моля ви помагайте -дебитомер на Endura e 1.3 Efi

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
kremi_s
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 15 авг 2008, 20:40
Модел на автомобила: форд ка, 1.3 60 к.с.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

моля ви помагайте -дебитомер на Endura e 1.3 Efi

Мнение от kremi_s » 19 авг 2008, 23:26

Моля ви за помощ. Колата ми е Форд Ка 1.3 пълна инжекция 60 к.с. с мотор Endura E ,която имам от една седмица. Колата върви и то мисля, че добре като се има предвид,че на такова нещо за пръв път се качвам. Обаче днеска я паля, въртя се около нея докато позагрее 5 минути/ мисля че е достатъчно при 30 градуса жега навън/ влизам и решавам да я изфорсирам и ми прави впечатление следното - колата потреперва при подаване рязко на гас, а като я форсирам задържа страшно високи обороти за няколко секунди я след това рязко ги сваля и гасне. Помагайте моля ви - какво може да е това. Аз си мисля че бай италианец нещо ми е прецакал Idle Air Control Valve -то и ще се обоснова със снимков материал Изображение
това е снимка на моя двигател, така си я купих от Италия . Оградила съм в кръгче Idle Air Control Valve и прави впечатление мястото и начина по който е захванат, защото на долната снимка ситуацията изглежда коренно различна
Изображение
, а така е при всички останали фордове ка с този мотор, на чиито двигатели намерих снимки.
Моля, помагайте - права ли съм, че нещо при моята кола не е в ред и дайте инфо за въпросния Idle Air Control Valve и до какви вреди води неправилната му работа.
Мерси предварително.
Последна промяна от kremi_s на 25 авг 2008, 15:58, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
dimotaxi
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: моля ви помагайте - icv на Endura e 1.3 Efi

Мнение от dimotaxi » 20 авг 2008, 00:20

Това,че при теб е закрепен по друг начин не трябва да те притеснява,върши една и съща работа.Просто твоя мотор е по-старо изпълнение.
Мисля че едно профилактично сваляне и почистване с WD-40 ще даде резултат? :-/:Точно там се събира доста мизерия/мръсотия/. *00143*

Потребителски аватар
kremi_s
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 15 авг 2008, 20:40
Модел на автомобила: форд ка, 1.3 60 к.с.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: моля ви помагайте - icv на Endura e 1.3 Efi

Мнение от kremi_s » 20 авг 2008, 07:52

Благодаря, но ще си позволя да не се съглася, защото съм сравнила с моторите на доста по- стари екземпляри,(моят е 97-ма), но всички са свързани по един и същ начин, различен от моят. Надявам се наистина още някой да си каже мнението, дори и да се окаже, че не съм права

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: моля ви помагайте - icv на Endura e 1.3 Efi

Мнение от paci » 20 авг 2008, 08:57

Преди време май пак КА имаше подобен проблем и закрепването на клапана беше по същия начин.
Човека опита да го чисти обаче нямаше резултат, купи нов и си реши проблема.
Не мисля, че проблема ти е в закрепването.
Свали го и го изчисти.
Обаче с WD 40 няма да направиш нищо.
Чисти се с ОБЕЗМАСЛИТЕЛ.
Пълниш, чакаш да разкисне и точиш.
Повтаряш докъто спрат да излизат мизерии.
Плакнеш с вода, чакаш да изсъхне и монтираш.
Ако няма ефект ще е като оня пич - НОВ :(
Преди обаче да тръгнеш да харчиш пари ела и кажи какво става.
Нормално ли си държи иначе ниските обороти?

Потребителски аватар
kremi_s
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 15 авг 2008, 20:40
Модел на автомобила: форд ка, 1.3 60 к.с.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: моля ви помагайте - icv на Endura e 1.3 Efi

Мнение от kremi_s » 20 авг 2008, 09:20

Благодаря ти за отговора paci.
Ниските обороти ги държи перфектно без никакви трепвания и забележки.
Има ли вариант да съм я форсирала студена и автоматичния смукач да не е изключил още и като подам доста газ да я давя. Проблема е само в това, че като я форсирам вдига оборотите, държи ги високи, рязко падат и гасне. С ниските нямам проблем.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: моля ви помагайте - icv на Endura e 1.3 Efi

Мнение от paci » 20 авг 2008, 09:30

Ми не барай нищо тогава, просто не я мъчи по този начин.
Моята и тя май прави подобни магарии като е студена обаче не гасне.
Иначе нямам никакви оплаквания от поведението на двигателя ми.
Не я барай твойта ако само това ти е проблема.
По светофари и кръстовища гасне ли?

Потребителски аватар
kremi_s
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 15 авг 2008, 20:40
Модел на автомобила: форд ка, 1.3 60 к.с.
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: моля ви помагайте - icv на Endura e 1.3 Efi

Мнение от kremi_s » 20 авг 2008, 09:46

По светофари не гасне само веднъж нещо ми смени оборотите за секунди паднаха , но не угасна.
Притеснена съм да не ми даде някакъв главозамайващ разход , защото ако icv то е повредено според мен трябва да подава по богата смес тоест да гори повече.
Като рових в един английски ка клуб попаднах на следното
1. Аз имам това монтирано директноИзображение
но ми липсва ето това Изображение. Дали е проблем липсата му и колко струва ориентировъчно ако някой може да ми каже.
Благодаря за съдействието paci.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: моля ви помагайте - icv на Endura e 1.3 Efi

Мнение от paci » 20 авг 2008, 09:56

Свали тогава клапана и виж там където ляга дали е като това на снимката.
Мисля че ако не е същото ще имаш доста ядове с празния ход, а ти не се оплакваш от това.
И все пак може клапана да ти е замърсен, да е леко ленив и да не може да реагира на време.
А беше питала за автоматичен смукач!
Нямаш автоматичен смукач.
Тук има комп който взема дани от датчици и на база едни таблици си прави едни сметки колко гориво да пуска спрямо темп. на двигателя, темп. и количество засмукан въздух ... и т.н.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: моля ви помагайте - icv на Endura e 1.3 Efi

Мнение от samsung_bg » 20 авг 2008, 10:16

kremi_s, пръсни с WD40 и потенциометъра на дроселовата клапа.
Изображение

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: моля ви помагайте - icv на Endura e 1.3 Efi

Мнение от cocoff » 20 авг 2008, 10:35

Побългарявано е и ако можеш да сложиш оригиналното закрепване е най-добре.
Не вдявам каква е идеята на това "отдалечаванване" на клапана от дросела...
Това със стрелките ми прилича на лостче някакво. Нямам идея за какво е, но ако някой знае-да казва
Прикачени файлове
KaProb.jpg
(56.72 KБ) Свален 101 пъти
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта