Температурният датчик на Focus
-
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 13 дек 2008, 16:41
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 Zetec
- Status: Извън линия
Re: Температурният датчик на Focus
Мистерията е разгадана... От калпави майстори и калпави магазини аман! Там, където са ми сменили термостата са сложили някакъв, който няма клапа за самообезвъздушаване и оттам цялата драма (а старият явно също е имал проблем). Но трябваше да стигна чак до Мото Пфое, за да разбера това, като междувременно пръснах сериозна сума за нещо толкова дребно.
Благодаря много за постовете и за помощта:)
Благодаря много за постовете и за помощта:)
-
- потребител
- Мнения: 742
- Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
- Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
- Status: Извън линия
Re: Температурният датчик на Focus
Проблема е че никой не тества системата предварително! И че никой не гледа съвместимостта на частите.
ДОбре поне че не взе гарнитура да сваляш
ДОбре поне че не взе гарнитура да сваляш

-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 12 яну 2009, 21:45
- Модел на автомобила: fokus
- Status: Извън линия
Re: Температурният датчик на Focus
Здравей, ДЕС
Имам същият проблем със загряването.
Двигател - 1.6 16V бензин.
При мен се вклучва и защита против прегряване-светва оранжевата лампа и изключва двигателя.
При тестовия режим това става на 124 градуса.
Сменил съм термостат и датчик на главата. Перката работи след 110 градуса.
Моля те, дай ми по-пална информация какъв беше точно проблема и как го отстрани.
Имам същият проблем със загряването.
Двигател - 1.6 16V бензин.
При мен се вклучва и защита против прегряване-светва оранжевата лампа и изключва двигателя.
При тестовия режим това става на 124 градуса.
Сменил съм термостат и датчик на главата. Перката работи след 110 градуса.
Моля те, дай ми по-пална информация какъв беше точно проблема и как го отстрани.
-
- потребител
- Мнения: 742
- Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
- Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
- Status: Извън линия
Re: Температурният датчик на Focus
то си пише, термостата му не се самообезвъздушава и имал въздух в системата
Принципно термостата отваря на 92 градус. при теб как е? Отваря ли затопля ли ти се долната тръба?
Принципно термостата отваря на 92 градус. при теб как е? Отваря ли затопля ли ти се долната тръба?
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 12 яну 2009, 21:45
- Модел на автомобила: fokus
- Status: Извън линия
Re: Температурният датчик на Focus
Долната тръба е студена.
На термостата има малка съчма в един отвор. Този отвор съм го сложил в горната часта на корпуса на термостата.
На термостата има малка съчма в един отвор. Този отвор съм го сложил в горната часта на корпуса на термостата.
-
- потребител
- Мнения: 742
- Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
- Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
- Status: Извън линия
Re: Температурният датчик на Focus
Ако прочете мненията в темата, на колегата ДЕС проблема беше същия. Новия термостат как го купи по шаси или?
Другото свали си ръководството за ремонт ина стр.1340 има мнооого за радиатори термостати и тнт.
Друг момент е че при 1.6 SE и E термостатите са различни и отварят на различна темп.
Другото свали си ръководството за ремонт ина стр.1340 има мнооого за радиатори термостати и тнт.
Друг момент е че при 1.6 SE и E термостатите са различни и отварят на различна темп.
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 12 яну 2009, 21:45
- Модел на автомобила: fokus
- Status: Извън линия
Re: Температурният датчик на Focus
Термостата ми е от мото пфое, по номер на шаси.
От каде да сваля ръководство?
От каде да сваля ръководство?
-
- потребител
- Мнения: 742
- Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
- Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
- Status: Извън линия
Re: Температурният датчик на Focus
пратих ти го на мейла че е около 4мб, а линковете в раздел софтуеър не работят.
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 12 яну 2009, 21:45
- Модел на автомобила: fokus
- Status: Извън линия
Re: Температурният датчик на Focus
Няма оправия с този телмостат.
-
- потребител
- Мнения: 742
- Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
- Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
- Status: Извън линия
Re: Температурният датчик на Focus
що не отваря ли?
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 12 яну 2009, 21:45
- Модел на автомобила: fokus
- Status: Извън линия
Re: Температурният датчик на Focus
Отваря на 110 градуса.
Втори термостат сменям и двигателя пак загрява до 125 градуса.
Не губи антифриз, маслото е бистро.
Датчика за темпер. на главата, е замерен и е в границите на съпротивлението при различни температури.
Няма запушвания.
Мощност не се губи.
Незнам какво става.
Да отварям ли главата?
Втори термостат сменям и двигателя пак загрява до 125 градуса.
Не губи антифриз, маслото е бистро.
Датчика за темпер. на главата, е замерен и е в границите на съпротивлението при различни температури.
Няма запушвания.
Мощност не се губи.
Незнам какво става.
Да отварям ли главата?
-
- потребител
- Мнения: 742
- Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
- Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
- Status: Извън линия
Re: Температурният датчик на Focus
водната помпа върти ли?
И защо в крайна сметка долната тръба не е загряла при положение, че отваря и няма въздух?
И защо в крайна сметка долната тръба не е загряла при положение, че отваря и няма въздух?
-
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 13 дек 2008, 16:41
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 Zetec
- Status: Извън линия
Re: Температурният датчик на Focus
Звучи ми 1:1 с моя проблем - пак студена едната тръба, пак загрява само около датчика а водата не ври... Цялата работа е, че при нправилен термостат (евентуално и неправилно поставен) системата не може да се самообезвъздуши. А и самото обезвъздушаване не е точно автономно, обезвъздушава се на ръка първия път и този клапан помага да не остава повече въздуха в главата. Понеже обезвъздушаването е доста трудно и като цяло човек, който не е пипал (че и моите първи 3ма майстори) едва ли ще се справи, препоръчвам ти да идеш направо във форд да ти я обезвъздушат - ще отидат 40-тина лева, но ще ти е мирна главата. Ако термостатът е правинлния (на какъвто прилича, точно такъв със съчма), явно просто остава въздуха да изгониш и си като нов. Успех!
-
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 13 дек 2008, 16:41
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 Zetec
- Status: Извън линия
Re: Температурният датчик на Focus
Нови прозрения... Вече проблемът е окончателно елиминиран (радостта след смяната на термостата с правилния е била измамна). Оказа се, че през малкия изпарител, който обикновено слагат при газов инжекцион, ако се вкара всичката вода, тя няма дебит от една страна, от друга и малкия дебит се охлажда при изпаряването на газта и така като стигне до термостата, който би трябвало да отвори на около 90 градуса, тя вече е охладена и така големия кръг почти не успява да се отвори. Това, обаче, се хваща само при голямо натоварване - баир и висока предавка, например. Та решението е това, което по принцип би трябвало и газаджията ви да е направил, но или го е домързяло, или има друга теория за нещата - тройник, едната тръба през изпарителя, другата паралелно на нея, като байпас. Сега няма баир, който да ми се опре, обаче скоро щях да мина на хапчета, ако беше продължило това:)
Ако някой има проблеми дори и след това да се обади, мисля да пиша дисертация на тема охлаждане на Форд:))))
Ако някой има проблеми дори и след това да се обади, мисля да пиша дисертация на тема охлаждане на Форд:))))
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Температурният датчик на Focus
Тва с изпарителя е шах с пешката... Малка подробност, която пропусна да напишеш до тук в темата...
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 12 яну 2009, 21:45
- Модел на автомобила: fokus
- Status: Извън линия
Re: Температурният датчик на Focus
Здравейте,
Аз също, установих, че проблема идва от газовия изпарител. След като го махнах временно, колата не загрява.
Помислих, че ми е спукан корпуса и газта надува в малкия кръг. Разглобих го, но проблем в него нямаше. Поне си смених мебраната и уплатненията.
DES, каде сложи байпаса, до термостата или от към парното?
Поздрави
Аз също, установих, че проблема идва от газовия изпарител. След като го махнах временно, колата не загрява.
Помислих, че ми е спукан корпуса и газта надува в малкия кръг. Разглобих го, но проблем в него нямаше. Поне си смених мебраната и уплатненията.
DES, каде сложи байпаса, до термостата или от към парното?
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 13 дек 2008, 16:41
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 Zetec
- Status: Извън линия
Re: Температурният датчик на Focus
Както ми беше срязан маркуча на малкия кръг, там, където влиза в изпарителя сложих тройник, за да разделя водата да върви в паралел, още един тройник след изпарителя, за да събера двата потока. Колата се прероди:)))
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 12 яну 2009, 21:45
- Модел на автомобила: fokus
- Status: Извън линия
Re: Температурният датчик на Focus
Des, снимай го, че и аз взех да откачам.
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 10 яну 2010, 00:01
- Модел на автомобила: фокус
- Status: Извън линия
Re: Температурният датчик на Focus
Аз малко съм неук но да споделя. имам същият проблем със същите симптоми. Стрелката на температурата отива в червена зона, светва лампичката и т.н. както си го пише - колата минава в авариен режим, а не е загряла. Днес ми го направи след 3-4 км каране и то от стартиране със студен двигател Стрелката на температурата застана в средата много бързо - след няма и километър каране. Интересното е, че температурата на двигателя не е висока и термостата не е отворил. Това се случи след като смених термостата. Той е с диапазон 82 -97 градуса и е взет от мото пфое по каталаг. Не разбрах защо на колегата по-горе отварял на 70 градуса. Да не би моя да не е наред. Та мених термостата защото се оказа, че съм карал с пробит термостат. през лятото като карах с пробития ми загряваще кото мина над 4000 оборота и то много рядко и то само на дълъг път като я настъпя повече. в градски условия нямах никакви проблеми. да ама сега е зима и колата не може да загрее и работи на ниска температура. така разбрах че имам проблем с термостата и го смених. стария беше пробит. да продължа.
сега и аз като колегата тръгвам до търся причинага. майсторът днес ми каза, че термостата е добре. тествал го и отварял, водната помпа също била наред - тя видимо си работи. каза ми да сменя датчика. ще видя дано е от него, че иначе не знам.
сега и аз като колегата тръгвам до търся причинага. майсторът днес ми каза, че термостата е добре. тествал го и отварял, водната помпа също била наред - тя видимо си работи. каза ми да сменя датчика. ще видя дано е от него, че иначе не знам.
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 10 яну 2010, 00:01
- Модел на автомобила: фокус
- Status: Извън линия
Re: Температурният датчик на Focus
Смених датчика на температурата и както описаха двамата колеги Dec и Zdravbor, колата влезе в нормален режим на работа, когато е на бензин. При работа на газ на високи обороти - над 3500, стрелката отново влиза в червената зона. и Термостта ми отваря, но не изцяло и долният маркуч на радиатора само става топъл. не знам дали това с термостата е нормално. по-скоро не е. затова мисля и аз да напарвя един байпас на изпарителя на газовия инжекцион. майсторът ми казва, че не е от това, но след като колата работи нормално на бензин, а на газ ми загрява при по високи обороти не ми остава друго освен да пробвам. дано стане.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта