моля обяснете-спирачки на ескорт

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
turbo669
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 15 май 2008, 17:07
Модел на автомобила: Ford Escort CLX 1.6l EFI
Status: Извън линия

моля обяснете-спирачки на ескорт

Мнение от turbo669 » 26 яну 2009, 19:29

Здравейте и за много години!Моля обяснете за какво служат двете цилиндърчета на спирачните магистрали,които се намират в двигателния отсек на Форд Ескорт 1.6 ефи 1990г.,вляво под спирачната помпа и принципа на действието им.Извинете че не сложих снимка ,но се надявам да се сещате за какво става дума.
Последна промяна от turbo669 на 26 яну 2009, 22:19, променено общо 2 пъти.

pav4o
потребител
потребител
Мнения: 331
Регистриран: 03 май 2008, 19:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 MI
1990г. CVH
Ford Escort 1995г. 1.6i 16v Zetec
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: моля обяснете

Мнение от pav4o » 26 яну 2009, 19:37

Колега, мисля, че там се намират помпете на АБС-а ако имаш такъв :roll:
Но меже и да греша, нека някой по-компитентен се изкаже.

Поздрави :)
Изображение

petkov70
потребител
потребител
Мнения: 25
Регистриран: 20 мар 2008, 13:07
Модел на автомобила: MONDEO 1.8 16V 96г.(комби)
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: моля обяснете

Мнение от petkov70 » 26 яну 2009, 20:19

Здрвеи, ами имах екорт 88 и на него на магистралите имаше по един такъв цилиндър и ако не се лъжа от тях тръгваха тръби за предните и за задните спирачки та мисля че бяха регулаторите за натоварване тоест ако е по натоварена отзад задните спирачки държат по силно, така мисля никога не съм имал проблеми с тях. :roll:
„Хората имат две причини за действията си - една - истинска, и друга, която звучи добре“

turbo669
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 15 май 2008, 17:07
Модел на автомобила: Ford Escort CLX 1.6l EFI
Status: Извън линия

Re: моля обяснете

Мнение от turbo669 » 26 яну 2009, 22:05

ами ABS нямам.Но дали след като е натоварена,се накланя-назад примерно и вътре има някакви инерционни клапани които разширяват дадения отвор и оттам постъпва повече течност към спир.цилиндри и се генерира по голяма спир. сила не знам ? относно проблемите с тях-нямам такива,просто ми е любопитно.Като гледам няма и някаква лостова система ,която да ги управлява-ако е прав Петков70

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: моля обяснете-спирачки на ескорт

Мнение от HACKO » 26 яну 2009, 22:53

Точно така, това са разпределители на спирачно усилие, действат на инерционен принцип и при интензивно спиране подават по-високо налягане към задните спирачки. При нормално спиране задните почти не работят. По този начин се избягва блокиране на задните колела поради по-малкото тегло и завъртане на а-ла ако това се случи на завой. Правят проблем като блокират, тогава няма задни спирачки каквото и да правиш, на практика системата работи и без тях.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

turbo669
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 15 май 2008, 17:07
Модел на автомобила: Ford Escort CLX 1.6l EFI
Status: Извън линия

Re: моля обяснете-спирачки на ескорт

Мнение от turbo669 » 27 яну 2009, 20:35

благодаря ти НАСКО!много си изчерпателен.по принцип ползвам само 'мекия' педал при спиране,но когато се налага рязко да спирам,пак си спира супер и няма блокиране на задните колела,няма поднасяне.явно нямам проблеми с тях.хитро са го измислили господата инженери.още веднъж благодаря за лекцията НАСКО!

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта