Прегряване

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
sottbi
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 31 юли 2007, 13:59
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 '95
Status: Извън линия

Прегряване

Мнение от sottbi » 26 авг 2008, 00:21

Вчера по едни баири позагря Фиестата...когато отвих капачката на казанчето нивото на охл. течност се вдигна почти до преливане.
Нормално ли е това искам да попитам.? Перката и датчика не работят... /по скоро стрелката се вдига до минимума като загрее/

noface
потребител
потребител
Мнения: 567
Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
Модел на автомобила: Sierra
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Прегряване

Мнение от noface » 26 авг 2008, 14:20

Еми нормално е ,ако беше покарал още малко водата щеше да се изпари, и тогава нямаше да има кво да излиза и пак щеше да е нормално.
Не знам обаче как караш кола в 30градусова жега като знаеш че имаш проблеми с охлаждането??? Да не е служебна :D: ?
Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти :P

Потребителски аватар
dimotaxi
потребител
потребител
Мнения: 649
Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегряване

Мнение от dimotaxi » 27 авг 2008, 10:42

Как разбра че перката и датчика не работят??? :-/: ,тествал ли си ги?? :-/:
И къде според теб се намира минимума на скалата? :-/: :-/:

Потребителски аватар
sottbi
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 31 юли 2007, 13:59
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 '95
Status: Извън линия

Re: Прегряване

Мнение от sottbi » 28 авг 2008, 09:10

ами перката никога не съм я чувал да се завърти, а стрелката на темп. се мърда милиметър -2, а отскоро стига до началото на скалата като загрее/сиреч-минимума/

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Прегряване

Мнение от tankovbg » 28 авг 2008, 13:39

mitaka76 написа: Горния е за перката. Запали двигателя и му откачи буксата. Перката трябва да завърти.
Това не е вярно, ако откачиш буксата от датчика перката няма да се завърти.
Датчика е термопревключвател (биметал) който над оппределена температура включва веригата между крачетата. За това ако откачиш буксата трябва да се даде на контакт веригата (с някаква жичка) и тогава перката ще се завърти.
Иначе колата му не прегрява, нормално е антифриза в казанчето да вдигне нивото си, системата е херметизирана и работи под известно налягане, пък и от топлината се разширява, важното е при работа на двигателя вътре да не се наблюдават мехурчета, което е сигурен признак за издухана гарнитура.
Нивото на антифриза следва да е между MIN и MAX
Общо взето Фиестите (зетек) много рядко включват перката. Моята я чух само един път, но беше много горещо и колата беше спряна на слънце.
Стрелката на уреда на таблото трябва да стои по средата на надписа NORMAL през лятото и може малко по ниско през зимата, ако стрелката през горещините е по ниско (в началото на скалата NORMAL), то трябва да се смени термостата. Трябва да се има предвид че термостатите имат означение на каква температура да отварят, за различните климатични пояси се вграждат различни значения за t, при нас идеално пасват вгражданите на колите внос от Италия.
Може да се направи много проста светодиодна индикация за включена перка разположена някъде по таблото - светодиод на който последователно на анода се вързва едно съпротивление 470 Ома, напрежението се взима от този куплунг на датчика за включване на перката. При включване на перката светва (ако разбира се мотора на перката е изправен значи се върти).

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Прегряване

Мнение от paci » 28 авг 2008, 14:22

Някой да погледне профила на човека като сте се залaфили за Zetec!!!

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Прегряване

Мнение от tankovbg » 28 авг 2008, 14:39

paci написа:Някой да погледне профила на човека като сте се залaфили за Zetec!!!
Брееее да бе, човека ще вземе да помисли, че е със зетек, аз прочетох от mitaka76 нещо за зетека и по инерция...........
Ама за охладителната система, перка, датчик е едно и също по принцип.

Paci, я кажи сменял ли си тампони на преден носач, особено задния има ли нещо специфично (избиване, набиване) или се взема комплект.... Задните тампони на предните носачи ми са доста напукани

paci: Задния т.е. големия се избива на преса и се набива пак така. Внимавай обаче какво вземаш и кой бара. Взех един скъп от БОШ уж оригинален и той си взлезе без набиване. Майстора ме изгони да го върна и да диря по-убав. Намерих на половина по-евтин с който съм вече към над 20 000 км.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Прегряване

Мнение от paci » 28 авг 2008, 14:45

tankovbg написа:Ама за охладителната система, перка, датчик е едно и също по принцип.
ммхм
То и Жирафа е едно такова като Бяла Мечка само, че е с по-дълъг врат :D:

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Прегряване

Мнение от paci » 28 авг 2008, 22:30

tankovbg написа:Paci, я кажи ...
Не се сещам ника на другия пич ама внимавайте къде как правите офтопици щото напоследък ме мързи да оправям и направо заключвам, та да не го отнесе някой заради вас!

Отговорил съм ти в мнението!

Tonio
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 04 юли 2007, 22:49
Модел на автомобила: Замених Escorta за Mondeo
Местоположение: ТреТото Иглу в Ляво
Status: Извън линия

Re: Прегряване

Мнение от Tonio » 10 дек 2008, 14:17

И аз имам проблем но не мога да разбера каде е. Както каза mitaka76 датчика ми се вклучва когато откача буксата и перката завърта но когато загрее колата перката не се вклучва а индикацията показва че влиза почти в червеното. Свалях датчика мерих го и ми се струва че е добре когато го загрях в вряла вода ми дава съпротивление 0.03 на уреда незнам дали това е добре. Имам и друг проблем на капачката на корпуса на термостата има едно щуцерче през което връща в разширителния съд та като свалях корпуса и го шчупих след това го лепих но не се получава нещо и все сълзи по малко като загрее иначе колата ми като загрее повече и казанчето не се пълни. Може ли проблема да е в това щуцерче и заради това да не ми вклучва датчика?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 9 госта