Масло за двигателя
- TOLIO
- потребител
- Мнения: 111
- Регистриран: 06 авг 2008, 00:11
- Модел на автомобила: FORD PROBE 2,5V6 24V,FORD FUSION 1.4TDCI 2006g.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
аз лично работя и използвам само мобил
моят автомобил го карам с мобил 5w30
спорет мене и спорет доста компетентни
колеги мобила е най добрия на пазара
моят автомобил го карам с мобил 5w30
спорет мене и спорет доста компетентни
колеги мобила е най добрия на пазара
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Някой да има мнение за Приста? И обосновано да е, и просто предубедено - все е интересно.
Аз разследвам дали са добри масла вече почти две години.
Не намирам разлика с хубавите масла, а от лошите са по-добри.
Аз разследвам дали са добри масла вече почти две години.
Не намирам разлика с хубавите масла, а от лошите са по-добри.
Последна промяна от diesel1.6 на 10 ное 2008, 17:29, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 08 мар 2005, 15:16
- Модел на автомобила: мондео 1,8 турбо дизел 95 година
- Местоположение: варна
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
че какво му е на пристата...приста лидер си е добре...в момента карам със Лукйол 5W40 полусинтетика..предната зима пак с това карах...наливал съм и Инса, най често палзвам фина от Белавто, полусинтетика 10W40,онова гръцкото Циклон те са малко камионаджииски масла но цяло лято изкарах така...има си аутодата пише какви масла могат да се ползват като вискозитет и качествени харектеристики..щом отговаря маслото по тези критерии не виждам проблем да се ползва...правил съм и остоновен ремонт след каране със приста и инса....бяха заминали биелните лагери, коляновият вал не беше мръднал...аз знаех че колата е за 302 хил км..ама на колко беше тя си знаеше...аз повечевяра имам на тези по малко известните марки отколкото на тези прехвалените...рязал съм и маслени филтри след смяна на масло..да видя колко светят вътре стружките..доколкото се виждат...няма разлика
основният дефект на автомобила е зад волана!!!
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 15 мар 2008, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1994, 1.3mi , двигател HCS, 44kW
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Инфо за колегите от Бургас:
Вчера ходих до магазина "Галерия Форд", който е до Шела в Комука. Имат от фордовското масло Форд Формула:
15W40 - цена 38 лв. за 5 литра, минерално
10W40 - цена 47 лв. (ако не ме лъже паметта) за 5 литра, полусинтетично.
Вчера ходих до магазина "Галерия Форд", който е до Шела в Комука. Имат от фордовското масло Форд Формула:
15W40 - цена 38 лв. за 5 литра, минерално
10W40 - цена 47 лв. (ако не ме лъже паметта) за 5 литра, полусинтетично.
-
- потребител
- Мнения: 44
- Регистриран: 10 мар 2008, 15:44
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1i, 1991
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Колеги, да не отварям нова тема за масла, а да питам в тази направо...става въпрос за фиеста 1.1 от 91 година, на която й е правен основен ремонт - шлайф на цилиндри, сегменти, биели и т.н. Та, изминати са около 4-5 хиляди км след ремонта и мисля да сменям маслото, но се чудя с какво - 10W40 или 15W40? Преди, когато гореше по литър масло на 300км и доливах смело 15W40 на Приста, но сега, с оглед факта, че някои хлабини са по-малки, пък и иде зима се замислих за 10W40. Моля дайте съвет с какво масло ще работи по-добре Фифилота? 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Предполагам живееш и караш в град - следователно е добре да е синтетично или полусинтетично. Аз вече преминах изцяло на приста - за двигателно ползвам синтетика за колите и полусинтетика за големи турбодизели, и хидравлично МХП 40А за ходови и кормилни хидравлики.
Естествено, може и минерално, и да го сменяш по-често - примерно наливно приста или арал или друго средно скъпо за по 7000 км.
Аз днес си сложих ПАО синтетиката на приста, 5в40. Определено има разлика, но тъй като е съвсем малка, трябва време за малко тестове. За един ден каране с синтетиката усещам, че двигателят е малко по-тих, работи по-равномерно и турбодупката сякаш е по-малка. Всичко това сравнявам с преди, когато бях с някакво немско масло 10в40, на 8000 км, преполагам хубаво минерално или полусинтетично. Има малък недостатък... 100 лв дадох за смяната, вместо около 40 за полусонтетично (него го купувам на варели и излиза съвсем ефтино).
Предстои добър тест - около 3000 км пътуване - и ще видим разход на гориво и на масло. Досега масло не гореше.
Естествено, може и минерално, и да го сменяш по-често - примерно наливно приста или арал или друго средно скъпо за по 7000 км.
Аз днес си сложих ПАО синтетиката на приста, 5в40. Определено има разлика, но тъй като е съвсем малка, трябва време за малко тестове. За един ден каране с синтетиката усещам, че двигателят е малко по-тих, работи по-равномерно и турбодупката сякаш е по-малка. Всичко това сравнявам с преди, когато бях с някакво немско масло 10в40, на 8000 км, преполагам хубаво минерално или полусинтетично. Има малък недостатък... 100 лв дадох за смяната, вместо около 40 за полусонтетично (него го купувам на варели и излиза съвсем ефтино).
Предстои добър тест - около 3000 км пътуване - и ще видим разход на гориво и на масло. Досега масло не гореше.
-
- потребител
- Мнения: 44
- Регистриран: 10 мар 2008, 15:44
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1i, 1991
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Един вид, ако сложа полусинтетиката Приста ЛИДЕР 10W-40 няма да има проблем, и няма да е прекалено "тънко"? 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Ами ако караш в град, и колата грее заради ниската скорост на движение, и маслото ти не е синтетично - ще идва "тънко". Минералното масло е по-рядко от синтетичното.
Имам предвид масла с еднакъв вискозитетен индекс - в случая коментираме все SAE 40.
Единствено ако караш колата винаги студена, може да се окаже, че някое минерално масло на практика е по-гъсто - ако колата ти въобще не успява да загрее.
В градски условия е добре да имаш синтетично, защото двигателят работи често на максимален въртящ момент при най-различни обороти, защото обикновено маслото се прегрява, и заради още няколко причини. При прегряване на маслото, минералното идва тънко - защото вискозитета му пада сравнително рязко с повишаване на температурата.
Имам предвид масла с еднакъв вискозитетен индекс - в случая коментираме все SAE 40.
Единствено ако караш колата винаги студена, може да се окаже, че някое минерално масло на практика е по-гъсто - ако колата ти въобще не успява да загрее.
В градски условия е добре да имаш синтетично, защото двигателят работи често на максимален въртящ момент при най-различни обороти, защото обикновено маслото се прегрява, и заради още няколко причини. При прегряване на маслото, минералното идва тънко - защото вискозитета му пада сравнително рязко с повишаване на температурата.
-
- потребител
- Мнения: 44
- Регистриран: 10 мар 2008, 15:44
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1i, 1991
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Благодаря за поясненията и съветите колега, ще се насоча към нещо синтетично.diesel1.6 написа:Ами ако караш в град, и колата грее заради ниската скорост на движение, и маслото ти не е синтетично - ще идва "тънко". Минералното масло е по-рядко от синтетичното.
Имам предвид масла с еднакъв вискозитетен индекс - в случая коментираме все SAE 40.
Единствено ако караш колата винаги студена, може да се окаже, че някое минерално масло на практика е по-гъсто - ако колата ти въобще не успява да загрее.
В градски условия е добре да имаш синтетично, защото двигателят работи често на максимален въртящ момент при най-различни обороти, защото обикновено маслото се прегрява, и заради още няколко причини. При прегряване на маслото, минералното идва тънко - защото вискозитета му пада сравнително рязко с повишаване на температурата.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Ако си на газ е на сметка да си със синтетика. След като се допуска удължен срок на ползване на маслото на газ, дори до над 2 пъти, а и като си със синтетика и тя също е за дълъг период на ползване, би могъл да смениш чак след 20000 градско или 30000 селско. Аз съм със синтетично на 5-10000, и карам само на газ - още е почти същото на вид, леко по-тъмно жълто от цвета при наливането. Също, на газ често двигателя загрява повече (това е друга тема - защо загрява)и именно тогава синтетичното ще е от полза.
От друга страна - едно сегашно полусинтетично често превъзхожда препоръчаното масло за преди 15 години и също осигурява добро мазане. Струва и наполовина на скъпото.
От друга страна - едно сегашно полусинтетично често превъзхожда препоръчаното масло за преди 15 години и също осигурява добро мазане. Струва и наполовина на скъпото.
-
- потребител
- Мнения: 44
- Регистриран: 10 мар 2008, 15:44
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1i, 1991
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Не, не съм на газ, понеже на бензин ми дава 5,4 л/100км разход, пък и сега имам проблеми с динамика и еластичност на ДВГ-то, камо ли на газ..diesel1.6 написа:Ако си на газ е на сметка да си със синтетика. След като се допуска удължен срок на ползване на маслото на газ, дори до над 2 пъти, а и като си със синтетика и тя също е за дълъг период на ползване, би могъл да смениш чак след 20000 градско или 30000 селско. Аз съм със синтетично на 5-10000, и карам само на газ - още е почти същото на вид, леко по-тъмно жълто от цвета при наливането. Също, на газ често двигателя загрява повече (това е друга тема - защо загрява)и именно тогава синтетичното ще е от полза.
От друга страна - едно сегашно полусинтетично често превъзхожда препоръчаното масло за преди 15 години и също осигурява добро мазане. Струва и наполовина на скъпото.

П.П. за цветът на маслото когато е на газ колата - и аз съм го забелязал това, старото ми рено 19 се караше само на газ и при смяната маслото беше леко потъмняло, а не черно (каквото е сега на фиестата)
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Ето тук една статия на руски обясняваща кое е подходящото моторно масло за Zetec двигателите на Ford и защо, както и кои са подходящите заместители. КЛИК
За тези които не разбират руски може да я преведа на български но след време че сега не ми се занимава.Ако се оправяте добре със англиския може да прочете:
TSB No. 83/1994
TSB No.102/1996
TSB No. 92/1997
TSB No. 69/1999
*TSB=Technical Service Bulletins
Мисля че ги имаше в microcat-a
За тези които не разбират руски може да я преведа на български но след време че сега не ми се занимава.Ако се оправяте добре със англиския може да прочете:
TSB No. 83/1994
TSB No.102/1996
TSB No. 92/1997
TSB No. 69/1999
*TSB=Technical Service Bulletins
Мисля че ги имаше в microcat-a
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Не казват защо - освен, че било отчитано и взаимодействието на частите в мотора с маслото.
Още казват, че най-доброто е хидрокрекинг маслото. И аз така бях чувал, но нищо конкретно като марки и параметри. Ако намерим данните на едно хидрокрекинг, може и да пише нещо - по-малко триене например.
Засега Пристата, синтетика, н агаз и на дизел е доста добра. Май пада разхода, и определено нямам разход на масло - едната кола е на 28, другата на 10 години. Може за 5-10000 да се наложи да долея, ще видим.
Още казват, че най-доброто е хидрокрекинг маслото. И аз така бях чувал, но нищо конкретно като марки и параметри. Ако намерим данните на едно хидрокрекинг, може и да пише нещо - по-малко триене например.
Засега Пристата, синтетика, н агаз и на дизел е доста добра. Май пада разхода, и определено нямам разход на масло - едната кола е на 28, другата на 10 години. Може за 5-10000 да се наложи да долея, ще видим.
- resistor
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
- Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив/София
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Здравейте,
Специално за Зетек моторите всички водещи марки препоръчват само и единствено 5-30 масла. В момента съм с 10-40 на фиестата не че имам оплаквания но сега ще сложа 5-30 валволин или кастрол да видя как е.
Специално за Зетек моторите всички водещи марки препоръчват само и единствено 5-30 масла. В момента съм с 10-40 на фиестата не че имам оплаквания но сега ще сложа 5-30 валволин или кастрол да видя как е.
- didon80
- потребител
- Мнения: 1929
- Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238 - Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Да споделя и аз с какво масло съм карал Мондеото. Преди година като го купих сложих 10 на 40 наливно в Мото-Пфое. Не съм имал проблеми, не са тракали повдигачи, долях половин литър след 8 хиляди км. Сега на 10 хиляди го смених с 5 на 30 на Форд Формула и това което ми прави впечатление като разлика в поведението на двигателя е следното: първото нещо след стартиране на студен двигател е че се чува леко тракане, което преди не съм чувал! Изчезва след около минута, и мотора е тих както преди - до тук с минусите. Положителното е това че разхода на бензин спадна( трип компа отчита и разхода на място, който със старото масло по-дълго се задържаше в рамките на около 2 литра на час при теператури около 8 градуса, а сега много бързо спада до 1.2 литра/час), средния разход също спадна с около 3 литра на 100! Специално за зимата по-тънкото масло си оказва влияние върху разхода. Освен това преди докато не е загрял двигателя в момента в който пусна газта без да изключа от скорост, се усещаше придърпване, което сега изчезна, явно мотора загрява по-бързо...
- BeBoKiRiL
- потребител
- Мнения: 55
- Регистриран: 19 ное 2006, 21:12
- Модел на автомобила: Escort MK5 1.6 CVH carb. Ghia '92
- Местоположение: Варна , Карнобат
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Здравейте колеги , а какво ще кажете за маслата Лукоил , продават ги в бензиностанциите "Лукоил"
http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=98110" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=98110" onclick="window.open(this.href);return false;
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Изброй на бързо примерно -3 "Руски" добри фирми със собственно know-how в машиностроенето или промишлената-химия,мисля че няма да ти е лесно...........то от ниски заплати при добива нейде в Сибир и Европейските цени на гатовия продукт с разлики оставащи в Москва, чакай водещи технологии от маркетингови приказчици ........с дата вчера,А-А-А-а водката им виж е добра



Котките си имат поверие,ако негър им мине път....
- зуница
- потребител
- Мнения: 200
- Регистриран: 29 юни 2007, 23:04
- Модел на автомобила: ФОКУС 2.0 ГАЗ-БЕНЗИН
2008г. - Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Маслата на ЛукОйл се правят в Ромъния! Карам с 5W40 и ако знаех ,че е ромънско не бих го взел.(А колкото до руската наука и техника да не забравяме ,че върха на технологиите е във военната техника.Нека не обобщаваме произволно.)
Не казвай "Хоп!" преди да си скочил!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
Не се пали толкова, не 3, ами 300 може би ще ти изровя, ако ми се губи време. Титан съм вземал оттам, после монокристалните отливки за турбини и специални детайли, .....evg2 написа:Изброй на бързо примерно -3 "Руски" добри фирми със собственно know-how в машиностроенето или промишлената-химия,мисля че няма да ти е лесно...........то от ниски заплати при добива нейде в Сибир и Европейските цени на гатовия продукт с разлики оставащи в Москва, чакай водещи технологии от маркетингови приказчици ........с дата вчера,А-А-А-а водката им виж е добра![]()
Добавено по-късно:
Нито на Лукойл, нито на европейските марки не трябва да вярваме. Проверка и пак проверка, и игнориране на рекламите. А руснаците са си пичове. Нямат кноухау, ама си имат инструкция для експлуатации и ремонта дори и за американската совалка. и технические указания, и какви ли не чудеса някак си написани по човешки. Не са по-добри, но не са и зле.
Последна промяна от diesel1.6 на 31 дек 2008, 01:01, променено общо 1 път.
- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: масло за двигателя
И що титана от там??,щото нямаше/не можеше/ от къде другаде,и аз внасях от там оборудване за за леене на стъкло-влана,после "КоКом"-а нещо се приспа и внасяхме от ГФР и о чудо нещо работещо без нужда от голям чук
Приятно посрещане на новата година.







Приятно посрещане на новата година.
Котките си имат поверие,ако негър им мине път....
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 8 госта