1.8тд бавно загрява -вече нормално

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
don_73
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 25 яну 2008, 12:42
Модел на автомобила: Форд Куга 2000 TDCI 163 2010
Местоположение: Смолян
Status: Извън линия

1.8тд бавно загрява -вече нормално

Мнение от don_73 » 16 дек 2008, 16:35

Колеги смених термостата(беше моторкрафт)сложих нов,но ефекта е същият.Когато е запаля след 3-4мин.дебелият маркуч които е след термостата и влиза в радятора започва да се затопля стрелката за температурата се намира в началото на белият правоъгълник(колата работи на място).След 7-8км градско каране стрелката отива на N и парното започва да духа топло.Така цял ден мога да си я карам по различни терени и стрелката ще е между NиО ище си има парно.Не ми е ясно защо толкова бавно загрява и защо толкова бързо постъпва топъл антифриз в радятора,а парно след дълго чакане си имам добро.Някой има ли го този проблем.Нека сподели.
Последна промяна от don_73 на 19 фев 2009, 09:58, променено общо 1 път.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: 1.8тд бавно загрява

Мнение от cocoff » 16 дек 2008, 17:34

A почетете малко пък после питайте де...
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... B0#p184776" onclick="window.open(this.href);return false;
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: 1.8тд бавно загрява

Мнение от ivo_63 » 17 дек 2008, 08:30

колега на място никоя кола не загрява за 5 мин.Освен това не се препоръчва работа на двигателя на място - писано е много за това.Палиш и си караш - парното тръгва след 4 км и зависи в кой град си - не барай колата си - добре е.

don_73
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 25 яну 2008, 12:42
Модел на автомобила: Форд Куга 2000 TDCI 163 2010
Местоположение: Смолян
Status: Извън линия

Re: 1.8тд бавно загрява

Мнение от don_73 » 17 дек 2008, 08:37

cocoff написа:A почетете малко пък после питайте де...
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... B0#p184776" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Немога да разбера каква е връзката на тази тема с моя случай.Чел съм всички теми,но като моя случай не открих.

don_73
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 25 яну 2008, 12:42
Модел на автомобила: Форд Куга 2000 TDCI 163 2010
Местоположение: Смолян
Status: Извън линия

Re: 1.8тд бавно загрява

Мнение от don_73 » 17 дек 2008, 08:59

ivo_63 написа:колега на място никоя кола не загрява за 5 мин.Освен това не се препоръчва работа на двигателя на място - писано е много за това.Палиш и си караш - парното тръгва след 4 км и зависи в кой град си - не барай колата си - добре е.
Жена ми кара клио,на петата минута парното духа парливо,а радятора е студен,моя радятор за това време е започнал да се затопля,а парното духа студено,стрелката за температурата се намира в началото на бялото квадратче.Сега ми кажи кое е добре.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: 1.8тд бавно загрява

Мнение от cocoff » 17 дек 2008, 09:11

Мове би ти се иска "твоят" случай да е по-специален, но не е :) Явно не си чел добре...
synthez 3D написа:Понеже и аз имах този проблем,ще се опитам да обясня как се решава.Както се вижда на една от предишните снимки,(използвам я,защото няма как да снимам моя термостат)става въпрос за канала,който започва преди термостата.Той продължава навътре в корпуса и излиза от другата страна към дебелия маркуч към радиатора.Това което много хора не знаят е,че вътре в този канал има нещо като клапан със сачма,която е направена от някаква пластмаса и със годините тя се износва,а понякога направо се разпада и отвора остава постоянно отворен.Когато клапана е отворен,по една или друга причина, то антифриза свободно преминава през канала и отива директно към радиатора,вместо да се върти само в парното и двигателя,при затворен термостат...
Изображение
Това е въпросният байпасен отвор, "виновен" за бавното загряване. Описани са разни начини за стесняването му, както и други решения. Въпрос на избор...
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

don_73
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 25 яну 2008, 12:42
Модел на автомобила: Форд Куга 2000 TDCI 163 2010
Местоположение: Смолян
Status: Извън линия

Re: 1.8тд бавно загрява

Мнение от don_73 » 17 дек 2008, 09:31

cocoff написа:Мове би ти се иска "твоят" случай да е по-специален, но не е :) Явно не си чел добре...
synthez 3D написа:Понеже и аз имах този проблем,ще се опитам да обясня как се решава.Както се вижда на една от предишните снимки,(използвам я,защото няма как да снимам моя термостат)става въпрос за канала,който започва преди термостата.Той продължава навътре в корпуса и излиза от другата страна към дебелия маркуч към радиатора.Това което много хора не знаят е,че вътре в този канал има нещо като клапан със сачма,която е направена от някаква пластмаса и със годините тя се износва,а понякога направо се разпада и отвора остава постоянно отворен.Когато клапана е отворен,по една или друга причина, то антифриза свободно преминава през канала и отива директно към радиатора,вместо да се върти само в парното и двигателя,при затворен термостат...
Изображение
Това е въпросният байпасен отвор, "виновен" за бавното загряване. Описани са разни начини за стесняването му, както и други решения. Въпрос на избор...
Колега този материал съм го изчел.
1.Този кожух на снимката е от бензинова кола.
2.Моят е по елементарен(няма разклонения,има вход и изход)
3.Няма място за байпасен отвор.
Благодаря ти за активноста по проблема ми,но причината е другаде.

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: 1.8тд бавно загрява

Мнение от ivo_63 » 17 дек 2008, 10:42

колега клиото е с 3 кила антифриз да речем щото му е малко моторчето , а твоита си виж в книгата и клиото е бензин нали - сега си говорим , че при по-големи обороти загрява по-бързо ?Ами сядай сутрин , дръж 2 мин на 2500 оборота и си готов.Естествено ще скапеш мотора ама парно ще имаш.Ако търсиш усилено проблем в колата си - ще намериш или сам ще си направиш, още колко колеги искаш да ти кажат ,че на никой не му духа парното на 2 минута през зимата?

don_73
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 25 яну 2008, 12:42
Модел на автомобила: Форд Куга 2000 TDCI 163 2010
Местоположение: Смолян
Status: Извън линия

Re: 1.8тд бавно загрява

Мнение от don_73 » 17 дек 2008, 11:16

ivo_63 написа:колега клиото е с 3 кила антифриз да речем щото му е малко моторчето , а твоита си виж в книгата и клиото е бензин нали - сега си говорим , че при по-големи обороти загрява по-бързо ?Ами сядай сутрин , дръж 2 мин на 2500 оборота и си готов.Естествено ще скапеш мотора ама парно ще имаш.Ако търсиш усилено проблем в колата си - ще намериш или сам ще си направиш, още колко колеги искаш да ти кажат ,че на никой не му духа парното на 2 минута през зимата?
И на 5000 оборота да го даржа пак няма да има за това време парно.Причината,незнайна още засега е че прекалено рано преминава топъл антифриз в радятора.Още никой не ми е казал прине го дали се получава така и защо.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: 1.8тд бавно загрява

Мнение от cocoff » 17 дек 2008, 12:04

Бавното загряване е общ проблем на Форд.
Има над 100 поста във форума, както за бензинови, така и за дизелови ДВГ.
Не мисля, че колата има проблем, но както и колегата ти каза, който търси намира
Последна промяна от cocoff на 17 дек 2008, 12:19, променено общо 2 пъти.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

don_73
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 25 яну 2008, 12:42
Модел на автомобила: Форд Куга 2000 TDCI 163 2010
Местоположение: Смолян
Status: Извън линия

Re: 1.8тд бавно загрява

Мнение от don_73 » 17 дек 2008, 12:15

cocoff написа:Бавното загряване е общ проблем на Форд.
Има над 100 поста във форума, както за бензинови, така и за дизелови ДВГ.
Не мисля, че колата има проблем, но както и колегата ти каза, който търси намира
Това че радятора се затопля бързо не ели проблем?

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: 1.8тд бавно загрява

Мнение от cocoff » 17 дек 2008, 12:19

Това е основното предназначение на радиатора - да се загрява, а "бързо" и "бавно" са най-относителните понятия
1.Търси термостат, който отваря при по-висока температура
2. Намери начин през зимата да "стесняваш" въпросния маркуч.
3. Преработваш маркуча така, че част от антифриза да се връща в блока, а да не отива в радиатора.
4. Изрежи си едно картонче за решетката, по мераклиите тунинговат с жалузи.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

don_73
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 25 яну 2008, 12:42
Модел на автомобила: Форд Куга 2000 TDCI 163 2010
Местоположение: Смолян
Status: Извън линия

Re: 1.8тд бавно загрява

Мнение от don_73 » 17 дек 2008, 12:54

cocoff написа:Това е основното предназначение на радиатора - да се загрява, а "бързо" и "бавно" са най-относителните понятия
1.Търси термостат, който отваря при по-висока температура
2. Намери начин през зимата да "стесняваш" въпросния маркуч.
3. Преработваш маркуча така, че част от антифриза да се връща в блока, а да не отива в радиатора.
4. Изрежи си едно картонче за решетката, по мераклиите тунинговат с жалузи.
Аз мисля че термостата е затворен(проверявал съм го на котлона и старият и новият)и антифриза преминава през някаде другаде.Възможно е някаде да има отвор за байпс но невиждам каде може да се намира.Ако имаш схеми за охладителната система на 1,8тд би ли миги пратил че тези не ми вършат работа.Ще съм ти благодарен.

bai_Petko
потребител
потребител
Мнения: 265
Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1.8тд бавно загрява

Мнение от bai_Petko » 17 дек 2008, 12:56

don_73 написа:
cocoff написа:Бавното загряване е общ проблем на Форд.
Има над 100 поста във форума, както за бензинови, така и за дизелови ДВГ.
Не мисля, че колата има проблем, но както и колегата ти каза, който търси намира
Това че радятора се затопля бързо не е ли проблем?
Проблем е. Не зная как е при дизела, но при предният ми форд (Ескорт 1.4 бензин) го имаше проблема описан по-горе, с байпасното отворче. То водеше към казанчето, а не към радиатора. При всички положения обаче, характерно за старите фордове е загряването на големия маркуч към радиатора, преди стрелката да се вдигне до средата на темп. скала. Това не е нормално за мен, може колегите с по-нови машини да се включат да кажат как е при тях.
Сегашното ми Мондео обаче си загрява бързо - при темп. около нулата парното започва да духа топличко след няма и 2 мин. Не съм му пипал маркуча към радиатора но ще го направя.
У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски

don_73
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 25 яну 2008, 12:42
Модел на автомобила: Форд Куга 2000 TDCI 163 2010
Местоположение: Смолян
Status: Извън линия

Re: 1.8тд бавно загрява

Мнение от don_73 » 17 дек 2008, 13:01

bai_Petko написа:
don_73 написа:
cocoff написа:Бавното загряване е общ проблем на Форд.
Има над 100 поста във форума, както за бензинови, така и за дизелови ДВГ.
Не мисля, че колата има проблем, но както и колегата ти каза, който търси намира
Това че радятора се затопля бързо не е ли проблем?
Проблем е. Не зная как е при дизела, но при предният ми форд (Ескорт 1.4 бензин) го имаше проблема описан по-горе, с байпасното отворче. То водеше към казанчето, а не към радиатора. При всички положения обаче, характерно за старите фордове е загряването на големия маркуч към радиатора, преди стрелката да се вдигне до средата на темп. скала. Това не е нормално за мен, може колегите с по-нови машини да се включат да кажат как е при тях.
Сегашното ми Мондео обаче си загрява бързо - при темп. около нулата парното започва да духа топличко след няма и 2 мин. Не съм му пипал маркуча към радиатора но ще го направя.
Обеден съм че няма да е топъл

Потребителски аватар
Ivaylo Georgiev
Администратор
Администратор
Мнения: 2421
Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX
Местоположение: София, кв. Лозенец
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1.8тд бавно загрява

Мнение от Ivaylo Georgiev » 17 дек 2008, 20:03

Според мен ти е от термостата. Нищо, че е нов. Лош късмет. Аз май 2007 сложих нов моторкрафт, и ноември 2008 се скапа и стрелката и всичко като симптоми беше точно както ти го описваш. Загрява, ама донякъде и после не. Смених го преди седмица с нов и проблема изчезна, загрява си вече до средата и тогава отваря. Но имай предвид, че тоя голям радиатор и това количество антифриз, дето се върти вътре (един леген чугунен ;)), не се загрява бързо и лесно до степента, при която термостата има нужда да отваря. Иначе на самия термостат пише 102 градуса. Ето защо ти духа топло, а стрелката е доста вляво. Когато стигне изправено положение вече духа не топло,а горещо и не може да се държи ръката на отворите.

don_73
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 25 яну 2008, 12:42
Модел на автомобила: Форд Куга 2000 TDCI 163 2010
Местоположение: Смолян
Status: Извън линия

Re: 1.8тд бавно загрява

Мнение от don_73 » 18 дек 2008, 08:44

Ivailo_ Georgiev написа:Според мен ти е от термостата. Нищо, че е нов. Лош късмет. Аз май 2007 сложих нов моторкрафт, и ноември 2008 се скапа и стрелката и всичко като симптоми беше точно както ти го описваш. Загрява, ама донякъде и после не. Смених го преди седмица с нов и проблема изчезна, загрява си вече до средата и тогава отваря. Но имай предвид, че тоя голям радиатор и това количество антифриз, дето се върти вътре (един леген чугунен ;)), не се загрява бързо и лесно до степента, при която термостата има нужда да отваря. Иначе на самия термостат пише 102 градуса. Ето защо ти духа топло, а стрелката е доста вляво. Когато стигне изправено положение вече духа не топло,а горещо и не може да се държи ръката на отворите.
Със 102 градуса термостат не е ли рисковано да се кара.На моят пише 88 на оригиналният и на новият и вкаталозите го дават толкова.

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: 1.8тд бавно загрява

Мнение от ivo_63 » 18 дек 2008, 14:33

вземете си летен и зимен термостат и си ги менкайте , че на лято с тоя термостат 102 градуса ще се видим в раздела "търся двг 1.8 дизел",желая късмет на всички - просто внимавайте като искате да си изтърбушите колите.Апропо колега кората на двг отдолу имаш ли я ?И най-хубавото е , че ти се стопля бързо радиатора - той затова е там сложен.

don_73
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 25 яну 2008, 12:42
Модел на автомобила: Форд Куга 2000 TDCI 163 2010
Местоположение: Смолян
Status: Извън линия

Re: 1.8тд бавно загрява

Мнение от don_73 » 18 дек 2008, 16:27

ivo_63 написа:вземете си летен и зимен термостат и си ги менкайте , че на лято с тоя термостат 102 градуса ще се видим в раздела "търся двг 1.8 дизел",желая късмет на всички - просто внимавайте като искате да си изтърбушите колите.Апропо колега кората на двг отдолу имаш ли я ?И най-хубавото е , че ти се стопля бързо радиатора - той затова е там сложен.
Имам подкартерна кора отдолу.Тя мисля че няма връзка.

Потребителски аватар
Ivaylo Georgiev
Администратор
Администратор
Мнения: 2421
Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX
Местоположение: София, кв. Лозенец
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1.8тд бавно загрява

Мнение от Ivaylo Georgiev » 18 дек 2008, 16:49

При 102 градуса е отворил напълно. Това е стандартно за редица марки и модели коли, поне от 90-те насам. Какво ви притесни тая цифра?

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 18 госта