Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.
- naskowu
- потребител
- Мнения: 35
- Регистриран: 19 окт 2005, 00:14
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8TD
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.
Най после и на мен, както на всички притежатели на ескорт се наложи да сваля и презапоя таблото с бушони. Затова реших да напиша и покажа със няколко снимки, че процедурата не е чак толкова сложна.
Причината да сваля таблото е, че вентилатора на парното спря да работи. По точно спираше и след един два дни пак тръгваше за известно време. Вчера най после реших да го оправя( все спираше когато е най-лошо времето). Проверих набързо цялата верига от масата на вентилатора в обратна посока (защото преди две години вентилатора пак не работеше поради лоша и окислена "маса") до захранването. Естествено първо проверих захранването на таблото с бушони и самият предпазител - уж всичко беше наред. Изпробвах с допълнително захранване +12в. директно от акумулатора през ключа за вентилатора - всичко работи. Същевременно до ключа на вентилатора мерейки с мултицет достига захраване през предпазителя на вентилатора F20. Но в следващия момент при включен мултицет като натоварих това захранване с вентилатора то падна на 0в. Работата е ясна проблем в таблото с бушони. След кратко колебаене реших да го сваля. Процедурата по сваляне е някъде около 15-20мин. ако е за първи път. Конструкторите са измислили всичко да е лесно и ремонтопригодно.Накратко:
1.Сваляте кората под арматурното табло 6 винта.
2.Откопчавате горната щипка на таблото и после повдигате цялото табло нагоре така , че щипката да се откачи от металната конзола и таблото увисва надолу.
3.Откачате горните кабели - куплингите са със щипка и се издърпват на една страна.
4.Издърпвате таблото напред. Отдясно се откачва при издърпване, а отлява се плъзга по улей. При достигане до средно положение улеят има разширение . При това положение таблото се издърпва надясно и излиза.
5.откача се предпазната решетка отдолу на таблото чрез по силно издърпване.
6.Разкачат се кабелите от долната страна на таблото. Не се притеснявайте всички куплунги са различни и не могат да се объркат.Но за всеки случай може да си ги отбележете.
С това таблото е свалено.



След това на един лист си отбележете предпазителите и местата на релетата и мостчетата и ги свалете.
Откачете с помоща на малка отверка щипките на предния панел и го свалете.
откачете щипките на долния панел и го свалете. Свалете и горния панел.

Веднага фокусирах проблемната спойка.

Предпазител F20 - третия от ляво на втория ред.
Бърз оглед на цялото табло. Забелязах наченки на окисление по цялото табло, както и силно окисление между две писти от долната страна. С това си обяснявам и странните прецъквания на някои релета преди време.
Почестих окисите. Презапоих проблемната спойка, кактои още десетина спойки кото ми се сториха съмнителни и с това бях готов
Не съм разделял двете платки защото видимо всичко друго изглеждаше добре а и не съм имал други проблеми по ел. инсталацията. Но при нужда платките могат да се разделят лесно. Необходими са само поялник и помпа за изсмукване на калая.
Сглобяването на таблото и монтажа в колата става по обратния ред. Успех на всички които решат да извършат тази процедура. И не е толкова трудно колкото изглежда в началото.
Забравих само да спомена хубаво е да се откачи акумулатора преди демонтажа на таблото (за всеки случай).
Причината да сваля таблото е, че вентилатора на парното спря да работи. По точно спираше и след един два дни пак тръгваше за известно време. Вчера най после реших да го оправя( все спираше когато е най-лошо времето). Проверих набързо цялата верига от масата на вентилатора в обратна посока (защото преди две години вентилатора пак не работеше поради лоша и окислена "маса") до захранването. Естествено първо проверих захранването на таблото с бушони и самият предпазител - уж всичко беше наред. Изпробвах с допълнително захранване +12в. директно от акумулатора през ключа за вентилатора - всичко работи. Същевременно до ключа на вентилатора мерейки с мултицет достига захраване през предпазителя на вентилатора F20. Но в следващия момент при включен мултицет като натоварих това захранване с вентилатора то падна на 0в. Работата е ясна проблем в таблото с бушони. След кратко колебаене реших да го сваля. Процедурата по сваляне е някъде около 15-20мин. ако е за първи път. Конструкторите са измислили всичко да е лесно и ремонтопригодно.Накратко:
1.Сваляте кората под арматурното табло 6 винта.
2.Откопчавате горната щипка на таблото и после повдигате цялото табло нагоре така , че щипката да се откачи от металната конзола и таблото увисва надолу.
3.Откачате горните кабели - куплингите са със щипка и се издърпват на една страна.
4.Издърпвате таблото напред. Отдясно се откачва при издърпване, а отлява се плъзга по улей. При достигане до средно положение улеят има разширение . При това положение таблото се издърпва надясно и излиза.
5.откача се предпазната решетка отдолу на таблото чрез по силно издърпване.
6.Разкачат се кабелите от долната страна на таблото. Не се притеснявайте всички куплунги са различни и не могат да се объркат.Но за всеки случай може да си ги отбележете.
С това таблото е свалено.
След това на един лист си отбележете предпазителите и местата на релетата и мостчетата и ги свалете.
Откачете с помоща на малка отверка щипките на предния панел и го свалете.
откачете щипките на долния панел и го свалете. Свалете и горния панел.
Веднага фокусирах проблемната спойка.
Предпазител F20 - третия от ляво на втория ред.
Бърз оглед на цялото табло. Забелязах наченки на окисление по цялото табло, както и силно окисление между две писти от долната страна. С това си обяснявам и странните прецъквания на някои релета преди време.
Почестих окисите. Презапоих проблемната спойка, кактои още десетина спойки кото ми се сториха съмнителни и с това бях готов
Не съм разделял двете платки защото видимо всичко друго изглеждаше добре а и не съм имал други проблеми по ел. инсталацията. Но при нужда платките могат да се разделят лесно. Необходими са само поялник и помпа за изсмукване на калая.
Сглобяването на таблото и монтажа в колата става по обратния ред. Успех на всички които решат да извършат тази процедура. И не е толкова трудно колкото изглежда в началото.
Забравих само да спомена хубаво е да се откачи акумулатора преди демонтажа на таблото (за всеки случай).
Последна промяна от naskowu на 30 юни 2009, 02:29, променено общо 2 пъти.
- BeBoKiRiL
- потребител
- Мнения: 55
- Регистриран: 19 ное 2006, 21:12
- Модел на автомобила: Escort MK5 1.6 CVH carb. Ghia '92
- Местоположение: Варна , Карнобат
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.
Браво колега много добро обяснение , благодаря =D>: , но дано не ми се налага да я върша тази работа!.....
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.
дам, браво 

Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 25 юни 2007, 13:30
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 Zetec '96
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.
Само да допълня - единствените 2 куплунга които може да се сбъркат са ABS и перката - така че внимавайте!
-
- потребител
- Мнения: 689
- Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
- Местоположение: София/Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.
Изключително грамотно и в същото време лесно за разбиране обяснение! Поздрави 

Не! Не съм пиян - аз така си карам!
- viktorjak
- потребител
- Мнения: 44
- Регистриран: 01 окт 2008, 14:10
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 1998г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.
Здравейте и аз минах този път само , че се наложи да отварям платката , защото беше нагоряла от вътрешната страна и понеже нямам помпа за калай хванах клещите , срязах всички крачета , който свързват двете платки презапойх нагорелите места и след това наново ги запойх всичките.С това проблема се реши.Хубаво е че си се сетил да снимаш всичко.Евала!!!
- madmaximus
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:48
- Модел на автомобила: Escort 1.3 '87
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.
Колега сега виждам темата и ме заинтресува, обаче по някаква причина не виждам снимките, ако може ми ги прати на mad_maximus@abv.bg, ще съм много благодарен
- Ianaki
- потребител
- Мнения: 1097
- Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.
Темата е чудесна.Проблемът, е че на мен вече са ми прекарани нови кабели на вентилатора и климата и още няколко и сега ако взема да запоявам бушоните и не прекъсна допълнителните кабели(за част от който може и да не знам) ще настане едно горене на бушони




- ива
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 27 яну 2008, 14:45
- Модел на автомобила: форд ескорт94 1.6 16v хечбек
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.
И аз не виждам снимките
Всички други ли ги виждат или проблемът не е в моя компютър?

-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.
Виждат се при теб е проблема.ива написа:И аз не виждам снимкитеВсички други ли ги виждат или проблемът не е в моя компютър?
- SektorA
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 11 юли 2009, 23:29
- Модел на автомобила: Ескорт 95, бензин,1,6,зетек
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.
Благодарности на колегата за изчерпателната лекция. Всичко се вижда прекрасно и обяснението е точно. =D>:
-
- потребител
- Мнения: 66
- Регистриран: 05 сеп 2008, 18:26
- Модел на автомобила: Ford Escort 96г.,1.6,16v,zetec
- Местоположение: Червен бряг
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.
Много добро обяснение,но да кажа и аз нещо защото е по темата.На мен на два пьти не ми трьгва бензиновата помпа,намерих извода до таблото с предпазителите като и пусна принудително ток трьгва ,усьмних се и аз в 'сиромашки спойки' затова "изключих м...та,палнах поялника и включих на 1-ва тьрпелива "и презапоих всички спойки,НО не записах предпазителите и мостчетата,та мисьлта ми е ако някой може да направи една снимка на таблото ,защото тази по горе не е пьлна при мене всичко е пьлно без 3 и 5 позиция,а и схемата на капака май няма нищо общо с реалното бяга ми с 4-5 предпазителя.Благодаря предварително!
п.с. Колата е Ford Escort 1.6,16v,1996г.-комби.
п.с. Колата е Ford Escort 1.6,16v,1996г.-комби.
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4782
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.
нормално е да се разминават,снимката е на дизел а твоя е бензин,ако не искаш снимката за "вчера"
тия дни ще ти направя на моето
тия дни ще ти направя на моето
времето е като парите-никога не стига
-
- потребител
- Мнения: 66
- Регистриран: 05 сеп 2008, 18:26
- Модел на автомобила: Ford Escort 96г.,1.6,16v,zetec
- Местоположение: Червен бряг
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.
Разбира се че не е за вчера когато е удобно тогава,вчера го сглобих по капачката на бушоните но до 28 бушон а другите 6 ме притесняват малко ,и сега се почви пьк друг проблем като дам контакт ламата на ABS си гасне както преди но след потегляне светва и си свети постоянно,иначе си има спирачки и всичко друго е наред.
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4782
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.
провери си пощата!
времето е като парите-никога не стига
-
- потребител
- Мнения: 66
- Регистриран: 05 сеп 2008, 18:26
- Модел на автомобила: Ford Escort 96г.,1.6,16v,zetec
- Местоположение: Червен бряг
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.
Може би ще е нахално от моя страна ,но дали ще е удобно да снимаш и от горната страна таблото кьдето са релетата и мостчетата ,щото сега помпата трьгна пьк лампата на ABS светна и сьм без ABS?И да попитам е ли е взможно след като сьм махал клемите на акомулатора и компютьра се е рестартирал от това да ми дава някаква грешка?
И най-накрая днеска открих проблема- при пьрвото нареждане на предпазителите по схемата на капака един 5А предпазител е изгорял и при последващото вече вярно нареждане номер 21 се е паднал точно изгорелия смених го и всичко си дойде на място.Благодаря още веднаж за помощта!!
И най-накрая днеска открих проблема- при пьрвото нареждане на предпазителите по схемата на капака един 5А предпазител е изгорял и при последващото вече вярно нареждане номер 21 се е паднал точно изгорелия смених го и всичко си дойде на място.Благодаря още веднаж за помощта!!
- krassigeoriev
- потребител
- Мнения: 50
- Регистриран: 25 сеп 2008, 10:15
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.8 TDci 2006./ Focus MK3 1.6 tdci / Ford Fusion 1.4 tdci
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.
колеги свалянето и запояването на видимите спойки е лесна работа но проблема идва когато решиш да разделиш платките - проблем с лентовите писти между тях лесно се пречупват
-
- потребител
- Мнения: 37
- Регистриран: 02 май 2009, 17:01
- Модел на автомобила: escort
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.
Не се пречупват толкова лесно колега отварял съм такава платка до сега 2 пъти и нямаше проблем с пречупването на пистите.Друго което се изтарикатих,нали има като пирончета дето се свързани двете платки,направо ги режа с резача свършвам си работата и после им удрям по една капка спойка от двте страни на всяко пиронче и готово.Става бързо,около 3-4 мин.рязането им (внимавам да е горе долу в центъра на пирона) и около 15 мин запояването им.Иначе с поялник и вакум помпичката има да си играте поне 30 мин за разпояването им.Аз пък си нямам вакум помпичка в къщи и така. 

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ремонт на табло с бушони за форд ескорт 97г.
от 2 месеца колата започна да гасне странно и зачести напоследък, мислех си че е от карбуратора но вече 4-5 пъти го свалях за да го оправя както трябва, карам на безнзин/газ и ми се стори доста странно и на 2-те да не върви ... колеги ми дадоха идея че може да е от точно тая купчина платки, но аз имам и 1 на ум за бубина, кумутатор и датчик на хол. Колата гасне еи така в движение, на място, топла/студена
дали е възможно да е от това табло проблема и ако е какво да търся (силно окисление и изгоряли писти) а в прочем с какво да почиста окислението без да нараня платката и как да оправя ако някоя писта е прекъсната ?
дали е възможно да е от това табло проблема и ако е какво да търся (силно окисление и изгоряли писти) а в прочем с какво да почиста окислението без да нараня платката и как да оправя ако някоя писта е прекъсната ?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта