Масло при въздушния филтър
- jumbo
- потребител 
- Мнения: 323
- Регистриран: 04 юни 2007, 00:10
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.6 16V Chia 1998г.
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Масло при въздушния филтър
Колеги имам 1 въпрос - Днес при отваряне на капака за въздушния филтър пот филтъра намерих масло   
 
Не беше много,но и не беше много малко 
 
Нормално ли е според вас това или трябва да ходя на специалист ? (колата е Ford Escort от 98 год.)
			
									
									 
 Не беше много,но и не беше много малко
 
 Нормално ли е според вас това или трябва да ходя на специалист ? (колата е Ford Escort от 98 год.)
..... Карам Си Каспър ... И ... Шъ Праа К'вот Си Искам .....
						- TOLIO
- потребител 
- Мнения: 111
- Регистриран: 06 авг 2008, 00:11
- Модел на автомобила: FORD PROBE 2,5V6 24V,FORD FUSION 1.4TDCI 2006g.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масло при въздушния филтър
нормално эа автомобил над 150000км
единствено можеш да почистиш
вентилацията эа картерните гаэове
			
									
									
						единствено можеш да почистиш
вентилацията эа картерните гаэове
- S_C
- потребител 
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
 Marea`01 1.6
 Caravelle JX
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло при въздушния филтър
Не е много нормално,но и така както го описваш не е болка за умиране.Просто моторът си доближава пределния ресурс.Случва се с всяка кола,рано или късно...
			
									
									Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
						- 
				g.taskov
- потребител 
- Мнения: 407
- Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масло при въздушния филтър
Подкрепям колегата, мисля  че в най- добрия случaй си за смяна на сигменти.
			
													
					Последна промяна от g.taskov на 10 сеп 2008, 18:37, променено общо 1 път.
									
			
									
						- Svetlix
- потребител 
- Мнения: 524
- Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
- Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
- Местоположение: Моето гето е д`гето
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло при въздушния филтър
Ako вентилацията на картерните газове не е запушена, със сигурност е за смяна на сегменти в най-добрия случай.
			
									
									
						- dimotaxi
- потребител 
- Мнения: 649
- Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масло при въздушния филтър
Колега,почисти си вентилацията на картерните газове и маркучите към нея и в самата кутия на филтъра трябва да имаш дунапренче което предпазва филтъра от зацапване.Аз също имах този проблем,но след смяната на филтъра,дунапренчето и почистването на вентилацията вече 3 000км. няма грам омасляване!! >:D<:
			
									
									
						- 
				cocoff
- потребител 
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масло при въздушния филтър
Ееегати...вие го пратихте човека на основен ремонт, бе 
Би било странно ако 10-годишна кола няма масло във въздушния филтър. Маслени и водни пари в подбуталното пространстжо не може да няма. Решаващо е количеството, което според колегата е: "Не беше много,но и не беше много малко", което не значи нищо...
			
									
									
Би било странно ако 10-годишна кола няма масло във въздушния филтър. Маслени и водни пари в подбуталното пространстжо не може да няма. Решаващо е количеството, което според колегата е: "Не беше много,но и не беше много малко", което не значи нищо...
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
						- 
				g.taskov
- потребител 
- Мнения: 407
- Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масло при въздушния филтър
Това е реалността. При здрав мотор там не трябва да има и грам масло , а само омасляване на дунапрена , той затова е поставен.Колегата ако иска може да си замери компресията и ще види че ще има разлика от поне 2 атм. разлика от номинала.
			
									
									
						- 
				cocoff
- потребител 
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масло при въздушния филтър
А здрав мотор без дунапренчето ще омаслява ли?
			
									
									Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
						- didon80
- потребител 
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
 http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Масло при въздушния филтър
Преди няколко месеца бях отворил кутията на въздушния филтър от любопитство, а и да видя дали в сервиза го бяха сменили с нов, понеже тогава нищо не разбирах.......... Кутията беше пълна с листа, парченца от конфети(малките кръгли разноцветни хартийки!) странно от къде, явно предишния собственик е бил голям купонджия  ..... Филтъра беше чист, марка Филтрон(поне беше сменен), на дъното на кутията видях отвор около който беше омазнено и незнах защо е така, сега трябва да проверя има ли донапренче че не си спомням, но съм сигурен че маркуча който влиза в кутията идва от отвор в главата на двигателя, а там понякога развъртам валовете до 6000 оборота, а нали трябва да са омаслени, така че е нормално да има омазняване. Незнам при кои двигатели в кутията на въздушния филтър влизат картерни газове, но при Мондео Зетек-Е газовете са от главата на двигателя. Какво мислите по въпроса?
 ..... Филтъра беше чист, марка Филтрон(поне беше сменен), на дъното на кутията видях отвор около който беше омазнено и незнах защо е така, сега трябва да проверя има ли донапренче че не си спомням, но съм сигурен че маркуча който влиза в кутията идва от отвор в главата на двигателя, а там понякога развъртам валовете до 6000 оборота, а нали трябва да са омаслени, така че е нормално да има омазняване. Незнам при кои двигатели в кутията на въздушния филтър влизат картерни газове, но при Мондео Зетек-Е газовете са от главата на двигателя. Какво мислите по въпроса?
Как се почиства картерната вентилация?
			
													 ..... Филтъра беше чист, марка Филтрон(поне беше сменен), на дъното на кутията видях отвор около който беше омазнено и незнах защо е така, сега трябва да проверя има ли донапренче че не си спомням, но съм сигурен че маркуча който влиза в кутията идва от отвор в главата на двигателя, а там понякога развъртам валовете до 6000 оборота, а нали трябва да са омаслени, така че е нормално да има омазняване. Незнам при кои двигатели в кутията на въздушния филтър влизат картерни газове, но при Мондео Зетек-Е газовете са от главата на двигателя. Какво мислите по въпроса?
 ..... Филтъра беше чист, марка Филтрон(поне беше сменен), на дъното на кутията видях отвор около който беше омазнено и незнах защо е така, сега трябва да проверя има ли донапренче че не си спомням, но съм сигурен че маркуча който влиза в кутията идва от отвор в главата на двигателя, а там понякога развъртам валовете до 6000 оборота, а нали трябва да са омаслени, така че е нормално да има омазняване. Незнам при кои двигатели в кутията на въздушния филтър влизат картерни газове, но при Мондео Зетек-Е газовете са от главата на двигателя. Какво мислите по въпроса?Как се почиства картерната вентилация?
					Последна промяна от didon80 на 11 сеп 2008, 21:45, променено общо 1 път.
									
			
									
						- Svetlix
- потребител 
- Мнения: 524
- Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
- Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
- Местоположение: Моето гето е д`гето
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло при въздушния филтър
Ама и ти се изказа ... аз съм виждал 30 годишна кола която няма масло във въздушния филтър. И в това няма нищо странно! Маслени и водни пари в подбуталното пространство винаги има НО да се събира масло там не го намирам за нормално. Факт, е че количеството е решаващо в случая. Ако са само полепвания по стените от изпаренията е напълно нормално.cocoff написа:Би било странно ако 10-годишна кола няма масло във въздушния филтър.
- dimotaxi
- потребител 
- Мнения: 649
- Регистриран: 23 фев 2008, 10:23
- Модел на автомобила: Ford Escort MK4 XR3i 1.6EFI 105k.c. кабрио
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масло при въздушния филтър
Според мен този маркуч,който излиза от капака и влиза във възд.филтър,отнего си излизат "маслени пари" или "картерни газове"-ВСЕ ТАЯ!?И е нормално да има малко омасляване,затова е дунапренчето!!!didon80 написа:Преди няколко месеца бях отворил кутията на въздушния филтър от любопитство, а и да видя дали в сервиза го бяха сменили с нов, понеже тогава нищо не разбирах.......... Кутията беше пълна с листа, парченца от конфети(малките кръгли разноцветни хартийки!) странно от къде, явно предишния собственик е бил голям купонджия..... Филтъра беше чист, марка Филтрон(поне беше сменен), на дъното на кутията видях отвор около който беше омазнено и незнах защо е така, сега трябва да проверя има ли донапренче че не си спомням, но съм сигурен че маркуча който влиза в кутията идва от отвор в главата на двигателя, а там понякога развъртам валовете до 6000 оборота, а нали трябва да са омаслени, така че е нормално да има омазняване. Незнам при кои двигатели в кутията на въздушния филтър влизат картерни газове, но при Мондео Зетек-Е газовете са от главата на двигателя. Какво мислите по въпроса?
Как се почиства картерната вентилация?

P.S.-това е единственото място,от което излизат "картерните газове" или "маслени пари"!!!
- 
				cocoff
- потребител 
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масло при въздушния филтър
Аз пък съм виждал 3 годишна кола с омазан филтър...Оня беше махнал дунапрена за да не пречи на вентилацията.
			
									
									Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
						- didon80
- потребител 
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
 http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Масло при въздушния филтър
Нямаше дунапрен, почистих мръсотията в кутията и накрая сложих нов дунапрен. Щом е сложен там от производителя, защо да пречи на картерните газове, че някои да го махат омишлено?
			
									
									
						- fbcrew
- потребител 
- Мнения: 67
- Регистриран: 17 ное 2007, 11:49
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.3 mi 1993г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло при въздушния филтър
Здравейте,
1. Вчера си купих въздушен филтър и като отворих капака да го сменя, какво да видя - масло и то не малко. Утре ще направя снимки. Маслото беше черно (явно горяло) и имаше и по филтъра, който беше попил част от него.
2. Имам и друг проблем пак с маслото - имам масло в гърнето. Има една дупчица на гърнето (фабрична) и от нея беше потекло. Забърсах го с парцал и пак беше черно масло.
3. Сутрин като запаля първите 5 мин. дими много здраво и мерише гадно.
4. Гарнитурата на главата на двигателя изпуска масло, но то не е черно, а кафеникаво (какъвто си му е цвета като ново).
Странното е, че не ми харчи никакво масло, а го смених преди 2000 км и не е мръданло от щеката. (меря го на не палена кола)
Според мене или ДВГ-то е за основен ремонт или някакви уплатнения пропускат.
Какво бихте ме посаветвали да напрявя, да си сложа ли новия филтър или да отида да я погледнат колата (диагностика) ?
Благодаря
			
									
									
						1. Вчера си купих въздушен филтър и като отворих капака да го сменя, какво да видя - масло и то не малко. Утре ще направя снимки. Маслото беше черно (явно горяло) и имаше и по филтъра, който беше попил част от него.
2. Имам и друг проблем пак с маслото - имам масло в гърнето. Има една дупчица на гърнето (фабрична) и от нея беше потекло. Забърсах го с парцал и пак беше черно масло.
3. Сутрин като запаля първите 5 мин. дими много здраво и мерише гадно.
4. Гарнитурата на главата на двигателя изпуска масло, но то не е черно, а кафеникаво (какъвто си му е цвета като ново).
Странното е, че не ми харчи никакво масло, а го смених преди 2000 км и не е мръданло от щеката. (меря го на не палена кола)
Според мене или ДВГ-то е за основен ремонт или някакви уплатнения пропускат.
Какво бихте ме посаветвали да напрявя, да си сложа ли новия филтър или да отида да я погледнат колата (диагностика) ?
Благодаря
- LUBENA
- потребител 
- Мнения: 21
- Регистриран: 18 дек 2006, 23:06
- Модел на автомобила: FOCUS 1.8TDDI ESCORT 1.3L
- Местоположение: PLOVDIV
- Status: Извън линия
Re: Масло при въздушния филтър
Може да е от гумичките на клапаните напримерfbcrew написа:Здравейте,
1. Вчера си купих въздушен филтър и като отворих капака да го сменя, какво да видя - масло и то не малко. Утре ще направя снимки. Маслото беше черно (явно горяло) и имаше и по филтъра, който беше попил част от него.
2. Имам и друг проблем пак с маслото - имам масло в гърнето. Има една дупчица на гърнето (фабрична) и от нея беше потекло. Забърсах го с парцал и пак беше черно масло.
3. Сутрин като запаля първите 5 мин. дими много здраво и мерише гадно.
4. Гарнитурата на главата на двигателя изпуска масло, но то не е черно, а кафеникаво (какъвто си му е цвета като ново).
Странното е, че не ми харчи никакво масло, а го смених преди 2000 км и не е мръданло от щеката. (меря го на не палена кола)
Според мене или ДВГ-то е за основен ремонт или някакви уплатнения пропускат.
Какво бихте ме посаветвали да напрявя, да си сложа ли новия филтър или да отида да я погледнат колата (диагностика) ?
Благодаря
LUBEN
						- S_C
- потребител 
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
 Marea`01 1.6
 Caravelle JX
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло при въздушния филтър
Проверка за компресия като начало,да видим какво ще покаже.
			
									
									Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
						- 
				micev
- потребител 
- Мнения: 130
- Регистриран: 21 юли 2007, 19:02
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1i C 91g
- Status: Извън линия
Re: Масло при въздушния филтър
а като махнеш марку4а от капачката кадето се налива масло в двг нормално ли е да духа и да мирише гадно?
форд фиеста 1.1ми 1991г
			
									
									
						форд фиеста 1.1ми 1991г
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта









