50-60км/ч, извън града 80-100, а по магистралата 110-140)
Какво мога да направя, за да го предотвратя в бъдеще или какво да проверявам, за да знам кога да сменя ремък или ролки? (ако по случайност не шофирах аз, а жена ми, тя нямаше да може да удържи волана без хидравлика и щеше да катастрофира)
Нормална ли е цена от 500лв за смяна на обтягащата ролка и ремъка? (казват ми, че приблизително толкова ще струва)

Надявам се да не съм нарушил правилата на форума - преди да се регистрирам, прерових усърдно, но не открих теми по моя проблем.
Благодаря на всички предварително!
Последна промяна от hendekltd на 19 авг 2008, 13:45, променено общо 1 път.

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Когато се случи за първи път...

Мнение от DTM » 19 авг 2008, 13:43

Колега здравей, нормално е да скъса тоя ремък или ролката да се е счупила (нормално казвам, ако не са сменени навреме).
Аз карам същия Фокус със въпросния двигател и на него обтяжната ролката се счупи и падна ремъка, добре че беше в едно село и нямаше движение. Ако не са сменени навреме, това се случва. На колко трябва да се сменят не знам със сигурност. Самата ролка е с много малък по диаметър лагер, останалата част от ролката е някаква пластмаса, която явно с времето се разпада и .... остава само лагерчето на оста и ремъка си пада.
Ролката и ремъка не ги вземай от МП, ще те съдерат. Аз си сложих такъв ремък Contitech на Континентал струваше около 30лв., защо може да видиш в тая тема -> http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=9&t=14464.
Също и тая тема -> http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... ch#p152539.
Това съм го писал понеже вече, препатих и същото нещо го потвърди и колегата @pasajero.
Щом сега си я взел колата бягай за смяна на ангренажен ремък и ролката, че там поразията е голяма.
За ангренажа се доверих на МП Варна, разликата в цената общо беше около 60-80лв. и не ми се рискуваше, т.е. в МП с частите и труда ми взеха 310лв. мисля. 160лв. ролка и ремък + 150лв. труд всичко с ДДС.
Успех, ако има нещо друго питай :wink: .

Потребителски аватар
Bijutera
потребител
потребител
Мнения: 1850
Регистриран: 12 авг 2007, 14:51
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Когато се случи за първи път...

Мнение от Bijutera » 19 авг 2008, 13:49

като си купиш кола втора ръка сменяш филтри,масло,ремъци,това си е рутинен процес.
ако не си го направил ще почнат да се късат,кой знае кога са сменяни преди.
иначе ще ти одерът кожичката за ремонти и севизи сега,но после ще си спокоен и няма да имаш проблем :)

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1748
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Когато се случи за първи път...

Мнение от synthez 3D » 19 авг 2008, 13:55

Колега,радвам се,че не си имал особени проблеми при скъсването на ремъка.Понякога това може да е много опасно.Предполагам,че не си сменял никакви ремъци,когато си купил колата,защото я имаш отскоро,но това е задължително,особено ако е нов внос и историята и е неизвестна.Според мен най-вероятната причина за скъсването е това,че е бил износен.Разбира се може да има и други причини,като например омасляването на ремъка от някакъв теч,но ти не споменаваш за такъв.Скъсването на външния ремък обикновено не е много често срещано явление,но и това се случва.Цената,която си написал може би е за смяната на ангренажен ремък,а не на плоския.При положение,че ремъка струва около 30 лв. и ролките около 40-50 едната,не виждам как може да се достигне крайна цена от 500 лв.Още повече,че смяната не е много сложна, в сравнение със смяната на ангренажен ремък.Това цената на Мото Пфое ли е?
Както и да е,този ремък обикновенно се вижда без да се разглобява нещо и ако е износен може да се прецени с просто око дали е за смяна,така че да не се стига до скъсването му.Нормалният му живот е дълъг и ако сега го смениш с нов, едвали ще имаш повече проблеми с него.
Изображение

hendekltd
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 19 авг 2008, 12:21
Модел на автомобила: Ford Focus estate (комби), 1.8TDdi 66kW (90hp), 2001
Status: Извън линия

Re: Когато се случи за първи път...

Мнение от hendekltd » 19 авг 2008, 13:58

DTM, Много благодаря за изчерпателния отговор! Поразгледах тук-там и очевидно не се щадиш откъм помощ, когато става дума за фокусника :-)
МП са ти излезли евтинки май - на мен ми отиде 480лв за смяна на ангренажен ремък, ролки, филтри и масло - ама това в Пловдив, в сервиза на Мототехника на Карловско шосе. Тя прекрасната ми женичка я свърши тази работа, но не са й препоръчвали да сменя пистов ремък (?!?), а се водят най-добрият сервиз в Пловдив.
Ако приемем, че смяната на ангренаж и дреболиите покрай него е по-скъпа работа от смяната на пистов и ролка, то значи цифрата ~500лв май е дооооста разтеглена?
Последна промяна от hendekltd на 19 авг 2008, 14:04, променено общо 1 път.

hendekltd
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 19 авг 2008, 12:21
Модел на автомобила: Ford Focus estate (комби), 1.8TDdi 66kW (90hp), 2001
Status: Извън линия

Re: Когато се случи за първи път...

Мнение от hendekltd » 19 авг 2008, 14:04

synthez 3D написа:Колега,радвам се,че не си имал особени проблеми при скъсването на ремъка.Понякога това може да е много опасно.Предполагам,че не си сменял никакви ремъци,когато си купил колата,защото я имаш отскоро,но това е задължително,особено ако е нов внос и историята и е неизвестна.Според мен най-вероятната причина за скъсването е това,че е бил износен.Разбира се може да има и други причини,като например омасляването на ремъка от някакъв теч,но ти не споменаваш за такъв.Скъсването на външния ремък обикновено не е много често срещано явление,но и това се случва.Цената,която си написал може би е за смяната на ангренажен ремък,а не на плоския.При положение,че ремъка струва около 30 лв. и ролките около 40-50 едната,не виждам как може да се достигне крайна цена от 500 лв.Още повече,че смяната не е много сложна, в сравнение със смяната на ангренажен ремък.Това цената на Мото Пфое ли е?
Както и да е,този ремък обикновенно се вижда без да се разглобява нещо и ако е износен може да се прецени с просто око дали е за смяна,така че да не се стига до скъсването му.Нормалният му живот е дълъг и ако сега го смениш с нов, едвали ще имаш повече проблеми с него.
Изключително точно попадение - всъщност беше леко омаслен, както и горната страна на двигателя - като вдигна предния капак, пред мен лъсват двигател и климатик - наоколо има няколко доста дебели маркуча, които са затегнати върху отводите си с метални скоби. Едно другарче ме посъветва да затегна въпросните скоби, за да спре омасляването. Да, ама не, като не го направих веднага...

Благодаря сърдечно за отзивчивостта!

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Когато се случи за първи път...

Мнение от DTM » 19 авг 2008, 14:05

hendekltd написа:Много благодаря за изчерпателния отговор! Поразгледах тук-там и очевидно не се щадиш откъм помощ, когато става дума за фокусника :-)
МП са ти излезли евтинки май - на мен ми отиде 480лв за смяна на ангренажен ремък, ролки, филтри и масло - ама това в Пловдив, в сервиза на Мототехника на Карловско шосе. Тя прекрасната ми женичка я свърши тази работа, но не са й препоръчвали да сменя пистов ремък (?!?), а се водят най-добрият сервиз в Пловдив.
Ако приемем, че смяната на ангренаж и дреболиите покрай него е по-скъпа работа от смяната на пистов и ролка, то значи цифрата ~500лв май е дооооста разтеглена?
480лв. за това което изброяваш не е много. На мен 300лв.ми взеха в МП само за ангренажен ремък + ролка.
Масло 5л.,маслен филтър, въздушен филтър, горивен филтър (за тоя дадох 52лв. в един магазин :shock: ), филтър на купето ако са го сменили и като му сложиш труд на това всичко мисля 180лв. отгоре е нормално.
Той пистовия ремък може и да изглежда здрав, но ролката да се скапе както стана при мен (т.е. то стана когато още не бях купил колата и беше при стария и собственик).
hendekltd написа:
synthez 3D написа:Колега,радвам се,..............................
Изключително точно попадение - всъщност беше леко омаслен, както и горната страна на двигателя - като вдигна предния капак, пред мен лъсват двигател и климатик - наоколо има няколко доста дебели маркуча, които са затегнати върху отводите си с метални скоби. Едно другарче ме посъветва да затегна въпросните скоби, за да спре омасляването. Да, ама не, като не го направих веднага...
edit: Тея въпросните маркучи, са за въздуха които минава от турбината в интеркулера и от него към смукателния колектор. При мен омасляването беше много малко, цапаха се само самите тръби тея дебелите. Пробвал съм стягане, после с други скоби, но не стана и карах така известно време. Един път свалях интеркулера, за да го изчистя от боклуците и когато извадих тея двата дебелите маркуча видях, че са напукани отвътре. Двуслойни са, единия слой беше скъсан на доста места, и тогава прибегнах към смяна. 170 и няколко лева дадох за двата в МП :( , обаче вече не цапа.

hendekltd
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 19 авг 2008, 12:21
Модел на автомобила: Ford Focus estate (комби), 1.8TDdi 66kW (90hp), 2001
Status: Извън линия

Re: Когато се случи за първи път...

Мнение от hendekltd » 19 авг 2008, 14:29

Хм, не ще да е от това - сега вдигнах капака и огледах - като пипна тапицерията на капака точно над двигателя, е омаслена доста. А лекия маслен филм върху самия двигател е явно от оттичането на маслото от тапицерията на капака.
Капачката за маслото на двигателя е абсолютно чиста - не е от там. Най-отдясно на двигателя, малко по-долу от капака му, има нещо като филтър (не съм сигурен дали е филтър, но изглежда като такъв) - от него излиза маркуч, който отива в двигателя. Капачката на този 'филтър', от която излиза маркучът, има формата на лула и около свръзката между маркуча и тази капачка има доста масло и мръсотийка - възможно е да е от там.
Но сега, като се замисля, от две седмици колата загуби мъничко мощност - съвсем не много, но се усеща.
Някъде трябва да има запушен филтър. Горивният е сменян преди два месеца, заедно с ангренаж и т.н.
Май ще се наложи малко по-щателен оглед :(

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта