1.8тд бавно загрява -вече нормално
-
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 25 яну 2008, 12:42
- Модел на автомобила: Форд Куга 2000 TDCI 163 2010
- Местоположение: Смолян
- Status: Извън линия
1.8тд бавно загрява -вече нормално
Колеги смених термостата(беше моторкрафт)сложих нов,но ефекта е същият.Когато е запаля след 3-4мин.дебелият маркуч които е след термостата и влиза в радятора започва да се затопля стрелката за температурата се намира в началото на белият правоъгълник(колата работи на място).След 7-8км градско каране стрелката отива на N и парното започва да духа топло.Така цял ден мога да си я карам по различни терени и стрелката ще е между NиО ище си има парно.Не ми е ясно защо толкова бавно загрява и защо толкова бързо постъпва топъл антифриз в радятора,а парно след дълго чакане си имам добро.Някой има ли го този проблем.Нека сподели.
Последна промяна от don_73 на 19 фев 2009, 09:58, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: 1.8тд бавно загрява
A почетете малко пък после питайте де...
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... B0#p184776" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... B0#p184776" onclick="window.open(this.href);return false;
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: 1.8тд бавно загрява
колега на място никоя кола не загрява за 5 мин.Освен това не се препоръчва работа на двигателя на място - писано е много за това.Палиш и си караш - парното тръгва след 4 км и зависи в кой град си - не барай колата си - добре е.
-
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 25 яну 2008, 12:42
- Модел на автомобила: Форд Куга 2000 TDCI 163 2010
- Местоположение: Смолян
- Status: Извън линия
Re: 1.8тд бавно загрява
Немога да разбера каква е връзката на тази тема с моя случай.Чел съм всички теми,но като моя случай не открих.cocoff написа:A почетете малко пък после питайте де...
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... B0#p184776" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 25 яну 2008, 12:42
- Модел на автомобила: Форд Куга 2000 TDCI 163 2010
- Местоположение: Смолян
- Status: Извън линия
Re: 1.8тд бавно загрява
Жена ми кара клио,на петата минута парното духа парливо,а радятора е студен,моя радятор за това време е започнал да се затопля,а парното духа студено,стрелката за температурата се намира в началото на бялото квадратче.Сега ми кажи кое е добре.ivo_63 написа:колега на място никоя кола не загрява за 5 мин.Освен това не се препоръчва работа на двигателя на място - писано е много за това.Палиш и си караш - парното тръгва след 4 км и зависи в кой град си - не барай колата си - добре е.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: 1.8тд бавно загрява
Мове би ти се иска "твоят" случай да е по-специален, но не е
Явно не си чел добре...

Това е въпросният байпасен отвор, "виновен" за бавното загряване. Описани са разни начини за стесняването му, както и други решения. Въпрос на избор...

synthez 3D написа:Понеже и аз имах този проблем,ще се опитам да обясня как се решава.Както се вижда на една от предишните снимки,(използвам я,защото няма как да снимам моя термостат)става въпрос за канала,който започва преди термостата.Той продължава навътре в корпуса и излиза от другата страна към дебелия маркуч към радиатора.Това което много хора не знаят е,че вътре в този канал има нещо като клапан със сачма,която е направена от някаква пластмаса и със годините тя се износва,а понякога направо се разпада и отвора остава постоянно отворен.Когато клапана е отворен,по една или друга причина, то антифриза свободно преминава през канала и отива директно към радиатора,вместо да се върти само в парното и двигателя,при затворен термостат...
Това е въпросният байпасен отвор, "виновен" за бавното загряване. Описани са разни начини за стесняването му, както и други решения. Въпрос на избор...
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 25 яну 2008, 12:42
- Модел на автомобила: Форд Куга 2000 TDCI 163 2010
- Местоположение: Смолян
- Status: Извън линия
Re: 1.8тд бавно загрява
Колега този материал съм го изчел.cocoff написа:Мове би ти се иска "твоят" случай да е по-специален, но не еЯвно не си чел добре...
synthez 3D написа:Понеже и аз имах този проблем,ще се опитам да обясня как се решава.Както се вижда на една от предишните снимки,(използвам я,защото няма как да снимам моя термостат)става въпрос за канала,който започва преди термостата.Той продължава навътре в корпуса и излиза от другата страна към дебелия маркуч към радиатора.Това което много хора не знаят е,че вътре в този канал има нещо като клапан със сачма,която е направена от някаква пластмаса и със годините тя се износва,а понякога направо се разпада и отвора остава постоянно отворен.Когато клапана е отворен,по една или друга причина, то антифриза свободно преминава през канала и отива директно към радиатора,вместо да се върти само в парното и двигателя,при затворен термостат...
Това е въпросният байпасен отвор, "виновен" за бавното загряване. Описани са разни начини за стесняването му, както и други решения. Въпрос на избор...
1.Този кожух на снимката е от бензинова кола.
2.Моят е по елементарен(няма разклонения,има вход и изход)
3.Няма място за байпасен отвор.
Благодаря ти за активноста по проблема ми,но причината е другаде.
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: 1.8тд бавно загрява
колега клиото е с 3 кила антифриз да речем щото му е малко моторчето , а твоита си виж в книгата и клиото е бензин нали - сега си говорим , че при по-големи обороти загрява по-бързо ?Ами сядай сутрин , дръж 2 мин на 2500 оборота и си готов.Естествено ще скапеш мотора ама парно ще имаш.Ако търсиш усилено проблем в колата си - ще намериш или сам ще си направиш, още колко колеги искаш да ти кажат ,че на никой не му духа парното на 2 минута през зимата?
-
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 25 яну 2008, 12:42
- Модел на автомобила: Форд Куга 2000 TDCI 163 2010
- Местоположение: Смолян
- Status: Извън линия
Re: 1.8тд бавно загрява
И на 5000 оборота да го даржа пак няма да има за това време парно.Причината,незнайна още засега е че прекалено рано преминава топъл антифриз в радятора.Още никой не ми е казал прине го дали се получава така и защо.ivo_63 написа:колега клиото е с 3 кила антифриз да речем щото му е малко моторчето , а твоита си виж в книгата и клиото е бензин нали - сега си говорим , че при по-големи обороти загрява по-бързо ?Ами сядай сутрин , дръж 2 мин на 2500 оборота и си готов.Естествено ще скапеш мотора ама парно ще имаш.Ако търсиш усилено проблем в колата си - ще намериш или сам ще си направиш, още колко колеги искаш да ти кажат ,че на никой не му духа парното на 2 минута през зимата?
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: 1.8тд бавно загрява
Бавното загряване е общ проблем на Форд.
Има над 100 поста във форума, както за бензинови, така и за дизелови ДВГ.
Не мисля, че колата има проблем, но както и колегата ти каза, който търси намира
Има над 100 поста във форума, както за бензинови, така и за дизелови ДВГ.
Не мисля, че колата има проблем, но както и колегата ти каза, който търси намира
Последна промяна от cocoff на 17 дек 2008, 12:19, променено общо 2 пъти.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 25 яну 2008, 12:42
- Модел на автомобила: Форд Куга 2000 TDCI 163 2010
- Местоположение: Смолян
- Status: Извън линия
Re: 1.8тд бавно загрява
Това че радятора се затопля бързо не ели проблем?cocoff написа:Бавното загряване е общ проблем на Форд.
Има над 100 поста във форума, както за бензинови, така и за дизелови ДВГ.
Не мисля, че колата има проблем, но както и колегата ти каза, който търси намира
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: 1.8тд бавно загрява
Това е основното предназначение на радиатора - да се загрява, а "бързо" и "бавно" са най-относителните понятия
1.Търси термостат, който отваря при по-висока температура
2. Намери начин през зимата да "стесняваш" въпросния маркуч.
3. Преработваш маркуча така, че част от антифриза да се връща в блока, а да не отива в радиатора.
4. Изрежи си едно картонче за решетката, по мераклиите тунинговат с жалузи.
1.Търси термостат, който отваря при по-висока температура
2. Намери начин през зимата да "стесняваш" въпросния маркуч.
3. Преработваш маркуча така, че част от антифриза да се връща в блока, а да не отива в радиатора.
4. Изрежи си едно картонче за решетката, по мераклиите тунинговат с жалузи.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
-
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 25 яну 2008, 12:42
- Модел на автомобила: Форд Куга 2000 TDCI 163 2010
- Местоположение: Смолян
- Status: Извън линия
Re: 1.8тд бавно загрява
Аз мисля че термостата е затворен(проверявал съм го на котлона и старият и новият)и антифриза преминава през някаде другаде.Възможно е някаде да има отвор за байпс но невиждам каде може да се намира.Ако имаш схеми за охладителната система на 1,8тд би ли миги пратил че тези не ми вършат работа.Ще съм ти благодарен.cocoff написа:Това е основното предназначение на радиатора - да се загрява, а "бързо" и "бавно" са най-относителните понятия
1.Търси термостат, който отваря при по-висока температура
2. Намери начин през зимата да "стесняваш" въпросния маркуч.
3. Преработваш маркуча така, че част от антифриза да се връща в блока, а да не отива в радиатора.
4. Изрежи си едно картонче за решетката, по мераклиите тунинговат с жалузи.
-
- потребител
- Мнения: 265
- Регистриран: 27 юли 2007, 16:14
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 1996, комби автомат
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: 1.8тд бавно загрява
Проблем е. Не зная как е при дизела, но при предният ми форд (Ескорт 1.4 бензин) го имаше проблема описан по-горе, с байпасното отворче. То водеше към казанчето, а не към радиатора. При всички положения обаче, характерно за старите фордове е загряването на големия маркуч към радиатора, преди стрелката да се вдигне до средата на темп. скала. Това не е нормално за мен, може колегите с по-нови машини да се включат да кажат как е при тях.don_73 написа:Това че радятора се затопля бързо не е ли проблем?cocoff написа:Бавното загряване е общ проблем на Форд.
Има над 100 поста във форума, както за бензинови, така и за дизелови ДВГ.
Не мисля, че колата има проблем, но както и колегата ти каза, който търси намира
Сегашното ми Мондео обаче си загрява бързо - при темп. около нулата парното започва да духа топличко след няма и 2 мин. Не съм му пипал маркуча към радиатора но ще го направя.
У нас обаче КАТ служи за да те преебе, а не за да оправи движението.
М. Карбовски
М. Карбовски
-
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 25 яну 2008, 12:42
- Модел на автомобила: Форд Куга 2000 TDCI 163 2010
- Местоположение: Смолян
- Status: Извън линия
Re: 1.8тд бавно загрява
Обеден съм че няма да е топълbai_Petko написа:Проблем е. Не зная как е при дизела, но при предният ми форд (Ескорт 1.4 бензин) го имаше проблема описан по-горе, с байпасното отворче. То водеше към казанчето, а не към радиатора. При всички положения обаче, характерно за старите фордове е загряването на големия маркуч към радиатора, преди стрелката да се вдигне до средата на темп. скала. Това не е нормално за мен, може колегите с по-нови машини да се включат да кажат как е при тях.don_73 написа:Това че радятора се затопля бързо не е ли проблем?cocoff написа:Бавното загряване е общ проблем на Форд.
Има над 100 поста във форума, както за бензинови, така и за дизелови ДВГ.
Не мисля, че колата има проблем, но както и колегата ти каза, който търси намира
Сегашното ми Мондео обаче си загрява бързо - при темп. около нулата парното започва да духа топличко след няма и 2 мин. Не съм му пипал маркуча към радиатора но ще го направя.
- Ivaylo Georgiev
- Администратор
- Мнения: 2421
- Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
- Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX - Местоположение: София, кв. Лозенец
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: 1.8тд бавно загрява
Според мен ти е от термостата. Нищо, че е нов. Лош късмет. Аз май 2007 сложих нов моторкрафт, и ноември 2008 се скапа и стрелката и всичко като симптоми беше точно както ти го описваш. Загрява, ама донякъде и после не. Смених го преди седмица с нов и проблема изчезна, загрява си вече до средата и тогава отваря. Но имай предвид, че тоя голям радиатор и това количество антифриз, дето се върти вътре (един леген чугунен
), не се загрява бързо и лесно до степента, при която термостата има нужда да отваря. Иначе на самия термостат пише 102 градуса. Ето защо ти духа топло, а стрелката е доста вляво. Когато стигне изправено положение вече духа не топло,а горещо и не може да се държи ръката на отворите.

-
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 25 яну 2008, 12:42
- Модел на автомобила: Форд Куга 2000 TDCI 163 2010
- Местоположение: Смолян
- Status: Извън линия
Re: 1.8тд бавно загрява
Със 102 градуса термостат не е ли рисковано да се кара.На моят пише 88 на оригиналният и на новият и вкаталозите го дават толкова.Ivailo_ Georgiev написа:Според мен ти е от термостата. Нищо, че е нов. Лош късмет. Аз май 2007 сложих нов моторкрафт, и ноември 2008 се скапа и стрелката и всичко като симптоми беше точно както ти го описваш. Загрява, ама донякъде и после не. Смених го преди седмица с нов и проблема изчезна, загрява си вече до средата и тогава отваря. Но имай предвид, че тоя голям радиатор и това количество антифриз, дето се върти вътре (един леген чугунен), не се загрява бързо и лесно до степента, при която термостата има нужда да отваря. Иначе на самия термостат пише 102 градуса. Ето защо ти духа топло, а стрелката е доста вляво. Когато стигне изправено положение вече духа не топло,а горещо и не може да се държи ръката на отворите.
-
- Потребител
- Мнения: 1260
- Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
- Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007 - Местоположение: ruse
- Status: Извън линия
Re: 1.8тд бавно загрява
вземете си летен и зимен термостат и си ги менкайте , че на лято с тоя термостат 102 градуса ще се видим в раздела "търся двг 1.8 дизел",желая късмет на всички - просто внимавайте като искате да си изтърбушите колите.Апропо колега кората на двг отдолу имаш ли я ?И най-хубавото е , че ти се стопля бързо радиатора - той затова е там сложен.
-
- потребител
- Мнения: 43
- Регистриран: 25 яну 2008, 12:42
- Модел на автомобила: Форд Куга 2000 TDCI 163 2010
- Местоположение: Смолян
- Status: Извън линия
Re: 1.8тд бавно загрява
Имам подкартерна кора отдолу.Тя мисля че няма връзка.ivo_63 написа:вземете си летен и зимен термостат и си ги менкайте , че на лято с тоя термостат 102 градуса ще се видим в раздела "търся двг 1.8 дизел",желая късмет на всички - просто внимавайте като искате да си изтърбушите колите.Апропо колега кората на двг отдолу имаш ли я ?И най-хубавото е , че ти се стопля бързо радиатора - той затова е там сложен.
- Ivaylo Georgiev
- Администратор
- Мнения: 2421
- Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
- Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX - Местоположение: София, кв. Лозенец
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: 1.8тд бавно загрява
При 102 градуса е отворил напълно. Това е стандартно за редица марки и модели коли, поне от 90-те насам. Какво ви притесни тая цифра?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта