Проблем с датчика за температурата на водата...
- maximall
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 20 дек 2005, 00:02
- Модел на автомобила: ESCORT 1.4 MI 1988
- Местоположение: HASKOVO
- Status: Извън линия
Проблем с датчика за температурата на водата...
Здравейте , Колеги !
Мойта работа е - без проблем да има, беля направих !
тръгнах да си сменям датчика за температурата на водата \този, който е завит за блока на двигателя\
и като завивах новия го пренавих и се получи идеално отчупване от резбата. Сега не мога да махна остатъка.
Имал ли е някой подобен проблем или някаква идея как да го реша ?
Който може - да помага !
Мойта работа е - без проблем да има, беля направих !
тръгнах да си сменям датчика за температурата на водата \този, който е завит за блока на двигателя\
и като завивах новия го пренавих и се получи идеално отчупване от резбата. Сега не мога да махна остатъка.
Имал ли е някой подобен проблем или някаква идея как да го реша ?
Който може - да помага !

- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Проблем с датчика за температурата на водата...
Когато така се счупи болт се разпробива в центъра със свредло малко по-малко от самия болт и остатъка се вади.
При теб обаче това е опасно, че ще влезе нещо навътре и много по-голяма беля ще стане, пък и резбата е конусна - имай го предвид.
При теб обаче това е опасно, че ще влезе нещо навътре и много по-голяма беля ще стане, пък и резбата е конусна - имай го предвид.

- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Проблем с датчика за температурата на водата...
Трудна работа да се извади, ако остатъка има още да го нарека "месо", се пробива с дрелка до някъде, после се прави лява резба в отвора с метчик, навива се болт пак с лява резба и се отвива внимателно. Може да се наложи да се понагрее. Но гледай да не попаднат стружки навътре.
-
- потребител
- Мнения: 650
- Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
- Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Проблем с датчика за температурата на водата...
тази ра
Тази работа става с т. нар. "обратен райбер". Райбера е инструмент, приличащ на бургия, служи за разширяване на отвори, има различни диаметри. Обратния райбер се завива в посока, в коята се развива на резбата на болта. Пробива се дупка в скъсаната резба, без да се разпробива цялата дължина, с размер в зависимост от размера на райбера. трудно ми е да опиша точно.Почти всички майстори имат такъв инструмент. С него става бързо и лесно.maximall написа:Сега не мога да махна остатъка.
Имал ли е някой подобен проблем или някаква идея как да го реша ?
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Проблем с датчика за температурата на водата...
Райбера е инструмент за престъргване и не може да бъде завит, нито пък съществува "обратен райбер". Колегата вероятно има предвид метчик, с който инструмент се правят вътрешни резби в предварително пробит отвор. При тебе трябва да се използва метчик за "лява" резба. Така както писах по горе.
За външни резби пък се използва флашка.
За външни резби пък се използва флашка.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с датчика за температурата на водата...
Peet написа: Тази работа става с т. нар. "обратен райбер". Райбера е инструмент, приличащ на бургия, служи за разширяване на отвори, има различни диаметри. Обратния райбер се завива в посока, в коята се развива на резбата на болта. Пробива се дупка в скъсаната резба, без да се разпробива цялата дължина, с размер в зависимост от размера на райбера. трудно ми е да опиша точно.Почти всички майстори имат такъв инструмент. С него става бързо и лесно.
И двамата сте познали на 50%, инструмента се казва ОБРАТЕН МЕТЧИК и служи само за тази цел.tankovbg написа:Райбера е инструмент за престъргване и не може да бъде завит, нито пък съществува "обратен райбер". Колегата вероятно има предвид метчик, с който инструмент се правят вътрешни резби в предварително пробит отвор. При тебе трябва да се използва метчик за "лява" резба. Така както писах по горе.
За външни резби пък се използва флашка.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 650
- Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
- Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Проблем с датчика за температурата на водата...
Инструмента, който съм ползувал приличаше на свредло с по-широки канали и с посока, обратна на часовниковата стрелка. По-важното е че беше с форма на конус и се заклинва в отвора, когато се върти в посоката на развиване на скъсания болт-така вади останалата част от болта. Тук целта не е да се прави резба и да се навива болт с лява резба, а да се вклини инструмента. Това е от челен опит-лично съм го правил.
Метчика не е с конична форма-той е цилиндричен.
В заключение-стана ясно,че има различни начини за решаване на проблема.
Метчика не е с конична форма-той е цилиндричен.
В заключение-стана ясно,че има различни начини за решаване на проблема.

-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с датчика за температурата на водата...
Па айде и аз да го ударя на масата 
Инструментът си се казва "екстрактор за счупени болтове"
Радетелите за чист български език могат да го наричат "изваждач на счупени болтове"
Докато пробиваш слагаш 1-2 магнита до свредлото или ползваш дрелка с ограничител на дълбочината.

Инструментът си се казва "екстрактор за счупени болтове"
Радетелите за чист български език могат да го наричат "изваждач на счупени болтове"
Докато пробиваш слагаш 1-2 магнита до свредлото или ползваш дрелка с ограничител на дълбочината.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- потребител
- Мнения: 650
- Регистриран: 17 юли 2007, 15:59
- Модел на автомобила: Ford Galaxy,2.0i DOHC,Ghia,'98
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Проблем с датчика за температурата на водата...
Това е инстументаcocoff написа:.

-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: Проблем с датчика за температурата на водата...
да и крика не е крик , а вероятно "хидравличен автоматичен повдигач" или "ръчен механичен " , ще умра от смях с тия модерни думи дето описват прости неща.Гледах наскоро едни дето се "ескейпваха" и други подобни модерни думи, какво стана с тоя език нашия ?
Впрочем екстрактор ползва вашия зъболекар - близка професия до механика , дано не научите какво е екстрактор наистина
Впрочем екстрактор ползва вашия зъболекар - близка професия до механика , дано не научите какво е екстрактор наистина

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта