ПОМОГНЕТЕ !!! ГЕНЕРАТОР - ФОКУС МОКУС
- loverboy
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 07 юли 2008, 11:09
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16V,ZetecSE (74kw/100kv)- 11.1998г
- Местоположение: ХАСКОВО
- Контакти:
- Status: Извън линия
ПОМОГНЕТЕ !!! ГЕНЕРАТОР - ФОКУС МОКУС
здравейте колеги ,
искам да ви попитам дали някой е имал подобни проблеми :
..преди 20-на дни докато си карах забелязах , че фаровете ми премигват(слабо / силно) , а по-късно видях , че и осветлението на таблото ми мига , като цветомузика (всичко що свети примигва)...ПРИЯТЕЛ МИ ЗАМЕРИ ЗАРЕЖДАНЕТО И ПОКАЗА 16.2-16.4 ВОЛТА ..
.. ЗАКАРАХ КОЛАТА(ФОРД ФОКУС) НА МАЙСТОР И Я ОСТАВИХ , А НА ДРУГИЯ ДЕН ТОЙ МИ КАЗА , ДА ПРИГОТВЯ 110 ЛВ ЗА "ДИОДНА " ПЛОЧКА И 20 ЛЯ ЗА ТРУД() .. ДАДОХ МУ ГИ И СИ ВЗЕХ КОЛАТА НА ДРУГИЯ ДЕН ...
... МИНА СЕ ДЕН И ЛАМПАТА ПЪК СЕГА НА АКОМУЛАТОРА ВЗЕ ДА ПРИМИГВА . ОБАДИХ СЕ НА МАЙСТОРА И МУ ЗАКАРАХ КОЛАТА .. ПЛОЧКАТА БЕШЕ ИЗГОРЯЛА(МИ КАЗА ТОЙ) И Я Е РЕКЛАМИРАХА В МАГАЗИНА , А ВЗЕХМЕ НОВА ...
.. НА СЛЕДВАЩИЯ ДЕН МИ СЕ ОБАДИ , ЧЕ КОЛАТА Е ГОТОВА И ОТИДОХ ДА СИ Я ВЗЕМА . ВЕЧЕРТА СПРЯХ ДО ГАРАЖА И Я ИЗГАСИХ , А СЛЕД ТОВА НЕ ЗАПАЛИ .. ПАК МУ ЗВЪННАХ НА МАЙСТОРА И МУ ЗАКАРАХ КОЛАТА . СЕГА ПЪК НЕ ЩЯЛ ДА ЗАРЕЖДА ГЕНЕРАТОРА (12.2-12.3 ВОЛТА) ...НАКАРАХА МЕ ДА КУПЯ КАПСУЛОВАН АКОМУЛАТОР ,ЧЕ ФОКУСА САМО С ТАКЪВ СЕ КАРАЛ И АЗ ВЗЕХ ЧЕ КУПИХ - БОШ СИЛВЪР (158 ЛВ) ...ПОСЛЕ ПАК НЕЩО НАГЛАСЯХА ...
... ВЗЕХ СИ КОЛАТА СЛЕД ОЩЕ ЕДИН ДЕН И СЛЕД 300 МЕТРА , О УЖАС - ЛАМПАТА НА АКОМУЛАТОРА ПАК СВЕТНА (ДА Я ЕВА) .. ЗВЪНЯ НА М-РА И ТОЙ ЗАПОЧВА ДА КЪЛНЕ КОЛАТА ... ТА ДА ПОПИТАМ :
1.НЯКОЙ ОТ ВАС КАРА ЛИ СИ БЛАГОПОЛУЧНО ФОКУСА С НЕКАПСУЛОВАН АКОМУЛАТОР (БЕЗ ДА МУ СЪЗДАВА ПРОБЛЕМИ)?!?
2.МОЖЕ ЛИ НЯКОЙ ДА ПОМОГНЕ С ИНФОРМАЦИЯ , КАТО ОБЯСНИ ОТ КАКВО ВСЪЩНОСТ ИДВА ПРОБЛЕМА ???
3.КОЙ ВСЪЩНОСТ Е ПО -ГОЛЕМИЯ МАГЬОСНИК - ФОКУСА ИЛИ ФОКУСНИКА ?!?!
4.ДА ИМ СПРА ЛИ БАТЕРИИТЕ НА ТИЯ "ТОКАДЖИИ" (ТОВА ГО МОГА), А ВИЕ КАК БИХТЕ ПОСТЪПИЛИ НА МОЕ МЯСТО ?!?!?!?
МОЛЯ ВИ ЗА МНЕНИЕ И ПОМОЩ И ВИ БЛАГОДАРЯ ПРЕВАРИТЕЛНО !
искам да ви попитам дали някой е имал подобни проблеми :
..преди 20-на дни докато си карах забелязах , че фаровете ми премигват(слабо / силно) , а по-късно видях , че и осветлението на таблото ми мига , като цветомузика (всичко що свети примигва)...ПРИЯТЕЛ МИ ЗАМЕРИ ЗАРЕЖДАНЕТО И ПОКАЗА 16.2-16.4 ВОЛТА ..
.. ЗАКАРАХ КОЛАТА(ФОРД ФОКУС) НА МАЙСТОР И Я ОСТАВИХ , А НА ДРУГИЯ ДЕН ТОЙ МИ КАЗА , ДА ПРИГОТВЯ 110 ЛВ ЗА "ДИОДНА " ПЛОЧКА И 20 ЛЯ ЗА ТРУД() .. ДАДОХ МУ ГИ И СИ ВЗЕХ КОЛАТА НА ДРУГИЯ ДЕН ...
... МИНА СЕ ДЕН И ЛАМПАТА ПЪК СЕГА НА АКОМУЛАТОРА ВЗЕ ДА ПРИМИГВА . ОБАДИХ СЕ НА МАЙСТОРА И МУ ЗАКАРАХ КОЛАТА .. ПЛОЧКАТА БЕШЕ ИЗГОРЯЛА(МИ КАЗА ТОЙ) И Я Е РЕКЛАМИРАХА В МАГАЗИНА , А ВЗЕХМЕ НОВА ...
.. НА СЛЕДВАЩИЯ ДЕН МИ СЕ ОБАДИ , ЧЕ КОЛАТА Е ГОТОВА И ОТИДОХ ДА СИ Я ВЗЕМА . ВЕЧЕРТА СПРЯХ ДО ГАРАЖА И Я ИЗГАСИХ , А СЛЕД ТОВА НЕ ЗАПАЛИ .. ПАК МУ ЗВЪННАХ НА МАЙСТОРА И МУ ЗАКАРАХ КОЛАТА . СЕГА ПЪК НЕ ЩЯЛ ДА ЗАРЕЖДА ГЕНЕРАТОРА (12.2-12.3 ВОЛТА) ...НАКАРАХА МЕ ДА КУПЯ КАПСУЛОВАН АКОМУЛАТОР ,ЧЕ ФОКУСА САМО С ТАКЪВ СЕ КАРАЛ И АЗ ВЗЕХ ЧЕ КУПИХ - БОШ СИЛВЪР (158 ЛВ) ...ПОСЛЕ ПАК НЕЩО НАГЛАСЯХА ...
... ВЗЕХ СИ КОЛАТА СЛЕД ОЩЕ ЕДИН ДЕН И СЛЕД 300 МЕТРА , О УЖАС - ЛАМПАТА НА АКОМУЛАТОРА ПАК СВЕТНА (ДА Я ЕВА) .. ЗВЪНЯ НА М-РА И ТОЙ ЗАПОЧВА ДА КЪЛНЕ КОЛАТА ... ТА ДА ПОПИТАМ :
1.НЯКОЙ ОТ ВАС КАРА ЛИ СИ БЛАГОПОЛУЧНО ФОКУСА С НЕКАПСУЛОВАН АКОМУЛАТОР (БЕЗ ДА МУ СЪЗДАВА ПРОБЛЕМИ)?!?
2.МОЖЕ ЛИ НЯКОЙ ДА ПОМОГНЕ С ИНФОРМАЦИЯ , КАТО ОБЯСНИ ОТ КАКВО ВСЪЩНОСТ ИДВА ПРОБЛЕМА ???
3.КОЙ ВСЪЩНОСТ Е ПО -ГОЛЕМИЯ МАГЬОСНИК - ФОКУСА ИЛИ ФОКУСНИКА ?!?!
4.ДА ИМ СПРА ЛИ БАТЕРИИТЕ НА ТИЯ "ТОКАДЖИИ" (ТОВА ГО МОГА), А ВИЕ КАК БИХТЕ ПОСТЪПИЛИ НА МОЕ МЯСТО ?!?!?!?
МОЛЯ ВИ ЗА МНЕНИЕ И ПОМОЩ И ВИ БЛАГОДАРЯ ПРЕВАРИТЕЛНО !
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ПОМОГНЕТЕ !!! ГЕНЕРАТОР - ФОКУС МОКУС
Сменяй майстора!
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: ПОМОГНЕТЕ !!! ГЕНЕРАТОР - ФОКУС МОКУС
И аз мисля че е по-добре да смениш майсторите ...
Ако беше диодната плочка - напрежението вероятно щеше да е по-ниско ( 11.5-12.5 V) а не по-високо (16-17V) - по вероятно е да е имало лоша връзка във веригата генератор-регулатор-акумулатор, или пък се е скапал самият регулатор и той е бил за смяна.
Дали е капсулован или не акумулатора - това няма никакво отношение към работата му в автомобила!
Опасното на високото напрежение е че може да прецака акумулатора и електрониката на колата.
Аман от пишман майстори.
При нас на една от служебните коли се беше прецакала една от масите - и правеше подобни номера, вкл. това че се скапа акумулатора, гърмяха диоди, центр.заключване бачкаше когато си поиска, таблото гаснеше и т.н.
Така че според мен е много вероятно да имаш подобен проблем - т.е. в някоя от точките където се свързва маса (минус 12V ) да е с лош контакт или да се губи контакта, при нас просто се беше счупило кабелното ухо.
Ако беше диодната плочка - напрежението вероятно щеше да е по-ниско ( 11.5-12.5 V) а не по-високо (16-17V) - по вероятно е да е имало лоша връзка във веригата генератор-регулатор-акумулатор, или пък се е скапал самият регулатор и той е бил за смяна.
Дали е капсулован или не акумулатора - това няма никакво отношение към работата му в автомобила!
Опасното на високото напрежение е че може да прецака акумулатора и електрониката на колата.
Аман от пишман майстори.
При нас на една от служебните коли се беше прецакала една от масите - и правеше подобни номера, вкл. това че се скапа акумулатора, гърмяха диоди, центр.заключване бачкаше когато си поиска, таблото гаснеше и т.н.
Така че според мен е много вероятно да имаш подобен проблем - т.е. в някоя от точките където се свързва маса (минус 12V ) да е с лош контакт или да се губи контакта, при нас просто се беше счупило кабелното ухо.
Последна промяна от Edinuser на 28 ное 2008, 11:13, променено общо 1 път.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ПОМОГНЕТЕ !!! ГЕНЕРАТОР - ФОКУС МОКУС
16-17 волта в инсталацията си е типичен признак за загуба на маса.
Между сухите и мокрите акумулатори може да има някаква разлика в стойностите на вътрешното съпротивление и начина,по който то се изменя в процеса на зареждане,но силно не ми се вярва на кола след 90-та за регулиране на тоя процес да не е предвидена съответната електроника.
Между сухите и мокрите акумулатори може да има някаква разлика в стойностите на вътрешното съпротивление и начина,по който то се изменя в процеса на зареждане,но силно не ми се вярва на кола след 90-та за регулиране на тоя процес да не е предвидена съответната електроника.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- megyto
- потребител
- Мнения: 83
- Регистриран: 24 юни 2007, 19:20
- Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 Zetec 16V '99 с ГИ; Ford Fiesta 1.3 '94
- Местоположение: Stara Zagora
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ПОМОГНЕТЕ !!! ГЕНЕРАТОР - ФОКУС МОКУС
Имах подобен проблем смених генератора сложих рециклиран и продължаваше да свети лампата на акумулатора. Оказа се, че и бушона е изгорял смениха го и повече от година нямам никакви проблеми 

- OhljovchO
- потребител
- Мнения: 207
- Регистриран: 15 дек 2007, 20:04
- Модел на автомобила: Ford Focus МК2 1.6 Duratec 100HP, 2005г. с газов инжекцион
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ПОМОГНЕТЕ !!! ГЕНЕРАТОР - ФОКУС МОКУС
Аз също имах игра с алтернатора след като някви мишки изядоха кабелите към управлението му.
Та по въпроса.
Моя алтернатор не зареждаше т.е. напрежението беше 11волта и нещо. Нормално трябва да е около 14.
Отидох на алтернаторджии. Мериха, гледаха, свалиха алтернатора, взеха едни 160лв за смяна на платка + труд и казаха, че има една година гаранция.
Алтернатора започна да зарежда, но лампата продължи да свети. Според тях "Грешка в компютъра, само Мото-Пфое ще те оправят"... ма се опраих сам - оказа се изгорял бишон.
Та както казват колегите - що не провериш кабела от минуса на акумулатора към корпуса на колата и този от +-а към акумулатора. Възможно е някоя клема да е клеясала и да не дава контакт - развиваш, почистваш, хубаво напръскваш с примерно контактен спрей или ВД и затягаш отново.
Пиши ако разбереш какво е станало.
А и акумулатора ми си е Моторкрафт и НЕ Е капсулован.
Та по въпроса.
Моя алтернатор не зареждаше т.е. напрежението беше 11волта и нещо. Нормално трябва да е около 14.
Отидох на алтернаторджии. Мериха, гледаха, свалиха алтернатора, взеха едни 160лв за смяна на платка + труд и казаха, че има една година гаранция.
Алтернатора започна да зарежда, но лампата продължи да свети. Според тях "Грешка в компютъра, само Мото-Пфое ще те оправят"... ма се опраих сам - оказа се изгорял бишон.
Та както казват колегите - що не провериш кабела от минуса на акумулатора към корпуса на колата и този от +-а към акумулатора. Възможно е някоя клема да е клеясала и да не дава контакт - развиваш, почистваш, хубаво напръскваш с примерно контактен спрей или ВД и затягаш отново.
Пиши ако разбереш какво е станало.
А и акумулатора ми си е Моторкрафт и НЕ Е капсулован.
- loverboy
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 07 юли 2008, 11:09
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16V,ZetecSE (74kw/100kv)- 11.1998г
- Местоположение: ХАСКОВО
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ПОМОГНЕТЕ !!! ГЕНЕРАТОР - ФОКУС МОКУС
БЛАГОДАРЯ ВИ МНОГО ЗА СЪВЕТИТЕ !
ЩЕ ПРОВЕРЯ И ЩЕ ВИ ПИША КАКВО Е СТАНАЛО - СЛЕД КАТО ПРОВЕРЯ !
ЩЕ ПРОВЕРЯ И ЩЕ ВИ ПИША КАКВО Е СТАНАЛО - СЛЕД КАТО ПРОВЕРЯ !
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: ПОМОГНЕТЕ !!! ГЕНЕРАТОР - ФОКУС МОКУС
Ееех едно време колите (особено руските) имаха манивели, не че можеш да запалиш колата с нея, ама има с какво да блъскаш "майстора" по тъпата кратуна.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- loverboy
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 07 юли 2008, 11:09
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16V,ZetecSE (74kw/100kv)- 11.1998г
- Местоположение: ХАСКОВО
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ПОМОГНЕТЕ !!! ГЕНЕРАТОР - ФОКУС МОКУС
ЗДРАВЕЙТЕ КОЛЕГИ ,
МИНАЛИЯ ДЕН КАТО ОТИДОХ ПРИ "МАЙСТОРИТЕ" ЗА ДА ВИДЯ КАКВО Е СТАНАЛО С ГЕНЕРАТОРА . ДАДОХА МИ СТАРИЯ СТАТОР (С НАГОРЯЛИ НАМОТКИ), ДИОДНАТА ПЛОЧКА И КАЗАХА , ЧЕ КОЛАТА Е ДОБРЕ . ПОИСКАХА 80 ЛВ ЗА СТАТОР И КАЗАХА : - АКО ПАК СВЕТНЕ ЛАМПАТА(НА АКОМУЛАТОРА) ОТНОВО , ОСВЕН ДА СИ ТИ СЛОЖИМ ТВОИТЕ СТАРИ ЧАСТИ (СТАТОР И ДИОДНА ПЛОЧКА) И ДА СИ ТИ ВЪРНЕМ ПАРИТЕ , ПЪК ДА СИ ТЪРСИШ ДРУГ МАЙСТОР ...
... ВИКАМ ИМ .. МОМЧЕТА , ТОВА НЯМА ДА МИ РЕШИ ПРОБЛЕМА , А И ОГЛЕДАХТЕ ЛИ ВСИЧКИ ВРЪЗКИ - ДА НЕ БИ ДА ИМА НЕЩО НЕРЕДНО ???
- ВСИЧКО СМЕ ОГЛЕДАЛИ ! - КАЗАХА ТЕ
А АЗ ИМ КАЗАХ , ЧЕ СЪМ ПИСАЛ ЗА ПРОБЛЕМА ВЪВ ФОРУМА И ЧЕ КОЛЕГИТЕ СА ПОСОЧИЛИ КАТО НАЙ-ВЕРОЯТНА ПРИЧИНА ХАЛТАВА МАСА , ИЛИ ДР. ВРЪЗКА ... СКЛОНИХ ГИ ДА ПРОВЕРИМ МАСАТА НА АКОМУЛАТОРА (АКОМУЛАТОР-КУПЕ) И КАТО ЗАМЕРИХМЕ ВОЛТАЖА ПОКАЗА - 11.2 ВОЛТА НА МИНУСА КЪМ КУПЕТО , А 12.3 ВОЛТА ВЕРИГА НА КЛЕМИТЕ .
СМЕНИХА КАБЕЛА КЪМ КУПЕТО И СИ ВЗЕХ КОЛАТА .. ДО СЕГА ЛАМПАТА НЕ Е СВЕТНАЛА И СЕ МОЛЯ БОГУ (ЧЕ ДРУГ НЕ ОСТАНА) ПОВЕЧЕ ДА НЕ СВЕТНЕ !
НАДЯВАМ СЕ , ЧЕ С ТОВА ПРОБЛЕМЪТ МИ Е РЕШЕН И ВИ БЛАГОДАРЯ МНОГО ЗА ПОЛЗОТВОРНИТЕ СЪВЕТИ !
БЪДЕТЕ ЖИВИ И ЗДРАВИ !
МИНАЛИЯ ДЕН КАТО ОТИДОХ ПРИ "МАЙСТОРИТЕ" ЗА ДА ВИДЯ КАКВО Е СТАНАЛО С ГЕНЕРАТОРА . ДАДОХА МИ СТАРИЯ СТАТОР (С НАГОРЯЛИ НАМОТКИ), ДИОДНАТА ПЛОЧКА И КАЗАХА , ЧЕ КОЛАТА Е ДОБРЕ . ПОИСКАХА 80 ЛВ ЗА СТАТОР И КАЗАХА : - АКО ПАК СВЕТНЕ ЛАМПАТА(НА АКОМУЛАТОРА) ОТНОВО , ОСВЕН ДА СИ ТИ СЛОЖИМ ТВОИТЕ СТАРИ ЧАСТИ (СТАТОР И ДИОДНА ПЛОЧКА) И ДА СИ ТИ ВЪРНЕМ ПАРИТЕ , ПЪК ДА СИ ТЪРСИШ ДРУГ МАЙСТОР ...
... ВИКАМ ИМ .. МОМЧЕТА , ТОВА НЯМА ДА МИ РЕШИ ПРОБЛЕМА , А И ОГЛЕДАХТЕ ЛИ ВСИЧКИ ВРЪЗКИ - ДА НЕ БИ ДА ИМА НЕЩО НЕРЕДНО ???
- ВСИЧКО СМЕ ОГЛЕДАЛИ ! - КАЗАХА ТЕ
А АЗ ИМ КАЗАХ , ЧЕ СЪМ ПИСАЛ ЗА ПРОБЛЕМА ВЪВ ФОРУМА И ЧЕ КОЛЕГИТЕ СА ПОСОЧИЛИ КАТО НАЙ-ВЕРОЯТНА ПРИЧИНА ХАЛТАВА МАСА , ИЛИ ДР. ВРЪЗКА ... СКЛОНИХ ГИ ДА ПРОВЕРИМ МАСАТА НА АКОМУЛАТОРА (АКОМУЛАТОР-КУПЕ) И КАТО ЗАМЕРИХМЕ ВОЛТАЖА ПОКАЗА - 11.2 ВОЛТА НА МИНУСА КЪМ КУПЕТО , А 12.3 ВОЛТА ВЕРИГА НА КЛЕМИТЕ .
СМЕНИХА КАБЕЛА КЪМ КУПЕТО И СИ ВЗЕХ КОЛАТА .. ДО СЕГА ЛАМПАТА НЕ Е СВЕТНАЛА И СЕ МОЛЯ БОГУ (ЧЕ ДРУГ НЕ ОСТАНА) ПОВЕЧЕ ДА НЕ СВЕТНЕ !
НАДЯВАМ СЕ , ЧЕ С ТОВА ПРОБЛЕМЪТ МИ Е РЕШЕН И ВИ БЛАГОДАРЯ МНОГО ЗА ПОЛЗОТВОРНИТЕ СЪВЕТИ !
БЪДЕТЕ ЖИВИ И ЗДРАВИ !
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ПОМОГНЕТЕ !!! ГЕНЕРАТОР - ФОКУС МОКУС
Сега....тука има един друг момент...дето много "майстори" не го отчитат,с той си е важен.При старите коли няма чак такова значение,ама при новите е важно заради елетроиката.
Акумулатора има огромно вътрешно съпротивление.Всъщност на този фактор се крепи баланса на цялата система.Когато е зареден,това вътрешно съпротивление на акумулатора се повишава и така намалява зарядния ток.Когато стане за смяна,това вътрешно съпротивление нараства още повече,с което още пада зарядния ток.Този ефект води до погрешно отчитане на повишено напрежение.Акумулатора не кипи,но като мериш на клемите,там има 15 волта.Това обърква работата на абсолютно всичко,имащо отношение към зареждането.Проблемът е мого често срещан зимните месеци и за съжаление много диагностици забравят за него.Имай предвид,че с включени всички консуматори,ако на клемите имаш под 13.5 волта,значи не зарежда.Епохата на механичните релета е минала отдавна.При електронните точноста е такава,че несъответствие на предписаните стойности в рамките на 0.2,0.3 волта са си вече индикация за проблем.
Акумулатора има огромно вътрешно съпротивление.Всъщност на този фактор се крепи баланса на цялата система.Когато е зареден,това вътрешно съпротивление на акумулатора се повишава и така намалява зарядния ток.Когато стане за смяна,това вътрешно съпротивление нараства още повече,с което още пада зарядния ток.Този ефект води до погрешно отчитане на повишено напрежение.Акумулатора не кипи,но като мериш на клемите,там има 15 волта.Това обърква работата на абсолютно всичко,имащо отношение към зареждането.Проблемът е мого често срещан зимните месеци и за съжаление много диагностици забравят за него.Имай предвид,че с включени всички консуматори,ако на клемите имаш под 13.5 волта,значи не зарежда.Епохата на механичните релета е минала отдавна.При електронните точноста е такава,че несъответствие на предписаните стойности в рамките на 0.2,0.3 волта са си вече индикация за проблем.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- Sim3
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 юни 2007, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,8 TDdi '99
- Местоположение: Burgas
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ПОМОГНЕТЕ !!! ГЕНЕРАТОР - ФОКУС МОКУС
Наистина е възможно да е лоша маса, защото аз имах подобен проблем това лято. Освен, че се сдобих с нов акумулатор се наложи да проверя и всички връзки между акумулатор - алтернатор - маса към купето. Оказа се, че проблема изчезна в момента в който извадих и поставих отново клемата на възбудителната намотка на алтернатора. Поне с такова впечатление останах, че това е причината. Отделно проверих и клемите към масата. Преди това уредите играяха и всички индикации на таблото светеха безразборно.
Кофти момент защото и проблема може да е само от време на време - тогава се открива най - трудно.
Кофти момент защото и проблема може да е само от време на време - тогава се открива най - трудно.
- OhljovchO
- потребител
- Мнения: 207
- Регистриран: 15 дек 2007, 20:04
- Модел на автомобила: Ford Focus МК2 1.6 Duratec 100HP, 2005г. с газов инжекцион
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ПОМОГНЕТЕ !!! ГЕНЕРАТОР - ФОКУС МОКУС
Колегата според мен е объркал - не може от - на акумулатора към купето да дава 11.5 волта, щот това ще значи, че почти няма връзка. Вероятно двете цифри са акумулатор +- и акимулатор + към маса на купето. Разликата от волт и нещо само при измерване е твърде голяма, в предвид че връзката между минуса и купето е голяма дебела жица. Ето как една смотана връзка/кабелче може да прецака и подлуди цялата система - алтернатора + а му е към + на акумулатора, а - е на корпус т.е. и той не е зареждал правилно, и цялата електроника на колата не е работила както трябва, щот всичко работи + към корпус. Честито на колегата и безаварийно каране на фокусника.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ПОМОГНЕТЕ !!! ГЕНЕРАТОР - ФОКУС МОКУС
За целта в щатите (вероятно и у нас) продават едни мазила...с графит.Ама не графитна грес,а нещо като силикон.С това се мажат клемите.Има и го на спрей и преди зимата с него се пръска мястото,където масата е закачена за купето.Няма начин и по Европа да няма аналог.Аз ползвам графитна грес,щото е без пари...ама тя е малко дивашка работа,понеже спича.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта