Мигачи комфорт

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
tisho_tbk
потребител
потребител
Мнения: 327
Регистриран: 25 фев 2007, 18:07
Модел на автомобила: Mondeo'2009 2L TDCI 103kw
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от tisho_tbk » 12 фев 2008, 11:46

ходих на тест драйв и инструктура ми обясни следното:
"мигачите-комфорт" се ползват когато има повече от 2 платна и при преминаването от едно в друго ( и си оставяш в новото платно). По закон когато има повече от 3 платна може да си караш в което искаш, не си задължен да караш най-вдясно.
Естествено, тая джаджа няма голямо приложение в БГ :(

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1327
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от vargala81 » 12 фев 2008, 12:58

това се отнася само за градско.и аз си карам в най удобната лента,тоест ако на следващото кръстовище ще завивам на ляво зазтавам в лявата лента.това не го прилагат по старите шьо фьори щото не го знаят повечето. и закона гласи следното:когато има 2 или повече ленти .
По закон когато има повече от 3 платна може да си караш в което искаш, не си задължен да караш най-вдясно.
Естествено, тая джаджа няма голямо приложение в БГ
Чл. 15. (1) На пътя водачът на пътно превозно средство се движи възможно най-
вдясно по платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна
маркировка, използва най-дясната свободна лента.
(2) Разпоредбите на ал. 1 не се прилагат и водачът на моторно превозно
средство може да използва за движение най-удобната за него пътна лента в следните
случаи:
1. (отм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.)
2. (изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) в населените места, на пътно платно с две и
повече пътни ленти за движение в една посока, обозначени с пътна маркировка или
пътен знак, по които е разрешено движението на пътни превозни средства със скорост
не по-голяма от 80 км/ч;.
3. когато навлизането по пътната лента се разрешава от светлинен сигнал.
(3) Броят на пътните ленти се определя от пътната маркировка или от пътен
знак, а когато няма такива - от водачите, съобразно широчината на платното за
движение, широчината на недвуколесните пътни превозни средства и от необходимото
странично разстояние между тях.
(4) Когато има път, платно за движение, пътна лента или алея, предназначени за
движение на определени пътни превозни средства, водачите на тези превозни средства
са длъжни да се движат по тях.
(5) Когато няма специално предназначена за тях пътна лента или алея, водачите
на мотопеди, велосипеди и други немоторни превозни средства може да използват за
движение разположения отдясно по посоката на движението им пътен банкет, ако той е
годен за това и ако това не пречи на другите участници в движението.
(6) (Нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Когато пътна лента е сигнализирана за
движение само на превозни средства от редовните линии за обществен превоз на
пътници, се забранява движението на други пътни превозни средства.
Чл. 16. (1) На пътно платно с двупосочно движение на водача на пътно
превозно средство е забранено:
1. когато платното за движение има две пътни ленти - да навлиза и да се движи
в лентата за насрещно движение освен при изпреварване или заобикаляне;
2. когато платното за движение има три пътни ленти - да навлиза и да се движи
в крайната лява лента; навлизането и движението в средната лента е разрешено само
при изпреварване или заобикаляне;
3. когато платното за движение има четири и повече пътни ленти - да навлиза и
да се движи в лентите за насрещно движение.
(2) На път с две или три самостоятелни платна за движение на водача на пътно
превозно средство е забранено да навлиза в крайното ляво платно.
Чл. 17. На пътно платно с три и повече пътни ленти за движение в една посока,
обозначени с пътен знак, на водача на пътно превозно средство, което не може да
развива или на което не е разрешено да развива максималната за пътя скорост, се
забранява да навлиза в крайната лява лента за тази посока, освен при завиване или
заобикаляне.
Чл. 18. (1) Водачът на бавнодвижещо се пътно превозно средство задължително
се движи в най-дясната пътна лента, освен при завиване или заобикаляне.
(2) Когато има обозначена с пътен знак пътна лента, предназначена за движение
на бавнодвижещи се пътни превозни средства, водачите на такива превозни средства са
длъжни да използват тази лента.
Чл. 19. (1) (Предишен текст на чл. 19 - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002
г.) Когато релсов път е разположен върху платното за движение, водачите на
нерелсовите пътни превозни средства, които се намират върху него, са длъжни да го
освободят по възможно най-бързия начин при приближаване на релсово превозно
средство, за да го пропуснат да премине.
(2) (Нова - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) Когато на пътя има
платно, обособено за движение на релсови превозни средства, се забранява движението
на нерелсови пътни превозни средства по него.
Последна промяна от vargala81 на 12 фев 2008, 14:01, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 12 фев 2008, 13:00

vargala81 написа:това се отнася само за гратскоас си карам в най одобната лента,тоест ако на следващото крастовище ще завивам на ляво зазтавам в лявата лента.това не го прилагат по старите шьо фьори щото не го знаят повечето.
:shock: :lol: Е, как успя да направиш толкова грешки в едно изречение ?!

p.s. Запетайки и тирета не ми се занимава да слагам..
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1327
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от vargala81 » 12 фев 2008, 13:15

много лесно.
Е, как успя да направиш толкова грешки в едно изречение ?!

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 12 фев 2008, 22:40

Новите БМВ-та си ги имат тия мигачи серийно, карал съм такова и е много удобно.

L&R
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 27 окт 2007, 13:00
Модел на автомобила: MK2
Status: Извън линия

Re: Мигачи комфорт

Мнение от L&R » 19 авг 2008, 20:35

Доста е удобно в началото и аз мислех, че е безмислено, но въобще не е така.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мигачи комфорт

Мнение от S_C » 19 авг 2008, 23:47

Тая джаджа...е една голяма глупост...ама айде...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
momo76
потребител
потребител
Мнения: 533
Регистриран: 21 окт 2006, 16:11
Модел на автомобила: Фиеста 1.25 2001г.
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Мигачи комфорт

Мнение от momo76 » 20 авг 2008, 07:13

И аз си мислех че не е кой знае какво, но след като покарах Скода Октавия с тази екстра и установих че е много полезна. Веднага се поразтърсих и се оказа че колегата от VW клуба L&R ги прави тези джаджи. Свързах се с него, много е точен и след една седмица и Моню мига по три пъти. Има и друга екстра - може да ти пуска авариините когато включиш задна, ама аз мисля да си направя втори бутон за авариини че този зад волана е супер неудобен.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мигачи комфорт

Мнение от S_C » 20 авг 2008, 08:42

Толкова често ли ползваш бутона за аварийни ????? :roll:
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

focusfocus
потребител
потребител
Мнения: 742
Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
Status: Извън линия

Re: Мигачи комфорт

Мнение от focusfocus » 20 авг 2008, 15:43

Тоя мигач комфорт, ми се струва някаква адска китайска глупост.

Така или иначе имам навик щом завивам да си изпъна средния(в рамките на шегата)пръст и в зависимост от посоката си включвам мигача.

В интерес на истината харчи ток, но не чак толкова за да го пестя. А и така и така съм си мръднал пръста що направо да не си сваля мигача нормално.
Ако не ми стигне времето за 3 мигания, ще трябва пак да извърша тежък физически труд- да барна лоста за нови три мигания. какво ще правя незнам ще ми се схванат пръстите : ) ))))

L&R
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 27 окт 2007, 13:00
Модел на автомобила: MK2
Status: Извън линия

Re: Мигачи комфорт

Мнение от L&R » 20 авг 2008, 15:53

focusfocus написа:Тоя мигач комфорт, ми се струва някаква адска китайска глупост.
Хе-хе !

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мигачи комфорт

Мнение от S_C » 20 авг 2008, 16:25

Китайско ако беше...щеше като минимум да е произведено в завод.
Това май е гаражна сглобка...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
vvvasilev
потребител
потребител
Мнения: 173
Регистриран: 03 мар 2005, 19:45
Модел на автомобила: Escort 1,3
Местоположение: Ботевград
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Мигачи комфорт

Мнение от vvvasilev » 20 авг 2008, 16:44

Всички нови опели са така серийно - мигача когато се мести лоста не остава в положението на работещ мигач, а си седи винаги на средата. Но има две степени - ако стигна само до първата - мига 4 пъти и спира - това е удобно при престрояване. Ако стигна до втората степен ще мига докато трае завоя или докато не го изключа ръчно с повторно чукване.

Определено така е много удобно и веднъж свикнал - стария тип лостове са ти неудобни. Защото знам че лоста ми е винаги на едно място - не го търся да го връщам по-нагоре или по-надолу.

Поздрави
"Едно е да искаш, друго да можеш, а трето и четвърто да го направиш"

фук-фук
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 15 май 2008, 09:19
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 96г
Sedan 1.8i Zetec-E
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Мигачи комфорт

Мнение от фук-фук » 20 авг 2008, 22:48

Аз също мисля, че е удобно. Моя Мондьо я няма тая екстра, така че като се престроявам само натискам лостчето - без да го щракам. Като се престроя го пускам. Иначе трябва пак средния пръст - да го изключа. Все пак при престрояване не се изключва сам.
Абе що гори толкова много тоя Ford бе?!? Щото много върви ли?

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта