Orion 2.0 Zetec Turbo

Снимки и обща информация на Вашите коли
Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Orion 2.0 Zetec Turbo

Мнение от disc » 01 окт 2008, 22:57

Orion 2.0 Zetec Turbo, почти като Version 2.0 :lol:

Здравейте другарки и другари,
Все не е оставало време да си покажа и моята кола, но нека да поправя тази ми грешка.
В началото на обобщя резултатите от изминалата петилетка:

"Петилетката в три години!"

1. Версия 1.8 заработи;
2. Версия 1.8 даде максимума от себе си - работи много време на 1,1 Bar boost;
3. Версия 1.8 отдаде приблизителна мощност 260Hp, приблизителен въртящ момент 320Nm/3700 Rpm при 1,1 Bar boost (0-100 km/h -> 7,4 sec., 400m -> 14,01 sec.);
4. Версия 1.8 освен сравнително голямата си мощност, отчете и сравнително нисък разход на гориво - при единственото реално засичане във извънградски условия и преход от около 850 км. средният разход бе 6,5 л/100км. при широк диапазон от скорост на движение - 90-200 км/ч.!
5. Версия 1.8 завърши с тропащ биелен лагер.

Грешката е моя, че навремето не смених лагерите - нито основни нито биелни :shock: , само едни сегменти и толкоз.
Няма място за съжаление - каквото е трябвало да стане е станало. Началната цел на проекта бе подмината с около 30% повече мощност и ако налягането бе оставено по-ниско (~0,8 Bar) двигателя щеше да работи още много време.

А сега към днешна дата.
Нямаше начин Орион-а да завърши отново с 1.4 двигател така, че трябваше да се търси нещо подходящо. Не си заслужа да купувам части за 1.8 двигателя и да го отремонтирам при положение, че на цената на частите ще купя цял 2L двигател. Във секцията "Продава" се намират разни благинки като например двигател 2.0L 16V, необоудван - 300 лв. Колегата Доко_форд бе така добър да му приготви палетче и с куриер двигателя достигна желата крайна точка (разбирай гаража ми).

Рекапитулация:
двигател 300 лв.;
куриер 63 лв.;
общо 363 лв.

Двигателя в момента е разглобен (изглежда добре :wink:) и този път няма да пропусна да сменя всичко нужно, а какво точно имам предвид:
2 х гарнитури глава Goetze (надявам се и тези да са толкова добри колкото Payen!);
1 х гарнитура капак клапани;
1 х термостат;
2 х семеринг разпределителни валове;
16 х гумички калапани;
1 х комплект болтове глава;
2 х семеринг колянов вал;
1 х комплект лагери колянов вал, основни;
1 х комплект лагери колянов вал, биелни;
1 х комплект сегменти;
1 х гарнитура картер;
1 х горивна помпа Cosworth;
цена - 445 лв.

Рекапитулация:
двигател - 363 лв.
части - 445 лв.
общо до тук - 808 лв.

Други части които неможе да се намерят в магазинната мрежа:
1 х гарнитура маслена помпа;
1 х гарнитура маслена помпа - тръбичката в картера;
1 х гарнитура водна помпа;
1 х гарнитура термостат;
1 х гарнитура държач семеринг колянов вал;
4 х свещи Focus RS.
Доставчик - МотоПфое.
цена - 98.40 лв.

Рекапитулация:
двигател - 363 лв.
части - 445 лв.
части МотоПфое - 98.40 лв.
общо до тук - 906.40 лв.

Да направиш 2L Zetec Turbo е далеч по-лесно ако преди това си имал 1.8 Zetec Turbo, нали :lol:?
Неща, които НЕ ми се налага да купувам/изработя:
- водна помпа;
- декомпресионна пластина;
- ангренажен комплект;
- маховик, съединител, претискател;
- колектори (всмукателни изпускателни, инжектори, турбо и т.н.);
- маслена помпа;
- картер;
- водни съединения;
- силиконови/алуминиеви тръби/маркучи, скоби;
- интеркулер;
- кабели за свещи;
- макручи масло високо/ниско налягане;
- ел. инсталация и електроника;
- други за които не се сещам, но ги имам :lol:.

Неща, които ще се наложа да купя и още не съм ги купил:
- по-голям воден радиатор (Ескорт 1.8 16V) ~120 лв.
- по-силен претискател - ~200 лв.
- по-голям вентилатор за радиатора - ~120 лв.
Само да вметна, че цените ги пиша за да е наясно всеки с ремонта на 16V двигател, 99% от частите са взаимозаменяеми м/у 1.6, 1.8 и 2.0L 16V двигателите съоветно от 1-во и 2-ро поколение Zetec!

Ремонта на двигателя мисля да завърша в рамките на 1-2 седмици и да пуснем кораба на вода, за около 1000-1200 км. разработване на новите части.

Тази вечер замерих някои хлабини и размери и ще се размина със стандартните размери части които купих предварително (сегменти, основни/биелни лагери). Неможах да намеря по-малък микрометър и не успях да замеря биелните шийки на коляновия вал.

Изображение

Рапорт даден!
Снимков и видео материал - с напредване на темата!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
Cougar
потребител
потребител
Мнения: 590
Регистриран: 14 яну 2008, 09:34
Модел на автомобила: Ford Probe GT '93 2.5 V6 EB9003AH, Ford Cougar '00 2.0 16V EB9950AH
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Orion 2.0 Zetec Turbo

Мнение от Cougar » 02 окт 2008, 07:22

Иииии аз виждам по-силния Косуорт в тоя проект :D

Евала колега, винаги съм ти се възхищавал.

Какво направи с Фиестата :)
Продавам си колата !

Потребителски аватар
ffmk1l
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 15 авг 2008, 14:16
Модел на автомобила: Focus MK1 2.0 Zetec
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: Orion 2.0 Zetec Turbo

Мнение от ffmk1l » 02 окт 2008, 10:26

Очаквам с голям интерес крайния резултат!

Потребителски аватар
Bijutera
потребител
потребител
Мнения: 1850
Регистриран: 12 авг 2007, 14:51
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Orion 2.0 Zetec Turbo

Мнение от Bijutera » 02 окт 2008, 17:07

Сега човека е дал само инфо в текст и някои няма да им обърнат внимание,но явно за десерт готви и снимки,които ще ни хвърлят в джаза!
Чакаме творението,за резултата не се съмняваме :P

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Orion 2.0 Zetec Turbo

Мнение от debug » 02 окт 2008, 22:29

Bijutera написа:Сега човека е дал само инфо в текст и някои няма да им обърнат внимание,но явно за десерт готви и снимки,които ще ни хвърлят в джаза!
Чакаме творението,за резултата не се съмняваме :P

Бих казал Човекът с главно Ч. Disc, ти осъществяващ мечтата ми. Изображение Изображение Изображение
Знам, че е по-вероятно да си купя турбо-Фокус (RS), отколкото да си го направя сам, но все пак тайничко си го мисля... Мислил ли си да му сложиш някой Quaife или Torsen LSD примерно, че конете май ще минат 300 тоя път :D: . Или пък шестстепенен Getrag (SVT на таблицата)?

Изображение
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Re: Orion 2.0 Zetec Turbo

Мнение от schrack » 03 окт 2008, 16:22

Браво =D>: че още тубото ти върти главата че на събора горе на Узана ми приказваше едни работи за компресори и за малко да си помисли човек нещо..

Аз също се чопля със един ДВГ само че TDI и се мъча да направя нещо със турбото *072* но не получих отговор от теб на ЛС

По принцип налягането е 0.8 но не ми е достатъчно :D:

Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Orion 2.0 Zetec Turbo

Мнение от Svetlix » 08 окт 2008, 17:43

Много интересен проект се заформя ;) И аз също чакам с нетърпение крайния резултат. Експиринънса в случая ще окаже много важно влияние и предполагам грешките от вер. 1.8 ще бъдат фикснати :lol: На следващия национален събор с него :)

Дръж ни в течение!
Изображение

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Orion 2.0 Zetec Turbo

Мнение от fiestaracing » 15 окт 2008, 18:00

С всеки изминал ден, малко по малко и аз се доближавам до старта на подобен проект но замислен като 2.1ZETEC!!!
Чакам само още няколко месеца щерката да поотхвръкне малко , че грижите за нея са много!!!
Хвала тебе disc *00134* *00134*
Поздравления
fiestaracing-just race!!!

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Orion 2.0 Zetec Turbo

Мнение от disc » 15 окт 2008, 22:10

Cougar:
Чак пък по-... от Cosworth... те носят на много бой!
Фиеста-та си е ОК с 2L. двигател :wink:

Bijutera:
Да знаеш и ние как го чакаме :lol:

debug:
Дали Focus RS или сам да си конвертнеш твоя - пожелавам ти го от все сърце, голям FUN e!
Колкото до диференциала и скоростите - нямам възможността :( всичко струва пари, а и сметката до момента е показателна (а нищо няма на лице дето се казва). Конете може и да минат 300... знам ли. За скорости от SVT (ST170) накак си съм по-навит, но ще падне голямо преправяне - тампони на скоростите, едната/двете полуоски, скоростният лост трябва да стане със жила, а не както е сега с "патерици"... но ако изкочи такава кутия на правилната цена, ще се замисля доста!

schrack:
Извинявай за това, че не съм ти отговорил - напоследък много ме гони липсата на време :(

fiestaracing:
Не си започнал - не си го направил! Разходите са големи и добре го обмисли! Но щерката също дава голямо удовлетворение, така че не бързай.

Благодаря на всички за добрите думи!

А сега да продължа от там до където бях стигнал.
Коляновият вал вече е замерен и всички размери са в норма! Това означава, че всички купени лагери ще свършат работа :)

Изображение

Какво се вижда на следната снимка?

Изображение

Нещо което виждам за първи и да се надяваме за последен път! А именно:

4-ри литрова:

Изображение

8 цилиндрова:

Изображение

32 клапанова:

Изображение

Изображение

Изображение

272 коньова Фиеста!
Като на заден план се забелязва и някакъв друг Ford със сходни мощностни характеристики :D:
Я да погледнем от друг ъгъл:

Изображение

Хм... някакво БМВ се надува нещо пред Форд-овете май, а?

Изображение

Въпроса на таз вечершното шоу - дали БМВ-то (535d, както се вижда от номера) е по-бързо от Форд-а (сивия)? :wink:

Всичката "допълнителна" мощност от Фиеста-та трябваше да се придвижи за измиване:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Този блок не е толкова естетичски запазен в сравнение със Ver. 1.8L, но се надявам да има други, по-добри характеристики.
За сравнение Ver. 1.8L:

Изображение

Останалите мърляви части:

Изображение

Изображение

Изображение

Стана късно/тъмно и резултата след пароструйката не го запечатах на фото, но частите ще се видят пак по-късно в настоящетото повествование.

А ето и с какво си разнообразяваме уикендите:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Това НЕЩО е със 4-ри задвижващи колела, 3 степенна скоростна кутия и ДВГ с мощност 2,3 конски сили, което му позволява да постигне максимална скорост от 135 km/h!!! Това е един от най-бързите "серийни" модели! Имам го от скоро, но вече доста се охарчих за резервни части (от Англия :( ). Жалко, че няма достатъчно добро място за "употребата" му ...
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
Sasho85
потребител
потребител
Мнения: 1387
Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Orion 2.0 Zetec Turbo

Мнение от Sasho85 » 15 окт 2008, 23:40

Стискам палци новият ти мотор да покаже по-добри резултати като мощност и издържливост от стария.
Я кажи повече за тази Фиеста. Наистина ли е с такъв двигател и как е разположен или има само някакъв надпис отзад на багажника?
Автомобилен ретро клуб Shark

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Re: Orion 2.0 Zetec Turbo

Мнение от schrack » 16 окт 2008, 04:36

Много добре изглежда отсрани *072* ..............ммдааа........мисля че моята работа се знае на каде ще
отиде от догодина......

Имам една молба към теб................(ти явно си затворил всички капаци по двигателя)....дали
имаш снимки на тази
декомпресионна пластина
.
По принцип 1.8 ходел ли е на Дино или са налучквани настройките му............. *00926*

Потребителски аватар
Sasho85
потребител
потребител
Мнения: 1387
Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Orion 2.0 Zetec Turbo

Мнение от Sasho85 » 16 окт 2008, 07:41

Извинявам, се че изпреварвам автора на темата, но аз съм по-ранобуден :D:
Schrack, ето я пластината
Последна промяна от Sasho85 на 15 мар 2012, 05:17, променено общо 1 път.
Автомобилен ретро клуб Shark

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Orion 2.0 Zetec Turbo

Мнение от fiestaracing » 16 окт 2008, 09:33

:D Не знам дали се включвам навреме с въпросите :mrgreen: , ама случайно да си замерил дебелината на "моста" между цилиндрите на 2.0? Смятам да ползвам бутала 86 или 86.5 мм -та дали ще остане само "люспа" след шлайфа! Хората от BURTONPOWER и PUMARACING твърдят че става това извращение, ама друго си е инфото от първа ръка!
fiestaracing-just race!!!

Потребителски аватар
chaosdd
потребител
потребител
Мнения: 585
Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Orion 2.0 Zetec Turbo

Мнение от chaosdd » 16 окт 2008, 20:40

Пичове, кефите ме!
Ford. Feel the difference

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Orion 2.0 Zetec Turbo

Мнение от disc » 16 окт 2008, 22:06

schrack:

Това, което колегата Sasho85 е показал е въпросната декомпресионна пластина - копие на гарнитурата, изрязано на лазер от неръждаема ламарина 1,5 мм.

fiestaracing:

Навременен е въпроса - все още всичко е част по част и мога да ти размеря какво да е от блока, главата и т.н.
"На живо" въпросното разстояние изглежда доста малко :(, не съм го мерил, но ще го замеря за теб. На BURTONPOWER и PUMASPEED (може би имаш предвид PUMASPEED а не PUMARACING?) работата им е да продават части и услуги и съм сигурен, че добре знаят какво говорят! Това което мога да дам на първо време е една снимка, която съм намерил и запазил от доста време наред със други снимки на възлови детайли (стара къща съм :wink:) на 2.0L блок със бутала от C20LET (86mm.) и изглежда, че има доста място!

Изображение

Ако мислиш да ползваш ТОЧНО такива бутала - обади се, мога да ти дам цялото инфо което е нужно за модифицирането на Опел буталата и Zetec биелите! Въпроса в случая за мен е какво ще стане с гарнитурата, понеже не може да намериш Zetec гарнитура на 86mm., а и какво ще е положението с буталата - ще имат недоход или ще изстърчат над блока (както е стандартно при Zetec - 0,5 mm.)?!? Не съм проверявал компресионната височина на C20LET буталата, но мога да го направя - имам каталози на Mahle - и въпроса с недохода или изстърчането ще се изясни.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
fiestaracing
потребител
потребител
Мнения: 526
Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Orion 2.0 Zetec Turbo

Мнение от fiestaracing » 17 окт 2008, 10:00

:D Вариантите които обмислям са 2:
1.Бутала от DOHC(с плитката камера в челото) на форд с лека корекция на челата и сглобка в мотовилката с гарантирана стегнатост-но не ми се ще !Тез бутала са много "нифелни" и рахитични и за надув над 1bar не са най-прекрасния вариант(пък и тез болтове "набити" в мотовилките-при HighRev.. :? ! Сам не мога да си гарантирам какво ще стане след 6500об! Но за сметка на това са най-евтиния вариант има ги за по 100лв к-кт 4бр.(без сегментите)
2.Бутала от точно C20LET(все пак фабрично проектирани за експлоатация в турбомотори-биха понесли в повечко от DOHC) но с плаващи бутални болтове в ZETEC-овите мотовилки(но не знам какво ще остане от горната глава на мотовилката)Ако имаш повече инфо за тази манипулация :mrgreen: мога да почерпя _friends_ :drink: .Към това съм се насочил, защото декомпресионната пластина не ми вдъхва доверие с тези 2 гарнитури за главата.
А относно гарнитурата възнамерявам да вградя такава от стандартен FOCUS 2.0-(ф86 мисля, че и беше отвора) метална (ламелна)и ако се наложи лека корекция в отворите по диаметъра на цилиндъра-лазерно или по механичен път!
Обмислям вариант и за приложение от братята КимиКадзе (jap) но в момента проучвам положенията!
Благодарско за infoто снимките и вниманието което обръщаш. Рядко има такива хора (дори и в този форум) които не бягат от въпроси и споделят наученото (с цената на мого "загубено" време и средства).
Поздрави на всички колеги обзети от турбоманията!!! :D _friends_
fiestaracing-just race!!!

MAHOVIKA
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 24 окт 2008, 22:50
Модел на автомобила: ESKORT
Status: Извън линия

Re: Orion 2.0 Zetec Turbo

Мнение от MAHOVIKA » 01 ное 2008, 10:57

Колега имам едно въпросче което не е по темата но въпреки всичко ще те питам от къде си взе количката става въпрос за Субаруто ? Малката количка с двг ?

Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Orion 2.0 Zetec Turbo

Мнение от Svetlix » 01 ное 2008, 18:11

Хм продават се ;) Едно време в даскало си организрахме състезание с такива моделчета, имахме и писта за високоскоростни такива, които стигаха скорости до 210 км/ч ;)

Edit:NIKJAMa
не е тук мястото за линкове за продажби. А колегата може да използва гугъл и ще открие освен частни обяви и официалните вносители.
Изображение

vasil_z
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 20 дек 2007, 19:10
Модел на автомобила: ford fiеsta 2000 16v
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: Orion 2.0 Zetec Turbo

Мнение от vasil_z » 02 ное 2008, 17:32

фиеста 2.0 Zetec Turbo-маи звучи по хубаво :lol: направи нея :D:

Потребителски аватар
ivailo rachev
потребител
потребител
Мнения: 429
Регистриран: 04 авг 2008, 22:37
Модел на автомобила: ford scorpio 2,0 89' OHC 77kw/105hp-бивша,fiat bravo 97' 1,6 103++hp
Местоположение: габрово
Status: Извън линия

Re: Orion 2.0 Zetec Turbo

Мнение от ivailo rachev » 02 ное 2008, 18:14

възхищавам се на такива хора като вас.евала на всички и успех с начинанията ви и ми се ще да ги видя на събора догодина :D:

Отговори

Върни се в “МОЯТА КОЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта