кормилната реика на форд фиеста мк1
- hibryd
- потребител
- Мнения: 110
- Регистриран: 06 ное 2006, 18:26
- Модел на автомобила: [Fiat Punto] 1.4 GT
[Ford Fiesta] mk3 1.3 - Местоположение: София
- Status: Извън линия
кормилната реика на форд фиеста мк1
трябва ми схема или чертеж на кормилната реика на форд фиеста мк1 (закрепване на щангата с ябалковидния болт с реиката )
благодаря предварително
благодаря предварително



- blago_
- потребител
- Мнения: 34
- Регистриран: 11 окт 2007, 15:12
- Модел на автомобила: SCORPIO І 2.0 DOHC EFI
- Местоположение: София / Видин
- Status: Извън линия
Re: кормилната реика на форд фиеста мк1
В свали си AUTODATA има я в замундата има много полезни работи, ако си падаш да ремонтираш....
Никога не карай по-бързо отколкото твоят ангел-хранител може да лети!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: кормилната реика на форд фиеста мк1
Ако искаш да я ремонтираш, аз знам как е направена тази за ескортите - а тя е същата конструкция, а може би и по размери.hibryd написа:трябва ми схема или чертеж на кормилната реика на форд фиеста мк1 (закрепване на щангата с ябалковидния болт с реиката )
благодаря предварително
В двата края на зъбната рейка има резба и челно оформено легло за пластмасови опори на сферата на шарнира. Срещу тези пластмаси е гайката - тя е къса тръба, около 50 мм, и заедно с пластмасовите опори от вътрешната страна държи ябълката. Гайката е цилиндрична от външната страна. Законтря се с втора гайка с дължина около 4-5 мм, също почти цилиндрична. Лъфтът се наглася чрез завиване на тези гайки, след което се законтрят. Срещу разконтряне между двете гайки от всяка страна на рейката е пробит отвор около 3,5 мм в който е набит щифт. Отворът е така наместен, че половината е в едната гайка, дръгата половина е в контрата. Щифтът е съвсем мек. За да се демонтира се пробива с свредло 1,5 или 2 мм точно в средата за да направиш хубв център, и след това изчистваш с 3,5 или 4 мм - докато успееш да отвиеш двете гайки.
После почистваш, слагаш малко синтетична или друга устойчива на вода, окисление и загряване грес (например с молибденов сулфид... или сулфит - не знам как се казваше) и обираш луфта без да стягаш. Трябва шарнирът да остане лекоподвижен, може да се случи да затяга леко в някои положения - все пак сферата се е поизносила. Нежелателно е да сменяш оригиналните пластмасови опори с нови - не издържат. А старите карат и по един милион км ако не влезе вода. Моите са на над 500000.
След като сглобиш, пробиваш дупка в цепката между двете гайки и набиваш щифт (мек гвоздей, горена тел и т.н.). Не пробивай дълбоко - достатъчно е няколко мм, под 5. Резбите на гайките са нормални. Погледни ги - виждат се под гайката.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта