Проблем със СТАРТЕРА
- JoroM
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 17 дек 2005, 21:43
- Модел на автомобила: 99* Focus 1.6 Turbo, Audi A3 1.8T+
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Проблем със СТАРТЕРА
Откакто взех колата имам проблем с тоя стартер! Проблема е следния: рядко стартера зацепва и върти както трябва! В повечето случай върти неравномерно, като издава странни звуци! Винаги зацепва - НО не винаги както трябва! Отварях го, шлайфах колектора, смених му четките с некви италиански, и не се оправи! Съмнението ми е в бубината на бендикса - и по-точно вътре в нея да има лоша спойка! Ама тя е капсулована и нищо не мога да направя, освен да гадая! Някой имал ли е такъв проблем???
- adis_78
- потребител
- Мнения: 55
- Регистриран: 23 фев 2005, 11:34
- Модел на автомобила: лачен фокусник mk1.5
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Колега,
шалтера се разкапсулова много лесно - може да изглежда масивен корпуса, но не е:-)
Взимаш средно голяма отвертка и лека полека отваряш запресовката откъм бакелитената част (пази се само от отплесващи отвертки - боли;-)). Като напреднеш не забравяй да отпоиш краищата на бобината отвън и после нещата стават интуитивни;-)
Като сглобяваш, намачкай обратно корпуса. Е, той няма да е като преди, а по-скоро като бирена капачка, но ко ти пука - няма да ходиш на изложение с него;-)
Може да му мазнеш и малко силикон да не влиза влага вътре.
Друго нещо, което аз правих когато имах проблема е почистване на всички силови кабели, както тези на стартера, така и на тези на акумулатора.
шалтера се разкапсулова много лесно - може да изглежда масивен корпуса, но не е:-)
Взимаш средно голяма отвертка и лека полека отваряш запресовката откъм бакелитената част (пази се само от отплесващи отвертки - боли;-)). Като напреднеш не забравяй да отпоиш краищата на бобината отвън и после нещата стават интуитивни;-)
Като сглобяваш, намачкай обратно корпуса. Е, той няма да е като преди, а по-скоро като бирена капачка, но ко ти пука - няма да ходиш на изложение с него;-)
Може да му мазнеш и малко силикон да не влиза влага вътре.
Друго нещо, което аз правих когато имах проблема е почистване на всички силови кабели, както тези на стартера, така и на тези на акумулатора.
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Преди 5-6 год. на стария ми орион (1.6D/87) имах проблем със стартера. Бендикса изхвърля, но не върти - зацепва от 2-3 опит за палене и издаваше странен шум. Проблема беше износени зъби на зъбното колело (онова на коляновия вал за който се зацепва стартера). Проблема се реши чрез обръщането му (в сервиз). Най-странното беше че зъбите не се износват равномерно (всичките) а само половината бяха износени (от едната страна половината !?). Това както ми обясниха майсторите е защото коляновия вал винаги спира (само при дизел !?) в едно и също положение и стартера се зацепва с едни и също зъби - така след 2-3 опита за палене вероятността да се попадне на здрави зъби е по-голяма.
- S>G>Bankov
- потребител
- Мнения: 156
- Регистриран: 03 окт 2005, 11:45
- Модел на автомобила: ford escort 91г 1.4 карборатор
- Местоположение: kubrat
- Status: Извън линия
още едно предложениекато завъртиш на контакт и запалваш стартера върти но не пали и чак когато връщаш кюча се мъчи да запали ако го имаш пози признак товае контактния ключ,но там пипаи само ако имаш нерви финни инстроменти вероятно имаш зацапани пластини.
п.с. ако пипаш там гледаи да запомниш кое от каде е успех
п.с. ако пипаш там гледаи да запомниш кое от каде е успех

петнадесет души под капака на колата йохохо и ботилка ром
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта