Високи обороти на свободна
- resistor
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
- Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив/София
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
"Майсторите" го откачиха аз после само видях буксите и го включих пак. Както и да е проследих отдеве кабела и видях къде отива - меко казано на педерастко място е долу под колекторите. Двата кабела на ламбда сондата и на този датчик се сливат в един и отиват към ЕКУ-то. Направих ей тия снимки за колегите които не са сигурни кое какво е и къде е и ако съм объркал кажете за да ги оправим
ОК
Та общо взето тази система Ламбда Сонда, Датчик за покой, МАФ(Дебитомер), ТПС (потенциометър на дроселовата клапа) - ЕКУ - Стъпково моторче Регулира обогатяването на горивната смес и оборотите на празен ход. Предполагам и температурния датчик влиза също. Когато ви правят диагностика трябва да отчетат работата на всеки един от тези датчици и изпълнителни елементи.






-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 08 дек 2008, 17:11
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1996 пълен инжекцион, двигател Ендура 1.3бензин 60кс
- Местоположение: гр.Бухово(близо до София)
- Status: Извън линия
Re: Ре:Високи обороти на свободна
Интересно ми е какво си правил та си дал 2500лв.
Та дадох:
- 3600лв за колата
- 320лв - каско
- 120лв - ГО
- 150лв - 3 филтъра и масло и антифриз
- 260лв - първи майстор - търкал главата, сменил гарнитура и една лампичка на десен стоп
- 20лв - код за радиото
- 30лв - компютърна диагностика
- 100лв регистрация в КАТ
- 340лв - втори майстрор - смени ми датчика и прибора на температурата и ми сложи такъв от лада(колата загряваше и аз лично я прегрях два пъти за един ден)
- 110лв - спирачки
- 150лв - две нови гуми
- 200лв - трети майстор - датчик на задната скорост + масло
Дотук значи около 5400лв. А я регистрирах на 16.06.2008.Реално я подкарах 3 месеца по-късно
Питам ключето дето виси под волана за какво е. Пробвах го в движение и оборотите разко паднаха.Как се казва това ключе?Какви са му функциите?Моля ако някой има представа нека ми отговори
Та дадох:
- 3600лв за колата
- 320лв - каско
- 120лв - ГО
- 150лв - 3 филтъра и масло и антифриз
- 260лв - първи майстор - търкал главата, сменил гарнитура и една лампичка на десен стоп
- 20лв - код за радиото
- 30лв - компютърна диагностика
- 100лв регистрация в КАТ
- 340лв - втори майстрор - смени ми датчика и прибора на температурата и ми сложи такъв от лада(колата загряваше и аз лично я прегрях два пъти за един ден)
- 110лв - спирачки
- 150лв - две нови гуми
- 200лв - трети майстор - датчик на задната скорост + масло
Дотук значи около 5400лв. А я регистрирах на 16.06.2008.Реално я подкарах 3 месеца по-късно
Питам ключето дето виси под волана за какво е. Пробвах го в движение и оборотите разко паднаха.Как се казва това ключе?Какви са му функциите?Моля ако някой има представа нека ми отговори
- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
Re: Ре:Високи обороти на свободна
Такова надали има.. стиг ада нямаш газ и де не сменяш от газ на бензин...Може да ти е развалено моторчето за ниските и някой да е сложил ключе с което да го изключва...Петко_М написа:Интересно ми е какво си правил та си дал 2500лв.
Та дадох:
- 3600лв за колата
- 320лв - каско
- 120лв - ГО
- 150лв - 3 филтъра и масло и антифриз
- 260лв - първи майстор - търкал главата, сменил гарнитура и една лампичка на десен стоп
- 20лв - код за радиото
- 30лв - компютърна диагностика
- 100лв регистрация в КАТ
- 340лв - втори майстрор - смени ми датчика и прибора на температурата и ми сложи такъв от лада(колата загряваше и аз лично я прегрях два пъти за един ден)
- 110лв - спирачки
- 150лв - две нови гуми
- 200лв - трети майстор - датчик на задната скорост + масло
Дотук значи около 5400лв. А я регистрирах на 16.06.2008.Реално я подкарах 3 месеца по-късно
Питам ключето дето виси под волана за какво е. Пробвах го в движение и оборотите разко паднаха.Как се казва това ключе?Какви са му функциите?Моля ако някой има представа нека ми отговори
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
Темата се оака тотално!!! Описват се три различни случая, всеки дава акъл и си е*а мамата...
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- resistor
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
- Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив/София
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
Да се върнем по темата. Наскоро забелязах следното: Проблема ми с оборотите на свободна продължава с пълна сила но тъй като често пътувам по магистралата и съм научил местата които могат да се използват за дълга инерция та правя следното. Пускам си колата на интерция и тя си държи 2000+ оборота. Наскоро пак така пуснах я на инерция и си остана на 2 и нещо оборота. Тогава реших ей така просто на свободна да натисна съединителя. Чудо - оборотите си паднаха на 1000 и си останаха там след като го отпуснах. Мъчих се да си го обясня но не мога. Чудех се откъде взима сигнал VSS датчика? От скоростната кутия сигурно но дали от вал който е към диференциала и полуоските и се върти даже и на инерция или от вал към двигателя който на инерция си е на обороти. Съединителя трябва да се задържи натиснат докато се успокоят оборотите. Ако само го натиснете и отпуснете веднага не става работата 

-
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 10 мар 2008, 17:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
^
Колега, ся и аз малко филм да вкарам. Сутрин паля на съединител. Пали от първия път и в най-големия студ без проблем. В първия момент оборотите скачат до 2500 до към 3000, в момента който пусна съединителя оборотите си падат в нормата. После и да натискам и да не натискам, промяна няма. Действието се развива, когато колата е в покой
Но това което става при тебе е поради натрупване на грешки в компа. Въпросния VSS датчик понякога дава грешни данни и тези грешки си се трупат и трупат. И аз бях като тебе, само че в по умерени граници. Откачам акумулатора, компа се занулява и всичко е ОК. След няколко дена проблема пак се появява. Тези дни като напече слънцето на тая кола всичко и се намести като все едно от завода излиза. Незнам вече какво да си мисля. Но при влажно време е ужастна и от към вървеж, обороти...абе всичко се скапва
Колега, ся и аз малко филм да вкарам. Сутрин паля на съединител. Пали от първия път и в най-големия студ без проблем. В първия момент оборотите скачат до 2500 до към 3000, в момента който пусна съединителя оборотите си падат в нормата. После и да натискам и да не натискам, промяна няма. Действието се развива, когато колата е в покой

Но това което става при тебе е поради натрупване на грешки в компа. Въпросния VSS датчик понякога дава грешни данни и тези грешки си се трупат и трупат. И аз бях като тебе, само че в по умерени граници. Откачам акумулатора, компа се занулява и всичко е ОК. След няколко дена проблема пак се появява. Тези дни като напече слънцето на тая кола всичко и се намести като все едно от завода излиза. Незнам вече какво да си мисля. Но при влажно време е ужастна и от към вървеж, обороти...абе всичко се скапва
- resistor
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
- Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив/София
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
Абе аз ходих на диагностика и онез викат - никви грешки няма... освен да са ме пуснали по пързалката. Единственото което направиха е да ми откачат буксата на VSS-a тапаците...аз 40лв им дадох да ми откачат букси..та си я закачих после пак. А сервиза от тука от форума беше уж препоръчан и т.н. поредните "майстори"... ето я и темата http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 11&t=23058" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 11 фев 2009, 15:54
- Модел на автомобила: ford fiesta 1.25 16v 98г.
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
И моята Фиеста от 3 седмици се побърка.Дори като съм на скорост пак държи малко по високи обороти.
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
Цялата тема изчете ли я ?twister87 написа:И моята Фиеста от 3 седмици се побърка.Дори като съм на скорост пак държи малко по високи обороти.

-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 16 юни 2008, 13:31
- Модел на автомобила: форд ескорт 1.8 16v
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
Имам същия проблем държи си 1200-1400 об. -отвреме -навреме падне на 800, но само за 5-10 секунди и пак нагоре. Днес ходих на майстор ,след 1 ч. игра ,смяна на стъпково моторче,всякакви замервания, констатира че имам 2 дупки на дроселовата клапа. Вижда се че втората е правена от някой некадърен майстор С ПОДРЪЧНИ СРЕДСТВА. Обясниха ми, че от втората дупка взима допълнително въздух и ми вдига оборотите.След почистване и сглобяване вдига до 1000-1100 об. Казаха ми да си намеря втора употреба и да ми я сменят.
- resistor
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
- Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив/София
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
Колеги тъй като се рових няколко дена по английски форуми относно този проблем да споделя какво прочетох. Говоря в частност за Фиеста МК4 Зетек (1.25 или 1.4). Значи при всички при които се е появил проблема - т.е. при освобождаване от скорост оборотите да остават високи (2000 и нагоре) проблема е от датчика за скорост на автомобила (Vehicle Speed Sensor) или VSS. Явно датчика след време си заминава. Не съм сигурен каква точно информация дава този датчик към ЕКУто и за какво служи тя. Не беше обяснено и по английските форуми. Според мен регулира оборотите на свободна в зависимост от скоростта с която се движите но диапазона на регулиране би трябвало да е (900-1200(макс 1300) об). Това което всички са направили е да откачат въпросния датчик и така оборотите ви на свободна ще бъдат постоянно 900, т.е. стойноста която е зададена стандартно в ЕКУ-то за свободни обороти при покой и загрял двигател. Същото направих и аз - откачих датчика; покрих буксите му с изолирбанд да не се цапат и си карам така. Проблеми нямам. Намерих такъв датчик да се продава в e-bay, но обявената цена от 82 паунда + доставка до БГ ме отказаха да го купувам. В мнението с по-горе бях побързал да обвиня сервиза който ми прави диагностика, но се оказаха прави хората така че им дължа извинение 
Препратка към темата в английския форум
Препратка към аукциона в e-bay

Препратка към темата в английския форум
Препратка към аукциона в e-bay
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
Аз хич не съм съгласен.resistor написа:... Говоря в частност за Фиеста МК4 Зетек (1.25 или 1.4). Значи при всички при които се е появил проблема - т.е. при освобождаване от скорост оборотите да остават високи (2000 и нагоре) проблема е от датчика за скорост на автомобила (Vehicle Speed Sensor) или VSS. ...
Този проблем го имах и аз, реших го без да пипам изобщо VSS, даже не знаех къде е

Това, което съм правил е:
1.Почистване на дросела
2.Смазване TPS-а
3.Почистване клапана за празен ход
4.Смяна датчика за температура на антифриза - ECT

- resistor
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
- Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив/София
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
Съгласен съм с и теб, затова е важно да се диагностицира правилно проблема! - Значи ако говорим за наличие на високи обороти на свободна и на спрял автомобил тогава проблема по-скоро би бил от TPS-a. Имал съм го на друг автомобил и след сменен TPS се оправи. Както и да е тук спецификата е друга. Сега видях, че не съм доуточнил, че проблема не се проявява при скорости по-ниски от около 80км/ч както и при покой. Лично при мен това става само след освобождаване при скороти над 90км/ч. Докато не спра напълно автомобила оборотите не падат. Това говори, че аномалията в оборотите се влияе от скоростта му, т.е. VSS-a е този който ми качва оборотите в случая. При скапал TPS или проблеми дросела, темп датчик или стъпков мотор, високите обороти се наблюдават и при покой на автомобила. Ето защо и след откачане на този датчик нямам проблем с оборотите на свободна в противен случай ако имах проблем с TPS или нещо друго не би следвало да се оправи с откачане на VSS. Откачането на VSS не води до анулиране на цялата тази група от датчици защото мотора ми нормално при палене на студено си качва 1400-1500 оборота в зависимост от околната температура и плавно падат до 900 докато загрее колата т.е. TPS, стъпков мотор и температурен датчик си вършат правилно работата за която са сложени там. Самия датчик е монтиран на корпуса на скоростната кутия.
- resistor
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
- Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив/София
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Ре:Високи обороти на свободна
Това е доста голям разход освен ако не си карал с над 120 км/ч дълго време на мокър път с 4 човека и много багаж вътре.Извънграда дори при средна скорост 120-130 км/ч , не би трябвало да гори повече от 6,5л /100кмПетко_М написа: - разходът ми извънградко е около 7.5-8л/100, за градско незнам точно, но доста
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
Този проблем с оборотите на празен ход се появи и при мен, изключвах от скорост и двигателя си вдигаше сам оборотите, също така на празен ход оборотите бяха по високи от нормалните, освен датчика за скорост съмнението падна и върху датчика за температурата на антифриза, при търсенето му видях че една заземителна медна оплетка от блока на двигателя към купето /там където е датчика за положението на разпределителните валове/ се е разхлабила, затегнах добре болта и двигателя заспа, вече тия проблеми ги няма. С това считам че се е нарушила масата към двигателя, респективно към датчиците, следствие на увеличеното съпротивление някой от тях лъже ЕКУ-то. За бога братя проверете си всички "МАСОВИ" кабели, да не сменяте датчик след датчик.
- resistor
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
- Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив/София
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
Добър съвет колега. На фиестата съм и обещал ей сега по празниците плътно 2 дена в гаража тотален оглед.
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 16 яну 2011, 18:23
- Модел на автомобила: Fiesta МК3 1.1 1996г
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
Имам същия проблем с колата. Държи високи обороти на празен ход, а понякога ми се струва, че дори и в движение, но може би вече си въобразявам
. Нямам оборотомер и се ориентирам по слух, но това ръмжене няма как да е нормално. Миналата седмица ходих при един майстор за спирачките и каза, че само е погледнал набързо този проблем. Според него карбуратора е за почистване, даже като си тръгвах от него явно се задави и трябваше да запалим с бутане (за първи път се случва), след което имам чувството че ден-два не вдигаше обороти и после пак почна да ръмжи. По светофарите като изръмжи няколко пъти и баварците веднага си мислят, че искам да се дърпаме
.
Ще ви помоля да ме ориентирате възможно ли е от карбуратора да е проблема и евентуално къде в София (около Младост) мога да отида за този проблем и колко би струвало?
Благодарско
!


Ще ви помоля да ме ориентирате възможно ли е от карбуратора да е проблема и евентуално къде в София (около Младост) мога да отида за този проблем и колко би струвало?
Благодарско

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
95г. по-вероятно е моноинжекцион а не карбуратор, а на моното това е често срещан проблем. Проблема обаче е комплексен и не може еднозначно да се каже от какво е. Възможно е отнякъде да смуче въздух (някой от вакумните маркучи да се е откачил), може проблема да е в мотора за регулиране на оборотите (стъпковия мотор), някой датчик да дава грешен сигнал или просто грешка в адаптацията на компютъра. Последното се оправя най-лесно и може да го направиш сам, просто откачи акумулатора за 5-10мин. ако грешката е възникнала инцидентно ще се оправи ако нещо продължава да дава грешна информация, проблема пак ще се прояви и тогава става по-сложно или ще ти трябва компетентна помощ.
Не знам това дали е около Младост, но човека е компетентен и запознат със болежките на Фордовете а и сам кара такъв.
Не знам това дали е около Младост, но човека е компетентен и запознат със болежките на Фордовете а и сам кара такъв.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 16 яну 2011, 18:23
- Модел на автомобила: Fiesta МК3 1.1 1996г
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Високи обороти на свободна
Благодаря за включването. Ще се свържа с този майстор. 
Относно изброените от теб варианти - АБ е стар и го зареждам през седмица-две, така че най-вероятно не е от адаптация на компа. Относно стъпковото моторче миналата седмица майстора ми каза, че няма такова, защото е с карбуратор. Сега гледах талона за код на двигател и пише - ТК40983, но не откривам нищо повече за такъв модел.

Относно изброените от теб варианти - АБ е стар и го зареждам през седмица-две, така че най-вероятно не е от адаптация на компа. Относно стъпковото моторче миналата седмица майстора ми каза, че няма такова, защото е с карбуратор. Сега гледах талона за код на двигател и пише - ТК40983, но не откривам нищо повече за такъв модел.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта