Информация относно една марка автопродукти

Как да живеем съвместно и в разбирателство.
Масла. Антифриз. Автокозметика. Консумативи.
Потребителски аватар
TURBOTO
потребител
потребител
Мнения: 644
Регистриран: 01 май 2007, 13:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo'94 1.8 16V
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Информация относно една марка автопродукти

Мнение от TURBOTO » 05 окт 2008, 10:29

Колеги,искам да попитам някой ползвал ли е продуктите на белгийската фирма Xenum http://www.xenum.be/ и съответно има ли някакво инфо или впечатления за тях.Доста добри отзиви чух за тях,особенно за маслата,в сайта видях масла с визкозитет 7.5W40,12.5W40,а като добаваки използват графит и керамика(това масло е бяло на цвят,точно като мляко :shock: :shock: )Останалите продукти като спрейове,добавки за прочистване също изглеждат доста качествени
Изображение

g.taskov
потребител
потребител
Мнения: 407
Регистриран: 27 авг 2006, 13:20
Модел на автомобила: Mondeo 1.8I Комби LPG 1998г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Информация относно една марка автопродукти

Мнение от g.taskov » 06 окт 2008, 20:20

Карай колата с маслото което е предписал производителя и не се заглеждай по рекламите.

Потребителски аватар
TURBOTO
потребител
потребител
Мнения: 644
Регистриран: 01 май 2007, 13:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo'94 1.8 16V
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Информация относно една марка автопродукти

Мнение от TURBOTO » 06 окт 2008, 20:34

g.taskov написа:Карай колата с маслото което е предписал производителя и не се заглеждай по рекламите.
Разбира се абсолютно съм съгласен с теб,това за вискозитета го написах просто като интересен факт тъй като до сега не бях попадал на подобен.
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Информация относно една марка автопродукти

Мнение от diesel1.6 » 11 окт 2008, 22:33

TURBOTO написа:в сайта видях масла с визкозитет 7.5W40,12.5W40,а като добаваки използват графит и керамика(това масло е бяло на цвят,точно като мляко :shock:
Тия пък защо такива смотани цифри са написали?? То май се препоръчва да са 0, 5, 10 и т.н. в означаването на вискозитета.
Сигурно е китайско масло. :)

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Информация относно една марка автопродукти

Мнение от paci » 12 окт 2008, 11:04

diesel1.6 написа:Сигурно е китайско масло. :)
..... с меламин :D:

Потребителски аватар
TURBOTO
потребител
потребител
Мнения: 644
Регистриран: 01 май 2007, 13:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo'94 1.8 16V
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Информация относно една марка автопродукти

Мнение от TURBOTO » 12 окт 2008, 13:21

paci написа: ..... с меламин :D:
Ах ти спамер такъв! *00935* *00138* *00202* Бъзикам се!
Между другото поразрових се из нета за тези неща,по форумите ги хвалят много тези масла,а и всички останали продукти.Колкото до вискозитета,7.5W40 е с естерна керамика и затова е бяло,но то си е написано,че за състезателни автомобили.
Изображение

Потребителски аватар
venozni1977
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 20 окт 2008, 08:01
Модел на автомобила: Mondeo 94
Status: Извън линия

Re: Информация относно една марка автопродукти

Мнение от venozni1977 » 25 окт 2008, 10:27

TURBOTO написа:Колеги,искам да попитам някой ползвал ли е продуктите на белгийската фирма Xenum http://www.xenum.be/ и съответно има ли някакво инфо или впечатления за тях.Доста добри отзиви чух за тях,особенно за маслата,в сайта видях масла с визкозитет 7.5W40,12.5W40,а като добаваки използват графит и керамика(това масло е бяло на цвят,точно като мляко :shock: :shock: )Останалите продукти като спрейове,добавки за прочистване също изглеждат доста качествени
За тези, които си мислят , че 0,5,10,20 са допустимите стойности за едно масло, ще им препоръчам до попрочетат малко и да се образоват. Така, а в отговор на turboto ще ти кажа, че:
Аз карам Мондео 94 комби 2000куб 136ps. След като си смених маслото с Xenum GP 10W40 карбон графит, сложих и една добавка в резервоара Xenum
complex petrol и една лека добавчица ( 200ml) в скоростите, сега колата не дава да и натиснеш газта. Разликата сега е, че мотора много поваче се развърта. много по-бързо си влиза в оборотите, следователно по-добре се смазва. А и разхода леко падна. Хората ми написаха талонче за следваща смяна за след 15 000км. Ако си още по-заинтересован, пиши ми на venozni@abv.bg ще ти кажа каде да дойдеш, в София, за поваче информация.
А пък за козметичните продукти на 1z , няма да ти обяснявам. Направо страхотия. Колата ти излиза от, Козметичното студио за коли, като нова. Без капка вода в интериора на колата. Няма съхнене, мокри седалки и отлепящисе тавани. Страхотия

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Информация относно една марка автопродукти

Мнение от cocoff » 25 окт 2008, 12:15

Айдеее...пак ще ни зарибяват... Пич, срещу 20лв. ше ти кажа няколко почтени начина да изкараш пари :) Айде, първият ще ти го кажа безплатно, примоция един вид:
1. Смени си ника. Сегашният буди погнуса у всеки средно интелигентен човек.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
TURBOTO
потребител
потребител
Мнения: 644
Регистриран: 01 май 2007, 13:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo'94 1.8 16V
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Информация относно една марка автопродукти

Мнение от TURBOTO » 25 окт 2008, 13:35

Чакай cocoff,не бъразй толкова за маслата е ясно,там може да се спори много и да не се стигне до резултат,всеки си преценява за себе си,въпреки,че не се съмнявам,че маслото е добро.
Сега за продуктите на 1Z,мой приятел на когото мога да вярвам на 1000% е ходил на демонстрация при официалния представител на Xenum и 1Z,който се намира в Русе и всичко което момчето каза в горния си пост се препокрива едно към едно с това което казва моя човек.Не исках да казвам тези неща с началото,защото не исках да прозвучи като реклама или нещо подобно,защото нямам нищо общо с тези продукти.Та да се върнем на въпроса,наистина тези неща се правят козметично студио или рехабилитационен център за коли(така го представи моят приятел),работи се с специални машини ударно-вакуумни доколкото разбрах,при които не се използва вода и интериора на колите става като чисто нов,това поне го видях с очите си,защото демонстрацията е правена върху колата на момчето.Резулатата наистина е поразителен.
Изображение

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Информация относно една марка автопродукти

Мнение от The seven » 25 окт 2008, 20:15

TURBOTO написа: ...
Всеки избира сам дали да вземе синьото хапче или не :)
Поздрави
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Информация относно една марка автопродукти

Мнение от diesel1.6 » 26 окт 2008, 14:41

venozni1977 написа: За тези, които си мислят , че 0,5,10,20 са допустимите стойности за едно масло, ще им препоръчам до попрочетат малко и да се образоват.
Като да е написано "препоръчани", не е същото допустими-недопустими. Аз имам предвид, че тези набиващи се на очи вискозитети нямат никаква практическа стойност за нас - нещото, което ми интересува в крайна сметка.
И, ако дадеш да прочетем образователен текст за маслата, на всички ще е интересно.

Потребителски аватар
venozni1977
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 20 окт 2008, 08:01
Модел на автомобила: Mondeo 94
Status: Извън линия

Re: Информация относно една марка автопродукти

Мнение от venozni1977 » 27 окт 2008, 13:38

TURBOTO написа:..... козметично студио или рехабилитационен център за коли(така го представи моят приятел),работи се с специални машини ударно-вакуумни доколкото разбрах,при които не се използва вода и интериора на колите става като чисто нов,това поне го видях с очите си,защото демонстрацията е правена върху колата на момчето.Резулатата наистина е поразителен.
За новото козметично студио в София, може да се обърнете към мен. Колкото поваче Тома неверници, толкова по-добре. След една лекичка демонстрация, нещата си идват по местата. Най-добрия вариянт е, окода види, ръка да пипне :lol: :lol: :lol:

Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Информация относно една марка автопродукти

Мнение от Svetlix » 27 окт 2008, 22:15

Ако продуктите на тази марка са наистина качествени то все някой световен производител на автомобили щеше да ги сертифицира и препоръча. Самата марка щеше да произвежда масла сертифицирана по стандартите на някой автомобилен производител и прочие ... аз от този сайт не видях никъде нищо такова. Поправете ме ако греша.

Странно е че нещо толкова гениално описано в сайта не са го открили някоя сериозна компания за производство на масла, с дългогодишен опит, а точно тези ... :?

Аз лично при наличие на марка като Моторкрафт, която прави масла, които отговарят на 100% на изискванията на производителя, както и масла специално разработени за тези автомобили производство на Лики Моли, Мотул и прочие ... не бих рискувал.
Изображение

Потребителски аватар
TURBOTO
потребител
потребител
Мнения: 644
Регистриран: 01 май 2007, 13:38
Модел на автомобила: Ford Mondeo'94 1.8 16V
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Информация относно една марка автопродукти

Мнение от TURBOTO » 02 ное 2008, 15:15

Svetlix написа:Самата марка щеше да произвежда масла сертифицирана по стандартите на някой автомобилен производител и прочие ... аз от този сайт не видях никъде нищо такова. Поправете ме ако греша.
Specification:
Meets or surpasses the requirements of the following specifications:
API SL/CF
ACEA A3/B3/B4
Mercedes MB 229.3
VW 502/505
Porsche
BMW-98
Opel GM-LL-B-25

Application:
Its advanced formulation makes it the ideal choice for all modern and high performance engines but is also a perfect choice for older cars, such as pre 1990 models.
Suitable for all 4-stroke petrol or diesel cars and light commercial vehicles turbo-charged or normally aspirated.
Изображение

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Информация относно една марка автопродукти

Мнение от Edinuser » 02 ное 2008, 16:51

За ZETEC-a на Форд стандарта е :
FORD: WSS-M2C913-A WSS-M2C913-B
Другото са подробности.
Да не говорим че 5W30 определя качествата на маслото в зависимост от температурата.
но какъв е ВИСКОЗИТЕТА на самото масло при работни температури е съвсем друг въпрос, за това си има и различните стандарти на производителите.
Мисля че paci беше писал че маслото на Лукойл 5W40 му се виждало доста гъсто - това значи че просто то има друг Вискозитет , нищо че работи в температурният диапазон за 5W40 и вероятно наистина си е по-гъсто от това на Моторкрафт.
Затова според мен трябва първо да се гледа дали отговаря на фордоския стандарт за Зетек двигатели и едва след това дали е 5 или 10 W 30 или 40-50.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Информация относно една марка автопродукти

Мнение от paci » 03 ное 2008, 14:04

Edinuser написа:Мисля че paci беше писал че маслото на Лукойл 5W40 му се виждало доста гъсто - това значи че просто то има друг Вискозитет , нищо че работи в температурният диапазон за 5W40 и вероятно наистина си е по-гъсто от това на Моторкрафт.
По-гъсто спрямо 15W40
Някой друг го беше написал а аз просто го използвах като заяждане заради репликата "тънко-дебело масло"

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

за означаването на вискозитетния клас и за вискозитета

Мнение от diesel1.6 » 04 ное 2008, 12:03

Edinuser написа:За ZETEC-a на Форд стандарта е :

Да не говорим че 5W30 определя качествата на маслото в зависимост от температурата.
но какъв е ВИСКОЗИТЕТА на самото масло при работни температури е съвсем друг въпрос, за това си има и различните стандарти на производителите.
Мисля че paci беше писал че маслото на Лукойл 5W40 му се виждало доста гъсто - това значи че просто то има друг Вискозитет , нищо че работи в температурният диапазон за 5W40 и вероятно наистина си е по-гъсто от това на Моторкрафт.
Затова според мен трябва първо да се гледа дали отговаря на фордоския стандарт за Зетек двигатели и едва след това дали е 5 или 10 W 30 или 40-50.
Означенията xxWxx - 5W30, 20W60 и така нататък са свързани единствено с визкозитета на маслото и в никакъв случай с някакви други негови качества - устойчивост, технология, мазилни качества. Показват какъв е вискозитета на маслото в лесна за разпознаване форма - подходяща за етикета.
Означението се състои от две части - първата, преди W e за минималната температура при която маслото запазва течливостта си до степен да е възможно изпомпването му. Точно как е формулирано, не помня, бих го цитирал. Не е интересно защото единственото важно нещо тук е да не се пали при температура под указахата, и да не се форсира двигателя над средните обороти около 30 секунди след палене, ако маслото е гъсто. Втората част на означението показва именно вискозитета на маслото при определена температура, 100 или малко над 100 градуса. Това е работната температура при доста натоварен режим.
Вискозитеният клас не зависи производителя и дали маслото е препоръчано за определена марка автомобили. Има изключения при масла за екстремни температури, но те не достигат до нас по традиционния начин, имат си ги други хора с други цели. Съвсем пък не ни трябват за нашите обичайни коли.ю
Първата част не показва конкретен вискозитет - това е способност за изпомпване на маслото. Разбираме до колко студено може да си палите колата и колко лесно ще върти стартера. Втората част е вискозитета при 100 градуса или колкото е там тази температура.
Другите сложни буквички са за експлоатационния клас на маслото - или това донякъде се покрива с "качеството", както го разбираме ние.
Ние, в Бг и хората в страни по покрайнините на цивилизацията, под "качество" на маслото имат предвид и съответствието на написаното на етикета и с онова, нялято вътре. Това това също няма връзка с означенията ххWxx - вискозитетния клас.

Стандартът е SAE J300.

Тук добавям обяснение за смисъла му от една рекламна страница http://www.synlube.com/sae5w-20.htm .
"Значи SAE определението за вискозитетен клас е базирано върху бързината на протичане на определено количество масло през тестов отвор при съответната работна температура - 100 градуса.
SAE числото за "класа" (вискозитетния) според началния стандарт беше просто средното време в секунди, за което тестваното масло би протекло.
Но пък след като SAE не биха искали да объркват потребителите с стотици числа и елементарният тест показваше различни резултати при различни експериментатори, беше решено да се подреди нарастването в стъпки, вместо абсолютните стойности. В крайна сметка коментираните означения са усреднени, и НЕ са точни замервания за всеки продукт."

"Therefore the SAE viscosity rating was based on how quickly a specific quantity of motor oil flowed through a test ofrice when heated to operating temperature (100° C or 212° F).
The SAE Viscosity Number or "Grade" according to the initial SAE J300 standard was simply an average time in seconds that tested oil would take to flow through the test apparatus.
Since SAE did not want to confuse the public with hundreds of numbers and since the simple test yielded different times for different experimenters, it was decided to make the graduation in steps, rather than absolute test values.
Therefore the SAE Viscosity Number according to the SAE J300 standard was an "approximation" and NOT an exact measure"
Последна промяна от diesel1.6 на 04 ное 2008, 19:45, променено общо 3 пъти.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Информация относно една марка автопродукти

Мнение от Edinuser » 04 ное 2008, 12:35

Ето данните за три вида масла и трите са хидрокрекинг - първите две са 5W30 а третото 10W40
1-вото се препоръчва и отговаря на форд стандартите, а 2 и 3 НЕ са за форд :


FO 5W30:
Eigenschaften Einheit Daten Prufung nach
Farbzahl 3 ASTM D 1500
Dichte (bei 15°C) g/ml 850 DIN 51757
Viskositat (bei - 30°C) mPa.s 4900 DIN 51377
Viskositat (bei 40°C) mm2/s 57,1 DIN 51562
Viskositat (bei 100°C) mm2/s 9,9 DIN 51562
HTHS cP 3,0 ASTM D 4683
VI 172 DIN ISO 2909
Flammpunkt (COC) °C 230 DIN ISO 2592
Pourpoint °C -39 DIN ISO 3016
TBN mg KOH/g 10 DIN ISO 3771
Sulfatasche % 1,1 DIN 51 575

HLS 5W-30 :
Eigenschaften Einheit Daten Prufung nach
Farbzahl 3 ASTM D1500
Dichte (bei 15°C) g/ml 0,86 DIN 51757
Viskositat (bei - 30°C) mPa.s 6000 DIN 51377
Viskositat (bei 40°C) mm2/s 70,2 DIN 51562
Viskositat (bei 100°C) mm2/s 12 DIN 51562
VI 186 DIN ISO 2909
Flammpunkt (COC) °C 225 DIN ISO 2592
Pourpoint °C -45 DIN ISO 3016
TBN mg KOH/g 10 DIN ISO 3771
Sulfatasche % 0,78 DIN 51 575


LLO 10W-40 :
Eigenschaften Einheit Daten Prufung nach
Farbzahl 3,5 ASTM D1500
Dichte (bei 15°C) g/ml 0,871 DIN 51757
Viskositat (bei - 25°C) mPa.s 6900 DIN 51377
Viskositat (bei 40°C) mm2/s 93,0 DIN 51562
Viskositat (bei 100°C) mm2/s 14,0 DIN 51562
VI 150 DIN ISO 2909
Flammpunkt (COC) °C 216 DIN ISO 2592
Pourpoint °C - 33 DIN ISO 3016
TBN mg KOH/g 7,6 DIN ISO 3771
Sulfatasche % 0,89 DIN 51 575


Обърнете внимание на параметъра вискозитет при различните температури за различните масла !

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Информация относно една марка автопродукти

Мнение от diesel1.6 » 04 ное 2008, 22:41

Има ли нещо особено във вискозитета?
Аз виждам, че първото е доста рядко - особено изразено при ниска температура. Друга негова особеност е, че е даден тест за триене и вискозитет при висока температура (150 градуса) HTHS cP 3,0 ASTM D 4683. Това 3,0 също показва нисък вискозитет, но ми е интересно защо само за това масло дават АСТМ Д резултата.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Информация относно една марка автопродукти

Мнение от Edinuser » 05 ное 2008, 10:54

И на мен ми направи впечатление, че е доста рядко !
Но от всичките 3-4 вида 5W30 които предлагат само за това е дадено, че отговаря на форд стандарта WSS-M2C913-A WSS-M2C913-B за ZETEC двигатели.

Ето ти линк към сайта на производителя с данните:КЛИК.

Ако можеш да намериш данните на Моторкрафт маслата за да можем да ги сравним, че ми е доста интересно, дали оригиналното масло е толкова рядко.

Между другото аз съм с това масло ( FO 5W30 ) вече 4 месеца и 5 хил. км. противно на мнението на разни майстори и разбирачи (че маслото не било за този двигател и било много рядко и т.н. ) и не съм забелязал да ми гo гори или да намалява нивото на маслото. Единственото място от което има някакво сълзене е пробката за източване, че сложиха някаква калпава дефтунга.
Двигателя е на 166 х.км. ( ако се вярва на километража ).

Отговори

Върни се в “ГРИЖИ, ПОДДРЪЖКА И ЕКСПЛОАТАЦИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта