Шум от предна лява гума... или там някъде.

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
UltraDev
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 10 мар 2008, 15:35
Модел на автомобила: Escort 1.6D 1988
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Шум от предна лява гума... или там някъде.

Мнение от UltraDev » 26 фев 2009, 10:52

:( пиша отново.

... вчера тръгнах на път, за да видя приятелката ми... 5 минути след старта- пак почна да скърца по същия начин. Тъпо :( Сутринта като се прибирах не чух да има шум, знам ли- сигурно ще се появи пак и отново, и отново при сервиза, и отново...

...ама едно разбрах от цялата тази работа- майсторите си еб*** мама**!

/съжалявам ако съм обидил някой/

pav4o
потребител
потребител
Мнения: 331
Регистриран: 03 май 2008, 19:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 MI
1990г. CVH
Ford Escort 1995г. 1.6i 16v Zetec
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Шум от предна лява гума... или там някъде.

Мнение от pav4o » 26 фев 2009, 12:09

diesel1.6 написа:Някой спомена тампони - от тях няма да му шуми колата, освен това ескорта няма биалетки и ако махнеш споменатите тампони, почти ще падне колелото на земята.
Колега, реактивната щанга свързва двата носача,посредством биалетките :wink: .Ако се изкарат, няма да стане нищо, няма да ти падне колелото, само ще е нестабилна.Реактивната щанка играе ролята на балонсьор и позволява влизането в завои с по-голяма скорост.Когато колата взлиза в ляв завой, десните колела се смачкват твърде много и има опасност от преобръщане без наличие на щангата.Когато си е на мястото в ляв завой колата се накляна ня дясно, биалетката бута на гере към щангата, тя пък от своя страна издърпва левия носач и така се получава баланс на предницата.Когато има разбит тампон на въпросната щанга,се получават трептения,много близки до тези на разбир лагер :wink: .Незнам ескорта има,или няма биалетки не съм се заглеждал,но щанга си има, тяе свързана дерекно към носача без биалетки, както е на Опел Вектра :)
Само да добавя, как аз си набих лагера в главината.След, като искарах стария и се снабдих с нов, използвах черупката на срария да набия новия :) .Слагате новия, леко с гумен чук го почуквате да захапе, налагате старата черупка и леко по леко чукате по диаметъра на черупката.От както съм сменил моите по този начин, не съм имал проблеми, а минах доста километри :D

Поздрави :)
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Шум от предна лява гума... или там някъде.

Мнение от diesel1.6 » 27 фев 2009, 07:00

Щангата е ясно как работи. Тук тя е и като надлъжна и държи носачите на местата им. Без нея главината може да се мърда напред и назад неогранично, до опиране в други железа.
Оттам виене не се чува.

pav4o
потребител
потребител
Мнения: 331
Регистриран: 03 май 2008, 19:07
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 MI
1990г. CVH
Ford Escort 1995г. 1.6i 16v Zetec
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Шум от предна лява гума... или там някъде.

Мнение от pav4o » 27 фев 2009, 19:37

При разбиване на лагер, той не само вие, а и чука ;): .Незнам, как точно е захваната главината, но тя се държи за носача, чрез шарнира, незнам как може да се движи напред назад, но може и да греша :roll:

Поздрави:)
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Шум от предна лява гума... или там някъде.

Мнение от diesel1.6 » 28 фев 2009, 10:22

Главината е защипала шарнира, а той е в носача, а носача е хванат само с един болт към купето и и една гайка за тази щанга. Ако махнеш гайката, остава само на една точка към купето. Това е макферсон със щанги, а ти си представяш едно друго хибридно окачване с лълееща се рама май се казваше - на следващите ескорти и на мондео е така. То е една плоска ламарина и е с две точки към купето.

Потребителски аватар
eekset
потребител
потребител
Мнения: 168
Регистриран: 02 май 2007, 11:56
Модел на автомобила: три две нула
Местоположение: big city lights
Status: Извън линия

Re: Шум от предна лява гума... или там някъде.

Мнение от eekset » 28 фев 2009, 10:50

diesel1.6 написа: На ескорта, който свири, лагерите се стягат силно, доста силно - с 20 кг/м - това е стягане с крак, ако си с лула. Луфт не се оставя никакъв.
210 - 250 Nm
луфт не се оставя, но не значи че някой "кадърен" не може да остави(и то не осезаем като клатиш, а такъв дето "си казва" докато караш).
ако е превърта главината в черупката и десет лагера да се сменят пак ще си остане проблема.
UltraDev написа:...
Ти беше от София нали... да вземем да го видиме това скърцане на място.
http://i.data.bg/08/01/21/770926_orig.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Шум от предна лява гума... или там някъде.

Мнение от diesel1.6 » 01 мар 2009, 00:56

Проблем при тези коли е подбиването на ръба, определящ разстоянието между външните черупки, след което лагерите се пренатягат и трошат или вият и скърцат, докато се строшат в буквален смисъл. Понякога майсторите, след като са подбили степента, забелязват, че при стягане главината запъва, и решават, че трябва да регулират хлабина в лагерния възел и оставят леко разхлабено. Тогава вече започват да превъртат вътрешните черупки, и едновремменно с това се повреждат всички повърхнини из лагера - черупки и ролки.
Може да с еспаси положението със зверско стягане, да се смачка подбитото и да се намести всичко. Така или иначе лагерът ще бъде разбит, нищо не пречи да се опита този вариант. Иначе трябва да се извади всички, да се избият с пробой подбитостите по леглото на челаната страна на външната черупка и да се сглоби и стегне правилно.
Пиша това пак, защото работя все нощем без почивки и може да съм пропуснал нещо.
Утре последно има нет - от мене толкова. Ще се появя пак през лятото.

Потребителски аватар
eekset
потребител
потребител
Мнения: 168
Регистриран: 02 май 2007, 11:56
Модел на автомобила: три две нула
Местоположение: big city lights
Status: Извън линия

Re: Шум от предна лява гума... или там някъде.

Мнение от eekset » 01 мар 2009, 10:03

Съжалявам, че ще се отклоня от темата, но има възможност и друг да я прочете и да свърши някоя голяма щуротия
diesel1.6 написа:определящ разстоянието между външните черупки
разстоянието м/у черупките не е определящо за работата на лагера. По-голямото разстояние се компенсира с по-малък ход на гайката стягаща лагера(голямата гайка, която се завива на карето). Определящ е момента на затягане.
Проблем може да е несъравнинността на черупките(лагера работи под неравномерно напрежение).
diesel1.6 написа:Може да с еспаси положението със зверско стягане, да се смачка подбитото и да се намести всичко
Не съм съгласен. ТОВА НЕ РЕШАВА ПРОБЛЕМА!!! Не го правете! Ако има подбитости единствения начин е да се разглоби възела(което едва ли ще стане без да се нарянят външните черупки на лагерите, т.е. лагера се сменя отново), да се почистят леглата в шенкела и да се сглоби отново. Лагерите трябва да се смажат много добре с грес за лагери(на мен за смяната ми отиде към 400 гр.с малко фира) и да се затегнат на предписания върт. момент. И все пак, ако главината превърта в черупките проблема си остава в по-малка степен.
http://i.data.bg/08/01/21/770926_orig.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

особености на предни лагери и главина на ескорт 1981-1990

Мнение от diesel1.6 » 01 мар 2009, 23:58

eekset написа:Съжалявам, че ще се отклоня от темата, но има възможност и друг да я прочете и да свърши някоя голяма щуротия
разстоянието м/у черупките не е определящо за работата на лагера. По-голямото разстояние се компенсира с по-малък ход на гайката стягаща лагера(голямата гайка, която се завива на карето). Определящ е момента на затягане.
Проблем може да е несъравнинността на черупките(лагера работи под неравномерно напрежение).
В тази главина лагерите са специални, с точен размер на едната страна на вътрешната и на външната черупки. Имат точно определено положение и не могат да се мърдат по оста или главината с цел регулиране. Монтират се така, че двете вътрешни черупки опират плътно една в друга и се стягат много силно (с над 20 кг/м сила). Хлабината се определя от дължината на степента с намален диаметър, която остава между двете външни черупки.
Смазката е предвидена оригинално да е с молибденов сулфид (черна е), но вече има и синтетична (едни шарени и прозрачни и пускат много конци, при проба с пръст, доста е скъпа)
В сервизите и някои собственици на коли повреждат целия възел при избиването на старите лагери, като подбиват ръбчето на тази степен. Така външните черупки остават с по-голямо разстояние помежду им и лагерите са без предписаната хлабина.
Това ръбче се пази, като се избива с подходящо приспособление, или поне с твърд удобен пробой с плоско чело. След избиване задължително се почиства челната повърхнина и от двете страни на степента, за да легнат правилно двете външни черупки.

Когато повредят ръбчетата, монтьорите забелязват при поледващ монтаж, че лагерът затяга при затягане на гайката за вътрешните черупки ("голямата") и решават, че трябва да регулират хлабина, чрез рахлабването и. И казвт убедено "това е форд, то си е така..., предниците им са много слаби". Последното е истина, ако се уточни, че са слаби на трошене от тъпи монтьори.
Това миля, че се е случило на човека със свирещи лагери.

Ако се стегне много силно още от начало, с цената на известно статично претоварване подбитостите се оправят. При ползване след това от износване се получава минимална хлабина, която може да се каже, че е достатъчна за работата на лагера. Все пак такава случка е нежелателна, със сигурност живота се скъсява - дали с малко, дали в пъти - зависи колко подбити са били ръбовете и колко здрав лагер е ползван и каква е греста.
Ходът на гайката е винаги еднакъв - до упор. 20 кг/м е много силно затягане - това означава над 50-60 кг на лула или къс върток. Всеки сам се досеща, че това не е сила за предварително натягане на лагер с този размер. Това се среща за лагери над 700-1000 мм външен диаметър и товароносимост десетки хиляди килограми статично. За нашия лагер предварителното натягане би било около 1кг/м, ако хлабината се регулираше по този начин и целта е да е минимална.
Последна промяна от diesel1.6 на 10 мар 2009, 00:34, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
UltraDev
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 10 мар 2008, 15:35
Модел на автомобила: Escort 1.6D 1988
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Шум от предна лява гума... или там някъде.

Мнение от UltraDev » 09 мар 2009, 01:24

Краят на мъките ми :) сега ще ви кажа какво пищяло- е да, Diesel е бил прав. Прибрах се в Плевен и там познам един майстор, който - бе просто винаги е бил на ниво и ми е помагал. Дори сега, в неделя отвори заради мен. Много съм му благодарен. Та, разглоби там нещата- да, лагера е. Самия лагер беше здрав. Но в комплект той върви с едно гумено уплътнение, което така го бяха сложили в София, че то се намачкало и набръчкало- самия звук идвал от там. Човека си ми каза че мога да карам и без него, но ме посъветва направо да ми смени целия лагер. Направи ми всичко за 40 лв. Дадох му 50. Направих си сметка, че в София на сервиз освен да ти вземат парите, да те излъжат и накрая пак да си прецакан- друго май няма да се направи.

Пожелавам на всички късмет (не като моя) и дано нямате подобни проблеми.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта