Масло за двигателя

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
TOLIO
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 06 авг 2008, 00:11
Модел на автомобила: FORD PROBE 2,5V6 24V,FORD FUSION 1.4TDCI 2006g.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от TOLIO » 07 ное 2008, 17:48

аз лично работя и използвам само мобил
моят автомобил го карам с мобил 5w30
спорет мене и спорет доста компетентни
колеги мобила е най добрия на пазара

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от diesel1.6 » 08 ное 2008, 09:43

Някой да има мнение за Приста? И обосновано да е, и просто предубедено - все е интересно.
Аз разследвам дали са добри масла вече почти две години.
Не намирам разлика с хубавите масла, а от лошите са по-добри.
Последна промяна от diesel1.6 на 10 ное 2008, 17:29, променено общо 1 път.

kriviq
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 08 мар 2005, 15:16
Модел на автомобила: мондео 1,8 турбо дизел 95 година
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от kriviq » 10 ное 2008, 17:15

че какво му е на пристата...приста лидер си е добре...в момента карам със Лукйол 5W40 полусинтетика..предната зима пак с това карах...наливал съм и Инса, най често палзвам фина от Белавто, полусинтетика 10W40,онова гръцкото Циклон те са малко камионаджииски масла но цяло лято изкарах така...има си аутодата пише какви масла могат да се ползват като вискозитет и качествени харектеристики..щом отговаря маслото по тези критерии не виждам проблем да се ползва...правил съм и остоновен ремонт след каране със приста и инса....бяха заминали биелните лагери, коляновият вал не беше мръднал...аз знаех че колата е за 302 хил км..ама на колко беше тя си знаеше...аз повечевяра имам на тези по малко известните марки отколкото на тези прехвалените...рязал съм и маслени филтри след смяна на масло..да видя колко светят вътре стружките..доколкото се виждат...няма разлика
основният дефект на автомобила е зад волана!!!

vorbis
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 15 мар 2008, 22:39
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1994, 1.3mi , двигател HCS, 44kW
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от vorbis » 11 ное 2008, 10:47

Инфо за колегите от Бургас:

Вчера ходих до магазина "Галерия Форд", който е до Шела в Комука. Имат от фордовското масло Форд Формула:
15W40 - цена 38 лв. за 5 литра, минерално
10W40 - цена 47 лв. (ако не ме лъже паметта) за 5 литра, полусинтетично.

15W40
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 10 мар 2008, 15:44
Модел на автомобила: Fiesta 1.1i, 1991
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от 15W40 » 12 ное 2008, 15:43

Колеги, да не отварям нова тема за масла, а да питам в тази направо...става въпрос за фиеста 1.1 от 91 година, на която й е правен основен ремонт - шлайф на цилиндри, сегменти, биели и т.н. Та, изминати са около 4-5 хиляди км след ремонта и мисля да сменям маслото, но се чудя с какво - 10W40 или 15W40? Преди, когато гореше по литър масло на 300км и доливах смело 15W40 на Приста, но сега, с оглед факта, че някои хлабини са по-малки, пък и иде зима се замислих за 10W40. Моля дайте съвет с какво масло ще работи по-добре Фифилота? :)

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от diesel1.6 » 12 ное 2008, 17:52

Предполагам живееш и караш в град - следователно е добре да е синтетично или полусинтетично. Аз вече преминах изцяло на приста - за двигателно ползвам синтетика за колите и полусинтетика за големи турбодизели, и хидравлично МХП 40А за ходови и кормилни хидравлики.
Естествено, може и минерално, и да го сменяш по-често - примерно наливно приста или арал или друго средно скъпо за по 7000 км.
Аз днес си сложих ПАО синтетиката на приста, 5в40. Определено има разлика, но тъй като е съвсем малка, трябва време за малко тестове. За един ден каране с синтетиката усещам, че двигателят е малко по-тих, работи по-равномерно и турбодупката сякаш е по-малка. Всичко това сравнявам с преди, когато бях с някакво немско масло 10в40, на 8000 км, преполагам хубаво минерално или полусинтетично. Има малък недостатък... 100 лв дадох за смяната, вместо около 40 за полусонтетично (него го купувам на варели и излиза съвсем ефтино).
Предстои добър тест - около 3000 км пътуване - и ще видим разход на гориво и на масло. Досега масло не гореше.

15W40
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 10 мар 2008, 15:44
Модел на автомобила: Fiesta 1.1i, 1991
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от 15W40 » 13 ное 2008, 11:27

Един вид, ако сложа полусинтетиката Приста ЛИДЕР 10W-40 няма да има проблем, и няма да е прекалено "тънко"? :)

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от diesel1.6 » 13 ное 2008, 11:40

Ами ако караш в град, и колата грее заради ниската скорост на движение, и маслото ти не е синтетично - ще идва "тънко". Минералното масло е по-рядко от синтетичното.
Имам предвид масла с еднакъв вискозитетен индекс - в случая коментираме все SAE 40.
Единствено ако караш колата винаги студена, може да се окаже, че някое минерално масло на практика е по-гъсто - ако колата ти въобще не успява да загрее.
В градски условия е добре да имаш синтетично, защото двигателят работи често на максимален въртящ момент при най-различни обороти, защото обикновено маслото се прегрява, и заради още няколко причини. При прегряване на маслото, минералното идва тънко - защото вискозитета му пада сравнително рязко с повишаване на температурата.

15W40
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 10 мар 2008, 15:44
Модел на автомобила: Fiesta 1.1i, 1991
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от 15W40 » 13 ное 2008, 16:45

diesel1.6 написа:Ами ако караш в град, и колата грее заради ниската скорост на движение, и маслото ти не е синтетично - ще идва "тънко". Минералното масло е по-рядко от синтетичното.
Имам предвид масла с еднакъв вискозитетен индекс - в случая коментираме все SAE 40.
Единствено ако караш колата винаги студена, може да се окаже, че някое минерално масло на практика е по-гъсто - ако колата ти въобще не успява да загрее.
В градски условия е добре да имаш синтетично, защото двигателят работи често на максимален въртящ момент при най-различни обороти, защото обикновено маслото се прегрява, и заради още няколко причини. При прегряване на маслото, минералното идва тънко - защото вискозитета му пада сравнително рязко с повишаване на температурата.
Благодаря за поясненията и съветите колега, ще се насоча към нещо синтетично.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от diesel1.6 » 13 ное 2008, 18:59

Ако си на газ е на сметка да си със синтетика. След като се допуска удължен срок на ползване на маслото на газ, дори до над 2 пъти, а и като си със синтетика и тя също е за дълъг период на ползване, би могъл да смениш чак след 20000 градско или 30000 селско. Аз съм със синтетично на 5-10000, и карам само на газ - още е почти същото на вид, леко по-тъмно жълто от цвета при наливането. Също, на газ често двигателя загрява повече (това е друга тема - защо загрява)и именно тогава синтетичното ще е от полза.
От друга страна - едно сегашно полусинтетично често превъзхожда препоръчаното масло за преди 15 години и също осигурява добро мазане. Струва и наполовина на скъпото.

15W40
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 10 мар 2008, 15:44
Модел на автомобила: Fiesta 1.1i, 1991
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от 15W40 » 14 ное 2008, 09:49

diesel1.6 написа:Ако си на газ е на сметка да си със синтетика. След като се допуска удължен срок на ползване на маслото на газ, дори до над 2 пъти, а и като си със синтетика и тя също е за дълъг период на ползване, би могъл да смениш чак след 20000 градско или 30000 селско. Аз съм със синтетично на 5-10000, и карам само на газ - още е почти същото на вид, леко по-тъмно жълто от цвета при наливането. Също, на газ често двигателя загрява повече (това е друга тема - защо загрява)и именно тогава синтетичното ще е от полза.
От друга страна - едно сегашно полусинтетично често превъзхожда препоръчаното масло за преди 15 години и също осигурява добро мазане. Струва и наполовина на скъпото.
Не, не съм на газ, понеже на бензин ми дава 5,4 л/100км разход, пък и сега имам проблеми с динамика и еластичност на ДВГ-то, камо ли на газ.. :) При мен обаче има и един друг фактор - след ремонта не останаха пари за нов разпределителен вал и сега е със стария (не исках на старо или менте), поради което трака като дизел. За това тракане ми препоръчваха да потърся по-гъсто масло, за да се намали шума. Ако пък се "натегнели" клапаните мощността щяла да падне и т.н.

П.П. за цветът на маслото когато е на газ колата - и аз съм го забелязал това, старото ми рено 19 се караше само на газ и при смяната маслото беше леко потъмняло, а не черно (каквото е сега на фиестата)

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от Edinuser » 29 ное 2008, 22:06

Ето тук една статия на руски обясняваща кое е подходящото моторно масло за Zetec двигателите на Ford и защо, както и кои са подходящите заместители. КЛИК
За тези които не разбират руски може да я преведа на български но след време че сега не ми се занимава.Ако се оправяте добре със англиския може да прочете:

TSB No. 83/1994
TSB No.102/1996
TSB No. 92/1997
TSB No. 69/1999

*TSB=Technical Service Bulletins
Мисля че ги имаше в microcat-a

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от diesel1.6 » 01 дек 2008, 15:29

Не казват защо - освен, че било отчитано и взаимодействието на частите в мотора с маслото.
Още казват, че най-доброто е хидрокрекинг маслото. И аз така бях чувал, но нищо конкретно като марки и параметри. Ако намерим данните на едно хидрокрекинг, може и да пише нещо - по-малко триене например.
Засега Пристата, синтетика, н агаз и на дизел е доста добра. Май пада разхода, и определено нямам разход на масло - едната кола е на 28, другата на 10 години. Може за 5-10000 да се наложи да долея, ще видим.

Потребителски аватар
resistor
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
Местоположение: Пловдив/София
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от resistor » 19 дек 2008, 17:51

Здравейте,
Специално за Зетек моторите всички водещи марки препоръчват само и единствено 5-30 масла. В момента съм с 10-40 на фиестата не че имам оплаквания но сега ще сложа 5-30 валволин или кастрол да видя как е.
Изображение

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от didon80 » 22 дек 2008, 22:43

Да споделя и аз с какво масло съм карал Мондеото. Преди година като го купих сложих 10 на 40 наливно в Мото-Пфое. Не съм имал проблеми, не са тракали повдигачи, долях половин литър след 8 хиляди км. Сега на 10 хиляди го смених с 5 на 30 на Форд Формула и това което ми прави впечатление като разлика в поведението на двигателя е следното: първото нещо след стартиране на студен двигател е че се чува леко тракане, което преди не съм чувал! Изчезва след около минута, и мотора е тих както преди - до тук с минусите. Положителното е това че разхода на бензин спадна( трип компа отчита и разхода на място, който със старото масло по-дълго се задържаше в рамките на около 2 литра на час при теператури около 8 градуса, а сега много бързо спада до 1.2 литра/час), средния разход също спадна с около 3 литра на 100! Специално за зимата по-тънкото масло си оказва влияние върху разхода. Освен това преди докато не е загрял двигателя в момента в който пусна газта без да изключа от скорост, се усещаше придърпване, което сега изчезна, явно мотора загрява по-бързо...

Потребителски аватар
BeBoKiRiL
потребител
потребител
Мнения: 55
Регистриран: 19 ное 2006, 21:12
Модел на автомобила: Escort MK5 1.6 CVH carb. Ghia '92
Местоположение: Варна , Карнобат
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от BeBoKiRiL » 28 дек 2008, 11:15

Здравейте колеги , а какво ще кажете за маслата Лукоил , продават ги в бензиностанциите "Лукоил"
http://www.dnevnik.bg/show/?storyid=98110" onclick="window.open(this.href);return false;
Изображение

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от evg2 » 30 дек 2008, 12:13

Изброй на бързо примерно -3 "Руски" добри фирми със собственно know-how в машиностроенето или промишлената-химия,мисля че няма да ти е лесно...........то от ниски заплати при добива нейде в Сибир и Европейските цени на гатовия продукт с разлики оставащи в Москва, чакай водещи технологии от маркетингови приказчици ........с дата вчера,А-А-А-а водката им виж е добра *updated* *00110*
Котките си имат поверие,ако негър им мине път....

Потребителски аватар
зуница
потребител
потребител
Мнения: 200
Регистриран: 29 юни 2007, 23:04
Модел на автомобила: ФОКУС 2.0 ГАЗ-БЕНЗИН
2008г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от зуница » 30 дек 2008, 13:58

Маслата на ЛукОйл се правят в Ромъния! Карам с 5W40 и ако знаех ,че е ромънско не бих го взел.(А колкото до руската наука и техника да не забравяме ,че върха на технологиите е във военната техника.Нека не обобщаваме произволно.)
Не казвай "Хоп!" преди да си скочил!

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от diesel1.6 » 30 дек 2008, 14:38

evg2 написа:Изброй на бързо примерно -3 "Руски" добри фирми със собственно know-how в машиностроенето или промишлената-химия,мисля че няма да ти е лесно...........то от ниски заплати при добива нейде в Сибир и Европейските цени на гатовия продукт с разлики оставащи в Москва, чакай водещи технологии от маркетингови приказчици ........с дата вчера,А-А-А-а водката им виж е добра *updated* *00110*
Не се пали толкова, не 3, ами 300 може би ще ти изровя, ако ми се губи време. Титан съм вземал оттам, после монокристалните отливки за турбини и специални детайли, .....
Добавено по-късно:
Нито на Лукойл, нито на европейските марки не трябва да вярваме. Проверка и пак проверка, и игнориране на рекламите. А руснаците са си пичове. Нямат кноухау, ама си имат инструкция для експлуатации и ремонта дори и за американската совалка. и технические указания, и какви ли не чудеса някак си написани по човешки. Не са по-добри, но не са и зле.
Последна промяна от diesel1.6 на 31 дек 2008, 01:01, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Re: масло за двигателя

Мнение от evg2 » 30 дек 2008, 23:53

И що титана от там??,щото нямаше/не можеше/ от къде другаде,и аз внасях от там оборудване за за леене на стъкло-влана,после "КоКом"-а нещо се приспа и внасяхме от ГФР и о чудо нещо работещо без нужда от голям чук ;;):
:drink: :drink: :drink: *00106* *00106* *00118*
Приятно посрещане на новата година.
Котките си имат поверие,ако негър им мине път....

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 8 госта