Как гумите влияят на безопасността
- Щ-304
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 16 яну 2005, 22:24
- Модел на автомобила: SIERRA 1.8, CVH, Ghia
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Как гумите влияят на безопасността
Безопасност която зависи от колелата:
1. Трябва да имат остатъчна височина на шарката не по-малко от:за леки автомобили 1.6 мм.;
камионите 1 мм;
автобусите 2 мм;
мотоциклети 0.8 мм
При износена шарка-сцеплението намалява и опасността от хлъзгане се увеличава.
2. Не трябва да имат външни наранявания като скъсвания, отлепения, пробои, скъсана корда.
При пътуване с повредена гума най-голямата опасност е мигновената загуба на въздуха (налягането). В този случай автомобилът внезапно и силно се отглонява в посока на излязлото от строя колело. При излизане от строя на предна гума:
Силата на занасяне е толкова голяма, че би могла и да счупи някоя от дланите Ви държаща волана стремейки се да запазите посоката на движението.
При спукване на задна гума автомобилът обикновено занася леко и водачът успява да овладее машината.
3. Проверявайте дали всички държащи колелото болтове са на мястото си.И дали са добре затегнати за да не загубите колело по време на движение. Представете си и какви поражения ще нанесе летящото колело на пешеходци и на другите участници в движението.
4. Проверявайте да нямате спуквания по джантите.Представете си какви поражения биха нанесли разхвърчалите се във всички посоки железа. А къде ще е автомобилът Ви в този момент не се знае.
Деформираните джанти водят до вибрации които се усещат и на волана и разбиват цялата кормилна система.
5. Гумите трябва да отговарят по размер на Вашият автомобил.
Всеки си купува обувки според крака, а не 2-3 номера по-големи.
6. Рисунката на протектора трябва да бъде еднаква за всички гуми.
В противен случай се очаква танцуване по пътя.
7. На една и съща ос гумите трябва да са еднотипни-или и двете радиални, или и двете диагонални.
Радиалните и диагоналните гуми имат различни характеристики и при неспазването на правилото, танцуването и поднасянето е неизбежно.
1. Трябва да имат остатъчна височина на шарката не по-малко от:за леки автомобили 1.6 мм.;
камионите 1 мм;
автобусите 2 мм;
мотоциклети 0.8 мм
При износена шарка-сцеплението намалява и опасността от хлъзгане се увеличава.
2. Не трябва да имат външни наранявания като скъсвания, отлепения, пробои, скъсана корда.
При пътуване с повредена гума най-голямата опасност е мигновената загуба на въздуха (налягането). В този случай автомобилът внезапно и силно се отглонява в посока на излязлото от строя колело. При излизане от строя на предна гума:
Силата на занасяне е толкова голяма, че би могла и да счупи някоя от дланите Ви държаща волана стремейки се да запазите посоката на движението.
При спукване на задна гума автомобилът обикновено занася леко и водачът успява да овладее машината.
3. Проверявайте дали всички държащи колелото болтове са на мястото си.И дали са добре затегнати за да не загубите колело по време на движение. Представете си и какви поражения ще нанесе летящото колело на пешеходци и на другите участници в движението.
4. Проверявайте да нямате спуквания по джантите.Представете си какви поражения биха нанесли разхвърчалите се във всички посоки железа. А къде ще е автомобилът Ви в този момент не се знае.
Деформираните джанти водят до вибрации които се усещат и на волана и разбиват цялата кормилна система.
5. Гумите трябва да отговарят по размер на Вашият автомобил.
Всеки си купува обувки според крака, а не 2-3 номера по-големи.
6. Рисунката на протектора трябва да бъде еднаква за всички гуми.
В противен случай се очаква танцуване по пътя.
7. На една и съща ос гумите трябва да са еднотипни-или и двете радиални, или и двете диагонални.
Радиалните и диагоналните гуми имат различни характеристики и при неспазването на правилото, танцуването и поднасянето е неизбежно.
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Re: Как гумите влияят на безопасността
Е да ама аз и за гумите и за обувките предпочитам един номер по-големи!Щ-304 написа:Безопасност която зависи от колелата:....
5. Гумите трябва да отговарят по размер на Вашият автомобил.
Всеки си купува обувки според крака, а не 2-3 номера по-големи.
....



-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Така е, прав си.Трол написа:Аз нося 45-46 и..
А пък знам, че прекалено широките гуми не значат задължително по-голяма стабилност, защото няма достатъчно тежест да ги прелепи към асфалта. Така, че не бива да се прекалява!
Само че аз нямах предвид по-широки, а с един номер по-високи, поради дупчестата пропускливост на БГ пътищата и за обезпечаване на бордюрната паркираемост:
Стандартно моята фиеста е с 185/55/14, а съм сложил летни 185/60/14.
За зимата следвам точно това правило за подобряване на сцеплението и затова слагам тесни 155 гуми. Само че вместо 155/70/13, съм сложил пак по-високи - 155/80/13.
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Да ама според мен, не е прав, защото за всеки автомобил има определено налягане, а и дори да са прекалено големи (за фиеста например 205), ще ги поотпуснем с около 0,1-2 атм., и наистина ще е много по-стабилна, но може да прекалим със стабилността, и колата да не поднесе, а направо да се обърне. Отделен е въпроса какъв зор ще вижда с такива гуми. Затова, със сигурност ще е по-стабилна, но както всичко, и гумите си имат някакви оптимални граници.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
- Трол
- потребител
- Мнения: 408
- Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
- Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
мммм килограми на квадратен сантиметър не можеш да излъжеш със налягане...де да знам...едни идиоти познавам с едни БМВта си правиха експерименти и те остановиха това, което казах...
пък и дори да е както казваш-като ги спаднем да е има добро сцепление като се обърнеш какъв ти е кяра
пък и дори да е както казваш-като ги спаднем да е има добро сцепление като се обърнеш какъв ти е кяра

"It's a triumph of handling over power!"


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта