ПОЧВА ДА МЕ ПОБЪРКВА ТАЗИ КОЛА
- naftova pechka
- потребител
- Мнения: 288
- Регистриран: 05 мар 2007, 11:10
- Модел на автомобила: FIESTA II 86г., 1600 D, 54 h.p.
Renault Kangoo 1870 D, 65 h.p. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
ПОЧВА ДА МЕ ПОБЪРКВА ТАЗИ КОЛА
здравейте писал съм по проблема но сега синтезирано - лятото ходих до родопите - протече охладителна течност - реших че е от пробката на радиатора - сложих нова гумичка, затегнах.......спря. на прибиране към софия протече водна помпа - сменена. след това почна да тече радиатора - сменен. сега е избило най-вероятно радиатора на парното в краката всичко е мокро и май касетофончето си е заминало - сложих панела светна - угасна и до там.
Побърква ме вече тази кола - чудя се от къде ли ще е следващия теч и най-важното каква е причината - година назад преди да почне да тече нямаше проблеми. Четох в този раздел за нивото на антифриза в изравнителния съд - по височко е от максимума.......може и капачката да е заминала - дори и студена като я отвъртя изкарва въздух и има налягане - дали проблема не е от там - да създава високо налягане и да избива където е слабо........писна ми. а тъкмо сложих новия радиатор и я напълних с антифриз. някой ако е имал подобни проблеми или идеи моля да сподели.
Ако се окаже проблема в капачката ще се изям от яд - колко средства дадох за таратайката и ако от една капачка е проблема.........ааааааааааааааааааааааааааа
Побърква ме вече тази кола - чудя се от къде ли ще е следващия теч и най-важното каква е причината - година назад преди да почне да тече нямаше проблеми. Четох в този раздел за нивото на антифриза в изравнителния съд - по височко е от максимума.......може и капачката да е заминала - дори и студена като я отвъртя изкарва въздух и има налягане - дали проблема не е от там - да създава високо налягане и да избива където е слабо........писна ми. а тъкмо сложих новия радиатор и я напълних с антифриз. някой ако е имал подобни проблеми или идеи моля да сподели.
Ако се окаже проблема в капачката ще се изям от яд - колко средства дадох за таратайката и ако от една капачка е проблема.........ааааааааааааааааааааааааааа
4.2 L/100 km. - извън; 6.00 L/100 km - sofia - fiesta
- pitbulche
- потребител
- Мнения: 212
- Регистриран: 06 фев 2008, 15:42
- Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16v 105hp
- Местоположение: Димитровград
- Status: Извън линия
Re: ПОЧВА ДА МЕ ПОБЪРКВА ТАЗИ КОЛА
Ако ти е избила гарнитурата на двигателя или е пукната главата, газовете от цилиндрите влизат в охладителната течност и от там и високото налягане в казанчето.
Не казвам, че със сигурност това е причината, но може да е една от тях.
Успех!!!
Не казвам, че със сигурност това е причината, но може да е една от тях.
Успех!!!
- beauti
- потребител
- Мнения: 89
- Регистриран: 28 авг 2008, 12:58
- Модел на автомобила: FORD FIESTA C 1.3/95 год.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ПОЧВА ДА МЕ ПОБЪРКВА ТАЗИ КОЛА
Провери си термостата дали отваря и затваря напълно,смени радиатора на парното и ако си е пак така-глава или гарнитура...
Това не е кола,това е FORD
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ПОЧВА ДА МЕ ПОБЪРКВА ТАЗИ КОЛА
Още на втория теч е трябвало да направиш пълна профилактика плюс преглед на всичко.Айде...кранчета гърмят лесно...Ама водна помпа е общо взето носещ на извращения детайл.Работи и в доста обороти,че и е винаги под налягане.
Проверка на антифриза за плътност и проверка на Ph.Последното трябва да е в граници 5.5-7.0.Има малък аванс примерно...до Ph 7.5...От там нгоре киселинноста е извън норма и започва да си похапва от гумените детайли.Под Ph5.5 са киселините.Гумените детайли носят на киселина. принципно.Над Ph7 става основа (алкална среда)....Ситуацията по принцип е рядкост и се дължи 100% на фалшив антифриз или непромита инсталация след почистване от котлен камък примерно.
Проверка на антифриза за плътност и проверка на Ph.Последното трябва да е в граници 5.5-7.0.Има малък аванс примерно...до Ph 7.5...От там нгоре киселинноста е извън норма и започва да си похапва от гумените детайли.Под Ph5.5 са киселините.Гумените детайли носят на киселина. принципно.Над Ph7 става основа (алкална среда)....Ситуацията по принцип е рядкост и се дължи 100% на фалшив антифриз или непромита инсталация след почистване от котлен камък примерно.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- naftova pechka
- потребител
- Мнения: 288
- Регистриран: 05 мар 2007, 11:10
- Модел на автомобила: FIESTA II 86г., 1600 D, 54 h.p.
Renault Kangoo 1870 D, 65 h.p. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ПОЧВА ДА МЕ ПОБЪРКВА ТАЗИ КОЛА
ако е гарнитура или спукана глава не трябва ли да тече оттам а и дори да се е увеличило налягането не би ли трябвало да изпуска през капачката на изравнителния съд .
4.2 L/100 km. - извън; 6.00 L/100 km - sofia - fiesta
- pitbulche
- потребител
- Мнения: 212
- Регистриран: 06 фев 2008, 15:42
- Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16v 105hp
- Местоположение: Димитровград
- Status: Извън линия
Re: ПОЧВА ДА МЕ ПОБЪРКВА ТАЗИ КОЛА
Ако е глава или гарнитура ти надува казанчето и маркучите стават тввърди като камък. По принцип капачката има функцията на предпазен клапан, но явно е за по-голямо налягане.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: ПОЧВА ДА МЕ ПОБЪРКВА ТАЗИ КОЛА
Ето тука си отговаряш на въпроса, капачката служи освен да не се разлива антифриза а и да поддържа определено налягане (по-високо от атмосферното ). Налягането се получава от термичното разширение на охладителната течност. При свиването се получава подналягане. Точно затова са клапаните в капачката да изпуснат излишното и да вкарат когато не достига.naftova pechka написа:............не би ли трябвало да изпуска през капачката на изравнителния съд .
Най-вероятно капачката е за смяна.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 405
- Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6 - Местоположение: Дупница
- Status: Извън линия
Re: ПОЧВА ДА МЕ ПОБЪРКВА ТАЗИ КОЛА
Колега за да разбереш дали е изгоряла гарнитура на главата допълни разширителния съд с течност до горе след това без да завиваш капачката запали колата и ако започне да бълбука въздух в казанчето а със увеличаване на оборотите изхвърли течността смени си гарнитурата на главата Ако не бълбука въздух и не изхвърля течността източи я до нормалната граница на казанчето и си смени капачката на разширителния съд И никога не я затягай до край за да може да изпусне налягането ако заседне или се запуши паро въздушния клапан на капачката А последиците от хубаво затегната капачка вече ги знаеш спукан радиатор на парното протекла водна помпа и не знам още какво . Успех и дано съм ти помогнал ............
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ПОЧВА ДА МЕ ПОБЪРКВА ТАЗИ КОЛА
Тая инсталация за нищо я нямате.Два бара налягане трябва да си го държи без проблем.Какви спукани радиатори,какви водни помпи...Това е проектирано да работи под налягане и предела,който може да издържа е много над налягането,на което отваря клапана в капачката.В града и да не го усети...ако тръгне някъде през проходите,е жив зян без перфектна охладителна система.Налягането позволява на колата да работи при температури от 100-110 градуса без ядове.Иначе...София е на такава надморска височина,че водата кипи на 95 някъде.Дестилираната вода...чешмяната е още надолу.А в по-високите места може и на 85 да кипне...преди още термостата да е отворил,в блока ще е останала само пара.Именно клапана в капачката е нещото,което пречи това да се случи.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта