от 220V на 12V помощ

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
goldenarmslv
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 14 ное 2008, 22:23
Модел на автомобила: Ford escort
Status: Извън линия

от 220V на 12V помощ

Мнение от goldenarmslv » 09 фев 2009, 19:39

Имам усилвател за кола и искам да попитам дали има начин да се върже вкъщи.....и ако има такъв преобразувател плс кажете ми от каде мога да го закупя :) За София. Усилвателя е 750 вата максимална блаупункт gta 4 special

turbo669
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 15 май 2008, 17:07
Модел на автомобила: Ford Escort CLX 1.6l EFI
Status: Извън линия

Re: от 220V на 12V помощ

Мнение от turbo669 » 09 фев 2009, 20:05

Здрасти!Пробвай със захранващ блок от компютър 220V/12V (трафче).Не са никак слаби.Аз ползвам такова за зарядно за акумулатора.Може да ти свърши работа.Успех!

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: от 220V на 12V помощ

Мнение от peterdi_bg » 10 фев 2009, 09:19

Имаше преди време и сигурно още се продават разни адаптори които са от 220 за 3, 6, 9 или 12V. Вършат работа, обаче трябва да пригодиш изходния кабел (имат букси за различни уреди, но не и за такива усилватели). Ако ти стоят буксите на усилвателя, би трябвало да може да се върже. Само един проблем - май не са проектирани за уред с такава мощност.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: от 220V на 12V помощ

Мнение от by_cec » 10 фев 2009, 09:41

Идеята не е особено добра защото дори и при 100% КПД ще ти трябват около 60А ток, които не се осигуряват лесно. Евентуално може да се ползва 12В акумулатор с подзаряд , но за домашни цели пак е тъпо заради киселините.

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: от 220V на 12V помощ

Мнение от tankovbg » 10 фев 2009, 10:43

Трябва ти мощен изправител, както писа колегата за ток 65 А ( 750 вата / 12 волта = 62.5 А), освен това изправеното напрежение трябва да е много добре филтрирано с голям капацитет електролитни кондензатори. Май не си струва такава инвестиция.

turbo669, я кажи с какъв захранващ блок от компютър (колко ватов) си зареждаш акумулатора, че нещо не ми се вързва понятието за заряден ток на акумулатора, който си е доста голям особено при разреден.
И ако все пак става какви промени си направил, щото имам едно захранване от РС та да го използвам и аз за тази цел.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: от 220V на 12V помощ

Мнение от nikolovvd » 10 фев 2009, 11:48

По-добре се обърни към тази фирма:
http://catalog.bg/product.php?company=22085&id=32609" onclick="window.open(this.href);return false;
За твоя случай трафа за линейното захранване ще стане много голям, а тези хора са специализирани в тази област.
Най-добра работа ще ти свърши импулсно захранване от порядъка на 800-1000 вата.

turbo669
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 15 май 2008, 17:07
Модел на автомобила: Ford Escort CLX 1.6l EFI
Status: Извън линия

Re: от 220V на 12V помощ

Мнение от turbo669 » 10 фев 2009, 20:34

здравей! става дума за съвсем обикновено захранване-без никакво допълнение.На моя си личи само надписа 220V/12V 10A .Моят акмл.е 62Ah 510A (DIN).Аз периодично го разреждам с една 10w крушка и започвам заряд почти от нулата.С един обикновен мултисетов уред замерих и установих,че първия 0,5-1час токът на заряд е 8,5А,след това пада на около 4,5А .Лошото е,че няма реле против презареждане,но сега се замислям,може да се ползва от руска кола,защото те не са вградени.А трафа дори не загрява тревожно(колкото зарядно за кола от магазина).По формулата за мошност P-I x A следва 12Vx10A се получава 120W.Опитай с твоя,не вярвам да имаш проблеми.Ако има друго питай-ако мога ще помагам .Чао засега!

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: от 220V на 12V помощ

Мнение от tankovbg » 11 фев 2009, 09:00

turbo669 - Понеже си писал "захранващ блок от компютър" помислих че ползваш съвременно импулсно захранване от компютър, явно твоето е друго май с траф.

Потребителски аватар
Shooter
потребител
потребител
Мнения: 310
Регистриран: 01 дек 2007, 12:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1996 Turnier Ghia
Ford Mondeo нова пръчка комби 2009
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: от 220V на 12V помощ

Мнение от Shooter » 11 фев 2009, 11:09

tankovbg написа:turbo669 - Понеже си писал "захранващ блок от компютър" помислих че ползваш съвременно импулсно захранване от компютър, явно твоето е друго май с траф.
шегаджия си *00120* *00120* *00120* *00120*

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: от 220V на 12V помощ

Мнение от nikolovvd » 11 фев 2009, 14:31

Последните компютри с линейно захранване (с голям и тежък траф) бяха "Правец 82" и "Правец 8М".
Ако държиш да е линейно захранването ползвай трафа от старите телевизори "Рубин 7ХХ". От тях навремето правеха електрожени. _friends_ :D:

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: от 220V на 12V помощ

Мнение от Edinuser » 12 фев 2009, 11:01

Абе и те не вършат много работа :
Максимална мощност от траф на Рубин/Електрон 7XX e до около 270-300W
Захранващ блок за PC дава на 12V, според модела до 8-20A, има и с 12V/35A а и там стабилизацията е основно на 5V.

GTA 4 Special
Anzahl Kanäle 4/3/2 ch Class A/B
Max. Power@4 Ohm 4x110 / 2x375 Watt
Max. Power@2 Ohm 4x170 Watt
RMS Power@4 Ohm 4x55 / 2x170 Watt
RMS Power@2 Ohm 4x85 Watt
Frequenzgang 10 - 26.000 Hz
Signal-/Rauschabstand > 90 dBA
Klirrfaktor bei Nennleist. < 0,05 %
Eingangsimpedanz > 10 kOhm
Dämpfungsfaktor > 100
Eingangsempfindlichkeit 0,1 - 8 V
Stabilität 2 Ohm (4 Ohm bridged)
Tiefpassfilter (Lowpass)50 - 250 Hz (12dB/Oktav)
Hochpassfilter (Highpass)80 Hz (12dB/Oktav)
Bass Boost 0 / 6 / 12 dB bei 45 Hz
Eingänge 4x RCA
Ausgänge 4x Lautsprecher
Abmessungen 190 x 49 x 426 mm

Тук виждаме че реалната макс. мощност е 340W. И захранване 12/35A май ще ти свърши работа.

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: от 220V на 12V помощ

Мнение от DigiPro » 12 фев 2009, 19:01

Със захранваш блок от стар марков компютър на което пише 110W си захранвам един усилвател с TDA1554Q към който съм вързал 2 трилентови колони Тонакс и свирят доста силно. Пак на този блок съм вързвал CD за кола SONY и също го захранва без проблеми и без да се товари. Смятам, че и на теб ще ти върши работа захранване от компютър.

goldenarmslv
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 14 ное 2008, 22:23
Модел на автомобила: Ford escort
Status: Извън линия

Re: от 220V на 12V помощ

Мнение от goldenarmslv » 12 фев 2009, 23:40

Добре това ясно с захранването за компа ама как да го вържа ?

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: от 220V на 12V помощ

Мнение от DigiPro » 13 фев 2009, 19:36

goldenarmslv написа:Добре това ясно с захранването за компа ама как да го вържа ?
Ето ти една картинка с описание на изводите:
Изображение
За да включи захранването трябва да свържеш зеления кабел с маса (черния). На жълтия имаш 12V на които да вържеш усилвателя.

goldenarmslv
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 14 ное 2008, 22:23
Модел на автомобила: Ford escort
Status: Извън линия

Re: от 220V на 12V помощ

Мнение от goldenarmslv » 15 фев 2009, 14:50

А за 24 пиново захранване имате ли схема ? Мерси DigiPro

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: от 220V на 12V помощ

Мнение от DigiPro » 15 фев 2009, 14:53

goldenarmslv написа:А за 24 пиново захранване имате ли схема ? Мерси DigiPro
google знае всичко :) Ето: http://pinouts.ru/Power/atx_v2_pinout.shtml
По принцип 24 пиновото е същото с добавени 4 пина отстрани, които в твоя случай не ти трябват.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта