Авансатор на ГНП Бош?

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
nikinp76
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 03 ное 2007, 22:08
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Авансатор на ГНП Бош?

Мнение от nikinp76 » 24 авг 2008, 19:03

Колеги, искам да попитам на какъв принцип работи автоматичния авансатор на ГНП Бош от ескорт 1.8 Д? Авансаторът представлява един патрон с жило в горната част на помпата. В него влиза кабел от захранването на ГНП, но не мога да си обясня, откъде взима информация за температурата?

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Авансатор на ГНП Бош?

Мнение от diesel1.6 » 24 авг 2008, 22:56

Аз имам 1.6 д. Нямам жило, интересном къде е.
Авансаторът взема информация за температурата на двигателя от самосебеси (туй как се пише...?)
Представлявайки част от двигателя, той е загрят точно колкото и него. Работи като термостата, с онова вещество, което се разширява. Избутва еднно шило с което запушва тръба за допълнително налягане към регулатора на предварението в помпата. Като се постопли мотора, или се напече от слънцето колата, дупката се затваря и спира да дава голямо предварение. Кабелът е винаги вързан на 12 в и е за нагревател в същото нещо. Ускорява влизането в нормален режим на работа. Ако го откачиш няма да има внезапна промяна в работата.
Ефектът на кбелът е, че при проблемно палещи дизели, след първото прикюфкване, авансаторът се е нагрял от кабела и вече не дава аванс, а моторът е студен и се случва следващото палене да е затруднено или невъзможно. схвана ли логиката...

nikinp76
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 03 ное 2007, 22:08
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Авансатор на ГНП Бош?

Мнение от nikinp76 » 24 авг 2008, 23:15

Благодаря, колега! И аз така предполагах, че авансаторът се влияе само от температурата на самия метал, но исках да съм сигурен. При мен няма такова шило, а от авансатора излиза едно жило, вързано за лостчето за оборотите на празен ход. Като е студено, жилото би трябвало да е опънато. Но това явно ще трябва да го проверя чак на есен, като се захлади времето.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Авансатор на ГНП Бош?

Мнение от diesel1.6 » 25 авг 2008, 13:55

nikinp76 написа:Благодаря, колега! При мен няма такова шило, а от авансатора излиза едно жило, вързано за лостчето за оборотите на празен ход. Като е студено, жилото би трябвало да е опънато. Но това явно ще трябва да го проверя чак на есен, като се захлади времето.
То шилото е вътре в помпата и не се вижда, при моята помпа, не и помня името. Описана е във форума. Ама твоето устройство в такъв случай не е никакъв авансатор, евентуално му казват обогатител, а всъщност е коректор на оборотите.
Авансаторът е с точно определена функция, и ако е този, който е за студен двигател увеличава предварението на впръскване докато затопли леко. Има го на моята помпа. Друго нещо е, май.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта