Проблем с фаровете на МКІ

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 20 дек 2005, 17:55

Май трябва да се свали и маската между двата фара /емблемата е на нея/, държи се на две болчета ако не греша.
Може и снимка понататък :wink: !
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
furcy
потребител
потребител
Мнения: 369
Регистриран: 11 юни 2005, 16:32
Модел на автомобила: Volvo S60 '11 2.4 D5
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от furcy » 27 дек 2005, 08:54

Много благодаря на всички отзовали се по темата
Всичко мина идеално за около 20 мин, 15 за първия (малко домашна ракия за концентрация) и 5 за втория.
При мен протече така:
1. Свалих маската - 2 кръстати винта - така се откриват металните скоби, които държат фаровете странично (от вътрешната страна).
2. Свалих мигачите - пластмасови винтове със еврейска звезда - по-лесно е да се оперира като се махнат
3. Свалих горните три метални скоби на всеки фар.
4. С широка плоска отвертка отворих фара от горната ми страна - внимава се да не се прекали че се откачат долните три скоби и тогава не знам..ще се сваля и броня може би. При отварянето се открува процеп 3-4 см, който е напълно достатъчен за смяната на блендите. те са на 2 чопчета които се натискат леко и блендата се освобождава много лесно.
Завършваме операцията по обратен ред и регулираме фара ако се налага.
Всичко това ми костваше 41 лв за бленди и 30 мин свободно време
За сведение в МП искаха 60 лв за тази процедура
Надявам се че съм бил полезен с подробното и досадно описание :D
Вече наистина свети :-)
Поздрави на всички колеги шофьори и весела Коледа на всички :)

@aaleks Специални благодарности за подробното и точно описание, не срещнах никакви трудности. *00106* :drink:

Потребителски аватар
rejo
потребител
потребител
Мнения: 234
Регистриран: 22 сеп 2005, 01:10
Модел на автомобила: FIESTA 1.3i 2005, бензин
Местоположение: София, жк Младост 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от rejo » 30 дек 2005, 10:30

Купих си Osram Silverstar, купих и бленди в МП (45лв, ама онзи магазин не го намерих :oops: ). Реших да питам там колко ще ми вземат за смяната на всичко. Вика приемчика около 35лв + реглаж на фаровете. Съгласих се, защото не ми се занимаваше да ходя другаде, пък и реглаж - не ми се стори скъпо. Оставих колата и отивам на работа.

След 5 мин ми звънят от МП и ми казват, че не съм си купил някакви "гумички" за блендите :!: :?: :idea: И аз им казвам добре де, едни гумички сложете - колко струват. Отговаря 30лв :!: :!: :!: :evil: :evil: :evil:

Направо полудях :evil: :evil: Връщам се бесен, отивам при мнотьора и го питам за какво са му тези гумички и му обяснявам процедурата за смяна със сваляне на предна броня. И онзи ми вика, че в МП не го правили така, ами РЕЖАТ МАСКАТА и после за поставянето на фаровете и маската трябвали некви неща. Направо си взех мондеото и с мръсна газ излетях от сервиза :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
ГАДОВЕ :!: :!: :!:

Потребителски аватар
rejo
потребител
потребител
Мнения: 234
Регистриран: 22 сеп 2005, 01:10
Модел на автомобила: FIESTA 1.3i 2005, бензин
Местоположение: София, жк Младост 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от rejo » 30 дек 2005, 10:32

та исках да питам: за смяна и на крушки май задължително трябва да се махне предната броня, нали :?:

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 30 дек 2005, 18:32

rejo написа:та исках да питам: за смяна и на крушки май задължително трябва да се махне предната броня, нали :?:
Незнам как е на мондеото но ми звучи ъпсуртно. Я по добре има се обади и ги питай няма ли да е по-лесно ако извадят двигателя от коша.
Хаха едва ли ще сваляш бронята баси тъпото ще е. На баба лада мисля, че нищо не се разглобяваше за да смениш крушка а е модел 70-те.

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Peter_CLX » 30 дек 2005, 22:21

Май тези механици в МП са обучавани малко нескопосано (някой веднъж беше писал и за скъсан агренажен ремък на 2000 км, сменен пак там). Предлагам да се организира обучение на персонала на МП от членове на фен-клуба Форд... срещу безплатна поддръжка в МП на колите на клубарите :D:

PlamenJ
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 31 май 2005, 17:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от PlamenJ » 04 яну 2006, 18:22

За много години на всички във форума! Успешна 2006-та!

rejo, не ти трябва да пипаш бронята за смяна на крушките.
Отваряш си предния капак, след това махаш пласмасовите задни капаци на фаровете (мисля че се всеки се държеше на две широки щипки отгоре) и след това развиваш крушките. Те си имат метални държачи (фасунги) със специални дръжки за по-лесно боравене. Самото развиване е половин оборот. Гледай да запомниш точно как стои във фара преди да я извадиш за да не се чудиш после как се вкарва обратно. Същото се отнася и за изваждането на самата крушка от фасунгата, че и там има малко чалъм.

Хайде успех! :)
Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 05 яну 2006, 10:40

така така, но после му пожелавам весел "купон" при закачането на щипките :?

Потребителски аватар
rejo
потребител
потребител
Мнения: 234
Регистриран: 22 сеп 2005, 01:10
Модел на автомобила: FIESTA 1.3i 2005, бензин
Местоположение: София, жк Младост 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от rejo » 06 яну 2006, 10:21

Благодаря за отговорите и ЗА МНОГО ГОДИНИ и от мен.

Сега уикенда ще пробвам операцията, та и блендите ще видя дали ще мога сам да сменя :lol: :lol: :lol:

После ще кажа какво е станало :?

Потребителски аватар
rejo
потребител
потребител
Мнения: 234
Регистриран: 22 сеп 2005, 01:10
Модел на автомобила: FIESTA 1.3i 2005, бензин
Местоположение: София, жк Младост 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от rejo » 09 яну 2006, 14:18

Много благодаря на всички, които така подробно обясниха как става работата с блендите :!: :!: :!:

Смених ги за 30 мин без да има особени затруднения. Като си помисля как щях да се набутам в МП.............

Обаче се оказа, че крушките които съм си купил, не стават за Мондеото (тъй като не вдявам много от автомобили, не се сетих че може да има различни), много по-големи са и въобще не влизат в мястото.

И какво да ги правя тези 2 ОСРАМ Силвър..... чисто нови ??? Касова бележка нямам, та да ги сменя (от Практикер са). Едната я отворих все пак, за да я пробвам.

Някой ако му трябват за размяна или по-евтино да му ги дам или не знам :?: :?: :?:

Потребителски аватар
the_mad_max
потребител
потребител
Мнения: 250
Регистриран: 11 авг 2006, 21:26
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia SW 96 1.8i 16V Zetec-E SEFI RKC 115 hp.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от the_mad_max » 27 мар 2007, 22:21

Колеги, не зная дали някой ще я забележи тази тема, тъй като е отдавна но все пак да питам: тези OSRAM Silverstar от обясненията разбрах, че светят 50% по-силно. Питам във връзка с Фиестата, ще станат ли на нея, дали няма много да пече във фара и най-важното: колко пара са?
Днес по пътя за Княжево привечер по тъмно, просто си извадих очите. Едвам, едвам свети, уж фаровете са нови пък ми се струва че светят слабо. Сега съм със стандартни крушки 55W.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 28 мар 2007, 09:31

the_mad_max написа:Колеги, не зная дали някой ще я забележи тази тема, тъй като е отдавна но все пак да питам: тези OSRAM Silverstar от обясненията разбрах, че светят 50% по-силно. Питам във връзка с Фиестата, ще станат ли на нея, дали няма много да пече във фара и най-важното: колко пара са?
Днес по пътя за Княжево привечер по тъмно, просто си извадих очите. Едвам, едвам свети, уж фаровете са нови пък ми се струва че светят слабо. Сега съм със стандартни крушки 55W.
По-скъпи са от нормалните, май към 15лв. едната.
Не греят повече, тъй като са си стандартната мощност от 55/60W, такаче няма да имаш грижи с рефлекторите.

:twisted:

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от tropper » 12 юли 2007, 00:52

Здравейте!

Да споделя и аз как се оправих със смяната на блендите:

1) Нови от МотоПфое - 2х26лв
2) Имаше само лява, чаках за доставка от Германия на дясна... на всичкото отгоре ваче като ги сложих и светнаха забелязах, че са различни на цвят.... едната е малко по-жълта :(
3) Искаха ми 2 човекочаса х 35лв = 70лв за смяната, реших да пробвам сам

4) Махнах мигачите - както сте описали по-нагоре
5) Махнах декоративната решетка с емблемата
6) развих двата винта, с които пластмасовата конструкция се държи за метална греда при радиатора
7) още два винта зад мигачите
8.) има още един винт, който държи пластмасата, намира се под нивото на фаровете, скрит от бронята, някъде под левия мигач - при мен за щастие го нямаше :)
9) Извъртане на сглобката с пластамасата и двата фара леко нагоре - колкото може
10) внимателно подпъхване на няколко прави отвертки м/у стъклото на фара и бронята, така че фарът да излезе над бронята - и той взе че излезе достатъчно колкото да има достъп до долните три щипки

Оттам нататък - работата ясна.

Реших да ги изкарам първо защото освен блендите сменях и счупено ляво стъкло и второ защото не ми се рискуваше при изкривяване на стъклото да счупя и дясното, което МП го дават за скромната сума от 93лв.

Крушки - една NARVA +30% (за 5лв и нещо), и една обикновена, доволен съм от силната... ама днес търсих втора и в 3 лукоил-а подред нямаше...

И с много мислене и суетене кое откъде, защото го правих за първи път и не се бях сетил да погледна тук, работата стана за по-малко от 2 часа. Ако ми се наложи да го правя за втори - сигурно около 30мин. А гадовете ми искат за 2 ЧЧ да им плащам, дето трябва да имат и опит, и инструменти, и сервизни документации....
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта