Прегряване
- sottbi
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 31 юли 2007, 13:59
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 '95
- Status: Извън линия
Прегряване
Вчера по едни баири позагря Фиестата...когато отвих капачката на казанчето нивото на охл. течност се вдигна почти до преливане.
Нормално ли е това искам да попитам.? Перката и датчика не работят... /по скоро стрелката се вдига до минимума като загрее/
Нормално ли е това искам да попитам.? Перката и датчика не работят... /по скоро стрелката се вдига до минимума като загрее/
-
- потребител
- Мнения: 567
- Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
- Модел на автомобила: Sierra
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Прегряване
Еми нормално е ,ако беше покарал още малко водата щеше да се изпари, и тогава нямаше да има кво да излиза и пак щеше да е нормално.
Не знам обаче как караш кола в 30градусова жега като знаеш че имаш проблеми с охлаждането??? Да не е служебна
?
Не знам обаче как караш кола в 30градусова жега като знаеш че имаш проблеми с охлаждането??? Да не е служебна

Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти 

- dimotaxi
- потребител
- Мнения: 649
- Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Прегряване
Как разбра че перката и датчика не работят???
,тествал ли си ги??
И къде според теб се намира минимума на скалата?



И къде според теб се намира минимума на скалата?


- sottbi
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 31 юли 2007, 13:59
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 '95
- Status: Извън линия
Re: Прегряване
ами перката никога не съм я чувал да се завърти, а стрелката на темп. се мърда милиметър -2, а отскоро стига до началото на скалата като загрее/сиреч-минимума/
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Прегряване
Това не е вярно, ако откачиш буксата от датчика перката няма да се завърти.mitaka76 написа: Горния е за перката. Запали двигателя и му откачи буксата. Перката трябва да завърти.
Датчика е термопревключвател (биметал) който над оппределена температура включва веригата между крачетата. За това ако откачиш буксата трябва да се даде на контакт веригата (с някаква жичка) и тогава перката ще се завърти.
Иначе колата му не прегрява, нормално е антифриза в казанчето да вдигне нивото си, системата е херметизирана и работи под известно налягане, пък и от топлината се разширява, важното е при работа на двигателя вътре да не се наблюдават мехурчета, което е сигурен признак за издухана гарнитура.
Нивото на антифриза следва да е между MIN и MAX
Общо взето Фиестите (зетек) много рядко включват перката. Моята я чух само един път, но беше много горещо и колата беше спряна на слънце.
Стрелката на уреда на таблото трябва да стои по средата на надписа NORMAL през лятото и може малко по ниско през зимата, ако стрелката през горещините е по ниско (в началото на скалата NORMAL), то трябва да се смени термостата. Трябва да се има предвид че термостатите имат означение на каква температура да отварят, за различните климатични пояси се вграждат различни значения за t, при нас идеално пасват вгражданите на колите внос от Италия.
Може да се направи много проста светодиодна индикация за включена перка разположена някъде по таблото - светодиод на който последователно на анода се вързва едно съпротивление 470 Ома, напрежението се взима от този куплунг на датчика за включване на перката. При включване на перката светва (ако разбира се мотора на перката е изправен значи се върти).
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Прегряване
Някой да погледне профила на човека като сте се залaфили за Zetec!!!
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Прегряване
Брееее да бе, човека ще вземе да помисли, че е със зетек, аз прочетох от mitaka76 нещо за зетека и по инерция...........paci написа:Някой да погледне профила на човека като сте се залaфили за Zetec!!!
Ама за охладителната система, перка, датчик е едно и също по принцип.
Paci, я кажи сменял ли си тампони на преден носач, особено задния има ли нещо специфично (избиване, набиване) или се взема комплект.... Задните тампони на предните носачи ми са доста напукани
paci: Задния т.е. големия се избива на преса и се набива пак така. Внимавай обаче какво вземаш и кой бара. Взех един скъп от БОШ уж оригинален и той си взлезе без набиване. Майстора ме изгони да го върна и да диря по-убав. Намерих на половина по-евтин с който съм вече към над 20 000 км.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Прегряване
ммхмtankovbg написа:Ама за охладителната система, перка, датчик е едно и също по принцип.
То и Жирафа е едно такова като Бяла Мечка само, че е с по-дълъг врат

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Прегряване
Не се сещам ника на другия пич ама внимавайте къде как правите офтопици щото напоследък ме мързи да оправям и направо заключвам, та да не го отнесе някой заради вас!tankovbg написа:Paci, я кажи ...
Отговорил съм ти в мнението!
-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 04 юли 2007, 22:49
- Модел на автомобила: Замених Escorta за Mondeo
- Местоположение: ТреТото Иглу в Ляво
- Status: Извън линия
Re: Прегряване
И аз имам проблем но не мога да разбера каде е. Както каза mitaka76 датчика ми се вклучва когато откача буксата и перката завърта но когато загрее колата перката не се вклучва а индикацията показва че влиза почти в червеното. Свалях датчика мерих го и ми се струва че е добре когато го загрях в вряла вода ми дава съпротивление 0.03 на уреда незнам дали това е добре. Имам и друг проблем на капачката на корпуса на термостата има едно щуцерче през което връща в разширителния съд та като свалях корпуса и го шчупих след това го лепих но не се получава нещо и все сълзи по малко като загрее иначе колата ми като загрее повече и казанчето не се пълни. Може ли проблема да е в това щуцерче и заради това да не ми вклучва датчика?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта